Gå til innhold

Folk er gærne


Dr.Geek

Anbefalte innlegg

Ingenting i veien for å bruke 2 parkeringsplasser dersom man har ny bil på slike kjøpesenterparkeringsplasser. 90% bulker og stikker av og dersom man vil unngå bulk og bonusavkorting bruker man 2 plasser. 

 

Men det er selvfølgelig lov å bruke litt skjønn og parkere lengre fra inngangen.

Parkere atmed andre nye og dyre biler.

Plassere seg klint opp mot en stolpe på ene siden, alternativ en vegg slik at man har god plass å gå ut fra førersiden.

 

Er man derimot fornuftig og kjører et gammelt brom med 0 estetisk verdi så parkere du så nærme du vil inngangen eller andre biler. 

 

Gul lapp er viss også kun til for å skrive " Jeg kjørte på deg, lykke til med å finne meg"

 

Dersom man derimot har ny bil og vil parkere hvorsomhelst må man kjøpe et dashbordkamera som reagerer på bevegese. På den måten vil man oppdage bulkesynderen. 

Endret av morgan_kane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du er gammel nok til å ha lappen? Hva, eksakt, forestiller du deg, om det ikke er et økonomisk oppgjør?

Jada, jeg har hatt lappen i 15 år +, og aksepterer fortsatt ikke hærverk. 

 

Heller usannsynlig teori at det står to feilparkerte biler likt forskjøvet til samme side med en ledig plass mellom seg, som så en fører velger å bruke.

Selvsagt teoretisk mulig, men høyst usannsynlig. én forskjøvet bil er sannsynlig, og hadde det mot formodning vært to på samme tid er sannsynligheten stor for at Acuraen hadde valgt en annen plass en mellom to åpenbart hensynsløse bileiere.

 

Det er ikke så usannsynlig, slikt kan da skje under de rette forhold.

Å parkere der det er ledig plass er heller ikke så merkelig.

 

 

Hvorfor tør du ikke si hva du mener? Du skal gjøre noe alvorlig hvis noen riper opp "premium" bilen din. Hva er det alvorlige.

Det er ingen grunn til at jeg skal presisere hva som er aktuelt dersom noen bedriver hærverk mot min eiendom, det får vi ta dersom det skulle oppstå.

Lenke til kommentar

Ingenting i veien for å bruke 2 parkeringsplasser dersom man har ny bil på slike kjøpesenterparkeringsplasser. 90% bulker og stikker av og dersom man vil unngå bulk og bonusavkorting bruker man 2 plasser. 

 

Ingenting i veien for det hvis man synes det er fint med P-bøter. Bortsett fra det så er det selvfølgelig svært egoistisk. Prisen på bilen bør ha lite å si. Er du redd for riper parkerer du lengre unna, eller enda bedre: bruker kollektivt og beina.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingenting i veien for å bruke 2 parkeringsplasser dersom man har ny bil på slike kjøpesenterparkeringsplasser. 90% bulker og stikker av og dersom man vil unngå bulk og bonusavkorting bruker man 2 plasser. 

 

Da aksepterer du jo samtidig å potensielt støte på sånne som jeep-føreren - som gjerne finner på å nøkle bilen din, noe han IKKE ville gjort om du parkerte pent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Hvorfor tør du ikke si hva du mener? Du skal gjøre noe alvorlig hvis noen riper opp "premium" bilen din. Hva er det alvorlige.

Det er ingen grunn til at jeg skal presisere hva som er aktuelt dersom noen bedriver hærverk mot min eiendom, det får vi ta dersom det skulle oppstå.

 

Får bare konstatere at du er bare tomt prat og slenger ut tøffe ting uten og tørre og stå for dem. Det er vel noe som følger med når du kaller bilen din "premium".

Lenke til kommentar

Jada, jeg har hatt lappen i 15 år +, og aksepterer fortsatt ikke hærverk.

Bare 15+ - jaja, jeg har hatt langt lengre og aksepterer ikke at andre er egoister og tar opp 2 plasser når det er manko på de. Hvis noen 'kommer borti' slike egoisters biler, så ekke det all verden, det er jo bare en død ting. Da har man 2 egoister som tar seg til rette på andres bekostning. Rettferdig

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det største problemet med den audien er at det er en dieselbil.

 

Njet, det største problemet med Audien er at den eies av en egoistisk drittsekk!

 

Jeg antar motivasjonen for å parkere slik er fordi eier er livredd for riper i lakken og vil ha avstand til andre biler for å ikke få en bildør i siden.

 

Har faktisk gjort det samme selv et par ganger 

 

Prøver å tenke andre tenker at  "det kan hende andre biler sto rart så det bare ble sånn da denne bilen parkerte"

 

Enig at diesel er dritt på audi, kvæles nesten av drittlukt på tomgang om man er utenfor bilen. 

"Premium"-eiere ser vel for seg regning på 6 siffer om noen skader bilen. 

Jeg løser det som oftest ved å parkere inntil ting på ene siden eller rett og slett langt unna 

Endret av War
Lenke til kommentar

 

 

Det største problemet med den audien er at det er en dieselbil.

 

Njet, det største problemet med Audien er at den eies av en egoistisk drittsekk!

 

Jeg antar motivasjonen for å parkere slik er fordi eier er livredd for riper i lakken og vil ha avstand til andre biler for å ikke få en bildør i siden.

 

Har faktisk gjort det samme selv et par ganger 

 

Prøver å tenke andre tenker at  "det kan hende andre biler sto rart så det bare ble sånn da denne bilen parkerte"

 

Enig at diesel er dritt på audi, kvæles nesten av drittlukt på tomgang om man er utenfor bilen. 

"Premium"-eiere ser vel for seg regning på 6 siffer om noen skader bilen. 

Jeg løser det som oftest ved å parkere inntil ting på ene siden eller rett og slett langt unna 

 

 

Jeg er litt usikker på hva du mener her? Du skriver at du har dobbeltparkert selv et par ganger for å slippe bulker fra nabobilene...skal det tolkes som at du synes det er akseptabelt...i noen situasjoner?

For jeg antar at du som alle andre (kanskje utenom Snylter) blir fly forbannet når du kommer til en full parkeringsplass og oppdager at noen har lagt beslag på 2 plasser?

Lenke til kommentar

man ser det er to plasser igjen, folk står litt rart , kanskje 5cm over stripa.

parkerer jeg rett så er det kanskje 80% plass igjen ved siden av meg.

Egentlig er det ikke plass til en bil der, men noen kan jo prøve.

isåfall parkerer jeg med rett avstand til forrige bil så jeg også må stå litt over stripa så den ledige plassen da går fra 80% til 60% så ingen prøver seg.

 

i 99% av tilfellene parkerer jeg helt i enden av plassen og ikke i rød sone forran dørene til butikkene.

Da jeg kjørte 2003-forrester var det en gammel tank, sikkert 3 ganger i uka fikk jeg dører i siden fra feite folk eller unger, selv om jeg satt i bilen og så på de..

Lenke til kommentar

Wow, 4 sider og masse "acura-innlegg" ute at noen har bemerket at det er en infiniti - noen må ha blingset skikkelig :p

 

Ser ikke helt problemet med jeep-parkeringen heller. -Føreren av infinitien kan jo enkelt komme seg inn via passasjerdøra, og blir godt minnet på at han har parkert som en idiot. - og skulle det være den forsvunnede sidemannen sin feil så forbanner han sikkert bare han litt ekstra ;O

 

Opplever forresten ofte å måtte parkere slik i parkeringshus i oslo-området. - åpenbart mange som er dårlige til å sikte her :p

 

Litt on topic så må jeg bare fortelle om en liten episode på parkeringen til legoland for noen år siden. - Med barn i bilen så smalt døren inn i sidebilen ved åpning, jeg så etter men kunne ikke umiddelbart se noen skade, men føreren av den andre bilen kom løpende fra et par biler bortenfor og begynte å kjefte. - Jeg sa som det var at jeg ikke kunne se noe skade, men JODA sa han og tok tak i døren min og smelte den i bilen sin 3 ganger hardere enn vårt lille uhell - for å vise hvor den traff. - han fyrte seg opp litt mer når jeg forklarte at joda - NÅ var det en skade der, etter at han hadde smelt døren min kjempehardt inn i bilen sin. - Jeg pekte litt på hodet mitt mens jeg gikk min vei mens han sto der og putret. - Jeg hørte aldri noe mer, så det er mulig han innså hvor dum han hadde vært :p - folk er gærne!

Endret av kjetilkl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt on topic så må jeg bare fortelle om en liten episode på parkeringen til legoland for noen år siden. - Med barn i bilen så smalt døren inn i sidebilen ved åpning, jeg så etter men kunne ikke umiddelbart se noen skade, men føreren av den andre bilen kom løpende fra et par biler bortenfor og begynte å kjefte. - Jeg sa som det var at jeg ikke kunne se noe skade, men JODA sa han og tok tak i døren min og smelte den i bilen sin 3 ganger hardere enn vårt lille uhell - for å vise hvor den traff. - han fyrte seg opp litt mer når jeg forklarte at joda - NÅ var det en skade der, etter at han hadde smelt døren min kjempehardt inn i bilen sin. - Jeg pekte litt på hodet mitt mens jeg gikk min vei mens han sto der og putret. - Jeg hørte aldri noe mer, så det er mulig han innså hvor dum han hadde vært :p - folk er gærne!

 

Håper det gikk bra med din dør da? Høres jo ut som om det kunne oppstå noen skader på den også.

Jeg måtte selv betale for en skade på nabobilen der vi bor etter at minsten smalt opp døren med et brak. Fikk det heldigvis ordnet ganske billig med såkalt "smart repair".

Vi har barnesikring på en side, nettopp av denne grunn, men den gangen gikk han ut på andre siden hvor storesøster sitter.

Lenke til kommentar

Moderatormelding


I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.

Tråden er også blitt nå blitt ryddet for off-topic. Hold debatten innenfor trådens tema og utelat person-debatt. 

 

Det oppfordres sterkt til at dette overholdes fremover. Videre brudd på dette vil føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Innvendinger eller spørsmål om moderering skal tas på PM.

LiamH
:)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Det største problemet med den audien er at det er en dieselbil.

Njet, det største problemet med Audien er at den eies av en egoistisk drittsekk!

 

Jeg antar motivasjonen for å parkere slik er fordi eier er livredd for riper i lakken og vil ha avstand til andre biler for å ikke få en bildør i siden.

Har faktisk gjort det samme selv et par ganger

 

Prøver å tenke andre tenker at "det kan hende andre biler sto rart så det bare ble sånn da denne bilen parkerte"

 

Enig at diesel er dritt på audi, kvæles nesten av drittlukt på tomgang om man er utenfor bilen.

"Premium"-eiere ser vel for seg regning på 6 siffer om noen skader bilen.

Jeg løser det som oftest ved å parkere inntil ting på ene siden eller rett og slett langt unna

Jeg er litt usikker på hva du mener her? Du skriver at du har dobbeltparkert selv et par ganger for å slippe bulker fra nabobilene...skal det tolkes som at du synes det er akseptabelt...i noen situasjoner?

For jeg antar at du som alle andre (kanskje utenom Snylter) blir fly forbannet når du kommer til en full parkeringsplass og oppdager at noen har lagt beslag på 2 plasser?

Er nok parkeringsassistenten i "premiumbilene" som er programmert til å parkere med ekstra god avstand for å trygt kunne passere med alle handlenettene etter endt handling :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...