Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvilke spill tester du med da? Per i dag så er det vel Middle-Earth: Shadow of Mordor som har presset teksturstørrelsen til nye høyder, her krever vel Ultra et sted mellom 5-6,1GB avhening av oppløsningen du kjører.

Det er jo naturlig å regne med at flere spill vil følge på, i og med at både Xbox One og PlayStation 4 legger opp til VRAM på 6GiB så vil nok det blir normalen også på PC fremover. Og spill som skal optimaliseres mot VR trenger jo også bedre oppløsning på teksturer enn hva som har vært standarden på PC per i dag for at det ikke skal se veldig kjipt ut.

 

Vil tippe normalen for 2015-2016 etterhvert legger seg på 4-6 GB for "Ultra" og at det vil normalisere seg rundt 6GB med tiden. Og det er før du begynner å regne inn ting som DSR, tung bruk av AA osv som øker minnekravene.

 

 

PS4 og XBO har 5-5,5GB minne tilgjengelig for spill, dvs for alt og ikke bare grafikk data. Hvordan minnet vil blir brukt blir opp til spill utviklerene og hva dem ønsker å oppnå, men jeg tviler på det er mange spill som vil overgå 3GB til grafikk data/vram.
Når det gjelder Shadows of Mordor så er det noe rart der mtp det er i beste fall en minimal synlig forskjell fra high og ultra teksturer, men et kjempehopp i minnebruk. Spillet ser mer eller mindre like bra ut og kjører bra på de kraftigste 2GB kortene i 1080p (minus mulighetene med AA), ikke at 2GB kort er et smart valg for et spillkort idag.
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilke spill tester du med da? Per i dag så er det vel Middle-Earth: Shadow of Mordor som har presset teksturstørrelsen til nye høyder, her krever vel Ultra et sted mellom 5-6,1GB avhening av oppløsningen du kjører.

Det er jo naturlig å regne med at flere spill vil følge på, i og med at både Xbox One og PlayStation 4 legger opp til VRAM på 6GiB så vil nok det blir normalen også på PC fremover. Og spill som skal optimaliseres mot VR trenger jo også bedre oppløsning på teksturer enn hva som har vært standarden på PC per i dag for at det ikke skal se veldig kjipt ut.

 

Vil tippe normalen for 2015-2016 etterhvert legger seg på 4-6 GB for "Ultra" og at det vil normalisere seg rundt 6GB med tiden. Og det er før du begynner å regne inn ting som DSR, tung bruk av AA osv som øker minnekravene.

 

 

Når det gjelder Shadows of Mordor så er det noe rart der mtp det er i beste fall en minimal synlig forskjell fra high og ultra teksturer, men et kjempehopp i minnebruk. Spillet ser mer eller mindre like bra ut og kjører bra på de kraftigste 2GB kortene i 1080p (minus mulighetene med AA), ikke at 2GB kort er et smart valg for et spillkort idag.

 

 

 

Dette kan jeg faktisk ikke si meg enig i det hele tatt, når jeg gikk fra Very High (?) til Ultra så var det temmelig store forskjeller, faktisk så store at jeg heller valgte Ultra med temmelig begredelig 35-45 FPS ytelse fremfor Very High på stabile 60 FPS+.

 

Sikker på at du faktisk lastet ed HD-teksturpakkene?

Lenke til kommentar

Ikke at jeg ville gitt en endelig dom med en test, men SLI skaleringen er virkelig da Titan-X skinner:

 

http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-gtx-titan-x-3-way-sli-performance-review-4k-benchmarks-idnum343/

 

Nesten dobbel ytelse fra 980 3-Way SLI VS Titan-X 3-way-SLI i crysis 3 4K. :D

Og i de andre spillene så ligger det mellom 50%-90% økning.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Ikke at jeg ville gitt en endelig dom med en test, men SLI skaleringen er virkelig da Titan-X skinner:

 

http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-gtx-titan-x-3-way-sli-performance-review-4k-benchmarks-idnum343/

 

Nesten dobbel ytelse fra 980 3-Way SLI VS TitanX 3-way-SLI i crysis 3 4K. :D

Og i de andre spillene

12K vs 36K, har jo også noe å si ;)
I forhold til det som virker å være nærmere 30-35 % i singelkort, så er det rimelig imponerende å se.

 

Og vi snakker vel heller nærmere 15-16K for tre 980, og foreløpig 35k for tre Titan.

 

Dog er det egentlig urettferdig å sammenligne Titan-prisene i Norge første døgnet. Med flere modeller og litt tid så faller ofte prisen noe. Samt det faktum at kroneprisen er mye høyere på TitanX enn for 980, som bruker lengre tid på å falle pga. Lagervare og treghet i systemet.

 

For TitanX er strengt talt bare doble prisen av 980, ikke triple.Ja veiledende er mindre enn dobbelte.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Ikke at jeg ville gitt en endelig dom med en test, men SLI skaleringen er virkelig da Titan-X skinner:

 

http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-gtx-titan-x-3-way-sli-performance-review-4k-benchmarks-idnum343/

 

Nesten dobbel ytelse fra 980 3-Way SLI VS TitanX 3-way-SLI i crysis 3 4K. :D

Og i de andre spillene

12K vs 36K, har jo også noe å si ;)
I forhold til det som virker å være nærmere 30-35 % i singelkort, så er det rimelig imponerende å se.

 

Og vi snakker vel heller nærmere 15-16K for tre 980, og foreløpig 35k for tre Titan.

 

Dog er det egentlig urettferdig å sammenligne Titan-prisene i Norge første døgnet. Med flere modeller og litt tid så faller ofte prisen noe. Samt det faktum at kroneprisen er mye høyere på TitanX enn for 980, som bruker lengre tid på å falle pga. Lagervare og treghet i systemet.

 

For TitanX er strengt talt bare doble prisen av 980, ikke triple.Ja veiledende er mindre enn dobbelte.

 

Sorry du har rett, er vel litt høyere enn 12K :p Er dyrt anyhow, ikke verdt det, bedre å vente på 980Ti elns.

 

Til dere som skal ha Titan, og skal selge 980 for rundt 3500Kr-ish send meg PM :w00t:

Lenke til kommentar

 

 

Ikke at jeg ville gitt en endelig dom med en test, men SLI skaleringen er virkelig da Titan-X skinner:

 

http://www.digitalstormonline.com/unlocked/nvidia-gtx-titan-x-3-way-sli-performance-review-4k-benchmarks-idnum343/

 

Nesten dobbel ytelse fra 980 3-Way SLI VS TitanX 3-way-SLI i crysis 3 4K. :D

Og i de andre spillene

12K vs 36K, har jo også noe å si ;)
I forhold til det som virker å være nærmere 30-35 % i singelkort, så er det rimelig imponerende å se.

 

Og vi snakker vel heller nærmere 15-16K for tre 980, og foreløpig 35k for tre Titan.

 

Dog er det egentlig urettferdig å sammenligne Titan-prisene i Norge første døgnet. Med flere modeller og litt tid så faller ofte prisen noe. Samt det faktum at kroneprisen er mye høyere på TitanX enn for 980, som bruker lengre tid på å falle pga. Lagervare og treghet i systemet.

 

For TitanX er strengt talt bare doble prisen av 980, ikke triple.Ja veiledende er mindre enn dobbelte.

 

det yter helt vanvittig i SLI - det er helt sikkert.

 

vet om to stakkars sjeler på forumet som kommer til å bli små barn igjen snart.. lol. SLI TitanX er rått.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Dette kan jeg faktisk ikke si meg enig i det hele tatt, når jeg gikk fra Very High (?) til Ultra så var det temmelig store forskjeller, faktisk så store at jeg heller valgte Ultra med temmelig begredelig 35-45 FPS ytelse fremfor Very High på stabile 60 FPS+.

 

Sikker på at du faktisk lastet ed HD-teksturpakkene?

 

 

Ja jeg husket litt feil der, det er definitivt en forskjell selvom jeg ikke vil beskrive den som stor. Men det er uansett ikke imponerende for mengden minne det bruker og det er også en PC ting, konsoll utgavene har ikke ultra teksturer.
Det kan være snakk om "full res development textures" som er lagt med for de med masse vram. De kunne kanskje ha utviklet et virtuelt teksturing system som hadde gitt mulighet for disse teksturene for både på konsollene og 2-3GB vram PCer, men bestemte seg for at det ikke var verdt det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...