Gå til innhold

Aprilfest 2015 - RandiA - Våren


Anbefalte innlegg

Lekker hvitveis, enkelt og rent med fokus på rett sted 

Takk for kommentar - det blir litt mye "tett på" hos meg....

 

Fine hvitveisdetaljer. Jeg er ganske svak for den blå (forglemmegei) med vevkjerriga, jeg da!

Takk for kommentar - den blå er Omphalodes verna - Vårkjærminne - har gitt bort så mye av denne bunndekkeren, at nå håper jeg den vil spre seg igjen. Ser tegn på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ta bilde av denne senere når den er mer utsprunget, og når det ikke er så mye vind - nesten storm i formiddag, så det var vanskelig å ta bilde - derfor blir det bare spoiler i dag.

 

Bilde 23 – 23.April: Sanguinaria canadensis Multiplex - Blodrot

 

 

post-92574-0-97754800-1429805129_thumb.jpg

 

post-92574-0-94112000-1429805130_thumb.jpg

 

 

Exif: 1/320 og 1/640 – f/4.0 - ISO 400

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

 

Lenke til kommentar

Så hyggelig at den har slått rot hos deg, Randi

Oi - der kom jeg på det ja - ser av notatene mine, og plasseringen at det var den flotte jeg fikk av deg i fjor - mine andre var jo gått ut. (Ser ikke noe til den fra 2007 og 2008, de var ute i fjor også) - Takk, takk, Jorun den er flott, ser ut som den "utvider" seg også.....

Lenke til kommentar

Ikke særlig godt bilde, mest for å dokumentere - det var et ganske lite eksemplar av sorten også, har vel ikke fått så mye å spise av i det bedet enda da.

 

Bilde 25– 25.April: Lilioceris lilii - der dukket det opp en igjen ja….

17078567418_88a3db10d1.jpg

Exif: 1/60 – f/2.8 - ISO 400

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

 

En jeg tok tidligere:

 

 

16577792886_dfc6754eee.jpg

 

 

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Liljebillene er jo utrolig fine å se på med det lakkrøde, skinnende skjoldet, men ingen velkommen gjest akkurat. Det blir vel noe av det første jeg må jakte på når jeg kommer hjem, pluss brunsnegler. Jeg har sett liljebiller såvidt her også, men de er tydelig bedre tilpasset her og gjør ikke så mye skade som i Norge.

Lenke til kommentar

Liljebillene er jo utrolig fine å se på med det lakkrøde, skinnende skjoldet, men ingen velkommen gjest akkurat. Det blir vel noe av det første jeg må jakte på når jeg kommer hjem, pluss brunsnegler. Jeg har sett liljebiller såvidt her også, men de er tydelig bedre tilpasset her og gjør ikke så mye skade som i Norge.

Utrolig fin farge de har ja - men når du nærmer deg, kaster de seg på bakken med den svarte "buken" opp, og da ser man dem ikke - men nå er de ikke så kvikke når det er så kaldt, de er lettere å ta da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...