Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

 De er forsatt klart overrepresentert i kriminalitet. Det viser tall fra SSB.

 

At antall anmeldelser faller, kommer av at vinningskriminaliteten faller, fordi det er langt vanskligere å stjele og risikoen for å bli tatt er høyere. Legger du til at innvandre ikke rapporterer kriminalitet i like stor grad, så er det ikke rart at antall anmeldelser har falt.

 

Voldelig kriminalitet derimot, har ikke falt, og i Sverige hvor innvandringen har vært høy, så har den økt dramatisk. Den burde ha falt, fordi nordmenn blir eldre og de er mindre ute. 

 

 

Og hva er den konklusjonen tørr jeg spørre? Hva skiller disse flyktningene fra andre innvandrere som har tatt  seg utdanning, og blitt godt integrert? Er det noe som tyder på at de ikke skal klare seg? Noe som tyder på at de er terrorister? Noe som tyder på at de er kriminelle? Noe som tyder på at de kommer for å lage faenskap?

 

Linker vi får fra ulike aviser varierer. En dag kan man lese om at innvandring er roten til alt vondt mens andre dager leser man om hvordan det hjelper og støtter velferdssamfunnet. En ting er sikkert og visst, og det er at majoriteten klarer seg helt fint, og blir integrert samt. bidrar like mye i samfunnet som både meg og deg!

Det som skiller disse flyktningene med annen europerisk innvandring er at de ikke har høy utdanning og de blir ikke godt integrert. https://www.ssb.no/a/samfunnsspeilet/utg/201205/05/tab-2012-12-11-04.html

 

Problemet med folk som deg, som ønsker å forsvare dagens innvandring, er at dere prøver å forsvare det med at e vil bli en økonomisk gevinst langsiktig. Dette er feil, yrkesdeltagelsen er langt lavere etter 10 år også og andre generasjon har også dårligere resultater. Tar vi en titt på Frankrike, så ser vi at muslimene har blitt en permanent underklasse.

 

Det er greit nok at du er for dagens innvandring, men ikke lat som at det vil føre til en økonomisk gevinst. Si heller at de vil førre til større ghettoer og mer økonomiske problemer, men du synes det er verdt det.

 

På ingen måte. Hvordan kan du spytte ut en påstand om at de ikke har HØY utdanning, og IKKE blir godt integrerte.

Er det fremmedfrykt? Hadde du samme tanker om meg og? Jeg kom hit som 10 åring, akkurat nå er jeg 18 år, går på universitet, og jobber vedsiden av studiene.

 

Hvordan kan du komme med påstander om at de ikke blir integrerte, hva skiller disse menneskene fra en som meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig vil jeg hoste opp noen tall for deg, min kjære venn.

Fordelt på en 3 års periode skal Norge ta inn 8000tusen flyktninger, videre er da dette omtrent i underkant av 2700 flyktninger per år. Henger du fortsatt med?

I Norge har vi da over 400 kommuner, bruker vi huet litt kan vi komme fram til at dette blir 6!!!! jeg gjentar 6!!!!! flyktninger per kommune.

 

ÅHHH JA GOSH ALT TYDER PÅ AT DISSE IKKE BLIR INTEGRERTE. VI HAR IKKE MIDLER TIL DETTE, OG ALT ER FLYKTNINGENES FEIL. Forsett og host opp blogger, som kan sammenlignes med fyret og SIAN sine sider, og prøv og overbevis meg. Abdullah og hans 1000 islamister skal ikke ødelegge for resten av oss, på ingen måte! (Abdullah var for øvrig et navn jeg fant på, og ingen reell person)

Endret av AdmLedelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ting tyder på at regjeringen faktisk ønsker å gjøre begge deler; både ta inn flyktninger og hjelpe folk der de er.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/regjeringen-samler-syria-givere-i-norge/a/23521400/

 

Jeg biter meg merke i at kommentarfeltet ikke virker hoppende glad for dette.

 

Kommentarfelt under en artikkel som nærmer seg temaet innvandring eller penger ut av Norge er famøse for sin tiltrekning til triste sinte hvite menn.. Burde kommet med varseltrekant og aldersgrense

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare en vennlig påminnelse om at selvest Angela Merkel innrømte at et multikulturelt samfunn ikke funker.

 

http://www.bbc.com/news/world-europe-11559451

 

Allikavell skal vi fortsette med galskapen, rar verden.

 

Feil, det fungerer bra for alle unntatt rasister og fremmedfiendtlige

 

http://www.nrk.no/verden/skandaler-preger-tysk-nazi-rettssak-1.11013104

 

Vi kan ikke la de slike kasus bestemme dagsordenen vel?

 

Hvis Angela Merkel hadde ment det som påstås, ville hun selvsagt ikke sagt ja til å øke kvoten fra 300 000 til formidable 800 000 som er siste anslaget på hva Tyskland vil si ja til.

 

http://www.theguardian.com/world/2015/aug/20/germany-raises-estimate-refugee-arrivals-800000

Lenke til kommentar

Forøvrig vil jeg hoste opp noen tall for deg, min kjære venn.

Fordelt på en 3 års periode skal Norge ta inn 8000tusen flyktninger, videre er da dette omtrent i underkant av 2700 flyktninger per år. Henger du fortsatt med?

I Norge har vi da over 400 kommuner, bruker vi huet litt kan vi komme fram til at dette blir 6!!!! jeg gjentar 6!!!!! flyktninger per kommune.

 

Jeg tror jeg allerede fortalte deg at vi tar inn mange flere asylsøkere i tillegg, det virkelige tallet av syrere blir mye høyere enn 8000. I tillegg har vi en 5000 som allerede fyller opp asylsenterene og venter på "utplassering" i samfunnet.

Lenke til kommentar

Forøvrig vil jeg hoste opp noen tall for deg, min kjære venn.

Fordelt på en 3 års periode skal Norge ta inn 8000tusen flyktninger, videre er da dette omtrent i underkant av 2700 flyktninger per år. Henger du fortsatt med?

I Norge har vi da over 400 kommuner, bruker vi huet litt kan vi komme fram til at dette blir 6!!!! jeg gjentar 6!!!!! flyktninger per kommune.

 

ÅHHH JA GOSH ALT TYDER PÅ AT DISSE IKKE BLIR INTEGRERTE. VI HAR IKKE MIDLER TIL DETTE, OG ALT ER FLYKTNINGENES FEIL. Forsett og host opp blogger, som kan sammenlignes med fyret og SIAN sine sider, og prøv og overbevis meg. Abdullah og hans 1000 islamister skal ikke ødelegge for resten av oss, på ingen måte! (Abdullah var for øvrig et navn jeg fant på, og ingen reell person)

Selv om eksemplet ditt er veldig fint og totalt urealistisk så kan man regne med at flesteparten ender opp sør i landet.

Lenke til kommentar

 

Bare en vennlig påminnelse om at selvest Angela Merkel innrømte at et multikulturelt samfunn ikke funker.

 

http://www.bbc.com/news/world-europe-11559451

 

Allikavell skal vi fortsette med galskapen, rar verden.

 

Feil, det fungerer bra for alle unntatt rasister og fremmedfiendtlige

 

http://www.nrk.no/verden/skandaler-preger-tysk-nazi-rettssak-1.11013104

 

Vi kan ikke la de slike kasus bestemme dagsordenen vel?

 

Hvis Angela Merkel hadde ment det som påstås, ville hun selvsagt ikke sagt ja til å øke kvoten fra 300 000 til formidable 800 000 som er siste anslaget på hva Tyskland vil si ja til.

 

http://www.theguardian.com/world/2015/aug/20/germany-raises-estimate-refugee-arrivals-800000

 

Det var vell derfor jeg endte med at hele situasjonen vi befinner oss i nå er så rar.

Lenke til kommentar

 

Forøvrig vil jeg hoste opp noen tall for deg, min kjære venn.

Fordelt på en 3 års periode skal Norge ta inn 8000tusen flyktninger, videre er da dette omtrent i underkant av 2700 flyktninger per år. Henger du fortsatt med?

I Norge har vi da over 400 kommuner, bruker vi huet litt kan vi komme fram til at dette blir 6!!!! jeg gjentar 6!!!!! flyktninger per kommune.

 

ÅHHH JA GOSH ALT TYDER PÅ AT DISSE IKKE BLIR INTEGRERTE. VI HAR IKKE MIDLER TIL DETTE, OG ALT ER FLYKTNINGENES FEIL. Forsett og host opp blogger, som kan sammenlignes med fyret og SIAN sine sider, og prøv og overbevis meg. Abdullah og hans 1000 islamister skal ikke ødelegge for resten av oss, på ingen måte! (Abdullah var for øvrig et navn jeg fant på, og ingen reell person)

Selv om eksemplet ditt er veldig fint og totalt urealistisk så kan man regne med at flesteparten ender opp sør i landet.

 

Ja, det har jo du, som selvfølgelig er synsk, og har full kontroll over fremtiden helt rett i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle undersøkelser viser at tidlig skolegang gir en enorm gevinst. Men, dette er selvsagt generelt. De har ikke tatt hensyn til knopflerbruce sitt enorme intellekt.

 

De tar ikke hensyn til den sterkeste firedelen i grunnskolen, for å moderere poenget ditt litt. Hadde jeg vært en som trengte masse oppfølging for å komme meg gjennom skulle jeg innrømmet det, og da ville tilbudet hatt en reell verdi. For meg ble det oppbevaring. Derfor jeg skrev tidligere at jeg vil hjelpe dyktige realister, så flere kan få en meningsfylt skolegang :) Det er vel en ærlig sak.

Lenke til kommentar

 

Forøvrig vil jeg hoste opp noen tall for deg, min kjære venn.

Fordelt på en 3 års periode skal Norge ta inn 8000tusen flyktninger, videre er da dette omtrent i underkant av 2700 flyktninger per år. Henger du fortsatt med?

I Norge har vi da over 400 kommuner, bruker vi huet litt kan vi komme fram til at dette blir 6!!!! jeg gjentar 6!!!!! flyktninger per kommune.

 

Jeg tror jeg allerede fortalte deg at vi tar inn mange flere asylsøkere i tillegg, det virkelige tallet av syrere blir mye høyere enn 8000. I tillegg har vi en 5000 som allerede fyller opp asylsenterene og venter på "utplassering" i samfunnet.

 

Majoriteten av disse får vel ikke asyl? Vi må hjelpe de som virkelig trenger det.

For øvrig har antallet som søker om beskyttelse i Norge minket med 14 % i 2015.

Lenke til kommentar

Bare en vennlig påminnelse om at selvest Angela Merkel innrømte at et multikulturelt samfunn ikke funker.

 

http://www.bbc.com/news/world-europe-11559451

 

Allikavell skal vi fortsette med galskapen, rar verden.

 

Så du hostet opp en artikkel ifra 2010 hvorav tiden overhodet ikke samsvarer med tingenes tilstand i dagens situasjon.

 

Det er utvilsomt hun og den svenske statsministeren som er mest positive av alle verdens ledere med tanke på flyktninghjelp og innvandring. Det å ta til seg flere mennesker er ikke nødvendigvis så dumt da de begge vet at landenes befolkningsvekst har stagnert og vil ikke være bærekraftig uten denne tilstrømningen av mennesker. De har også skjønt at en andregenerasjons syrier/marokkaner/pakistaner vil være like innbringende på sikt som en etnisk germaner og er helt nødvendig for å forhindre stagnasjon. Så ikke tap, men vinn-vinn altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De tar ikke hensyn til den sterkeste firedelen i grunnskolen, for å moderere poenget ditt litt. Hadde jeg vært en som trengte masse oppfølging for å komme meg gjennom skulle jeg innrømmet det, og da ville tilbudet hatt en reell verdi. For meg ble det oppbevaring. Derfor jeg skrev tidligere at jeg vil hjelpe dyktige realister, så flere kan få en meningsfylt skolegang :) Det er vel en ærlig sak.

Jeg forsøkte å trekke deg opp litt. Men altså, jeg er ikke enig. Jeg var også en av disse sterke elevene (stagnerte fort, si!), og hadde ofte lite å gjøre. Ingen lekser, ingen pugging etc. Men, det forandrer ikke det faktum at jeg har hatt veldig stor nytte av hittil 15 år gratis skole (jeg regner semesteravgift på rundt 800 kr som gratis).

 

Skolen har helt klart en reell verdi, for alle. (Kanskje med unntak for folk som får livet ødelagt av mobbing o.l.). Det betyr ikke at undervisningen er ideell, det er den langt i fra.

Lenke til kommentar

 

 

Forøvrig vil jeg hoste opp noen tall for deg, min kjære venn.

Fordelt på en 3 års periode skal Norge ta inn 8000tusen flyktninger, videre er da dette omtrent i underkant av 2700 flyktninger per år. Henger du fortsatt med?

I Norge har vi da over 400 kommuner, bruker vi huet litt kan vi komme fram til at dette blir 6!!!! jeg gjentar 6!!!!! flyktninger per kommune.

 

ÅHHH JA GOSH ALT TYDER PÅ AT DISSE IKKE BLIR INTEGRERTE. VI HAR IKKE MIDLER TIL DETTE, OG ALT ER FLYKTNINGENES FEIL. Forsett og host opp blogger, som kan sammenlignes med fyret og SIAN sine sider, og prøv og overbevis meg. Abdullah og hans 1000 islamister skal ikke ødelegge for resten av oss, på ingen måte! (Abdullah var for øvrig et navn jeg fant på, og ingen reell person)

Selv om eksemplet ditt er veldig fint og totalt urealistisk så kan man regne med at flesteparten ender opp sør i landet.

 

Ja, det har jo du, som selvfølgelig er synsk, og har full kontroll over fremtiden helt rett i.

 

Innvandrerbefolkningen i utvalgte kommuner

https://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrerbefolkningen_i_utvalgte_kommuner

 

wops... ser ut som det jeg sa stemte ganske fint, men greit å sjekke for å være sikker uansett.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Kommentarfelt under en artikkel som nærmer seg temaet innvandring eller penger ut av Norge er famøse for sin tiltrekning til triste sinte hvite menn.. Burde kommet med varseltrekant og aldersgrense

Jepp, men jeg bare ser for meg at de i andre kommentarfelt er veldig opptatt av hvor idiotisk det er å ta i mot flyktninger fordi det er bedre å hjelpe de der de er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bare en vennlig påminnelse om at selvest Angela Merkel innrømte at et multikulturelt samfunn ikke funker.

 

http://www.bbc.com/news/world-europe-11559451

 

Allikavell skal vi fortsette med galskapen, rar verden.

 

Så du hostet opp en artikkel ifra 2010 hvorav tiden overhodet ikke samsvarer med tingenes tilstand i dagens situasjon.

 

Det er utvilsomt hun og den svenske statsministeren som er mest positive av alle verdens ledere med tanke på flyktninghjelp og innvandring. Det å ta til seg flere mennesker er ikke nødvendigvis så dumt da de begge vet at landenes befolkningsvekst har stagnert og vil ikke være bærekraftig uten denne tilstrømningen av mennesker. De har også skjønt at en andregenerasjons syrier/marokkaner/pakistaner vil være like innbringende på sikt som en etnisk germaner og er helt nødvendig for å forhindre stagnasjon. Så ikke tap, men vinn-vinn altså.

 

Nei du har forsåvidt rett i at situasjonen ikke er sammelignbar sånn sett, den er jo mye værre den dag i dag.

Lenke til kommentar

 

 

Bare en vennlig påminnelse om at selvest Angela Merkel innrømte at et multikulturelt samfunn ikke funker.

 

http://www.bbc.com/news/world-europe-11559451

 

Allikavell skal vi fortsette med galskapen, rar verden.

 

Så du hostet opp en artikkel ifra 2010 hvorav tiden overhodet ikke samsvarer med tingenes tilstand i dagens situasjon.

 

Det er utvilsomt hun og den svenske statsministeren som er mest positive av alle verdens ledere med tanke på flyktninghjelp og innvandring. Det å ta til seg flere mennesker er ikke nødvendigvis så dumt da de begge vet at landenes befolkningsvekst har stagnert og vil ikke være bærekraftig uten denne tilstrømningen av mennesker. De har også skjønt at en andregenerasjons syrier/marokkaner/pakistaner vil være like innbringende på sikt som en etnisk germaner og er helt nødvendig for å forhindre stagnasjon. Så ikke tap, men vinn-vinn altså.

 

Nei du har forsåvidt rett i at situasjonen ikke er sammelignbar sånn sett, den er jo mye værre den dag i dag.

 

 

Den er likefullt irrelevant i forhold til trådens tema og situasjonen i verden idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...