Gå til innhold

Better Call Saul - Generell Diskusjon - (USA/Netflix-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jimmy kan fremdeles få en lykkelig slutt, blir bare ikke som James "Jimmy" McGill eller Saul Goodman. 

Pluss serieskaperne har sagt at serien kan ende med å flytte seg til nåtiden.

 

 

EDIT: Morsomt med Steven Ogg fra GTA V og kommende HBO-serien Westworld i gjesterollen som fyren Mike avbevæpnet.

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Neppe. Slik jeg så det, så symboliserte den korte samtalen med Mike og kjøringen ut av parkeringen til tinghuset at har null interesse i å bli ansatt (som partner?) i et selskap i Santa Fe. Vi vet at han har ihvertfall en halv million dollar + sjekken til Howard på en rundt 20.000 dollar. Tipper nå da at han heller kommer til å bruke dette til å oppgradere kontoret, kjøpe seg en ok bil for så å oppsøke kriminelle kontakter som kanskje Tuco eller Nacho og rådgi dem til hvordan best å skaffe seg penger og uten å bli tatt. Når vi også møtte karakteren hans i Breaking Bad var han vel etablert med et helt nettverk av kriminelle kontakter som blant annet Gustavo Fring.

 

Vi vet derimot (nesten sikkert) at Mike ikke går til Jimmy for å hvitvaske penger etterhvert som også han kommer til å tjene mer og mer, men det er godt mulig at han kommer til å hjelpe Tuco og Nacho med å opprette sjell-selskaper for å vaske penger. Altså han har innsett og akspert at han er en korrupt advokat og vil nok utforske dette nærmere i neste sesong heller enn å jobb for et advokat selskap.

Lenke til kommentar

Burde vel være rimelig åpenbart at Slippin' Jimmy ikke tar jobbtilbudet. Han kjørte helt sikkert ikke ut igjen fordi han hadde glemt noe hjemme...

 

Det er åpenbart at serieskaperne tar seg god tid med utviklingen av serien. Det viser at de ihvertfall har fremtidsplaner! 

Lenke til kommentar

Kommet noe info om når sesong 2 starter opp? :p

 

I 2016, februar-ish som i år. Sesong 2 vil være på 13 episoder, som en vanlig sesong med Breaking Bad, eller flere andre AMC-serier. Ikke oppdelt, som siste sesong av Mad Men eller The Walking Dead. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var uhyre skeptisk til den serien her, og trodde egentlig at den ikke kom til å bli noe bra. Spin-offs syntes jeg sjelden blir noe særlig. Må imidlertid bare bryte sammen og tilstå at jeg tok feil... grundig feil. 

 

Hjelper såklart at det er Vince Gilligan som står bak, så man får fortsatt veldig mange av dem samme Breaking Bad vibbene, uten at man trekker direkte sammenigninger. Bra driv, og en helt fantastisk karakterutvikling. Må jo være en grunn til at serien har i skrivende stund 9.2 på IMDB. 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...