Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om vi ser på DigitalFoundry sin test så virker det jo som Titan X OC faktisk er på nivå med 2x GTX 980 i SLI, det er jo solide saker. Spørsmålet er jo hvor realistisk det er å holde en stabil OC på det nivået uten å måtte gjøre noe med kjøleløsningen.

 

Ser vi på de spillene de sammenligner så ser man jo at SLI har som vanlig utrolig sprikende resultater, alt fra glimrende skalering til temmelig middelmådig som igjen gjør Titan X til et mer sikkert kjøp da du kan føle deg langt mer trygg på ytelsen den vil gi, og du slipper også all problematikk rundt potensiell microstuttering osv..

Dette syns jeg også var positivt. Altså, den regelrett knuser 970SLI, og noen ganger er den til og med over 980SLI, selv om den stortsett ligger akkurat under eller er likt. Med vannblokk og bakplate vil denne holde seg god og kjølig, kanskje til og med klokke enda noen MHz? Da har du et ekstremt solid kort til samme pris som 2 stk 980. Egentlig, dette er jo Win! fra Nvidia slik jeg ser det, dette er et satans bra kort. Linus Tech fikk brukt 6.4GB VRAM i sine 4K tester også, så nok å gå på. :D

 

Spørsmålet er: Skal man ha to stk? Inkludert vannblokker/bakplate så snakker 22k, som er det samme som en relativt bra PC. :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

hva skal jeg gjøre med de 6 stk 980 sc jeg kjøpte denne uka da og de 3stk 980 zotacene

45 dagers returrett på komplett...

 

Retur :rofl:

Da kjøper gjerrige oljebarn dem som demo, så må vi hjelpe de i alle CW-fail-postene de lager

De skal få selskap her

post-64596-0-26424500-1426630718_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Titan X er virker å være overraskende konsekvent 35 % bedre (av det jeg har sett av grafer, selv om de i disse tider popper opp i hopetall), med ikke store variasjonen som har holdt seg på rundt +/- 2%.

 

Har ikke brydd meg om tester som helt klart blir CPU-begrenset, eller som typisk ikke legger tung belastning på GPUen, da de altså er helt irrelevante for å sammenligne skjermkortene sin ytelse.

 

Du har nok rett. Jeg regnet feil. Kanskje nede i 30 prosent bedre i en del grafer da ;)

Lenke til kommentar

overklokket 980 kan nærme seg stock Titan X?

 

overklokket titan x slår ned overklokket 980.

 

Kan en sende meg link der Titan X stock er bedre enn 980 sli stock i bf4? :p

Var ikke BF4 i den som jeg postet fra Digital Foundry da? Jeg husker ikke resultatene, men mener Titan X ikks var så langt i fra. Men se også på hva du får her da, det finnes for det første flere spill enn BF4 Betaen (yeah, I went there) og du slipper da eventuelle scaling problemer med SLI. For all del, jeg er fan av BF4, men det er ikke det det eneste spillet der ute. ;)

 

Så, hvor mye betaler man for 2 stk 980 inkl vannblokker/bakplater vs 1 stk Titan X inkl vannblokk/bakplate? Omtrent det samme, og hvis Titan X er nesten på høyde, og selv om de i noen spill er 10% under, så er det ekstremt sterkt, det finnes ingen vei utenom. Dette er singel GPU, det er mange som foretrekker det. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Ubisoft spillene gjelder ikke, får 40% usage på hver gpu ingame i rogue.. Osv.

 

Må testes med bf4 :p

 

Jeg spiller kun bf4 om jeg ikke spiller bf4 så folder jeg. For meg er det kin det som gjelder. Da spør jeg etrer det. Så ut til å være en forskjell på 30 fps på de to (Titan X 70, 980 sli 100)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ubisoft spillene gjelder ikke, får 40% usage på hver gpu ingame i rogue.. Osv.

 

Må testes med bf4 :p

 

Jeg spiller kun bf4 om jeg ikke spiller bf4 så folder jeg. For meg er det kin det som gjelder. Da spør jeg etrer det. Så ut til å være en forskjell på 30 fps på de to (Titan X 70, 980 sli 100)

Hvis du KUN spiller BF4, hvorfor er dette viktig for deg da? Da beholder du jo bare det du har, også bruker du pengene dine på noe annet i stedet. Kanskje du kan bygge deg noe annet, en folderigg eller noe. Eller kjøpe deg en moped, det hadde jeg gjort. Suzuki ZR50SL med 11HK malossi og modda potte og crosserdekk bak. Det drar damer det! ;) Ditt valg. :)

 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ubisoft spillene gjelder ikke, får 40% usage på hver gpu ingame i rogue.. Osv.

 

Må testes med bf4 :p

 

Jeg spiller kun bf4 om jeg ikke spiller bf4 så folder jeg. For meg er det kin det som gjelder. Da spør jeg etrer det. Så ut til å være en forskjell på 30 fps på de to (Titan X 70, 980 sli 100)

Hvis du KUN spiller BF4, hvorfor er dette viktig for deg da? Da beholder du jo bare det du har, også bruker du pengene dine på noe annet i stedet. Kanskje du kan bygge deg noe annet, en folderigg eller noe. Eller kjøpe deg en moped, det hadde jeg gjort. Suzuki ZR50SL med 11HK malossi og modda potte og crosserdekk bak. Det drar damer det! ;) Ditt valg. :)

Sparer til lappen ;)

 

Joa, for pengene jeg solgte 780Ti for så kjøper jeg et brukt 980, tri sli ftw, godt over 1 mill ppd :)

Lenke til kommentar

Hva ble klart i dag?

 

Hvordan yter Titan X og hva koster det?

Ja det yter, og det koster :D

 

ca 30-35% bedre enn gtx 980. Overklokker som andre maxwell, altså 14-1500mhz på luft.

 

Ett kort er akkurat for lite ytelse (selvfølgelig) , derfor må det bli 2stk eller ingen ;) Synn men sant.

Lenke til kommentar

Noen får si ifra når den dukker opp i norske nettbutikker så jeg får vurdere om jeg skal legge inn en bestilling.. Magefølelsen min sier at på grunn av høy dollarkurs og "X-faktor" så blir nok prisen fort 12'000-13'000 kr og det blir for ille. Legger den seg på 9'000-10'000 kr så skal det vurderes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...