Gå til innhold

Zombiespillet H1Z1 anklages for å ha løyet om mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil nok si at det ikke er direkte "pay2win", siden som jeg har forstått kan bare airdrops bli kalt inn på servere med en god mengde folk. De kommer jo med fly som lager voldsomt med lyd og det er ikke bare du som er etter dem. Så blir vel mer klassifisert som en gamble hos meg.

 

Har selv ikke spillet så er ikke sikker hvordan det foregår.

Lenke til kommentar

Har selv spilt spillet og vil trygt si at det bedre å finne utstyr i hus osv enn å kalle på et airdrop som hele serveren får med seg. Sjansen for å faktisk få noe bra et ganske lav også, men ting for å komme i gang som mat og slikt er det nå.

Endret av Tønne
Lenke til kommentar

Ikke akkurat lovende, men er det bare meg eller ser spillet totalt annerledes ut enn det vi har sett på trailere og screenshots? Spillet ser 10år gammelt ut minst. Skikkelig udetaljert og datert.

 

Heller aldri forstått det å betale for å alpha teste et spill. Er dem ikke interessert i å få fjernet bugs til lansering? Vært med i altfor mange pay to test spill selv, sistnevnte DayZ. Men virker ikke som utviklerne tar til seg noe som helst som spillerne finner.

Endret av Avean
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hjelper ikke å klage når Sony har fått store streamers til å gå god for spillet deres og poster positive meldinger om det selv om de er vell vitende til p2w-konseptet og at det ikke har noen som helst plass i spill.

 

Men men, det er så mange som ikke bryr seg og kommer til å kjøpe spillet pga "oh nice, zombies".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle det pay2win, jeg har testet å tilkalle 2 airdrops nå, og ikke noen av gangene har jeg greid å få lootet det som ligger i boksen. Første gangen hadde jeg ikke våpen engang og jeg viste ikke at det spawnet 10 zombier rundt boksen. Boksen kommer jo dalende ned fra himmelen i fallskjerm, med blinkende lys og alle kan se den fra kilometervis avstand og det tar kanskje 2-3 minutter før den lander. Og da har det allerede kommet masse folk.

Første gangen ble jeg drept av zombies, andre gangen kom det 3 personer som drepte meg og tok alt. :p Mye enklere å finne våpen i hus en å bruke airdrop. Veldig teit at den er med i det heletatt. Bør iallefall være i en gruppe med masse våpen evt. ha et kjøretøy.

Lenke til kommentar

For mye tullball snakk.

 

Det må da være større ting og klage på i denne verdenen.

Typisk at med engang 1 ting går er galt så er plutselig hele spillet elendig og ut-datert .

Etter det jeg har sett så gjør de det bedre en Nye Dayz, de har nettop kommet ut og har mer features en det Dayz har prøvd på i 2 år.

Endret av Realzi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke akkurat lovende, men er det bare meg eller ser spillet totalt annerledes ut enn det vi har sett på trailere og screenshots? Spillet ser 10år gammelt ut minst. Skikkelig udetaljert og datert.

 

Heller aldri forstått det å betale for å alpha teste et spill. Er dem ikke interessert i å få fjernet bugs til lansering? Vært med i altfor mange pay to test spill selv, sistnevnte DayZ. Men virker ikke som utviklerne tar til seg noe som helst som spillerne finner.

Hmm helt utrolig, har aldri skjønt hvorfor folk gidder å teste spill for utviklerne. Å ta over jobben deres, og samtidig betale lønna deres. Utrolig mange utviklere i dag er slappe og pengegriske, se bare på for eksempel Ubisoft og Microsoft, dem krever full pris (skyhøye priser) for sin drittvare

(uferdig møkkete software).

Endret av Kissie
Lenke til kommentar

Syns H1Z1 gjere mykje riktig. Early Access er vel ikkje gratis da Steam skal ha sitt og di som kjøper seg inn med 20 eller 40 dollar får vel med på kjøpet diverse di kan ha fordel av i spillet som di fleste andre må enten crafte eller betale for når spillet blir ferdigstillt som F2P.

 

Det eg syns virker greit av det eg har sett hittil er at zombiane er ein del av alt som vil deg til livs. Ulver og bjørner er ikkje enkelt å overleve samt at man sloss med andre spillere for å få tak i det som trengst for å overleve. I så måte lønner det seg sikkert å være fleire saman og dermed danne ei sterk gruppe som kan stå i mot alle farer.

 

At spillet prøver seg fram nå i alpha-stadiet for å finne ein ok balanse for alt, burde være ganske normalt. I så måte synast eg at luftleveransene er meir som gambling enn noko P2W. Sjansen for å få våpen var dog liten og nå blir den enda mindre. Syns det blir feil da slike luftleveranser skaper ein mulighet for mange fleire enn di som betalte for den. Viss slike luftleveranser ikkje innehelde noko av betydning, så gidder jo ingen å sloss om di heller.

 

Her kan det virker for at di som klager ikkje innser kva di har ødelagt for seg sjølv. Bare tenk på kor snadder det hadde vore å snappa ein luftleveranse foran nesetippen på di som betalte for den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

H1z1 er supermorro! Har lengtet etter spill som dette da Dayz ikke klarer å levere noe som helst. Ja arma engine suger max, uansett hvor bra pc du har vil engine alltid gjøre så det blir crap på et vis.

 

Kritikken angående p2w er veldig tåplig, har selv vært med i svære kriger om disse airdropsene og det er ganske så gøy skal jeg si deg! :p Det tar laang tid før pakken lander og du må drepe en haug med zombies for å komme fram til den. Kan også legge til at du må stå i 10 sekunder "stun" før du kan loote det som er i boksen. Det å loote airdropen vil da sees på som å være ufattelig vanskelig da en er forsvarsløs i hele 10 sekunder. Det er ganske mye arbeid for å få til dette. Etter den reduserte sannsynligheten for å få våpen med ammo. Er airdrop nesten blitt ødelagt, ikke lenger vits å ofre livet sitt og risikere å miste alt en har for dårlig loot. Har ikke kjøpt airdrop selv, men skulle ønske de var, som de var slik at det er verdt å prøve å få looten.

 

Dev-teamet kommer stadig med oppdateringer og jeg er veldig positivt overrasket over hvor fort patchene og bug fixes kommer! Sony wins. Tror spillet har et stort potensiale og har allerede passert Dayz i mine øyne(har selv 1000+ dayz timer spilt) Anbefaler alle som liker dayz/rust å teste ut dette.(vis du klarer å vente så vil du få en bedre spillopplevelse vis du først starter)

 

c2ppc1hy.jpeg

Endret av devilaxe
Lenke til kommentar

Har ryddet litt i tråden og fjernet litt off topic og innlegg som gikk litt vel mye på person og ikke ball.
Husk å holde en saklig og høflig tone, spesielt i kommentarer på artikler.
Ønsker man å diskutere ordentlig forskjellen mellom gitte spill kan man kommentere dette ved å legge til en link i innlegget sitt til akkurat det spillet man ønsker å diskutere mens man holder mesteparten av innlegget sitt til denne trådens emne.
Lenke til kommentar

Dev-teamet kommer stadig med oppdateringer og jeg er veldig positivt overrasket over hvor fort patchene og bug fixes kommer! Sony wins. Tror spillet har et stort potensiale og har allerede passert Dayz i mine øyne(har selv 1000+ dayz timer spilt) Anbefaler alle som liker dayz/rust å teste ut dette.(vis du klarer å vente så vil du få en bedre spillopplevelse vis du først starter)

 

 

Helt enig. Hver gang jeg har logget på spillet siden det kom ut, har det kommet en patch som har fikset en bug som har vært en plage. DayZ kunne det ta uke etter uke før de fikk patchet en bugg.

Men så har H1Z1 en veldig stor gjeng som jobber med spillet, mye flere enn hos Bohemia som jobber med DayZ... Bare synd at spillerene stort sett er DayZ/Rust spillere og er hostile som faen.

 

Når DayZ moden først kom ut, var det ikke en, ENESTE en som drepte noen. Alle var friendly og vi endte opp i store grupper som gikk rundt og koset oss. Så det er litt synd at man må spille med kompiser om man vil være i gruppe. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det som jeg synes er dritt med h1z1 er det samme som med rust...alt for mye cheatere,...jeg ble slaktet av en fyr som "leapet" over hele verdenen og sang michael jackson sanger.....

Ja har ikke møtt på mer enn max 5 stk i den tiden jeg har spilt, er kjipt med cheaters. Ønsker virkelig at spillet måtte kjøpes og ikke free to play, synes spillet også kunne kostet en del mer. rundt 400-600 kr. Det er lett for cheaters å kjøpe 4 accs til 100 kr vs 4 accs til 400 kr^^

 

Hva synes dere om at sony nå har solgt Online entertainment? -->Daybreak Games

selv liker jeg ikke endringen da det virker som at developerne ønsker å få laget H1z1 til både PS4 og Xbox. Dette er en uting. De mister fokuset fra å gjøre pc versjonen vellykket, da en "aldri" kan bli ferdig med å lage spillet..^^

Lenke til kommentar

 

Det som jeg synes er dritt med h1z1 er det samme som med rust...alt for mye cheatere,...jeg ble slaktet av en fyr som "leapet" over hele verdenen og sang michael jackson sanger.....

Ja har ikke møtt på mer enn max 5 stk i den tiden jeg har spilt, er kjipt med cheaters. Ønsker virkelig at spillet måtte kjøpes og ikke free to play, synes spillet også kunne kostet en del mer. rundt 400-600 kr. Det er lett for cheaters å kjøpe 4 accs til 100 kr vs 4 accs til 400 kr^^

 

Hva synes dere om at sony nå har solgt Online entertainment? -->Daybreak Games

selv liker jeg ikke endringen da det virker som at developerne ønsker å få laget H1z1 til både PS4 og Xbox. Dette er en uting. De mister fokuset fra å gjøre pc versjonen vellykket, da en "aldri" kan bli ferdig med å lage spillet..^^

 

Veldig kjipt ja. SoE var en av de bedre spillselskapene der ute. Folk som virkelig hørte på communityen. Så blir spent å se hvor dette ender. Tipper det blir mindre fokus på PC versjonen og mer fokus på konsoll, da det er der pengene ligger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...