Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

 

 

Akkurat samme for meg, bare jeg reserverte 23/3. Rart at to stk her har sagt de har fått sporingsnr. Veldig kjedelig å måtte vente til over helga når Telenor sier den sendes så fort den er på lager, og ja det var den jo som du sier.

 

 

Fikk sporingsnr, men ikke mye å glede seg over. Ser ikke ut til at den er mottatt av posten enda engang.

Rævva, hadde jeg visst det her hadde jeg heller skaffet meg telefon på Elkjøp elns i dag.

 

Ja, enig. Prisen blir ca. 950 kr høyere om jeg kjøper telefonen uten abonnement og bindingstid. Kanskje vært friheten det er å ikke være bundet i 12 mnd. Deler man det på de tolv månedene blir det jo kun ca 70 kr pr mnd.

 

Ser jo uansett ut som at den versjonen jeg skal ha, SGS6 64gb svart ikke er så lett å oppdrive. Ifølge prisguide.no er det ingen som har denne på lager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som at S6 er litt kresen mht hvilken lader som brukes. Da jeg la meg i går satte jeg inn den generiske laderen jeg har brukt til nattlading av S3 i årevis, men det gikk ikke så bra. Ca hvert 15. sekund slo skjermen seg på og telefonen lagde en lyd som om laderen akkurat har blitt satt inn igjen.

S3 sin lader er vel på rundt 1A? S6 prøver vel å dra mere juice ut av den enn den klarer og laderen kneler.

 

Blir annerledes med andre kilder som f.eks en pc, for da vet telefonen at den er tilkoblet en pc og vil ikke prøve å dra like mye strøm.

Lenke til kommentar

Er strålende fornøyd foreløpig. Det eneste som irriterer meg er at apene ikke legger seg alfabetisk i appskuffen.

 

Det fikser du enkelt med en innstilling :) Man kan velge mellom sortering av de mest brukte appene eller alfabetisk :) (med mindre de har fjernet denne funksjonen på S6.)

Lenke til kommentar

De på Telenor-butikken nektet å selge med Edge uten abonnement eller med kontaktkort. :( Så da så. Merkelig at de ikke vil ha pengene mine. Men men, jeg får bare vente, jeg da. Dere som har fått den får kose dere!

De vil heller ha pengene til Telenor kunder da de tjener mer og de får lett solgt den med abonnement. Noe som også lønner seg for deg som kunde

Lenke til kommentar

De på Telenor-butikken nektet å selge med Edge uten abonnement eller med kontaktkort. :( Så da så. Merkelig at de ikke vil ha pengene mine. Men men, jeg får bare vente, jeg da. Dere som har fått den får kose dere!

 

Kom til meg, så skal du få den med kontantkort. Hvis du bor i Bergensområdet og vil ha deg en tur :p

Lenke til kommentar

Bakgrunn : Android-utvikler / bruker siden 2010  , kom fra nexus 5 til galaxy s6.

 

Førsteinntrykk : Fin byggkvalitet og feel. Kameraet er veldig nice. Tastaturet føles ganske bra. Har brukt swiftkey lenge, men likte samsung-tastaturet såpass at jeg kanskje ikke orker swiftkey. 

Negativt : Det er fortsatt lag i UI , spesielt i scrolling av lister med litt kompleksitet i. Dette gjør meg eitrende forbanna. Det virker som det er layouts som får UI'et tli å hikke litt. Et eksempel som viser hva jeg mener ganske godt, er å scrolle blant "languages" i switftkey . Der lagges det mye. Jeg vet ikke om det er mobilen sin skyld, eller appen som er dårlig optimalisert.

 

Animasjonskurvene er av og til ikke helt snappy og sexy, for eks. når man trykker på Apps, så er det en underlig usexy interpoleringskurve på animasjonen. 

 

Skjermen er helt fantastisk. men om det er oppløsninga på skjermen som gjør at den legger, kunne jeg sikkert klart meg med litt lavere oppløsning. 

 

En hunch angående lag : Jeg mistenker at det er noe tull med implementasjonen av layout. På Lollipop så skal layout gjøres utenom render-tråden, kanskje implementasjonen av denne teknikken er litt buggy på galaxy s6. Får håpe det blir fikset i en oppdatering. 

Lenke til kommentar

 

De på Telenor-butikken nektet å selge med Edge uten abonnement eller med kontaktkort. :( Så da så. Merkelig at de ikke vil ha pengene mine. Men men, jeg får bare vente, jeg da. Dere som har fått den får kose dere!

 

Kom til meg, så skal du få den med kontantkort. Hvis du bor i Bergensområdet og vil ha deg en tur :p

 

Dessverre, Bergen er for langt unna. :(

Lenke til kommentar

De på Telenor-butikken nektet å selge med Edge uten abonnement eller med kontaktkort. :( Så da så. Merkelig at de ikke vil ha pengene mine. Men men, jeg får bare vente, jeg da. Dere som har fått den får kose dere!

Er vel ikke så merkelig at en operatør ønsker selge operatørtjenester og ikke kun telefoner med lav profitt som skal brukes hos konkurrentene, de lever av mobilBRUK og ikke mobilSALG :)

Lenke til kommentar

Det fikser du enkelt med en innstilling :) Man kan velge mellom sortering av de mest brukte appene eller alfabetisk :) (med mindre de har fjernet denne funksjonen på S6.)

 

Den er fjernet.

 

Det er den absolutt! Man får begynne å dra rundt på egenhånd eller installere en egen launcher dersom man opplever det som plagsomt. :p

 

 

 

 

De på Telenor-butikken nektet å selge med Edge uten abonnement eller med kontaktkort. :( Så da så. Merkelig at de ikke vil ha pengene mine. Men men, jeg får bare vente, jeg da. Dere som har fått den får kose dere!

 

Kom til meg, så skal du få den med kontantkort. Hvis du bor i Bergensområdet og vil ha deg en tur :p

 

Dessverre, Bergen er for langt unna. :(

 

 

Du får overføre penger til meg, så sender jeg den i posten til deg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...