Gå til innhold

Aprilfest 2015 - RandiA - Våren


Anbefalte innlegg

Bilde 13 – 13.April: Pilea peperomioides

16945221610_77ccf73305.jpg

Exif: 1/30 – f/4.0 - ISO 320

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

 

Det var snøbyge og sol og varme om hverandre i dag:

 

 

16510338494_9de33dc506.jpg

 

 

 

Det ble bare en "houseplant"i dag. Jeg har skrevet om denne tidligere i en blogg - en av mine favoritt "inne-planter", hatt den i mange, mange år, fikk en stikling av en venninne en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin plante, ja. I all sin enkelhet - og den er grrrønnn og fin.

Det var skikkelig grønt, en fin inneplante, bladene minner nesten litt om blomkarse.

Takker for kommentarer - enkel å ha med å gjøre også; må visst følge med litt og se om den blomstrer en eller annen gang - den kan visst det..

Lenke til kommentar

Veldig pent hovedbilde. Jeg liker også spoileren. :)

Takk, takk...

 

Ai ai, heldigvis var vi ikke der, heldigvis lite fare for snø her! Men det gjør seg jo godt med snødekorerte 'veiser'

Ikke noe snø nå - det er borte på et øyeblikk - det har vært veldig, veldig typisk april i det siste.

Lenke til kommentar

Er ganske på etterskudd med lesingen, så jeg burde vel lest i stedet for å fotografere….

 

Bilde 15 – 15.April: Bøker på vent

16538071953_e212e800b4.jpg

Exif: 1/8 – f/4.5 - ISO 640

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

 

Kanskje litt bedre fokus her, men det er ikke rett dato:

 

 

16970462408_44d3ea4616.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Så bra du har litt å holde på med de første par dagene! Jeg likte vel best det bildet du valgte, mer interessant vinkel enn det i spoileren. Må innrømme at papirutgavene av en slik bokstabel gjør seg bedre som bilde enn en Kindle, men den siste er jo enklere å ta med på tur.

Lenke til kommentar

Så bra du har litt å holde på med de første par dagene! Jeg likte vel best det bildet du valgte, mer interessant vinkel enn det i spoileren. Må innrømme at papirutgavene av en slik bokstabel gjør seg bedre som bilde enn en Kindle, men den siste er jo enklere å ta med på tur.

Skal innrømme at jeg bruker hovedsaklig lydbøker, og de tar enda mindre plass enn E-book. Men det er uendelig mange lagret på-vent av slike også. Jeg rekker ikke mer enn ca 3 bøker i uken nå. (Men noe har jeg da fått unna etter hvert og blogget på en del av dem også i Reading Randi )

Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke tid til foto i dag, så jeg kunne vel likeså godt ha droppet det dårlige bildet:

Bilde 16 – 16.April: Crocus i regn

16983637309_9968e7cbdd.jpg

Exif: 1/40 – f/4.5 - ISO 400

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

 

Litt aftensmat:

 

 

16983628569_4a20be7329.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Aftensmaten så veldig fristende ut, mer enn våt krokus.

Ja, spist nå - det var ikke særlig i fokus, det var litt mørkt.

 

Jeg syns det er litt underlig at du ikke valgte spoilerbildet som hovedbilde. Hovedbildet er som du sier det selv. "kunne vel likeså godt ha droppet det dårlige bildet". Mener ikke noe stygt altså. Mens spoilerbildet er skikkelig lekkert. 

Jada, du har rett i det - helt OK at du sier det ja........

[Ordnet nettopp et veldig gammelt bilde fra Calcutta - har lett litt etter det. En oppvask-gutt for et lite spisested. (Jeg spiste ikke der altså)]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...