Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Her er svaret eg fikk frå Camera og Videoteknikk som Samsung henviste til :

 

Denne lyden er normal for modellen.

Det du hører er en linse i kamera som du rister frem og tilbake. Denne er bevegelig siden kamera har en optisk bildestabilisator (OIS) , denne består av et beveglig linseelement som kun er aktivet når kamera er i bruk og som styres elektronisk ved hjelp av magnetfelt for å kompansere for bevegelse av telefonen.

 

Dersom du først aktiverer kamera på telefonen vil denne lyden bli bortimot borte (kan forsatt være litt lyd om man rister hardt")

 

Da er det litt rart en annen bruker her inne har fått byttet kamera pga denne lyden. Har selv denne lyden, og er overbevist om at den ikke har vært der tidligere. Hvertfall ikke så markant som den er nå. Har nå hatt min S6 siden juni, og denne lyden "dukket opp" for noen uker siden.

 

Skal sies at lyden mer eller mindre forsvinner når kameraet er aktivt. Har heller ingen problemer med kameraet. Bortsett fra at det enkelte ganger lager en mekanisk lyd når jeg bytter mellom kameraet på front- og baksiden.

 

Flere som opplever at Micro-USB-kontakten blir unormalt varm under lading? Selve laderen er slik den skal være, men selve ladekontakten som settes inn i mobilen har en tendens til å bli ganske varm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om denne trådløse laderen vil funke i Norge?

http://www.amazon.com/Foldable-Wireless-Charger-Samsung-Qi-enabled/dp/B012F1Y96M/ref=sr_1_32?s=wireless&ie=UTF8&qid=1448961445&sr=1-32&keywords=wireless+charger+s6+edge+plus

 

Står input DC 5V, mens jeg vi er AC her på berget? Men den funker kanskje med all slags adaptere med micro-USB?

 

Du må ha adapter som for alle andre ladere. Den tar vanlig microUSB inn, så enten kobler du en USB-kabel i PCen eller i adapteret som fulgte med mobilen (eller andre). USB er 5V DC.

 

Alle har AC i veggen, også amerikanerne. Forskjellen er at de har 110V mot våre 230V.

Lenke til kommentar

Har 2stk problemer med min S6 EDGE.

 

Har kjøpt telefonen gjennom djuice og har mobilforsikring via de.

 

 

Problem 1: Kameraet vil ikke fokusere. Dette gjelder bare kameraet bak, selfie kameraet er fint. Det virker som linsa setter seg fast fordi når jeg gir telefonen ett "kakk"/banker på den så fokuserer den... litt merkelig. Ganske irriterende når man er mye på Snap og må slå telefonen for hvert bilde man skal ta. Noen som har vært borti dette? Går det på mobilforsikringa?

 

Problem 2: Tok telefonen ut av lomma for 20 minutter siden og...kabaaam skjermen var knust -.-. skal til thailand om 3 uker så er avhengi av telefonen eller en lik hvertfall pga den er nice, bra kamera etc... noen som har erfaring med hvor lang tid dette tar? Får man i det hele tatt bytta skjerm på disse eller får jeg ny tlf?

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar

 

 

Her er svaret eg fikk frå Camera og Videoteknikk som Samsung henviste til :

 

Denne lyden er normal for modellen.

Det du hører er en linse i kamera som du rister frem og tilbake. Denne er bevegelig siden kamera har en optisk bildestabilisator (OIS) , denne består av et beveglig linseelement som kun er aktivet når kamera er i bruk og som styres elektronisk ved hjelp av magnetfelt for å kompansere for bevegelse av telefonen.

 

Dersom du først aktiverer kamera på telefonen vil denne lyden bli bortimot borte (kan forsatt være litt lyd om man rister hardt")

 

Da er det litt rart en annen bruker her inne har fått byttet kamera pga denne lyden. Har selv denne lyden, og er overbevist om at den ikke har vært der tidligere. Hvertfall ikke så markant som den er nå. Har nå hatt min S6 siden juni, og denne lyden "dukket opp" for noen uker siden.

 

Skal sies at lyden mer eller mindre forsvinner når kameraet er aktivt. Har heller ingen problemer med kameraet. Bortsett fra at det enkelte ganger lager en mekanisk lyd når jeg bytter mellom kameraet på front- og baksiden.

 

Flere som opplever at Micro-USB-kontakten blir unormalt varm under lading? Selve laderen er slik den skal være, men selve ladekontakten som settes inn i mobilen har en tendens til å bli ganske varm.

Eg og fikk bytta kameraet, men lyden var der likevel. Og fleire eg kjenner som har s6 har samme lyd. Eg har heller ikkje hatt problem med kameraet. Men fikk ein rar lyd ein gang. Nesten som ein knitrelyd...

Lenke til kommentar

Av og til hender det at eg ikkje mottar sms før eg har sendt ein sms ut, og då "opnar" for innkomande sms. Og at personar som prøvar å ringe meg berre vert avbrutt, som om eg legg på. Viser ikkje ubesvart på min tlf. Kan dette ha med mobilnettet å gjere eller har det med telefonen å gjere?

Lenke til kommentar

Av og til hender det at eg ikkje mottar sms før eg har sendt ein sms ut, og då "opnar" for innkomande sms. Og at personar som prøvar å ringe meg berre vert avbrutt, som om eg legg på. Viser ikkje ubesvart på min tlf. Kan dette ha med mobilnettet å gjere eller har det med telefonen å gjere?

Har samme problemet, mobilen dropper ut på dekningen i tid og utide, flere som ikke kommer igjennom når de prøver å ringe meg. Det blir ikke ubesvart anrop, fordi du har ikke dekning i det hele tatt. Sjekk en gang i blant, står enten "kun nødanrop" eller "ingen dekning", ved sistnevnte så ser du det også på notifikasjonslinjen din.

Lenke til kommentar

 

Av og til hender det at eg ikkje mottar sms før eg har sendt ein sms ut, og då "opnar" for innkomande sms. Og at personar som prøvar å ringe meg berre vert avbrutt, som om eg legg på. Viser ikkje ubesvart på min tlf. Kan dette ha med mobilnettet å gjere eller har det med telefonen å gjere?

Har samme problemet, mobilen dropper ut på dekningen i tid og utide, flere som ikke kommer igjennom når de prøver å ringe meg. Det blir ikke ubesvart anrop, fordi du har ikke dekning i det hele tatt. Sjekk en gang i blant, står enten "kun nødanrop" eller "ingen dekning", ved sistnevnte så ser du det også på notifikasjonslinjen din.
Jeg hadde samme problemet med min s3 og hadde det med s6'en min før også men ikke nå lenger☺ Noen med s5 har også samme problemet. Bare å slå av og på telefonen, men fortsatt fryktelig irriterende... Endret av saks6
Lenke til kommentar

Kan på det aller varmeste anbefale alle å skaffe seg en screen protecter (glass beskyttelse som legges utpå telefonen). Har i tillegg case på den, men mistet telefonen og skjermen traff kanten på et stein-trappetrinn. Så at langs kanten på skjermen hadde fått seg en støyt og så ut som om skjermen hadde fått ett hakk. Trodde dette også ville ligge under skjermbeskytteren, men tok den av og mobilen var like hel!

 

Definitivt verd de 150 kronene :)

Lenke til kommentar

Jeg her S6 Edge+, og sliter med dårlig dekning på 4G. Har faktisk satt telefonen til å velge 3G/2G i stedet. Testet nå mot min kollegas Nexus 6P, og han har full dekning med 4G på kontoret, hvor jeg har 2 prikker. Begge har NetCom.

 

Har andre opplevd dette?

 

På chat sier Samsung support at jeg bør teste mitt simkort i en annen telefon, eller et annet sim i min tlf. Kan forsøke det i kveld, men tviler vel på at det er DER det ligger...?

 

EDIT: Testet med min kollegas SIM-kort, og det ble ikke noe bedre. Mitt SIM i hans telefon betydde heller ikke noe - han har fortsatt full dekning. Har også tatt en factory reset uten at det hjalp noe (gjør det noen gang det...? Ufattelig irriterende å nå måtte sette opp telefonen igjen!).

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar

Jeg her S6 Edge+, og sliter med dårlig dekning på 4G. Har faktisk satt telefonen til å velge 3G/2G i stedet. Testet nå mot min kollegas Nexus 6P, og han har full dekning med 4G på kontoret, hvor jeg har 2 prikker. Begge har NetCom.

Hva innebærer det for deg å slite med dårlig dekning utover det visuelle med antall pinner som vises i varselspanelet? Hva sier Innstillinger > Om enheten > Status > Signalstyrke på begge enhetene?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg opplever det samme som NoviKaNa.

 

Mister dekningen i en tunnel her som jeg tidligere hadde dekning i med min Z3compact. S5 har heller ingen problemer i denne tunnelen. Med S6 mister jeg dekningen helt i det jeg kjører inn i tunnelen og får den ikke igjen før jeg kjører ut av den.

 

Er litt ute å kjører og ser signalstyrken i bilen sitt dashbord og syns S6en ofte ligger i nedre sjiktet (type 1 og 2 barer av 5 mulig), her var Z3c somregel på 4 og 5 av 5 mulige. 

 

Ikke verdens største problem, men virker som noe ikke er helt som det skal

Lenke til kommentar

Akkurat det samme her, og jeg opplever ofte at den sier jeg har dekning uten at den faktisk har det. Feks så kan jeg åpne chrome, og Internett virker ikke, da tar det plutselig et minutt så dropper den hele dekningen. Må skru av på mobilen for å få den til å virke igjen. Jeg benytter to forskjellige sim kort (jobber i utlandet) og når jeg kom frem i dag så kunne jeg nesten bare glemme det, bare såvidt jeg kom igjennom og alle samtaler dropper ut på ett eller annet tidspunkt. Dekningen viser null når kollega sitter med full dekning rett ved siden. Ekstremt irriterende når man må ringe i jobbsammenheng, og like irriterende når man står å venter på en date når man står utenfor en kino hjemme. Akkurat nå så er telefonen min bare en liten tablet.

Når jeg googler litt så viser det seg at Samsung har endret antennedesignet på S6, og det er flere som mistenker at dette er problemet. Det som er synd er da at dette er HW problem, så ikke sikkert det hjelper å sende den inn, da det ikke er noe man får gjort. Men kanskje jeg bare har en dårlig batch, hvem veit? Synd er det uansett, telefonen i seg selv er rett og slett sexy, i mangel på en bedre beskrivelse.


EDIT: Beklager rant her altså, men jeg må faktisk nesten si at jeg begynner å forstå eplebrukere litt.

- Jeg elsker Xperia-serien, men det sinnsykt lettknuslige baksiden gjør at jeg ikke skal ha de igjen, samt dårlig kamera. Har hatt Z, Z2, Z3C.

- S6 Edge er den peneste mobilen jeg har hatt, og en deilig opplevelse med en fantastisk skjerm, men at den ikke engang kan brukes til å ringe med gjør den egentlig ubrukelig. Den blir også veldig varm og lagger faktisk en god del i menyene av en eller annen grunn. Dette er også rapportert flere steder. Den har i tillegg en helt elendig batteritid, på grensen til det patetiske. 

Er så lei av ting som ikke virker, møkklei av det er en stor kjempefeil med samtlige av telefonene jeg har hatt, og det er nesten så jeg har lyst til å prøve en iPhone. Eneste som stopper meg litt er prisen og at jeg ikke liker iOS så godt på den iPad Mini 3 en jeg har. Ellers så virker det ut som iPhone 6s er en god telefon, gjør ingenting best med den gjør alt veldig bra. 

Igjen, beklager rant - mulig det er problemer med samtlige telefoner på markedet, eller at kanskje det brukeren (meg) som er problemet. Likevel, gi meg en telefon som holder en hel dag, som ikke knuser fordi den blir varm, har god dekning, en god skjerm på max 5", med et ålreit kamera, og at den samtidig blir oppdatert en gang i blant. Tar gjerne i mot tips. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...