Gå til innhold

Folk er gærne


Dr.Geek

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føreren av det forvokste dråget kunne nok utmerket godt parkert på en mer hensynsfull måte.

Det er ingen av oss som vet bakgrunnen for at den grå bilen står parkert slik, det gjør trolig ikke føreren av jeepen heller.

 

Uansett bakgrunn står en av bilene ulovlig parkert. Den andre gjør ikke det. Hadde den grå parkert på en hensynsfull måte hadde det vært en ikke-sak.

Er litt spent på hvilken bakgrunn som ville forsvart en slik parkering?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Når jeg hadde gammel rælbil hadde jeg som hobby å kline den helt inntil de som parkerte sånn som Audien i førsteposten.

Morsomt å se når de skulle manøvrere seg ut :p

 

Du er en perle blant menn :)

 

Det beste er når man kan parkere helt innafor strekene på førersiden sånn at man selv gjør alt rett, mens det blir umulig for idioten å åpne døra. 

 

bad-parking-gets-you-stuck-karma2.png?w=

 

 

Sånn situasjonen vises på bildet ser det jo ut som det er "riktig", men hva om den bilen som stod på andre siden stod sånn at det måtte parkeres sånn. Da straffer man i praksis offeret. Man kan fort bli den "idioten" selv man klandrer andre for å være, men det kunne jo også være en passiv agressiv person som parkerte slik med vilje, men hvordan vet du det ?

Lenke til kommentar

 

 

Når jeg hadde gammel rælbil hadde jeg som hobby å kline den helt inntil de som parkerte sånn som Audien i førsteposten.

Morsomt å se når de skulle manøvrere seg ut :p

 

Du er en perle blant menn :)

 

Det beste er når man kan parkere helt innafor strekene på førersiden sånn at man selv gjør alt rett, mens det blir umulig for idioten å åpne døra. 

 

bad-parking-gets-you-stuck-karma2.png?w=

 

 

Sånn situasjonen vises på bildet ser det jo ut som det er "riktig", men hva om den bilen som stod på andre siden stod sånn at det måtte parkeres sånn. Da straffer man i praksis offeret. Man kan fort bli den "idioten" selv man klandrer andre for å være, men det kunne jo også være en passiv agressiv person som parkerte slik med vilje, men hvordan vet du det ?

 

Logikken svikter - dersom det tidligere sto en bil til (vår) venstre for Acuraen som gjorde at han hadde dårlig plass, kunne Acura-fører heller tatt plassen der Jeepen nå står, som åpenbart må ha vært ledig.

 

Uansett hvilken side av debatten man er på her,

den egoistiske siden med Snylter eller den som gagner fellesskapet - det er meget dumt å parkere slik for å beskytte bilen sin, da det er et faktum at det finnes folk som jeep-føreren, og det finnes dem som er villig til å nøkle bilen din også. Det finnes også barnefamilier som fort slenger døren i sida på bilen din v/uhell uten å legge igjen lapp.

Så lenge disse folkene eksisterer, og det er 99% sjans for at du ikke får tatt dem, er dette en særs dårlig måte å beskytte bilen på, jeg vil nesten si du blir MER utsatt for skade ved å gjøre sånn, all den tid motparten finnes.

Endret av toth
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Når jeg er på det lokale nærsenteret parkerer jeg på en slik måte at jeg sparer min bil fra handlevognkjærringene.

 

Jeg skal fortsette med det, og hvis noen finner på å utføre hærverk mot bilen min kommer jeg til å gjøre noe alvorlig.

Hva mener du med "gjøre noe alvorlig."?

Kreve at de betaler for skadeverket anser jeg ikke for alvorlig.

Lenke til kommentar

Det hender at andre parkerer feil, og at å parkere feil selv er eneste måte å faktisk få parkert..

 

Uansett er slik adferd som man her forherliger fullstendig uakseptabelt.

 

To feil blir en rett, altså... Nå er det "heldigvis" sånn at denne praksisen ikke fungerer så godt i større byer og tettsteder pga p-vakter. Prøver jeg å parkere som den grå bilen på det lokale kjøpesenteret må jeg forvente bot i vindu når jeg henter bilen.

 

Jeg hadde mest sannsynlig ikke parkert slik som jeepen i bildet her, men jeg hadde garantert ikke parkert som den grå. Det er fortsatt bare en av bilene som står feil parkert. Å ripe opp lakken eller utføre skadeverk er selvfølgelig helt uakseptabelt, men å understreke et poeng vet å stille seg litt nær som her synes jeg bare grenser til humor. Tvilsomt at eieren av Acuraen er enig, men han/hun trenger bare gå inn fra andre siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva mener du med "gjøre noe alvorlig."?

Kreve at de betaler for skadeverket anser jeg ikke for alvorlig.

Det vil tiden vise, men det er ikke sikkert det er et rent økonomisk oppgjør jeg forestiller meg at er aktuelt. 

 

 

Det hender at andre parkerer feil, og at å parkere feil selv er eneste måte å faktisk få parkert..

 

Uansett er slik adferd som man her forherliger fullstendig uakseptabelt.

 

To feil blir en rett, altså... Nå er det "heldigvis" sånn at denne praksisen ikke fungerer så godt i større byer og tettsteder pga p-vakter. Prøver jeg å parkere som den grå bilen på det lokale kjøpesenteret må jeg forvente bot i vindu når jeg henter bilen.

 

Det er ikke snakk om at to feil blir en rett.

Greia er den at ingen av oss har forutsetninger for å vite hvordan forholdene var da den grå bilen parkerte.

 

 

Parkerer jeg som den grå bilen på det lokale kjøpesenteret ligger det trolig en gul lapp under viskeren når jeg henter bilen.. En mail senere, så er det bare å glemme den :)

Lenke til kommentar

Idiotisk tankegang. Uansett om du parkerer slik som den grå bilen, eller parkerer slik at du tar opp fire parkplasser, så er det fortsatt ingenting som hindrer noen andre i å parkere ved siden av deg, og deretter bulke.

Du kan rett og slett ikke forsvare deg mot slike 'farer', men fins jo enkle grep som ikke krever at du må være drittsekk.

 

  • Parker _langt_ unna alle andre, nede i et hjørne eller lignende
  • Parker ved siden av biler som ser ordentlige ut, hvor det er tydelig at eier bryr seg
  • Hvis ikke dette er aktuelt - la bilen bli stående i garasjen..

Personlig parker jeg heller langt unna destinasjonen min, og går heller noen minutter, en å parkere tett oppå alle andre.

Endret av Vertical^
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest member-7189

 

Hva mener du med "gjøre noe alvorlig."?

Kreve at de betaler for skadeverket anser jeg ikke for alvorlig.

Det vil tiden vise, men det er ikke sikkert det er et rent økonomisk oppgjør jeg forestiller meg at er aktuelt. 

 

Som vanlig så tør du ikke stå for det du skriver.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om at to feil blir en rett.

Greia er den at ingen av oss har forutsetninger for å vite hvordan forholdene var da den grå bilen 

 

Logikken svikter - dersom det tidligere sto en bil til (vår) venstre for Acuraen som gjorde at han hadde dårlig plass, kunne Acura-fører heller tatt plassen der Jeepen nå står, som åpenbart må ha vært ledig.

 

 

 

 

 

Parkerer jeg som den grå bilen på det lokale kjøpesenteret ligger det trolig en gul lapp under viskeren når jeg henter bilen.. En mail senere, så er det bare å glemme den  :)

 

Snylter den allmektige - selvfølgelig den eneste i landet som kan få slettet en legitim P-bot med én mail.  :laugh:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Som vanlig så tør du ikke stå for det du skriver.

 

Hva for noe vås er det du forsøker deg på nå da?

 

Logikken svikter - dersom det tidligere sto en bil til (vår) venstre for Acuraen som gjorde at han hadde dårlig plass, kunne Acura-fører heller tatt plassen der Jeepen nå står, som åpenbart må ha vært ledig.

 

 

Det kan da utmerket godt ha stått en bil der jeepen står også, helt i ytterkant av plassen, eller delvis over på neste plass.

Vi vet ikke hvor lenge den grå bilen har stått der heller. 

 

 

Parkerer jeg som den grå bilen på det lokale kjøpesenteret ligger det trolig en gul lapp under viskeren når jeg henter bilen.. En mail senere, så er det bare å glemme den  :)

Snylter den allmektige - selvfølgelig den eneste i landet som kan få slettet en legitim P-bot med én mail.  :laugh:

 

Det er kun et sted jeg får til det så vidt jeg vet.

Det er testet en gang, funka fint da. Går nok svært så bra neste gang også :)

Ja, jeg benyttet meg av en bekjent med god innflytelse på det aktuelle stedet.

Lenke til kommentar

Det virker som enkelte her inne, inkludert Audun_K har et stort behov for å lage vanskeligheter for andre..

Slike mennesker har vi rett og slett ikke behov for, hverken i trafikken eller andre steder.

I mitt lokale kjøpesenter er det stort sett to og to plasser ved siden av hverandre mellom disse betongsøylene..

Da er det bare å parkere skikkelig på skrå, så er det kun plass til en bil der.

Føreren av det forvokste dråget kunne nok utmerket godt parkert på en mer hensynsfull måte.

Det er ingen av oss som vet bakgrunnen for at den grå bilen står parkert slik, det gjør trolig ikke føreren av jeepen heller.

 

Wow... Tror jeg bare lar argumentene dine stå mot hverandre, for jeg klarer neppe få frem poenget mitt bedre selv.

 

Uansett er slik adferd som man her forherliger fullstendig uakseptabelt.

 

Adferden du forherliger er nok den de fleste er uenige med her virker det som... Se for deg en verden med holdninger som den du viser her. Å finne parkeringsplass ville vært det minste problemet tror jeg.  

 

Hva mener du med "gjøre noe alvorlig."?

Kreve at de betaler for skadeverket anser jeg ikke for alvorlig.

Det vil tiden vise, men det er ikke sikkert det er et rent økonomisk oppgjør jeg forestiller meg at er aktuelt.

 

Sikker på at du er gammel nok til å ha lappen? Hva, eksakt, forestiller du deg, om det ikke er et økonomisk oppgjør?

Endret av XmasB
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Som vanlig så tør du ikke stå for det du skriver.

 

Hva for noe vås er det du forsøker deg på nå da?

 

Logikken svikter - dersom det tidligere sto en bil til (vår) venstre for Acuraen som gjorde at han hadde dårlig plass, kunne Acura-fører heller tatt plassen der Jeepen nå står, som åpenbart må ha vært ledig.

 

 

Det kan da utmerket godt ha stått en bil der jeepen står også, helt i ytterkant av plassen, eller delvis over på neste plass.

Vi vet ikke hvor lenge den grå bilen har stått der heller. 

Heller usannsynlig teori at det står to feilparkerte biler likt forskjøvet til samme side med en ledig plass mellom seg, som så en fører velger å bruke.

Selvsagt teoretisk mulig, men høyst usannsynlig. én forskjøvet bil er sannsynlig, og hadde det mot formodning vært to på samme tid er sannsynligheten stor for at Acuraen hadde valgt en annen plass en mellom to åpenbart hensynsløse bileiere.

Lenke til kommentar
Gjest member-7189

Snylter, den 27 Mar 2015 - 13:30, sa:snapback.png

 

jarl-orger, den 27 Mar 2015 - 11:47, sa:snapback.png

Hva mener du med "gjøre noe alvorlig."?

Kreve at de betaler for skadeverket anser jeg ikke for alvorlig.

Det vil tiden vise, men det er ikke sikkert det er et rent økonomisk oppgjør jeg forestiller meg at er aktuelt. 

 

Som vanlig så tør du ikke stå for det du skriver.

 

Som vanlig så tør du ikke stå for det du skriver.

 

Hva for noe vås er det du forsøker deg på nå da?

 

Hvorfor tør du ikke si hva du mener? Du skal gjøre noe alvorlig hvis noen riper opp "premium" bilen din. Hva er det alvorlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...