Gå til innhold

renger litt hjelp til valg av lader og batterier til boomblaster


Anbefalte innlegg

Godtfolk!

 

Trenger litt hjelp til valg av lader og batterier. Har vært rundt og sett på nettsidene beskrevet i førstepost i denne tråden. Men klarer ikke helt å bestemme meg.

Jeg har en sånn fancy boomblaster (fjortiss magnet) som jeg tar med på stranda. Men begynner å se meg lei av å ha med meg ferskvarebatterier til hundrelappen når jeg skal ut å slikke sol.

 

Hva er veien å gå? Oppladbare batterier i tillegg til en dedikert lader. Eller, oppladbare batterier plassert i spilleren og en lader som kobles direkte i den?

 

Kan noen med litt peiling foreslå både batterier og lader som passer?

 

Spilleren tar 10 batterier.

Endret av lumfong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type batterier går den på? Regner med det kanskje kan være D typen?

 

Om det er standard alkaline D cell batterier koblet i serie så blir dette 15volt og 12000mAh med bruk av alkaline batterier

 

Ser for meg at et par Li-Ion batteripakker på 14.8volt koblet i paralell vil kunne gjøre jobben.

Endret av Mr. A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer det at det er D typen. Glemte å nevne det.

Så da skal jeg se etter Li-Ion med en kombinert Ampere på minst 12?

Regner med jeg kan kjøpe meg en lader av noe slag som kan plugges rett i spilleren også da? Så lenge den kan levere mer Ampere enn nevnt (ved 14,8V ish)?

Endret av lumfong
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Forstår jo nå, når jeg leser det du skriver at jeg ikke har så god peiling som jeg en gang i tiden trodde:-)

4stk "18650" batterier? Trenger den inn med teskje!

Når du nevner paralellkobling begynner jeg å lure, hvordan ordner jeg det? Mener du at jeg skal koble batteriene parallelt inni mens de står i spilleren? Eller?

Akkurat nå er dette dessverre ett hakk over mitt høyeste hårstrå. Og jeg lurer på om det kanskje er lettere å spørre om du eller noen andre her inne kan linke til en batteripakke/type som passer, samt en lader til disse. Altså å bare lade dem for deg selv, og deretter putte dem i spilleren..

 

Hilsen en utslitt mann på jobb.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Forstår jo nå, når jeg leser det du skriver at jeg ikke har så god peiling som jeg en gang i tiden trodde:-)

4stk "18650" batterier? Trenger den inn med teskje!

Når du nevner paralellkobling begynner jeg å lure, hvordan ordner jeg det? Mener du at jeg skal koble batteriene parallelt inni mens de står i spilleren? Eller?

Akkurat nå er dette dessverre ett hakk over mitt høyeste hårstrå. Og jeg lurer på om det kanskje er lettere å spørre om du eller noen andre her inne kan linke til en batteripakke/type som passer, samt en lader til disse. Altså å bare lade dem for deg selv, og deretter putte dem i spilleren..

 

Hilsen en utslitt mann på jobb.

18650 er et oppladbart li-ion batteri som gjerne brukes i laptopbatteri.

 

Koblingsskjema

post-187645-0-86316000-1425315047_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du bilde av batterikassen? Ser for meg at du (med litt justering) vil kunne få plass til 5-stk 18650 når du fjerner 10 stk D-cell batterier. Har du forresten fått målt strømtrekket på full guffe? Mulig du kan klare deg med 10 stk. slike (selv om levetiden mellom hver lading vil være litt dårligere enn om du bruker alkadiske batterier): http://www.ebay.com/itm/4x-Tensai-D-Ni-MH-Akku-8000-mAh-1-2-V-Mono-Akkus-TR-C8000-LR20-HR-20-ReadyToUse-/321653759205?pt=DE_TV_Video_Audio_Akkus&hash=item4ae40edce5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...