Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

tv-300x274.jpg

 

 

Fordi alle muslimer er enig i at drap er bra, ja. :yes:

 

Fra spøk til alvor: du får det jo det til å høres ut som at alle muslimer er for drap og elendighet, noe som ikke er tilfellet.

 

Du må gjerne finne et punkt i innlegget mitt hvor jeg generaliserer alle muslimer, for det gjør jeg altså ikke. Vet utmerket godt forskjellen mellom moderate og radikale muslimer, og det er sistnevnte som må bekjempes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at det ikke spiller noen rolle om kristne har drept flere enn muslimer, det som er interessant når vi tenker på hvilken religion som er mer voldelig er om kristne har drept flere på grunn av kristendommen, enn muslimer pga. islam. Det er det som sier noe om religionens "morderiske påvirkningskraft".

Jeg tror ikke jeg kan overbevise deg om å se det på noen annen måte, så vi får rett og slett bare være uenige her. Jeg syns imidlertid det er vesentlig om kristne står bak 100 000 000 millioner drap fordi de er kristne. Hvorvidt de gjorde det som en utøvelse av sin religion blir svært lite interessant for ofrene, og burde da også være det for oss...

 

Såklart de individuelle muslimske terroristene har ansvaret for det de gjør. Men siden det i islam er forbudt å avbilde muhammed, og brudd på dette må vel straffes på et vis (jeg vet ikke om det nødvendigvis er dødsstraff), og muslimer får dette hjernevasket inn i huet fra de er babyer, da er klart islam et problem når dette får folk til å drepe. (du kan si at hjernevaskingen er problemet, men hvordan kan du løse dette?)

Dette vil løse seg selv etter hvert som vi får inn undervisning for alle i fattige land. Om også sensurfritt Internett blir tilgjengelig for massene vil alle få tilgang på de menneskerettslige prinsipper, og forhåpentligvis handle ut fra disse. Det vil dessverre ta tid, og det er mange uskyldige ofre mellom nå og den tid. Men å tro noe annet vil være å ikke ha tro på at vi faktisk har et misunnelsesverdig sett med livsverdier.

 

Denne terrorhandlingen er nok et bevis på at med islam så øker risikoen for å bli stukket/skutt/bombet i hjel av galninger.

Statistisk sett for Frankrike kanskje. Men i Norge er det altså fremdeles galninger med bibel og frykt for det multikulturelle samfunn vi bør være på vakt overfor..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kan overbevise deg om å se det på noen annen måte, så vi får rett og slett bare være uenige her. Jeg syns imidlertid det er vesentlig om kristne står bak 100 000 000 millioner drap fordi de er kristne. Hvorvidt de gjorde det som en utøvelse av sin religion blir svært lite interessant for ofrene, og burde da også være det for oss...

 

Dette vil løse seg selv etter hvert som vi får inn undervisning for alle i fattige land. Om også sensurfritt Internett blir tilgjengelig for massene vil alle få tilgang på de menneskerettslige prinsipper, og forhåpentligvis handle ut fra disse. Det vil dessverre ta tid, og det er mange uskyldige ofre mellom nå og den tid. Men å tro noe annet vil være å ikke ha tro på at vi faktisk har et misunnelsesverdig sett med livsverdier.

 

Statistisk sett for Frankrike kanskje. Men i Norge er det altså fremdeles galninger med bibel og frykt for det multikulturelle samfunn vi bør være på vakt overfor..

 

Hvis f.eks. en kristen dreper en annen for økonomisk vinning, så har ikke mordet noe med kristendommen å gjøre etter min mening.

 

De fleste islamske terrorister er av høyere middelklasse, rimelig greit utdannet, ut i fra det jeg har lest.

 

Og hvem er galningene med bibel? Utøya-episoden vil ikke redusere risiko for islamsk terrorangrep. http://www.nrk.no/norge/pst_-_-sannsynlig-at-terror-kan-skje-1.12026469

Lenke til kommentar

Muslimer kommer i alle etnisiteter.

 

 

 

Fra nord-afrika, eller kanskje bare konvertitter?

 

 

Eller noe helt annet

 

 

Haha, ja for det kan jo umulig være muslimer som har gjort noe så grusomt. Fredens religion gjør jo aldri noe galt.

 

Den samme skråsikkerheten som du åpenbart har, var det (minst) 8-10 stykker som hadde her på forumet på ettermiddagen 22. juli 2011

 

Inntil gjerningsmennene faktisk er pågrepet, holder jeg for min del alle muligheter åpne, selv om the "smoking gun" selvsagt peker mot et visst hold.

Lenke til kommentar

 

Muslimer kommer i alle etnisiteter.

 

 

 

Fra nord-afrika, eller kanskje bare konvertitter?

 

 

Eller noe helt annet

 

 

Haha, ja for det kan jo umulig være muslimer som har gjort noe så grusomt. Fredens religion gjør jo aldri noe galt.

 

Den samme skråsikkerheten som du åpenbart har, var det (minst) 8-10 stykker som hadde her på forumet på ettermiddagen 22. juli 2011

 

Inntil gjerningsmennene faktisk er pågrepet, holder jeg for min del alle muligheter åpne, selv om the "smoking gun" selvsagt peker mot et visst hold.

 

 

 

Så vidt jeg vet var det ingen som ropte Alla o Akkbar 22.7.11, men det var en islamist gruppe som tok på seg ansvaret kort tid etter.

Lenke til kommentar

Muslimer kommer i alle etnisiteter.

 

 

 

Fra nord-afrika, eller kanskje bare konvertitter?

 

 

Eller noe helt annet

 

 

Haha, ja for det kan jo umulig være muslimer som har gjort noe så grusomt. Fredens religion gjør jo aldri noe galt.

Ser i tråden at noen henger seg opp i hudfarge. Islam har ingen hudfarge. Hvite som svarte dyrker denne ideologien.

Det er alltid interessant å se at enkelte nordmenn forvarer islam og dens ideologi. Man ser også at disse folka kaller det en minoritetsreligion, det er liksom noe sårt over dette. Men når ble en ideologi som dyrkes av milliarder en minoritet?

Lenke til kommentar

Det er to løsninger på problemet.

La Islam bli voksen, og bli like snill som kristendommen. Det tar 500 år, men det vil skje, på lovlig og menneskerettslig måte.

 

Legg ned religionsfriheten og innfør religions-forbud i stedet. Da tar det bare tre generasjoner og på toppen av kaka blir vi kvitt masse annet tull også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt merkelig at de unnslapp fra stedet?

 

Har sett diverse klipp/bilder nå, som viser at politi allerede er i området, og i løpet av fluktruten kolliderer de visstnok først med en forgjenger, senere under kjøreturen kolliderer de med en bil, og må forlate kjøretøyet på stedet og legge på sprang for så å kapre en ny bil. De skal ifølge media også ha tatt et tilfeldig gissel med seg. Alt mens de har politi i hælene.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorangrepet-mot-charlie-hebdo/gjerningsmenn-ropte-gud-er-stor-paa-arabisk/a/23369593/

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/frankrike/politimann-henrettet-paa-fortauet/a/23369385/

Lenke til kommentar

Nå skal de visstnok være identifisert

 

 

 

"Franske Metronews skriver også at gjerningspersonene er identifisert og at det dreier seg om tre stykker. Ifølge avisa er det tre menn på 18, 32 og 24 år. De to eldste er ifølge avisa franske borgere, men at de ikke kjenner til nasjonaliteten på den tredje."
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Tror ikke det er så lett å holde følge når du har en semi-automatisk pistol og terroristene har automatgevær og eksplosiver. Bildene som er sluppet viser jo en politibil som er skutt i filler, og de holder seg sikkert litt på avstand for trygghet.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

 

Dette vil løse seg selv etter hvert som vi får inn undervisning for alle i fattige land. Om også sensurfritt Internett blir tilgjengelig for massene vil alle få tilgang på de menneskerettslige prinsipper, og forhåpentligvis handle ut fra disse. Det vil dessverre ta tid, og det er mange uskyldige ofre mellom nå og den tid. Men å tro noe annet vil være å ikke ha tro på at vi faktisk har et misunnelsesverdig sett med livsverdier.

 

 

 

Selv om jeg synes dette er en litt passiv godtroende tanke, så håper jeg selvsagt at du har rett og at jeg tar feil. Islam gå seg til, det er jeg redd tar veldig lang tid og at mange mennesker vil lide. Tenker selvsagt på de ekstremistiske. Så Lars Gule si noe interessant og positivt på debatten på NRK i kveld. Han hadde telt, eller kalkulert med at det slettes ikke er så mange muslimer i den islamske verden som reagerer så sterkt mot disse tegningene av deres profet. Jeg tror han har rett. Men det skapes et bilde av de radikale muslimene om at alle muslimer verden over reagerer så kraftig.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke jeg kan overbevise deg om å se det på noen annen måte, så vi får rett og slett bare være uenige her. Jeg syns imidlertid det er vesentlig om kristne står bak 100 000 000 millioner drap fordi de er kristne. Hvorvidt de gjorde det som en utøvelse av sin religion blir svært lite interessant for ofrene, og burde da også være det for oss...

 

Dette vil løse seg selv etter hvert som vi får inn undervisning for alle i fattige land. Om også sensurfritt Internett blir tilgjengelig for massene vil alle få tilgang på de menneskerettslige prinsipper, og forhåpentligvis handle ut fra disse. Det vil dessverre ta tid, og det er mange uskyldige ofre mellom nå og den tid. Men å tro noe annet vil være å ikke ha tro på at vi faktisk har et misunnelsesverdig sett med livsverdier.

 

Statistisk sett for Frankrike kanskje. Men i Norge er det altså fremdeles galninger med bibel og frykt for det multikulturelle samfunn vi bør være på vakt overfor..

 

Hvis f.eks. en kristen dreper en annen for økonomisk vinning, så har ikke mordet noe med kristendommen å gjøre etter min mening.

Det sier seg selv, og er vel strengt tatt ikke hva vi pratet om.

 

De fleste islamske terrorister er av høyere middelklasse, rimelig greit utdannet, ut i fra det jeg har lest.

Det er forsåvidt sant. Jeg tenkte mer på de "nyttige idiotene" som kreves for å la et totalitært regime styre alle aspektene ved livet deres. Malala var ikke et tilfeldig valgt offer, hun var en reell trussel mot Taliban.

 

Og hvem er galningene med bibel? Utøya-episoden vil ikke redusere risiko for islamsk terrorangrep. http://www.nrk.no/norge/pst_-_-sannsynlig-at-terror-kan-skje-1.12026469

Vi har hatt "satanister" som brenner kirker, og "islamister" som hiver granater på moskeer, og vi har Breivik. Til nå i Norge er den klart største og verste trusselen en selvproklamert kristen som hater de "rødgrønne" og det "multikulturelle", ikke en islamist. Breivik var en del av et ideologisk miljø, om enn løst knyttet sammen. Vi ser hans meningsfeller i kommentarfelt i alle landets nettaviser og også inne på dette forumet, en ny Breivik kan faktisk være rett rundt hjørnet.

Men som du ganske riktig påpeker er dette en separat trussel i forhold til for eksempel frykten for at hjemvendte islamister som har kriget for IS skal utføre terrorhandlinger på norsk jord som hevn for Norges unnlaten-heter eller innblanding i deres sak. Den trusselen tror jeg er reell, og håper norske myndigheter har bedre kontroll enn det fremkommer i media. Men som poenget mitt hele veien har vært: Dette er individer, det er ikke dette som er islam..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...