Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

 

De på Telenor-butikken nektet å selge med Edge uten abonnement eller med kontaktkort. :( Så da så. Merkelig at de ikke vil ha pengene mine. Men men, jeg får bare vente, jeg da. Dere som har fått den får kose dere!

De vil heller ha pengene til Telenor kunder da de tjener mer og de får lett solgt den med abonnement. Noe som også lønner seg for deg som kunde

 

Hvis det du mener er at de ikke har nok Edger til å dekke de uten Telenor-abonnement også så skjønner jeg jo. Men at det lønner seg for meg klarer jeg ikke helt å se... Når karantenetiden er ute er Telenor den SISTE jeg kommer til å kjøpe den av!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en teleoperatør hadde vært så lite behjelpelig til meg så hadde jeg sagt klart fra at jeg ikke kom til å bli kunde av dem, og funnet en annen leverandør. Enkelt og greit.

 

Enig med deg. Men er to ting som gjør at jeg desverre ikke kan gjøre det.

 

For det første, og også viktigste, så er det bare djuice/Telenor som tilbyr 4G her i Bodø.

Og for det andre, så er det bare djuice/Telenor som selger Edge de 4 første ukene.

Lenke til kommentar

 

De på Telenor-butikken nektet å selge med Edge uten abonnement eller med kontaktkort. :( Så da så. Merkelig at de ikke vil ha pengene mine. Men men, jeg får bare vente, jeg da. Dere som har fått den får kose dere!

 

Kom til meg, så skal du få den med kontantkort. Hvis du bor i Bergensområdet og vil ha deg en tur :p

 

Og hvor i bergen holder du til så kan jeg komme og få en :) uten ab. Har prøvd i hele dag.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv i lokal Netcom butikk. De fikk inn en 64 GB i perlehvit. Den sorte 64 GB er vistt ikke å oppdrive, iallefall ikke i alle de butikkene jeg har vært innom. Skulle selv ha den sorte men er nå fornøyd med den hvite. Fordelen med hvit er at det er mindre gjennskinn i den og mindre synlige fingeravtrykk.

 

Jeg fikk og tilbud om å kjøpe en 64 GB Edge men avstod da den var Telenorlåst. Orker ikke forsinkelsene med oppdateringer.

Lenke til kommentar

Hvor lang tid skal det ta å lade opp denne telefonen? Jeg leser flere steder at man skal få fire timers brukstid av 10 minutter lading. Vel, jeg kontrollerte nettopp telefonen min før og etter 10 minutter tilkoblet den medfølgende laderen. I løpet av disse minuttene gikk batterinivået fra 43 til 46 %. Det skulle tilsi at fra 0 til 100 % vil det ta ca 5,5 timer. Noe må være galt...

Lenke til kommentar

Hvor lang tid skal det ta å lade opp denne telefonen? Jeg leser flere steder at man skal få fire timers brukstid av 10 minutter lading. Vel, jeg kontrollerte nettopp telefonen min før og etter 10 minutter tilkoblet den medfølgende laderen. I løpet av disse minuttene gikk batterinivået fra 43 til 46 %. Det skulle tilsi at fra 0 til 100 % vil det ta ca 5,5 timer. Noe må være galt...

Hvor mye milliampere som trykkes på til enhver tid varierer.

Det er grunnen til at det heter "Adaptive fast charging" og det lader såklart ikke opp med max ampere fra 0-100% og uansett ved hvilken prosent man kopler til lader. Om tilfelle forringes batterilevetiden.

 

Det finns mere informasjon og målinger av Samsungs Adaptive fast charge og sammenlikninger med qualcomms og iPhone her :

http://www.gsmarena.com/charge_test-review-1239.php

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Brukte du telefonen samtidig? Og via kabel som fulgte med

Nei, telefonen var ikke i bruk, og ja, medfølgende lader og kabel, tilkoblet stikkontakt. Etter dette eksperimentet slo jeg av telefonen og startet stoppeklokken i det nivået nådde 49 %. Etter et par minutter begynte jeg å følge med og jeg stopped klokka igjen da måleren nådde 50 %. Det tok 4 minutter og 10 sekunder. Da har skjermen riktignok vært på mesteparten av tiden (dog mest svart), men dette er uansett veldig tregt.

 

Jeg tror jeg skal kjøpe en trådløs lader bare for å se om det går like tregt med den. En slik lader skal jeg uansett ha, så det er ikke bare for feilsøkingens skyld. Først skal jeg uansett nå gå og koble telefonen til pc-en for å se om det er noe forskjell.

 

Redigert: Tilkoblet pc-en gikk det like tregt. Med 52 % stod det at det gjenstod ca 3 timer, men etter å ha plugget den inn i veggen igjen gikk gjenværende tid ned til 54 minutter. Nå lader den også ca 1 % i minuttet, og det er akseptabelt. 

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Trådløs lading bruker så godt som hele natten på å lade en telefon og indikasjons lading er av naturlige årsaker tregere enn direkte tilkoplet fysisk til en høy kapasitets lader.

Test fast charging pånytt etter at telefonen har gått ned til rundt 15-20%.

S6 skal lade på samme måte og aloritme som Note4.

Lenke til kommentar

 

Brukte du telefonen samtidig? Og via kabel som fulgte med

Nei, telefonen var ikke i bruk, og ja, medfølgende lader og kabel, tilkoblet stikkontakt. Etter dette eksperimentet slo jeg av telefonen og startet stoppeklokken i det nivået nådde 49 %. Etter et par minutter begynte jeg å følge med og jeg stopped klokka igjen da måleren nådde 50 %. Det tok 4 minutter og 10 sekunder. Da har skjermen riktignok vært på mesteparten av tiden (dog mest svart), men dette er uansett veldig tregt.

 

Sto det "Fast charging" då du plugga i støpselet?

 

PC gjev etter mi erfaring ofte ut mindre straum enn ein ladar. Pluggar eg den i PC-en, tar det langt lengre tid å lade den opp. Det kan òg variere etter kva slags USB-uttak ein hentar straum frå.

 

Strådlaus lading har langt dårlegare effektivitet og vil ta lengre tid. Kortast tid skal du oppnå ved å bruke eit adapter som er merka "Adaptive Fast Charging". I ein test eg såg på nettet gjekk batteriet frå 1% til 19% på 10 minutt.

 

Edit: Min gjekk frå 69% til 80% på 10 minutt med medfølgjande ladar, der eg fekk 2-3 lydvarsel i løpet av tida.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...