Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slitsom kjæreste?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 18 år. Jeg er sammen med en som er 21 år gammel. Vi har det veldig bra sammen, og vi elsker hverandre veldig mye! Men noe som plager meg litt er at han liker ikke i det hele tatt at jeg drikker.. Jeg er ute å drikker kanskje 2 ganger i månden, noe som jeg synes ikke er ille i det hele tatt! Han har sagt det er flere grunner til at han ikke liker dette, og en av grunnene er at mange i familien drikker veldig mye, og derfor er han så lei å være med mennesker som drikker mye.. Men når er først er ute å drikker så drikker jeg ikke mye i det hele tatt, jeg blir nesten ikke full engang.. Og grunnen til at jeg ikke drikker mye er pågrunn av han! Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han, og jeg respekterer at han ikke liker det.. Men når jeg sier til han at jeg skal ut med noen venner så blir han så gretten og sur, og det har blitt litt slitsomt. Og jeg har flere ganger blitt bedt på hytteturer med guttevenner og jentevenner, og da blir det litt drikking der! Men det har aldri blitt noe i og med at han blir så sur og han er redd noe skal skje.. Han sier han stoler på meg,og han vet jeg ikke kommer til å gjøre noe i fylla! Men ja, det begynner å bli slitsomt.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg er en jente på 18 år. Jeg er sammen med en som er 21 år gammel. Vi har det veldig bra sammen, og vi elsker hverandre veldig mye! Men noe som plager meg litt er at han liker ikke i det hele tatt at jeg drikker.. Jeg er ute å drikker kanskje 2 ganger i månden, noe som jeg synes ikke er ille i det hele tatt! Han har sagt det er flere grunner til at han ikke liker dette, og en av grunnene er at mange i familien drikker veldig mye, og derfor er han så lei å være med mennesker som drikker mye.. Men når er først er ute å drikker så drikker jeg ikke mye i det hele tatt, jeg blir nesten ikke full engang.. Og grunnen til at jeg ikke drikker mye er pågrunn av han! Jeg synes selvfølgelig veldig synd på han, og jeg respekterer at han ikke liker det.. Men når jeg sier til han at jeg skal ut med noen venner så blir han så gretten og sur, og det har blitt litt slitsomt. Og jeg har flere ganger blitt bedt på hytteturer med guttevenner og jentevenner, og da blir det litt drikking der! Men det har aldri blitt noe i og med at han blir så sur og han er redd noe skal skje.. Han sier han stoler på meg,og han vet jeg ikke kommer til å gjøre noe i fylla! Men ja, det begynner å bli slitsomt.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Har nok lite med at han "ikke liker å være rundt folk som drikker". Han er nok bare litt overbeskyttende og redd for å miste deg. Redd for at du møter noen andre gutter på byen som er bedre enn ham. Dette er ikke noe sunt å ha i et forhold, men det er en vanskelig følelse å bli kvitt. Jeg syns du skal fortelle ham hvor glad du er i han og forsikre han om at du ikke vil ha noen andre enn han. Kanskje han får litt bedre selvtillit da, og ikke tenker at du skal ut på byen for å finne deg noen andre. :)

 

Jeg kan skjønne det er slitsomt, men han er nok slik bare fordi han bryr seg veldig mye om deg. Ellers ville han ikke brydd seg om du dro på byen eller hyttetur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjæresten din virker litt sjalu og kontrollerende, spør du meg. Du er bare 18 år, og det er klart at du vil feste litt et par ganger i mnd. Hvis man ikke er med på det sosiale som skjer i gjengen føler man fort at man havner litt utenfor. Og nei, det er ikke like gøy å være helt edru, hvis alle de andre drikker. Dersom min kjæreste var sånn, ville jeg sagt tydelig ifra. "Jeg aksepterer ikke at du blir sur for at jeg drar ut med vennene mine. Dette er helt normalt, og du skal ikke gi meg dårlig samvittighet for det". I tillegg er jeg helt enig i at det er viktig å forsikre ham om at du er glad i ham og sånt. Likevel er dette hans problem, det virker slett ikke som du fester unormalt mye. Når det er hos ham problemet ligger, skal ikke du bære det på dine skuldre. 

 

I tillegg må jeg si en ting. Dere er unge, og det er kanskje lite sannsynlig at det faktisk blir dere to resten av livet. Pass på at han ikke begrenser ungdomstida di altfor mye. Det er lov å ha det gøy også. Jeg sier ikke at du skal gjøre det slutt med ham, ikke i det hele tatt. Du følger selvsagt deres felles grenser for hva som er greit med tanke på flørting med andre etc, og du skal ikke være utro. Men ha egne grenser for hva du ser på som ok mengde alkoholinntak og festing. Du skal ikke leve etter hans (ganske strenge) regler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å få slutt på denne drikkingen? Det løser alle problemer i forholdet.

 

Å drikke alkoholholdige drikker er meningsløst. Også meningsløst å gjøre det, bare fordi "alle andre gjør det". Vis litt selvstendighet og ikke gjøre slik som alle andre. 

Hva hvis det neste han begynner å "ikke like" er at hun er ute med venner uten ham? Skal hun løse det også ved å slutte å være med venner? Det er en farlig måte å begynne å løse problemer på. Jeg mener ikke at man skal overkjøre partneren sin med ting som betyr mye for den personen, absolutt ikke. Må se an i hvert enkelt tilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjenner et par i samme situasjon hvor jeg har snakket med gutten i forholdet om det. Dette varierer sikkert, men han her liker ikke perosnlighetsendinrgen alkohol gjør med dama hans. Du sier du ikke drikker mye, hva vil det egentlig si? Jeg kjenner folk som syns de drikker mye når de drikker en 6 pack og lite når de ikke klarer å fulleføre 1 litern med vodka. Hvor mye drikker du og endrer du personlighet når du er full?

 

Han blir også bedt om å kjhøre henne rundt når hun er full selv om de ofte avtaler at han ikke skal gjøre det på forhånd av drikkingen, men dette endres seg jo når hun endre personlighet. 

Lenke til kommentar

Jeg drikker overhode ikke mye, pleier som regel å ta noen rusbrus og vin.. Og noen ganger drikker jeg sprit! Men jeg drikker aldri så mye at jeg ikke klarer å oppføre meg! Så jaa.. Han har ikke noe grunn til å være bekrymet for at jeg skal gjøre noe, for det hadde jeg aldri gjort!

Lenke til kommentar

Hva med å få slutt på denne drikkingen? Det løser alle problemer i forholdet.

 

Å drikke alkoholholdige drikker er meningsløst. Også meningsløst å gjøre det, bare fordi "alle andre gjør det". Vis litt selvstendighet og ikke gjøre slik som alle andre.

Så du mener at om jeg drikker så ødelegger det forholdet mitt? Jeg blir nesten aldri full og jeg oppfører meg ordentlig! Jeg mener at man kan dra ut å ha det gøy med vennene sine uten at man skal "bekymre" seg over hva kjæresten synes om det. For jeg mener at det er viktig å være sosial med vennene sine, og ikke være så tøffel, sånn at det ender med at du bare henger med kjæresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Dersom en ser det fra hans ståsted, så er det nok fordi han bare er glad i deg, og ikke vil miste deg. Forstår han egentlig godt; dersom jeg hadde en kjæreste er akkurat det noe jeg også ville være veldig påpasselig med, da en ikke vet hva som kan skje dersom du drikker litt for mye, men så drikker ikke jeg selv, og ville passet meg bedre med en som gjør det samme. 

Lenke til kommentar

Jeg drikker overhode ikke mye, pleier som regel å ta noen rusbrus og vin.. Og noen ganger drikker jeg sprit! Men jeg drikker aldri så mye at jeg ikke klarer å oppføre meg! Så jaa.. Han har ikke noe grunn til å være bekrymet for at jeg skal gjøre noe, for det hadde jeg aldri gjort!

 

Har du spurt han om hvorfor han ikke liker det? Forklar det er slik du sosialiserer deg med vennene dine og opprettholder en god kontakt med dem. Jeg syns det er veldig rar oppførsel fra han om det er som han sier, har du forsøkt å inkludere han i hva en slags fyll du driver med? Altså ikke som en drikkende part men som en sosial en?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg drikker overhode ikke mye, pleier som regel å ta noen rusbrus og vin.. Og noen ganger drikker jeg sprit! Men jeg drikker aldri så mye at jeg ikke klarer å oppføre meg! Så jaa.. Han har ikke noe grunn til å være bekrymet for at jeg skal gjøre noe, for det hadde jeg aldri gjort!

Har du spurt han om hvorfor han ikke liker det? Forklar det er slik du sosialiserer deg med vennene dine og opprettholder en god kontakt med dem. Jeg syns det er veldig rar oppførsel fra han om det er som han sier, har du forsøkt å inkludere han i hva en slags fyll du driver med? Altså ikke som en drikkende part men som en sosial en?

Han liker rett og slett ikke at jeg drikker.. Han er redd noen skal prøve seg på meg osv.. Han vet jo hvordan jeg oppfører meg når jeg er ute, og hva vi gjør osv.. Så ja, er litt slitsomt! Og når jeg er ute må han alltid vite hvor jeg er, om jeg er med noen gutter, begynner å bli litt små lei..
Lenke til kommentar

 

 

Jeg drikker overhode ikke mye, pleier som regel å ta noen rusbrus og vin.. Og noen ganger drikker jeg sprit! Men jeg drikker aldri så mye at jeg ikke klarer å oppføre meg! Så jaa.. Han har ikke noe grunn til å være bekrymet for at jeg skal gjøre noe, for det hadde jeg aldri gjort!

Har du spurt han om hvorfor han ikke liker det? Forklar det er slik du sosialiserer deg med vennene dine og opprettholder en god kontakt med dem. Jeg syns det er veldig rar oppførsel fra han om det er som han sier, har du forsøkt å inkludere han i hva en slags fyll du driver med? Altså ikke som en drikkende part men som en sosial en?

Han liker rett og slett ikke at jeg drikker.. Han er redd noen skal prøve seg på meg osv.. Han vet jo hvordan jeg oppfører meg når jeg er ute, og hva vi gjør osv.. Så ja, er litt slitsomt! Og når jeg er ute må han alltid vite hvor jeg er, om jeg er med noen gutter, begynner å bli litt små lei..

 

 

Si det til han, ikke til oss. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...