Gå til innhold

Better Call Saul - Generell Diskusjon - (USA/Netflix-sendetid)


Anbefalte innlegg

Og det fremtidige pleiehjemmet til Uncle tio, som også er verdt å nevne. Liker at det er mer subtile breaking bad referanser nå, var nesten litt slitsomt å ha tuco så mye med som han var. Men Jonathan Banks er et velkomment tilskudd, og det er selvfølgelig mye mer naturlig at Mike er med, da de har hatt forbindelser lenge før Breaking Bad. Nå som Banks blir en større del av serien, og det er flere scener som kun ser ut til å kun følge han, skal vi ikke se bort i fra at vi ser Gus Fring gjennom en av scenene til Mike, snart :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emmy verdig presentasjon av Jonathan Banks, fortjener hvertfall nominasjon. Artig at vi går fra snakkende toaletter og rare figuransamlinger til en så mørk og sterk episode som dette-iløpet av kun en episode. Blanke øyne under sluttscenen for sure, og en episode som er helt der oppe med de store Breaking Bad episodene. Nå som Mike er med i bildet, ser det ut til at vi får en enda bedre kombinasjon av svart humor og mørkt, intenst drama. Veldig spent på de fire neste episodene. :dribble:

Lenke til kommentar

Synes episoden var dyp. Han vil åpenbart være som Hamlin, Hamlin & McGill (heretter HMM.), men han vil ha Kim med som partner i advokat firmaet sitt og han vet at Kim ikke bare vill stikke fra firmaet ettersom HMM betalte lawschool for henne. Han tror at det er noe kjemi mellom dem og at hun vil bryte båndene med HMM og joine han men han skjønner ikke dette helt før i slutten av episoden. Det var ihvertfall slik jeg tolket det. Hun virker ikke akkurat positiv til tanken til James om å være partner, han forstår og velger å fikse det slik at klientene faller tilbake til henne og redder sjansene hennes til å bli partner i HMM istedet. Det ville faktisk forklare en god del, også med breaking bad. James/Saul har ikke særlig mange advokat venner og de få han har, har liten eller ingen tro på hans ferdigheter, ergo så vil han aldri finne noen som er villig til å være partner med han i et selskap og klarer ikke å drive et alene, og han faller til slutt tilbake til å utvide kontoret litt å drive det som en en-manns operasjon.

Lenke til kommentar

oh liker ideen noen skrev om at Chuck er seriens "bad guy" og ikke hamlin, at det var chuck som ikke ville ha Jimmy inn i firmaet men fikk Hamlin til å si det(mens han tok kaka og, fantastisk filmet scene det der) 

 

Stilig at Chuck forsåvidt helt på slutten av episoden forsto at det hele var i hans hode, blir en spennende samtale det der, greier han å bli frisk nok til å komme seg ut av huset på skikkelig?

 

Tipper det med chuck og de flere tusen sidene kommer til å bite dem tilbake uansett!

 

ah gleder meg til fortsettelsen! :D

Lenke til kommentar

Breaking Bad: Kreftsyk kjemilærer begynner å lage narkotika for å tjene sjuhundretusen dollar til familien, med det tar helt av med mord og mafiagreier i hytt og pine. En dynamitthistorie som gir hvem som helst bakoversveis!

 

Better Call Saul: Historien om hvordan en advokat blir til ... en annen type advokat, som spesialiserer seg på "eldrejus" og tar en sak med overfakturering av beboere. Hvis det blir meir spanande no, må eg bytte til Med hjartet på rette staden for å roe meg ned :tease:

Lenke til kommentar

Serien var aldri ment å være et super-packed action-drama med en desperat hovedkarakter på grensen til å bli en fullblods psykopat. Hvis det er det du forventet når du started å se på Better Call Saul, så kan du bare droppe å se resten av serien. Du er på feil planet. Bob Odenkirk sa nettopp dette selv, at Better Call Saul handler om karakteren. Han er en rolig type som bare prøver å komme seg frem i livet. Jeg har digget serien siden episode 1 pluss at man forstår hvorfor Saul eller Jimmy om man vil aldri nådde til topps i Albuquerque som advokat. Synes det mest definitivt er en god historie og jeg behøver ikke action og en syk bodycount i hver episode eller hele serien for den saks skyld for å nyte den. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...