Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bekymret for kjærestens drikking og fremtidig russetid..


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.. Har no som jeg går runft og tenker på, ikke konstant, men alt for ofte. Har vært sammen med kjæresten min vel og lenge (hun er jente, jeg er gutt) ikke lenge til det er to år faktisk. Jeg er atten, så ikke så gammel som dere sikkert vil påpeke.

 

I starten av forholdet var jeg bekymret angående hun og drikking. Jeg drikker ikke selv og har som alle andre bevitnet hva alkohol kan medbringe. Hun hadde alltid vært et fraholdsmenneske, men det snudde når vi ble sammen. Jeg slet med å akseptere at hun ville drikke, LENGE. Egentlig så aksepterer jeg eller liker det ikke ennå, men jeg skjønner at å si noe sånt ikke er greit er en fin måte å drive forholdet i dass på. Hun begynte så å drikke, lite riktignok. Hun har aldri blitt full og har såvidt blitt brisen, untatt en gang.... Det var ikke lenge siden; hun sa hun skulle drikke litt og ikke f*en at hun skulle bli full, noen timer etter at hun sa dette sto hun i gårdsplassen min og spydde. Hun var så full at jeg måtte bære henne til doen slik at hun kunne få ut resten og etterpå måtte jeg dusje henne, så var det rett til sengs og hun sovnet som en stein. Hun sa hun absolutt ikke skulle bli full og drite seg ut og klarte ikke holde dette det gram. Dagen etterpå hadde hun ikke bakrus (mest sannsynlig siden det var første gangen) og da sa hun at ikke pokker at jeg skal bli drita igjen, neste gang (bursdagen hennes som finner plass om ikke så altfor lenge) så blir det en halvliter rusbrus på meg og ikke mer. Føler det at hun sier hun har lært noe betyr veldig lite akkkurat nå, men jeg må jo bare stole på henne igjen, selv om hun strøk tillitstesten nettopp.

 

som dere kanskje har skjønt så er jeg over middels interresert i å vedlikeholde hennes velvære. Er dårlig på å fokusere på annet enn kjæresten min så jeg er nesten for glad i henne, kan man si.

 

Russetiden kommer om ikke lenge, takker gudene for at det ikke er i år. Og jeg gruer meg som F. hun klarte å drite seg så heftig ut på en bursdag, hvordan skal en sommer omringet av rus og alkohol gå?... Hun er på en bil med vennene sine som kanskje er de mest uansvarlige jentene jeg har vært borti og jeg er livredd når kjæresten min skal noe med disse, må spørre om de skal drikke eller ikke. Jeg gruer meg alt for tidlig, ja. Ikke ta sorgene på forskudd sier folk. Men når kjæresten har de vennene og nettopp dret seg så ut når hun sa det er en tragisk ting hun aldri vil gjøre (vet allle gjør det en eller annen gang) så er det vanskelig for meg å ikke tenke på det. Hun blir sint noen ganger når jeg prøver å passe på, tror kanskje hun skjønner hvorfor etter denne hendelsen. Men bare ser for meg alt som kan skje i fremtiden, på de idiotiske russestevnene (min mening, mener ikke hun skal droppe det), hun kan bli utnyttet seksuelt om hun er full, kan bli kidnappet, fyllevennene er ikke så mye til hjelp og hva annet kan vel ikke skje? Jeg er redd for at hun skal være utro, dere kan si at jeg mangler tillitt til henne, men dette stemmer ikke. Hadde jeg vært full så hadde jeg ikke hatt mye tillitt til meg selv jeg heller. Jeg er redd for at hun skal være full og ødelegge alt. Hun sier hun ikke skal kjøre fyllekule under russetiden, men var jo AKKURAt det hunsa nettopp før hun omfavnet dassen min.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? har snakket med henne om det. Dere må gjerne si; du kan bare stole på henne, men vil gjerne ha noen andre tanker og idéer... Ikke minst, mener dere at jeg er helt på jordet?    

 

som sagt så vet jeg at jeg kan være kontrollerende eller litt for bekymret.. 



Anonymous poster hash: 128ba...a2d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Jeg ser to gode løsninger. 

 

Nummer en, du lar henne drikke hemningsløst, hun har det morsomt og betrakter deg som en bedre partner, du får litt dårlig samvittighet.

 

Nummer to, du innser at dere er forskjellige, dere slår opp, hun blir lei seg og drikker bort sine sorger, du får veldig dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar

Trøst deg med at selv på flatfylla så er det de færreste som kommer ut for noe alvorlig.

 

Og la jenta di kose seg. Ja, hu har driti seg ut et par ganger når det gjelder alkoholmengde. Men det er sånn vi lærer hva vi tåler og ikke.

Jeg begynte å drikke for rundtom 20 år siden og vet du hva? Det hender fortsatt jeg overvurderer min egen toleranse.

Slapp av. Ta det med ro. Innse at hu liker å ta en fest og en liten rus en gang i blandt. Det trenger ikke gå galt av den grunn. Faktisk går det mest sannsynlig helt fint.

 

For å vise seg tilitt verdig må man først få den tilitten. Gi den til henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er ikke helt på jordet!

 

Jeg har selv dame som blir fullstendig APE når hun drikker.

Mye irrasjonell grining, drama, og kjefting og smelling på alle og enhver.

Det er ikke noe gøy i det hele tatt.

 

Lover hver gang å begrense seg, og lover hver gang at det skal bli koselig og rolig.

Dessverre ikke.

 

Jeg vurderer å gå fra henne utelukkende på grunn av dette.

Det blir vanskeligere og vanskeligere å bli glad i henne igjen etter hver episode.



Anonymous poster hash: a00e6...ff2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trøst deg med at selv på flatfylla så er det de færreste som kommer ut for noe alvorlig.

 

Og la jenta di kose seg. Ja, hu har driti seg ut et par ganger når det gjelder alkoholmengde. Men det er sånn vi lærer hva vi tåler og ikke.

Jeg begynte å drikke for rundtom 20 år siden og vet du hva? Det hender fortsatt jeg overvurderer min egen toleranse.

Slapp av. Ta det med ro. Innse at hu liker å ta en fest og en liten rus en gang i blandt. Det trenger ikke gå galt av den grunn. Faktisk går det mest sannsynlig helt fint.

 

For å vise seg tilitt verdig må man først få den tilitten. Gi den til henne.

ja jeg tenker at jeg må det og skal det. Er bare redd at noe skal skje, det som er problemet..

 

 

Du er ikke helt på jordet!

 

Jeg har selv dame som blir fullstendig APE når hun drikker.

Mye irrasjonell grining, drama, og kjefting og smelling på alle og enhver.

Det er ikke noe gøy i det hele tatt.

 

Lover hver gang å begrense seg, og lover hver gang at det skal bli koselig og rolig.

Dessverre ikke.

 

Jeg vurderer å gå fra henne utelukkende på grunn av dette.

Det blir vanskeligere og vanskeligere å bli glad i henne igjen etter hver episode.

 

Anonymous poster hash: a00e6...ff2

 

 

Det hørtes veldig kjipt ut... Jeg skjønner tankegangen din, men dama mi er ikke der i det hele tatt. Og håper ikke at hun blir det heller... Hadde det gått den veien så hadde nok forholdet mitt hengt i en tynn tråd også

 

 

 

Anonymous poster hash: 128ba...a2d

Lenke til kommentar

hm, Jeg har vel kjørt en blemme der jeg. Jeg er avholds til alkohol og jeg lagde kvalm over at exen min hadde lyst å drikke, og da snakker vi bare om 2-3 vinglass.  grunnen for at jeg lagde kvalm var jo at jeg har ting fra barndommen som ikke er helt heldig, men i dag sitter jeg som singel, og det var vel en av grunnene til det :)

Jeg har nå lært i senere tid å akseptere, og føler meg tryggere rundt folk som drikker. Om det så er å drikke seg dritings. Men selv om jeg føler meg tryggere, så syns jeg fortsatt at det er litt idiotiskt ^^ jeg ser folk seg litt for god til å drikke, og ødelegge segselv som noen gjør. Men jo 2-3 vinglass skal jeg ikke være vanskelig på ahahahaha xD

Lenke til kommentar

hey kid, 99.9% av forhold som innledes før fylte 18 år tar sutt.... nyt det mens det varer. Det er bare en del av å bli voksen :) 

 

dessuten, du virker veldig usikker og redd for å miste henne, hun synes denne oppførselen fra deg er VELDIG usexy.... 

 

ta det som det kommer, lev fra dag til dag og tenkt at "dette er ikke for life"... så blir du mere avslappet og sannsynligvis mere attraktiv også :)

Lenke til kommentar

Hold deg hjemme og ikke bland deg for mye i hva hun gjør. Hun er atten år gammel, og liker drikking, tror du virkelig at hun kommer til å slutte? Hun kommer til å kjøre stilen du ser begynnelsen på i sikkert over seks år til. 

 

Hilsen en som satt og drakk brus på fest og ikke kan huske sist var full.

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor lenge hun skal være i samme miljø som disse venninnene. Er det kun et miljø på videregående som kommer til å oppløses etter russetida?

Men en kan jo dele din bekymring for hva som kommer til å skje innen den tid.

Men akkurat nå er hun altså en del av dette miljøet, og aksepterer deres levemåte.

Hva du skal gjøre? Hvis du er håpløst forelsket i henne, kommer du til å fortsette å tørke opp spya hennes og bekymre vettet av deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...