Gå til innhold

Windows 10 (mobile). Do great things.


Anbefalte innlegg

Kan du copy/paste på avtaler i kalenderen nå?

Det vet jeg ikke for det har jeg aldri prøvd. Men det er iallfall mulig å sette opp repetisjon med fornuftige valg, noe som jeg iallfall opplevde som et lite helvete med Android.

 

Og får du sync'et hele kalenderhistorien og ikke bare et par uker bakover i tid?

Jeg har iallfall overraskende lang kalenderhistorikk. Minst et par måneder, jeg kan se spesifikke hendelser i september (Office 365 og Outlook kalendere). Build 10581.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å åpne en pdf fil, og appen bare spinner og tar lang tid for så ikke greie å åpne pdf fila.

 

Med kalender så savner jeg det som er gulet ut på bildet/vedlegget(har flere mulighet for varsler og repeteringer)

 

Har Outlook dette?

 

Fleksibiliteten i forhold til type varsel ser ikke ut til å være der.
Finnes ikke i det hele tatt i outlook på mobilen, kun mulighet for en type varsel.
Har du hotmail-/outlookadresse har du mulighet til å sette opp flere varsler på enheter og pr epost i den web-baserte kalenderen.
Antar at dette også er mulig i f.eks. Horde om du bruker andre/egen eposttjeneste(r ).
Forsøker å legge ved et par skjermskudd fra hhv web-basert kalender og mobil, begge outlook.

post-212670-0-08190000-1446491028_thumb.jpg

post-212670-0-40541900-1446491042_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen av dere her er interessert i dette, eller om det kanskje allerede har blitt nevnt, men er medlem av ei Windows-gruppe på Facebook og Microsoft Norge stakk en tur innom og postet dette her:

 

Vi i Microsoft Norge vil gjerne gi noe tilbake til våre mange fans og brukere der ute! Derfor ønsker vi å invitere dere til et lukket arrangement førstkommende torsdag.
 

Velkommen til feiringen av nye Windows-devicer som lanseres i disse dager. Vær en av de første i Norge til å ta og kjenne på og prøvekjøre våre nye devicer.
 

Vi viser frem Windows 10 og alt det flotte du kan gjøre med vårt nye OS, demoer av nye Lumia-mobiler, Surface Pro 4 og Xbox. Vi viser Continuum, Windows Hello og andre fete features.
 

Hør også hvordan designere, ingeniører og kjente musikere bruker Surface til å gjøre fantastiske ting. Det vil bli noen overraskelser underveis.

 

Arrangementet er førstkommende torsdag og begynner kl 15:45. Hvis du ønsker å delta på arrangementet så ta kontakt med oss på Microsoft Norge sin FB-side. Send en personlig melding til oss, så skal vi bekrefte din deltagelse + adresse for arrangementet (Oslo).

https://www.facebook.com/MicrosoftNorge

 

Det er begrenset med plasser så «førstemann til mølla-prinsippet» gjelder. 
Håper dette er noe som frister!

18års aldersgrense!

Hilsen oss i Microsoft Norge

Endret av Klatt3n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fleksibiliteten i forhold til type varsel ser ikke ut til å være der.

Finnes ikke i det hele tatt i outlook på mobilen, kun mulighet for en type varsel.

Har du hotmail-/outlookadresse har du mulighet til å sette opp flere varsler på enheter og pr epost i den web-baserte kalenderen.

Antar at dette også er mulig i f.eks. Horde om du bruker andre/egen eposttjeneste(r ).

Forsøker å legge ved et par skjermskudd fra hhv web-basert kalender og mobil, begge outlook.

Jeg vet ikke om jeg forstår: Er det flere typer varsler du er ute etter? Finnes det flere aktuelle typer varsler?

 

For meg holder det med én type: Jeg får et pling på mobilen og PCen (Outlook 2016 eller Windows 10 Mail) som minner meg på avtalen jeg legger i kalenderen. Og ferdig med det.

 

At Outlook.com også har mulighet til å sende meg en epost anser jeg som fullstendig uinteressant. Jeg har ikke behov for å få en epost i tillegg, jeg har jo allerede fått en påminnelse på mobilen.

 

 

Alle valg om valg om repeterbarhet som jeg forventer er jo forøvrig på plass.

Lenke til kommentar

Dette gjelder 8.1 og håper det har forbedret seg på 10ern.

 

Savner eks. muligheten til å ha nedtelling på alarmklokken eller ren timer funksjon samt en annen ting jeg har på alarmklokkene på iOS, "stopp avspilling" som jeg bruker mye når jeg hører på musikk når jeg legger meg. Klønete at hvis jeg skal ta ut noe av stekeovnen om 15 minutter så må jeg sette et klokkeslett på alarmklokken.

 

Savner også fingerprint sensoren fra iOS siden jeg alltid låser mobile enheter, men det er småtteri.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette gjelder 8.1 og håper det har forbedret seg på 10ern.

 

Savner eks. muligheten til å ha nedtelling på alarmklokken eller ren timer funksjon samt en annen ting jeg har på alarmklokkene på iOS, "stopp avspilling" som jeg bruker mye når jeg hører på musikk når jeg legger meg. Klønete at hvis jeg skal ta ut noe av stekeovnen om 15 minutter så må jeg sette et klokkeslett på alarmklokken.

 

Savner også fingerprint sensoren fra iOS siden jeg alltid låser mobile enheter, men det er småtteri.

Mulig jeg missforstår, men det er nedtelling inne på alam på Lumia 930 WP10

Lenke til kommentar

 

Fleksibiliteten i forhold til type varsel ser ikke ut til å være der.

Finnes ikke i det hele tatt i outlook på mobilen, kun mulighet for en type varsel.

Har du hotmail-/outlookadresse har du mulighet til å sette opp flere varsler på enheter og pr epost i den web-baserte kalenderen.

Antar at dette også er mulig i f.eks. Horde om du bruker andre/egen eposttjeneste(r ).

Forsøker å legge ved et par skjermskudd fra hhv web-basert kalender og mobil, begge outlook.

Jeg vet ikke om jeg forstår: Er det flere typer varsler du er ute etter? Finnes det flere aktuelle typer varsler?

 

For meg holder det med én type: Jeg får et pling på mobilen og PCen (Outlook 2016 eller Windows 10 Mail) som minner meg på avtalen jeg legger i kalenderen. Og ferdig med det.

 

At Outlook.com også har mulighet til å sende meg en epost anser jeg som fullstendig uinteressant. Jeg har ikke behov for å få en epost i tillegg, jeg har jo allerede fått en påminnelse på mobilen.

 

 

Alle valg om valg om repeterbarhet som jeg forventer er jo forøvrig på plass.

 

Først; Jeg svarte på ray001's innlegg (med skjermskudd).

Men jeg så ikke grundig nok på skjermskuddene hans fra gmail, det så ut som om det var muligheter for flere typer varsler enn det var.

Sett i forhold til kombinasjon mobil/webversjon så ser det ut som om W10 fungerer like greit som Googles webløsning, uten at jeg har praktisk erfaring med den.

 

Jeg bruker kalender (også) som gjøremålsliste og liker personlig muligheten for mer enn ett varsel (nødvendigvis ikke flere typer varsler).

Når man er ørlite glemsk og "snooze"-mulighetene ikke er fleksible nok er det greit å legge inn flere varsler.

Eksempelvis legge inn handling av bursdagsgave ei viss tid før, med nytt varsel et par dager etter.

Er ikke bestandig jeg springer fra alt og handler bursdagsgave straks mobilen plinger og hukommelsen........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...