Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Noen her inne som har testet ut å kjøre 2 GPU'er samtidig der det ene kortet er AMD og det andre Nvidia? Har 2 x 290X nå så hadde vært morsomt å teste et GTX 1080 + 1 x 290X ?

Har ikke prøvd, i hovedsak fordi det er uinteressant. Du vil ikke få noe ekstra ytelse av det.
Bare i drittspillet ashes of the singularity. Støtter multigpu i dx12 med blanding av amd og nvidia.

 

 

Liker du sjangeren, men synes det er dritt. Eller synes du det er dritt fordi du ikke liker sjangeren?

Lenke til kommentar

Det var et spill alle AMD fans likte engang i tiden, helt til nvidia gikk forbi, nå snakker ingen om det spillet  :rofl:

 

Det har jeg ikke fått med meg, link?

 

Nærmeste jeg kommer er her hvor et overklokket Strix er ~6% raskere enn et referanse RX480 8GB. Jeg opplever vel ikke det som en helt rettferdig sammenlikning. GTX980 Ti måtte her med ~10% se seg seg ganske klart slått av Fury X. Så det var vel ikke før GTX1070 med mye høyere frekvens at Nvidia har kunnet si å ha tatt tilbake ledelsen? Det er jo en generasjon forran AMD per nå.. Skjønt, Det ser jo klart ut som at akkurat det ikke kommer til å forandre seg med det første..

 

Men OT'en min gikk altså mer på at Ashes får 81 Metacritic score og 77% Overall på Steam. Så til å være RTS, (som må kunne sies å være for spesielt interesserte) scorer det da svært bra?

Lenke til kommentar

 

Det var et spill alle AMD fans likte engang i tiden, helt til nvidia gikk forbi, nå snakker ingen om det spillet  :rofl:

 

Det har jeg ikke fått med meg, link?

 

Nærmeste jeg kommer er her hvor et overklokket Strix er ~6% raskere enn et referanse RX480 8GB. Jeg opplever vel ikke det som en helt rettferdig sammenlikning. GTX980 Ti måtte her med ~10% se seg seg ganske klart slått av Fury X. Så det var vel ikke før GTX1070 med mye høyere frekvens at Nvidia har kunnet si å ha tatt tilbake ledelsen? Det er jo en generasjon forran AMD per nå.. Skjønt, Det ser jo klart ut som at akkurat det ikke kommer til å forandre seg med det første..

 

Men OT'en min gikk altså mer på at Ashes får 81 Metacritic score og 77% Overall på Steam. Så til å være RTS, (som må kunne sies å være for spesielt interesserte) scorer det da svært bra?

 

Det vil si det er ikke i top 100 strategispill på metacritic, og under 80% av de som kjøpte spille synes det var bra. Ikke for å si at det ikke er et bra spill, jeg har ikke spillt det og kan ikke uttale meg, men de tallene forteller meg at spillet er et gjennomsnittlig strategispill, som bare folk som er interessert kjøpte.

Lenke til kommentar

Og her sitter jeg å venter på en skikkelig oppfølger av supreme commander (2ern sugde) med bedre grafikk. Som var konge LAN spill. :-D

 

Kanskje prøve it Ashes of singularity?

Regner med du har testa Forged Alliance? Er ikke uten grunn:

 

OVERALL:
Overveldende positive (2,113 anmeldelser)
Lenke til kommentar

 

Nå har komplett en bekreftet dato på Strixen på 6. april, men jeg antar at det bekreftete kontingentet er utsolgt (på min bestilling står det bekreftet, på produktsiden står det ubekreftet).

Har du bestilt ett kort, vil du få ett den 6, 4, 17. om de får det på lager den dagen. :tease:

 

 

Kjip praksis med forventede datoer osv. For ikke å snakke om da jeg gikk i fella og kjøpte et produkt med lagerstatus "1" en gang, fikk selvfølgelig ikke det.

Lenke til kommentar

Da var mine 1080Ti FE installert.

 

Kun fått testa BF4 såvidt idag.

 

SLI får vente til 1440p skjermen er i hus :ninja: , men et kort ligger ca 8-10c lavere i BF4 enn 980Ti på samme vifteprofil i afterburner. Dvs ca 62-63c kontra 70-72c på 980Ti. Vifta på 1080Ti går da på rundt 50%. Kjører ganske aggresiv profil for å holde temp nede.

 

Klokka de +150/500, så da ligger de maks på 2025/6000 ca.

 

Et stk 980Ti slet med å holde 120fps om jeg begynte å øke resolution scale i BF4, mens 1080Ti ser ut til å kjøre 125% uten problemer.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

men et kort ligger ca 8-10c lavere i BF4 enn 980Ti på samme vifteprofil i afterburner. Dvs ca 62-63c kontra 70-72c på 980Ti. Vifta på 1080Ti går da på rundt 50%.

 

Hvordan får du til å holde ett 1080Ti FE på 63C med en vifteprofil på 50%...? Da jeg hadde mitt kort steg temp opp til over 80C rimelig fort da jeg spilla. Hva er trikset ditt, ha PC'n inne på et kjølerom? :p

Lenke til kommentar

 

men et kort ligger ca 8-10c lavere i BF4 enn 980Ti på samme vifteprofil i afterburner. Dvs ca 62-63c kontra 70-72c på 980Ti. Vifta på 1080Ti går da på rundt 50%.

 

Hvordan får du til å holde ett 1080Ti FE på 63C med en vifteprofil på 50%...? Da jeg hadde mitt kort steg temp opp til over 80C rimelig fort da jeg spilla. Hva er trikset ditt, ha PC'n inne på et kjølerom? :p

 

 

Vet ikke :p

 

Hastigheten lå vel på 53-54% da, så litt over 50. Tempen holdt seg stabilt på rundt 63c værtfall. Jeg testa kun et brett med ca 48 spillere, Nansha Strike, så mulig andre brett belaster kortet mer og tempen øker.

 

Phantom 820 kabinettet har nok god luftgjennomstrømming. Har en 140mm vifte som er montert rett bak luftinntaket på skjermkortene, samt en 200mm vifte i sidedøra og en 140mm vifte som ligger i bunn å blåser luft opp mot skjermkortene. CPU blir heller ikke særlig varm under spilling, ligger rundt 55c (5930k på 4.5Ghz/1.32v)

 

Romtemp rundt 22c

 

Legger ved vifteprofilen jeg bruker

post-49079-0-26103400-1490734529_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

men et kort ligger ca 8-10c lavere i BF4 enn 980Ti på samme vifteprofil i afterburner. Dvs ca 62-63c kontra 70-72c på 980Ti. Vifta på 1080Ti går da på rundt 50%.

 

Hvordan får du til å holde ett 1080Ti FE på 63C med en vifteprofil på 50%...? Da jeg hadde mitt kort steg temp opp til over 80C rimelig fort da jeg spilla. Hva er trikset ditt, ha PC'n inne på et kjølerom? :p

 

Klokket du kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...