Gå til innhold

På ett kvartal solgte Apple like mye som Google gjør på et helt år


Anbefalte innlegg

 

Betale 5-10x så mye? Her må du ta deg en bolle. I hvilken verden betaler du 10x så mye for et Appleprodukt kontra et tilsvarende produkt fra en annen produsent? Skal du føre en halvveis saklig diskusjon så er det greit om man holder seg litt mer faktabaserte og edruelig tall og ikke fantasi tall man finner på etter eget godt befinnende. At Apple ligger i det øvrige prissjiktet er det ingen tvil om, men hold nå tallene noe edruelig.

Det var ikke spesielt rettet til Apple produkter

Mann vet jo at Apple generelt sett priser produktene sin høyt , og påstår at de har bedre kvalitet uten at det er bevist

allerede der betaler man mere en man burde

 

 

Det er heller ikke sånn at alle "må" legge opp til støtte for Apple og Appleprodukter, det er dog sånn at ettersom Apple er så populært og selger så forsvinnende mye så blir det fryktelig dårlig butikk av tredjepart å ikke legge opp til støtte for de mest populære produktene i verden. Skylder du på Apple for at de har blitt for populære og rett og slett gjør det for bra så de ender opp med å være for relevant i verden?

 

nei produsentene er ikke tvunget til å gjøre det ( hvis du tolket det dit ) men det er tydelig de føler seg forpliktet til å gjøre det

noen vil nok kall det for "frivillig tvang "

Det provoserer meg

 

 

Hvorfor du blander inn brukerfeil i utregningen din forstår jeg ikke, hva har brukerfeil med hvorvidt folk ønsker og kjøper Appleprodukter? Er vel irrelevant om det er brukerfeil som gjør de misfornøyde med andre produkter, de må vel få lov til å kjøpe Appleprodukter uansett grunnlag? Eller har ikke folk lov til å kjøpe nøyaktig de produktene de selv ønsker?

 

Fordi mange produkter får dårlig rykte på grunn av brukerfeil

man skal ha det men forstår ikke hvordan det skal brukes , eller bruker det på en annen måte en som var meningen

Uten at det er direkte misbruk av produktet

 

Man blir da misfornøyd og velger noe annet i stedet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om brukere ikke forstår et produkt som en mobiltelefon eller en pc er det noe feil med produktet, ikke brukeren.

 

Edit: Det er interessant hvordan folk er så bekymret for Apples fremtid, men ikke for andres. Hvorfor ikke være like bekymret for Google? De har kun ett bein å stå på (annonsesalg) mens Apple faktisk har flere. Forsåvidt rørende at folk bryr seg, men det er da litt dumt å spå katastrofe kvartal etter kvartal for et selskap som går bedre enn noe annet selskap noengang har gått i verdenshistorien?

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Om brukere ikke forstår et produkt som en mobiltelefon eller en pc er det noe feil med produktet, ikke brukeren.

Det er slett ikke noe feil med produktet om brukeren ikke forstår hvordan produktet virker

Om man kjøper en ting og ikke forstår hvordan den virker så får man ikke levert det inne på reklamasjon/ garanti , man må bruke angreretten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om brukere ikke forstår et produkt som en mobiltelefon eller en pc er det noe feil med produktet, ikke brukeren.

Det er slett ikke noe feil med produktet om brukeren ikke forstår hvordan produktet virker

Om man kjøper en ting og ikke forstår hvordan den virker så får man ikke levert det inne på reklamasjon/ garanti , man må bruke angreretten

 

Da forstår du ikke hva jeg mener med "feil på produktet".

 

For å reformulere: Om de tiltenkte brukerne ikke forstår hvordan et produkt virker er det produktet som er dårlig designet, og ikke brukerne som gjør noe galt.

Lenke til kommentar

 

 

Betale 5-10x så mye? Her må du ta deg en bolle. I hvilken verden betaler du 10x så mye for et Appleprodukt kontra et tilsvarende produkt fra en annen produsent? Skal du føre en halvveis saklig diskusjon så er det greit om man holder seg litt mer faktabaserte og edruelig tall og ikke fantasi tall man finner på etter eget godt befinnende. At Apple ligger i det øvrige prissjiktet er det ingen tvil om, men hold nå tallene noe edruelig.

Det var ikke spesielt rettet til Apple produkter

Mann vet jo at Apple generelt sett priser produktene sin høyt , og påstår at de har bedre kvalitet uten at det er bevist

allerede der betaler man mere en man burde

 

 

 

Eneste som er "galt" her er du som skal fortelle andre hva som er "galt" å betale for. Hva får deg til å føle seg så privilegert at du skal kunne diktere hva andre skal og ikke skal bruke penger på?

 

En setning som; "betaler man mer enn man burde" gir fint lite mening. Det er tydeligvis hundrevis av millioner mennesker i verden som syntes at prisene til Apple er "innafor" og de mener produktene er vell verdt pengene. Hva gir deg retten til å si at dette er regelrett "feil" av dem?

 

Hva du syntes har egentlig fryktelig liten betydning, du kan syntes at prisene er aldri så høye. Folk må nesten få lov til å prioritere, kjøpe og nyte nøyaktig de produktene de selv vil uten at folk som deg skal sitte å fortelle dem at dette er "feil". Du ser ut til å ha temmelig totalitær tankegang om du mener at det er rettferdig av deg å sitte her å kunne diktere hva folk burde og ikke burde kjøpe av produkter.

 

 

 

 

 

 

Det er heller ikke sånn at alle "må" legge opp til støtte for Apple og Appleprodukter, det er dog sånn at ettersom Apple er så populært og selger så forsvinnende mye så blir det fryktelig dårlig butikk av tredjepart å ikke legge opp til støtte for de mest populære produktene i verden. Skylder du på Apple for at de har blitt for populære og rett og slett gjør det for bra så de ender opp med å være for relevant i verden?

 

nei produsentene er ikke tvunget til å gjøre det ( hvis du tolket det dit ) men det er tydelig de føler seg forpliktet til å gjøre det

noen vil nok kall det for "frivillig tvang "

Det provoserer meg

 

 

Frivillig tvang? Driver du med business og skal selge produkter så må du tilby produkter som folk er interessert i. Nå har det seg sånn at iPhone er den mestselgende telefonen på verdensbasis, ergo er du temmelig idiot og har fryktelig lite businessteft om du velger å ikke levere produkter til den potensielt største kundegruppen du har i markedet. At du til og med lar deg provosere av noe sånt sier vel mer om deg enn noe annet, det er en temmelig bisarr ting å bli provosert av.

 

 

 

 

 

 

Hvorfor du blander inn brukerfeil i utregningen din forstår jeg ikke, hva har brukerfeil med hvorvidt folk ønsker og kjøper Appleprodukter? Er vel irrelevant om det er brukerfeil som gjør de misfornøyde med andre produkter, de må vel få lov til å kjøpe Appleprodukter uansett grunnlag? Eller har ikke folk lov til å kjøpe nøyaktig de produktene de selv ønsker?

 

Fordi mange produkter får dårlig rykte på grunn av brukerfeil

man skal ha det men forstår ikke hvordan det skal brukes , eller bruker det på en annen måte en som var meningen

Uten at det er direkte misbruk av produktet

 

Man blir da misfornøyd og velger noe annet i stedet

 

 

Anskaffer du et produkt du ikke forstår deg på så har du gjort et temmelig dårlig valg av produkt. Jeg som ikke kan en dritt om kamera går jo ikke å kjøper meg et Canon EOS speilrefleks til 15'000 kr++ i håp og tro at jeg skal klare å bruke dette kameraet på en forsvarlig og god måte.

 

Du kan selvsagt argumentere at det er min feil at jeg ikke har kunnskap nok til å benytte et speilreflekskamera på en god måte, men det gjør det jo ikke til et mindre idiotisk kjøp i min situasjon.

 

Om jeg som forbruker kan velge mellom to produkter, et som jeg åpenbart ikke helt forstår meg på og vil snuble over en hel del brukerfeil og et annet hvor jeg forstår det mer eller mindre fult ut og vil ha null utfordring med å benytte så er det jo helt åpenbart at det ene produktet er et mye mer logisk og et bedre valg for meg.

 

 

Igjen så forstår jeg ikke hva du vil frem til? Du kommer med en argumentasjon og logikk som virker temmelig baklengs. Jeg som forbruker må jo velge de produktene og løsningene som passer for meg. Noe annet blir jo idiotisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Om brukere ikke forstår et produkt som en mobiltelefon eller en pc er det noe feil med produktet, ikke brukeren.

Det er slett ikke noe feil med produktet om brukeren ikke forstår hvordan produktet virker

Om man kjøper en ting og ikke forstår hvordan den virker så får man ikke levert det inne på reklamasjon/ garanti , man må bruke angreretten

 

Da forstår du ikke hva jeg mener med "feil på produktet".

 

For å reformulere: Om de tiltenkte brukerne ikke forstår hvordan et produkt virker er det produktet som er dårlig designet, og ikke brukerne som gjør noe galt.

 

For omformulere så er det snakk om produkter som får status feil bare fordi brukeren ikke forstår hvordan det virker .

ja, dårlig design kan i mange tilfeller være medvirkende årsak til det .

Det kan også være slik at tingen ikke virker uten tilleggsutstyr som bruker ikke helt forstår

( man kjøper ikke noen mp3 spiller med musikk , man man legge den inn selv )

Lenke til kommentar

Om brukeren ikke forstår produktet, så er det vel ikke så rart at vedkommende ikke velger produktet, ei heller anbefaler det videre, eller? Det du beskriver her er jo nettopp det; et dårlig produkt for denne brukeren.

 

Et produkt må ikke ha "feil" for å være et dårlig valg og et dårlig produkt for en person. Jeg syntes Windows Server 2012 R2 er et knall operativsystem, jeg anbefaler deg jo ikke til privatpersoner av den grunn og vet jo at det ville vært en ekstremt dårlig og idiotisk løsning i en rekke sammenhenger.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Om brukere ikke forstår et produkt som en mobiltelefon eller en pc er det noe feil med produktet, ikke brukeren.

 

Så det du sier med andre ord: Folk som ikke klarer å bruke en telefon med Google OS blir henvist til Apple, bare fordi de ikke klarer å sette seg inn i et par småting?

Har hørt det utallige ganger folk som liksom er redd for annet enn Apple fordi de ikke vet hvordan det funker. De fleste telefoner idag er mer enn enkle nok å bruke, men er man en avansert bruker har man de mulighetene også, men er ikke nødt til å bruke det. Google er nok dårligere til å pakke inn opplevelsen som dere sier og veilede folk uten peiling. Det er altså denne innpakningen dere betaler ekstra for. Man ser jo overalt disse småjentene med hvite iPhones som de bruker 50 % av sin våkne tid til å trykke på og vise frem. Tydeligvis tror de det er status å vifte med noe slikt overalt og skriker til pappan sin helt til de får viljen sin som er denne telefonen. Godt man kan le av noe også :)

Waiting for shitstorm

gas-on-the-fire.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eneste som er "galt" her er du som skal fortelle andre hva som er "galt" å betale for. Hva får deg til å føle seg så privilegert at du skal kunne diktere hva andre skal og ikke skal bruke penger på?

 

En setning som; "betaler man mer enn man burde" gir fint lite mening. Det er tydeligvis hundrevis av millioner mennesker i verden som syntes at prisene til Apple er "innafor" og de mener produktene er vell verdt pengene. Hva gir deg retten til å si at dette er regelrett "feil" av dem?

 

Hva du syntes har egentlig fryktelig liten betydning, du kan syntes at prisene er aldri så høye. Folk må nesten få lov til å prioritere, kjøpe og nyte nøyaktig de produktene de selv vil uten at folk som deg skal sitte å fortelle dem at dette er "feil". Du ser ut til å ha temmelig totalitær tankegang om du mener at det er rettferdig av deg å sitte her å kunne diktere hva folk burde og ikke burde kjøpe av produkter.

det er ingen konflikt med hva man ikke burde hva man ønsker å gjøre.

Så nei , jeg bestemmer slet ikke hva folk skal betale for tingene siene

 

 

 

Frivillig tvang? Driver du med business og skal selge produkter så må du tilby produkter som folk er interessert i. Nå har det seg sånn at iPhone er den mestselgende telefonen på verdensbasis, ergo er du temmelig idiot og har fryktelig lite businessteft om du velger å ikke levere produkter til den potensielt største kundegruppen du har i markedet. At du til og med lar deg provosere av noe sånt sier vel mer om deg enn noe annet, det er en temmelig bisarr ting å bli provosert av.

 

de selger jo bare produkter en gruppe mennesker er spesielt interessert i ( de må ha den nyeste hele tiden ) , og en annen gruppe som ikke bryr seg om bytte selv om det kommer en ny utgave

 

resten av befolkningen må takke med det som er tilgjengelig , selv produktet her enkelte mangler

 

 

 

Anskaffer du et produkt du ikke forstår deg på så har du gjort et temmelig dårlig valg av produkt. Jeg som ikke kan en dritt om kamera går jo ikke å kjøper meg et Canon EOS speilrefleks til 15'000 kr++ i håp og tro at jeg skal klare å bruke dette kameraet på en forsvarlig og god måte.

 

Du kan selvsagt argumentere at det er min feil at jeg ikke har kunnskap nok til å benytte et speilreflekskamera på en god måte, men det gjør det jo ikke til et mindre idiotisk kjøp i min situasjon.

 

Om jeg som forbruker kan velge mellom to produkter, et som jeg åpenbart ikke helt forstår meg på og vil snuble over en hel del brukerfeil og et annet hvor jeg forstår det mer eller mindre fult ut og vil ha null utfordring med å benytte så er det jo helt åpenbart at det ene produktet er et mye mer logisk og et bedre valg for meg.

 

 

Igjen så forstår jeg ikke hva du vil frem til? Du kommer med en argumentasjon og logikk som virker temmelig baklengs. Jeg som forbruker må jo velge de produktene og løsningene som passer for meg. Noe annet blir jo idiotisk.

 

Ja det burde være slik .

Dessverre så er det ikke slik

 

 

Hvis man har skaffet seg feil produkt så kan man ikke skylde på at det er feil med produktet

dessverre så er dert nok noen så gjør det og da blir det et ufortjent negativt rykte for det produktet

 

Her var poenget å få frem nettop det at enkelt produkter får ufortjente rykter og mange velger dem da bort med begrunnelse av feil på produktet ikke på grunn av bruker feil / galt produkt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...