Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Angående lag i videoen over, jeg la merke til at brukeren var inne på XDA forums. Akkurat de sidene lagger noe grusomt på alle mobiler jeg har hatt, inkludert Galaxy Alpha som jeg har nå, men andre sider funker fint.

 

Lurer på om det er noe spesielt med det nettstedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Dette lover virkelig ikke bra. Slik uakseptabel lag ved browsing var grunnen til at jeg solgte min S5 og min Galaxy Tab S.

 

Fikk litt mer lyst på telefonen etter å ha tafset på den på elkjøp, men når jeg ser slike videoer så mister jeg lysten totalt igjen.

Det er jo bare å ta en ny tur i butikken og prøve det! Bedre å teste selv enn å kanskje bli "lurt" av en slik video.

 

Det var utrolig mye lagg i den videoen du la ut, men kan ikke si jeg har lest noe om lignende i diverse tester, eller sett noe til det selv når jeg har prøvd telefonen. Det kan være at det var programvare/hardware-feil på den telefonen i videoen.

Hørte på TheVerge sin podcast hvor de rundt bordet fikk teste Galaxy S6 Edge hvor Nilay Patel skulle demonstrere den raske kameraoppstarten osv og de opplevde også endel heng og slow-downs, noe Platel ikke hadde merket under testperioden. Folket rundt bordet ble ikke videre imponert.

Lenke til kommentar

Mulig de har fikset på noe i programvaren siden de viste den for første gang?

 

Har selv prøvd telefonen på to forskjellige steder, og det som bemerket meg mest med den, var hvor smooth brukergrensesnittet var. Som kjent med Android, så opplever man alltids litt lagg her og der, men kan ikke si jeg har merket noe de to/tre gangene jeg har prøvd den. Jeg var spesielt interessert i å teste ut hvor raskt kameraet var, og det var like raskt og bra som man har lest på forhånd.

 

Ikke at den er laggfri, man opplever alltids noe når man bruker den hver eneste dag, men det er den Android-telefonen jeg har fått best "feeling" over.

Lenke til kommentar

 

Noen som har fått mail fra Telenor om at telefonen er sendt?

Har ikke fått mail, men snakket med kundesenteret som sa at de ville bli enten i dag eller i morgen

 

Ja, det stod jo i mailen at den ville bli sendt innen 1-3 dager fra man bestilte. Tenkte at siden den nå er på lager så sender de fortløpende.

Lenke til kommentar

Mulig de har fikset på noe i programvaren siden de viste den for første gang?

 

Har selv prøvd telefonen på to forskjellige steder, og det som bemerket meg mest med den, var hvor smooth brukergrensesnittet var. Som kjent med Android, så opplever man alltids litt lagg her og der, men kan ikke si jeg har merket noe de to/tre gangene jeg har prøvd den. Jeg var spesielt interessert i å teste ut hvor raskt kameraet var, og det var like raskt og bra som man har lest på forhånd.

 

Ikke at den er laggfri, man opplever alltids noe når man bruker den hver eneste dag, men det er den Android-telefonen jeg har fått best "feeling" over.

 

 

Hvis du sikter til mitt innlegg så kjørte The Verge det som var siste softwareversjon da de spilte inn episoden i forrige uke, det skal vel være samme programvareversjon som telefonen blir levert med.

 

Hva vedkommende i YouTube-videoen som viste XDA-Developersforumet kjørte aner jeg ikke. Det er viktig å ikke la seg lure om utstillingsmodeller hakker, retailmodusen til Samsung har en lei tendens til å gjøre telefonene unormalt trege og representerer ikke hvordan ytelsen vil være på selve produktet. Litt småtragisk at de insisterer på slike moduser, men sånn er det nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mulig de har fikset på noe i programvaren siden de viste den for første gang?

 

Har selv prøvd telefonen på to forskjellige steder, og det som bemerket meg mest med den, var hvor smooth brukergrensesnittet var. Som kjent med Android, så opplever man alltids litt lagg her og der, men kan ikke si jeg har merket noe de to/tre gangene jeg har prøvd den. Jeg var spesielt interessert i å teste ut hvor raskt kameraet var, og det var like raskt og bra som man har lest på forhånd.

 

Ikke at den er laggfri, man opplever alltids noe når man bruker den hver eneste dag, men det er den Android-telefonen jeg har fått best "feeling" over.

 

 

Hvis du sikter til mitt innlegg så kjørte The Verge det som var siste softwareversjon da de spilte inn episoden i forrige uke, det skal vel være samme programvareversjon som telefonen blir levert med.

 

Hva vedkommende i YouTube-videoen som viste XDA-Developersforumet kjørte aner jeg ikke. Det er viktig å ikke la seg lure om utstillingsmodeller hakker, retailmodusen til Samsung har en lei tendens til å gjøre telefonene unormalt trege og representerer ikke hvordan ytelsen vil være på selve produktet. Litt småtragisk at de insisterer på slike moduser, men sånn er det nå.

 

 

Det var deg, ja :)

 

Hvis det skulle vise seg å være lagg på S6, vil jeg tro det er noe som vil bli fikset etter en stund. Det er alltid noe bugs her og der når nye produkter kommer for salg :)

 

For min del blir det nok en S6 32GB sort på lørdag!

Endret av fla92
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette lover virkelig ikke bra. Slik uakseptabel lag ved browsing var grunnen til at jeg solgte min S5 og min Galaxy Tab S.

 

Fikk litt mer lyst på telefonen etter å ha tafset på den på elkjøp, men når jeg ser slike videoer så mister jeg lysten totalt igjen.

 

Det er jo bare å ta en ny tur i butikken og prøve det! Bedre å teste selv enn å kanskje bli "lurt" av en slik video.

 

Det var utrolig mye lagg i den videoen du la ut, men kan ikke si jeg har lest noe om lignende i diverse tester, eller sett noe til det selv når jeg har prøvd telefonen. Det kan være at det var programvare/hardware-feil på den telefonen i videoen.

 

 

Det var planen men den var desverre ikke koblet til nett, så jeg fikk ikke sjekket browsing som er det eneste jeg har hatt problemer med på tidligere telefoner. Resten går som regel knirkefritt.

 

 

 

Hvis det skulle vise seg å være lagg på S6, vil jeg tro det er noe som vil bli fikset etter en stund. 

 

 

Man skulle tro det, men uresponsiv browsing ble aldri fikset på verken S5 eller Tablet S, og hvis det nå er tibake på S6 så kan man begynne å lure på QC hos samsung.

 

Problemet er at når man starter å laste en nettside så virker ikke touchskjermen i 2-5 sekunder, noe som får telefonen til å føles umåtelig treig ut, selv om den laster nettsida like kjapt som konkurrenter.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dette lover virkelig ikke bra. Slik uakseptabel lag ved browsing var grunnen til at jeg solgte min S5 og min Galaxy Tab S.

 

Fikk litt mer lyst på telefonen etter å ha tafset på den på elkjøp, men når jeg ser slike videoer så mister jeg lysten totalt igjen.

 

Det er jo bare å ta en ny tur i butikken og prøve det! Bedre å teste selv enn å kanskje bli "lurt" av en slik video.

 

Det var utrolig mye lagg i den videoen du la ut, men kan ikke si jeg har lest noe om lignende i diverse tester, eller sett noe til det selv når jeg har prøvd telefonen. Det kan være at det var programvare/hardware-feil på den telefonen i videoen.

 

 

Det var planen men den var desverre ikke koblet til nett, så jeg fikk ikke sjekket browsing som er det eneste jeg har hatt problemer med på tidligere telefoner. Resten går som regel knirkefritt.

 

 

 

Hvis det skulle vise seg å være lagg på S6, vil jeg tro det er noe som vil bli fikset etter en stund. 

 

 

Man skulle tro det, men uresponsiv browsing ble aldri fikset på verken S5 eller Tablet S, og hvis det nå er tibake på S6 så kan man begynne å lure på QC hos samsung.

 

Problemet er at når man starter å laste en nettside så virker ikke touchskjermen i 2-5 sekunder, noe som får telefonen til å føles umåtelig treig ut, selv om den laster nettsida like kjapt som konkurrenter.

 

Hei

 

Har S6 utstilt i butikken hvor jeg jobber. Om du vil kan jeg teste for deg og filme det. Bare si i fra hva du vil jeg skal sjekke om du vil jeg skal gjøre det.

Lenke til kommentar

 

Man skulle tro det, men uresponsiv browsing ble aldri fikset på verken S5 eller Tablet S, og hvis det nå er tibake på S6 så kan man begynne å lure på QC hos samsung.

 

Problemet er at når man starter å laste en nettside så virker ikke touchskjermen i 2-5 sekunder, noe som får telefonen til å føles umåtelig treig ut, selv om den laster nettsida like kjapt som konkurrenter.

 

 

Kjenner til problemet på Tab S. Den leverte jeg tilbake, men det var hovedsaklig pga lagg på hele nettbrettet, ikke utelukkende i nettleseren.

 

Den videoen som ble lagt ut skulle tatt for seg flere nettsider også. Det er mange nettsider som er dårlig tilpasset mobiler, så da kunne man hatt noe å sammenligne med. Har selv testet nettleseren i S6, og jeg kan ikke huske at jeg la merke til noe lagg. Lagg var det jeg hovedsaklig var ute etter å finne når jeg testet telefonen, og som nevnt tidligere, så satt jeg igjen med et godt inntrykk etter å ha prøvd telefonen.

Endret av fla92
Lenke til kommentar

Samsung har vel vært kjent for lag i brorparten av nettbrett/mobiler de har laget de siste årene. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte SGS6 er at dette nå skulle være borte og at de endelig har gått bort fra plastikk.

 

Off topic: Noen som vet om HTC One M8 støtter Telenor sitt 4G+ nettverk som ble åpnet i dag? Jeg trodde denne var ny nok, men jeg sitter i Vika i Oslo nå og har kun LTE. Ikke LTE+ e.l.

Lenke til kommentar

Samsung har vel vært kjent for lag i brorparten av nettbrett/mobiler de har laget de siste årene. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte SGS6 er at dette nå skulle være borte og at de endelig har gått bort fra plastikk.

 

Off topic: Noen som vet om HTC One M8 støtter Telenor sitt 4G+ nettverk som ble åpnet i dag? Jeg trodde denne var ny nok, men jeg sitter i Vika i Oslo nå og har kun LTE. Ikke LTE+ e.l.

 

Fra Dinside.no:

 

Telefoner som støtter 4G+ inkluderer blant annet Samsung Alpha, S6/edge, Note 4, Note Edge, S5 Active og S5 Plus, Huawei Honor 6 og Ascend Mate 7, HTC One M9, LG Flex 2 og Google Nexus 6.

 

Ser det står "blant annet" der, men vil tro det ikke går.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Samsung har vel vært kjent for lag i brorparten av nettbrett/mobiler de har laget de siste årene. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte SGS6 er at dette nå skulle være borte og at de endelig har gått bort fra plastikk.

 

Off topic: Noen som vet om HTC One M8 støtter Telenor sitt 4G+ nettverk som ble åpnet i dag? Jeg trodde denne var ny nok, men jeg sitter i Vika i Oslo nå og har kun LTE. Ikke LTE+ e.l.

 

 

Syndebukken har vel stortsett vært TouchWiz? Min erfaring tilsier at Cyanogen osv i stabile utgaver storstett eliminerer hele problematikken. Selv om Samsung har ryddet litt i TouchWiz for Galaxy S6 og S6 Edge så har de tilsynelatende ikke ryddet i koden så det er vel å forvente at det vil være mye av den samme luggingen her og der. Det at den kjører Exynos er jo ikke en utelukkende positiv ting, det er vel her Tab S har hatt endel av sine ytelsesproblemer på grunn av ymse optimalisering som har skapt noen utilregneligheter.

 

Nå har jeg ikke tafset så fryktelig mye på Galaxy S6 og S6 Edge enda, har ikke hatt store interessen men har ikke merket så fryktelig mye til lugging. Men det gjorde jeg ikke med Galaxy S5 eller Note 4 før jeg brukte de som primærenhet i en periode heller så har vel lært å ikke dømme på førsteinntrykket.

 

Når det er sagt så har jeg også lært at micro-stutter, lag og ghosting / trailing er fryktelig individuelt. Ting som kan irritere meg grønn er noe mange andre ikke klarer å legge merke til i det hele tatt virker det som.. Så det gjør jo "problematikken" litt vanskelig.

 

 

Hovedproblemet mitt med Galaxy S6 og S6 Edge har vært ghosting/trailing på skjermen, noe jeg ikke kan fatte og begripe at ikke flere legger merke til.. For min del så gjør det telefonen helt fullstendig uaktuell, men det virker jo som veldig få i det hele tatt legger merke til problematikken. Vi mennesker er tydeligvis skrudd sammen veldig forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...