Gå til innhold

Kjørt fra politi++


Neroo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke TS har noe nytte av moralpreken, det er uansett ikke det tråden handler om. Kanskje la være å svare hvis dere ikke har noe mer nyttig å si enn "idiot"..?

 

Han har absolutt godt av det, men dog til ingen nytte.

Det at han kjører rundt når han allerede har mistet førerkortet, betyr jo bare at han ikke har lært.

 

Veldig rart at man melder den stjålet først etter at man har blitt tatt. Man burde jo nesten ha hørt at noen startet en motorsykkel utenfor huset ditt om ikke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenk å kaste bort livet sitt på denne måten, jeg kommer aldri til å forstå denne typen tankegang.. :nei:

Med mindre du klarer å komme deg vekk... Hvis du først bryter loven, bryt den skikkelig og kom deg vekk uten spor. :p

 

Det er idiotisk å kjøre slik TS har gjort, men om en ville oppleve fart før en dør i livet, så stikk nå vertfall fra politi og kjør langt vekk der du kan tenke ut en god plan. Men regner med du hadde på original skiltet og at de såg skiltet siden du satt den fra deg?

 

Uansett. Du får se hvordan det går og lykke til. Aldri gjør noe sånt igjen da..

Lenke til kommentar

Hvorfor tar folk med seg smarttelefon når de gjør noe kriminelt? Politiet finner jo alt de trenger av fellende beviser på telefonen, selv om politiet aldri finner telefonen så vet de hvor du har vært.

 

Enda bedre er det når folk er stolte av sine kriminelle handlinger, filmer fellende beviser og deretter publiserer de på internett.

Med mindre du alltid har telefonene i offline modus, og tar den på KUN når du bruker den. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da var jeg tilbake!
Tenkte jeg kunne si hvordan det endte, for fremtidige, googlene kriminelle og andre interesserte. :)

Etter min advokats erfaringer, så må man ha en solid, troverdig historie, uten noe form for tvil for å kunne vinne en slik sak. Så selv uten direkte beviser om at det er du som har kjørt, så vil du sannsynligvis tape den rettsaken om de har sett skiltene dine og det er grunn til tvil.

Ved tilståelse (15-30% reduksjon av straff, avhengig av hvor fort man tilstår osv), endte jeg opp med

- 16 dager betinget fengsel

- 18 måneder forlengelse på lappen

- Betaling av saksomkostninger med hensyn til økonomi (1500kr). 

Jeg fikk vite at politiet først oppdaget hva som sto på skiltet da de lå oppi rumpa på meg.
Videre ble jeg opplyst at å ikke stanse for politi (isolert sett), ligger i grenseland mot betinget fengsel og at man mister lappen i minst 3 måneder for det. 
Så sporing av telefoner og slikt er nok ikke noe som er verdt å bruke penger på, i denne sammenheng. 

 

Grunnen til at dette ble betinget og ikke ubetinget var fordi jeg ble siktet for to separate hendelser før jeg ble dømt for noen av dem. Jeg ble så dømt, og sonet den første (ubetinget) før den andre hadde gått sin gang i saksbehandlingssystemet. Så dommene skulle egentlig samkjøres, noe de ikke ble, derav gjort om til betinget.

 

Det å ha "midlertidig inndratt førerrett" ser ut til å gi en mildere effekt på nye lovbrudd enn om du var dømt og faktisk hadde mistet førerrett (om jeg tolket alt lov-pratet fra aktor riktig). 

 

Så, spørsmål, før jeg forlater denne tråden og legger min kriminelle adferd bak meg? :ninja:  

Endret av Neroo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så for å oppsummere (jeg leser til eksamen og er kokt i hodet, mistenker at jeg misforstår) så fikk TS 18 måneder utsettelse på lappen han allerede har fått midlertidig indratt, 16 dagers betinget fengsel og "bot" på 1500kr (saksomkostinger)? For å ha kjørt i over 160km/t og for å ha kjørt fra politiet (uten lappen)? 

Lenke til kommentar

Så for å oppsummere (jeg leser til eksamen og er kokt i hodet, mistenker at jeg misforstår) så fikk TS 18 måneder utsettelse på lappen han allerede har fått midlertidig indratt, 16 dagers betinget fengsel og "bot" på 1500kr (saksomkostinger)? For å ha kjørt i over 160km/t og for å ha kjørt fra politiet (uten lappen)? 

 

 

Ikke helt - tydeligvis skulle påtalemyndigheten samkjørt to saker mot han, men kjørte de hver for seg....i den første kom det ubetinget, og det gikk til fratrekk neste gang. Juss er jo aldri 1+1 =2 :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...