Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser dette i dag:
 

http://e24.no/digital/telenor/slik-vil-telenor-endre-maaten-du-ringer-paa/23577228

 

 

Med 4G Tale kan man både snakke og surfe på 4G-nettet samtidig. I tillegg får man fordelen av at 4G-signalene fra en mobilmast når lenger enn 2G og 3G takket være den såkalte 800-frekvensen.

 
Denne tjenesten fungerer i Telenors nett nå, og de vil rulle ut programvareoppdateringer til de mobilene som støtter dette fra og med nyttår.

 

Mener de Telenor telefoner med telenor fimrware og telenor bloatware? Eller alle som har telenor nett? Jeg vil veldig gjerne ha bedre 4G dekning men vil aldri kjøpe rent Telenor abb eller telenor tlf. Det høres jo ut som det er Telenor som sender ut programvare her men mulig det bare er dårlig formulert?

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

 

Mener de Telenor telefoner med telenor fimrware og telenor bloatware? Eller alle som har telenor nett? Jeg vil veldig gjerne ha bedre 4G dekning men vil aldri kjøpe rent Telenor abb eller telenor tlf. Det høres jo ut som det er Telenor som sender ut programvare her men mulig det bare er dårlig formulert?

*Alle* Telenors preinstallere apper kan avinstalleres, så jeg ser ikke helt poenget med å være rabiat av litt bloatware.

Telenor sender ikke ut noen programvareoppdateringer, det er det produsentene som gjør på Android.

 

Angående hvilken variant som får den funksjonen først, så nevnes ikke dette i artikkelen så vidt jeg kan se. Hvis det viser seg at Telenor-varianten kommer ut først og du brenner etter å prøve det nye nettet, kan du alltids kryssflashe* telefonen til denne programvaren (*bytte buyer code i løpet av en oppgradering).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at telefonen har krasjet og blitt fanget i en evig omstart?

 

For to dager siden frøs min helt (har eid den i underkant av to uker), fikk startet på nytt ved hjelp av volum ned + på/av-knapp. Den varte da i omtrent 30 sekunder, før den startet på nytt av seg selv igjen, varte i 30 nye sekunder, osv. Endte opp med en nullstilling til fabrikk. Fungerte da i en dag til uten problemer, før det samme skjedde på nytt. Lot den ligge noen timer og slo den på, men nå ser alt ut til å fungere normalt igjen.

 

Vet noen om en løsning, eller om det er nødvendig med service?

Lenke til kommentar

Min mor har S6 Edge, så spør for henne.

 

Når hun legger mobilen på den trådløse laderen på kvelden, og vi ser at den lades til 100 %, og så kan hun ta den opp igjen om morgenen og da er den på 60 %.

 

Bruker hun kabel, er den 100 % når den kobles ut om morgenen..

 

Noen som har hørt om lignende?

 

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

 

Har samme problemet, mobilen dropper ut på dekningen i tid og utide, flere som ikke kommer igjennom når de prøver å ringe meg. Det blir ikke ubesvart anrop, fordi du har ikke dekning i det hele tatt. Sjekk en gang i blant, står enten "kun nødanrop" eller "ingen dekning", ved sistnevnte så ser du det også på notifikasjonslinjen din.

 

Eg har aldri sett at der står ingen dekning på min tlf. Men eg syns dekninga ofte er dårlig - kanskje berre 1-2 strekar i indikatoren. I skrivende stund berre en strek. (har ikkje sjekka i innstillinga - batteri). Men det er jo fryktelig irriterande at ein ikkje kan stole på om ein får meldingar folk sender meg, om dei meldingane eg sender når fram, eller om folk ringer og eg ikkje får beskjed på min tlf.

Lenke til kommentar

Min mor har S6 Edge, så spør for henne.

 

Når hun legger mobilen på den trådløse laderen på kvelden, og vi ser at den lades til 100 %, og så kan hun ta den opp igjen om morgenen og da er den på 60 %.

 

Bruker hun kabel, er den 100 % når den kobles ut om morgenen..

 

Noen som har hørt om lignende?

 

 

På forhånd takk!

 

Sjekk hva som har brukt mye batteri i løpet av kvelden. Virker som om det er samme problem jeg har, og da er det android system som har slukt ca 40% med strøm i løpet av natten. Dette skjer fordi jeg kobler fra mobildata og Wi-fi, så er det en bruker (jeg tror det er google), som prøver å koble seg på nett konstant gjennom hele natten. Det er dette som trekker strøm. Det skjer derimot ikke ofte, kanskje 2-3 ganger i måneden, og jeg har foreløpig ikke funnet noen løsning på hva det kan være. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En av "åpningsskjermene" mine har jeg fylt med de 2 e-postadresser jeg bruker mest. (Den ene jobb. Den andre en privat)

De viser altså de siste e-postene.

På den ene får jeg "kombinert visning"...som det står øverst

Altså at den viser alt som kommer inn (også fra den andre e-posten)

Dette er muligens et veldig banalt spørsmål men...

Hvordan får jeg begge til bare å vise "innboks"???

Synes det blir mye ryddigere da.

Lenke til kommentar

Har store problemer med bluetooth-tilkoplingen i bilen.

 

For det første sliter jeg med å i det hele tatt få koplet til. Det er veldig tilfeldig, og noen ganger går det på første forsøk, andre ganger må jeg prøve både 2 og 3 ganger. Jeg har også merket meg at jeg som regel er nødt til å telefonen opplåst for at jeg skal få kontakt, dvs. at jeg må låse opp skjermen før jeg starter bilen for å få koplet til direkte. Med min S5 hadde jeg bare telefonen i lomma, med bluetooth alltid påslått, og telefonen ble alltid koplet til når jeg startet bilen.

 

Men når jeg først har kontakt, er det fryktelig ustabilt. Plustelig mister telefonen kontakten med bilen, og jeg må kople til på nytt. Dette kan skje flere ganger i løpet en kort kjøretur.

 

Og når jeg først har kontakt, og skal ringe med telefonen, ramler det bare ut, og jeg må prate i telefonen. Har også opplevd at jeg faktisk er tilkoplet, men likevel får jeg ikke lyden på bilens høyttalere, og må likevel snakke i selve telefonen.

 

Jeg har slettet telefonen og bilen fra enhetene, og koplet til på nytt minst 4-5 ganger. Hjelper ikke.

 

Det er helt klart telefonens problem, da jeg med min S5 aldri hadde dette problemet, og konas telefon koples til som normalt og funker som det skal.

 

Noen som kjenner til dette problemet og evt. løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...