Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Ja det er høyst underlig. På den ene siden har du mennesker som sier "hei, se jeg tegner en tegning for å kritisere ditt budskap". Hvem som helst kan tegne en frekk tegning tilbake. Det er nærmest en invitasjon til dialog. På den andre siden har du mennesker som ikke sier noen ting. Istedenfor skyter de mennesker som er uenige med dem. Og for å unngå dialog flykter de etterpå, de gjemmer seg. Hvaslags mennesker er det som kan få seg til å nekte å snakke og istedenfor drepe?

 

Vi har jo røster som Anjem Choudary i England og Kreket her i Norge. De snakker i det minste for seg og sine meninger, selv om de gjør mye jævelskap i det skjulte med tanke på påvirkning og oppfordringer. Men de bruker hvertfall ytring og ikke våpen. Det gjør tydeligvis ikke disse "fotsoldatene", de ukjente terroristene. Og hva er det de da invitirerer til om ikke at andre som er uenig med dem igjen skal skyte tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva som er lurt driter jeg i. Jeg vil angripe islam (og kristendommen for denslags skyld) på alle mulige måter.

 

Og der er vi helt enig. Islam bør angripes. Men jeg tror ikke vi oppnår så stort ved og kun trykke tegninger. Islam må kritiseres på det skarpeste. Gjerne fakkeltog mot denne barbariske ideologien. Islam må angripes på lik linje som vi gjør mot rasisme, nazisme og annen styggedom.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror ikke det stemmer. Folk med bedre kjennskap til lovverket får rette på meg, men jeg tror ikke insatte har krav på halal mat i fengsel. Og niqab og hijab er vel heller ikke blitt noen rettighet på steder der det tidligere var forbudt, med unntak av forsvarets uniformsreglement. Det har vel strengt tatt aldri vært forbudt å gå med sjal i andre sammenhenger hvor det nå er tillatt.

 

Geir :)

 

Muslimer får tilpasset mat i alle Norske institusjoner Geir. Det er nettopp det jeg i mange år har angrepet. Det er og tilpasse samfunnet til islam, altså det enkelte kaller islamisering. Vet at mange ikke ser dette og mange synes ikke det er et problem. Men skal vi bekjempe islam, så må vi gjøre et mest mulig vanskelig og få praktisert denne ideologien her i landet.

Husk, hva sa man etter ABB sin terror? Jo, vi må angripe ideologien denne handling har sitt utspring. Islamsk terror har sitt utspring fra islam. Så hvorfor skal da islam skånes?

Lenke til kommentar

Alright det var en litt dum og snartenkt kommentar. Det vi kunne gjøre, om vold fra muslimer ble et stort problem, er å hive alle sammen ut av landet, og bli kvitt alt islam for godt. Det løser ihvertfall problemet for vår del.

 

 

Ja hvis f.eks. 50% av alle Norges 110.000 (ca) medlemmer i muslimske trossamfunn hadde begynt å henrette uskyldige mennesker slik som disse islamistene gjorde så hadde det vel kanskje vært på tide å hive de andre ut også? Men vi er ikke helt der, er vi vel?

 

Selv om vi i Norge hadde vært ofte for 5-10 slike handlinger som dette de siste 20 årene så mener jeg det fremdeles ikke ville vært noe argument for å hive ut det overveldende flertallet av dem som faktisk oppfører seg og respekterer norsk lov.

 

Det ville igjen vært "å rette baker for smed".

Lenke til kommentar

 

Muslimer får tilpasset mat i alle Norske institusjoner Geir.

 

Har du en kilde på det?

 

Geir :)

 

Ikke her og nå. Men jeg vet det. Fordi jeg jobber i psykiatrien. Der får de tilpasset mat. Jeg vet at i Norske fengsler har det vært mye bråk rundt dette. Fordi fengslene ikke har noen tradisjon på å tilpasse maten til de innsatte. Derfor har man selvsagt klagd dette inn til FN menneskerettighetskonvensjon. De fengsler jeg har vært i, som jeg har fulgt opp pasienter. Der har de fått alternativ mat.

Lenke til kommentar

 

 

Det er den verste religionen som finnes!

Det er den da beviselig ikke! Det er det kristendommen som fremdeles er med god margin om man skal regne slik. Og jeg snakker ikke om middelalderen heller.

 

Jaha? Gi meg gode grunner til at du mener det er kristendommen (enda) som er den verste religionen?
Dette er en liste som viser drap utført av muslimer siden 2001

 

 

USA er et "kristent" land. Når de gikk til krig mot Afghanistan og Irak uten grunn, så sier det seg selv at alle dødsfall i disse landene som en følge av invasjonen er på deres hender. Vi snakker om i noen beregninger over 1 million mennesker drept direkte og indirekte på grunn av USAs handlinger. Om vi trekker fra soldatene (som jeg egentlig ikke ser grunn til, da invasjonen ikke var berettiget.) Ender vi likevel opp med nesten 500 000 sivile dødsfall. Selv om vi skulle bruke kun de aller mest konservative tall, og regne kun direkte dødsfall så ender vi opp med nesten 134 000 døde bare i Irak, og 18-20 000 til i Afghanistan. USA driver fremdeles å terroriserer midtøsten med droneangrep der kriteriet for å havne i kategorien "terrorist" er "en voksen mann".

 

Men hvorfor stoppe der? Du tenkte kanskje på en annen type terror? Kanskje noe sånt som dette? 10 000 vis av muslimer drept eller fordrevet av "kristne". Men dette regnes vel ikke, siden alle vet at disse folkene ikke er "ekte" kristne?

 

Poenget mitt var egentlig bare å ikke la utsagnet ditt stå uimotsagt. Jeg regner ikke egentlig kristendommen som verre enn islam. Men utsagn som ditt; om at islam er så mye verre blir helt feil. Det er en fordummende vinkling på problemet. Man kan ikke kutte alle muslimer under en kam som følge av slike hendelser som dette. Og ved å innta slike holdninger blir man en del av problemet, i stedet for å være mot det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor det enda er politisk ukorrekt å ha ett ønske om å forby Islam i Norge? (nei jeg snakker ikke om hudfarger eller folkegrupper, men religiøse holdninger som ikke lar seg forene med våre).

 

Organisert Nazisme er vi vel alle enige er og skal være ulovlig her i gamle nord. Nazister vil tross alt utrydde jøder og kommunister. På akkurat samme måte kjemper Islamister denne samme ekstreme kampen. Forskjellen er at ekstreme Islamister ønsker jøder og religionskritikere henrettet. De ønsker også innføring av ett lovverk som forbyr meg som ateist og mine sekulære holdninger, dermed holdningene til brorparten av nordmenn flest.

 

Hvorfor er dette så greit? Hvorfor må vi ta på disse hjernevaskede med silkehansker? Er det for at vi skal føle oss storsinnede og imøtekomende på bekostning av våre egne verdier, koste hva det koste vil?

 

Vel, jeg tror det er dags å ta opp kampen mot styggedommen, også for oss som ikke er neo konservative eller har ett mørkeblått gen i kroppen. Det må gå ann å å ta avstand på denne måten, altså ikke med vold men med ett effektivt lovverk som er lojalt mot nettopp våre verdier, og som ikke bare er der for å skjerme religiøse minoriteter som hadde effektivt fjernet meg hadde de vært en majoritet.

 

Vi er ikke storsinnede ved å tillate disse holdningene, vi er selvdestruktive.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor det enda er politisk ukorrekt å ha ett ønske om å forby Islam i Norge? (nei jeg snakker ikke om hudfarger eller folkegrupper, men religiøse holdninger som ikke lar seg forene med våre).

 

Organisert Nazisme er vi vel alle enige er og skal være ulovlig her i gamle nord. Nazister vil tross alt utrydde jøder og kommunister. På akkurat samme måte kjemper Islamister denne samme ekstreme kampen. Forskjellen er at Islamister flest ønsker jøder og religionskritikere henrettet. De ønsker også innføring av ett lovverk som forbyr meg som ateist og mine sekulære holdninger, dermed holdningene til brorparten av nordmenn flest.

 

Hvorfor er dette så greit? Hvorfor må vi ta på disse hjernevaskede med silkehansker? Er det for at vi skal føle oss storsinnede og imøtekomende på bekostning av våre egne verdier, koste hva det koste vil?

 

Vel, jeg tror det er dags å ta opp kampen mot styggedommen, også for oss som ikke er neo konservative eller har ett mørkeblått gen i kroppen. Det må gå ann å å ta avstand på denne måten, altså ikke med vold men med ett effektivt lovverk som er lojalt mot nettopp våre verdier, og som ikke bare er der for å skjerme religiøse minoriteter som hadde effektivt fjernet meg hadde de vært en majoritet.

 

Vi er ikke storsinnede ved å tillate disse holdningene, vi er selvdestruktive.

Fordi da argumenterer du for kriminalisering av tanker. Det er et dårlig skråplan å havne på.

Lenke til kommentar

 

Kan noen fortelle meg hvorfor det enda er politisk ukorrekt å ha ett ønske om å forby Islam i Norge? (nei jeg snakker ikke om hudfarger eller folkegrupper, men religiøse holdninger som ikke lar seg forene med våre).

 

Organisert Nazisme er vi vel alle enige er og skal være ulovlig her i gamle nord. Nazister vil tross alt utrydde jøder og kommunister. På akkurat samme måte kjemper Islamister denne samme ekstreme kampen. Forskjellen er at Islamister flest ønsker jøder og religionskritikere henrettet. De ønsker også innføring av ett lovverk som forbyr meg som ateist og mine sekulære holdninger, dermed holdningene til brorparten av nordmenn flest.

 

Hvorfor er dette så greit? Hvorfor må vi ta på disse hjernevaskede med silkehansker? Er det for at vi skal føle oss storsinnede og imøtekomende på bekostning av våre egne verdier, koste hva det koste vil?

 

Vel, jeg tror det er dags å ta opp kampen mot styggedommen, også for oss som ikke er neo konservative eller har ett mørkeblått gen i kroppen. Det må gå ann å å ta avstand på denne måten, altså ikke med vold men med ett effektivt lovverk som er lojalt mot nettopp våre verdier, og som ikke bare er der for å skjerme religiøse minoriteter som hadde effektivt fjernet meg hadde de vært en majoritet.

 

Vi er ikke storsinnede ved å tillate disse holdningene, vi er selvdestruktive.

Fordi da argumenterer du for kriminalisering av tanker. Det er et dårlig skråplan å havne på.

 

 

Så forbud mot naszisme er ikke riktig? Skal vi ikke ha noen grenser?

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor det enda er politisk ukorrekt å ha ett ønske om å forby Islam i Norge? (nei jeg snakker ikke om hudfarger eller folkegrupper, men religiøse holdninger som ikke lar seg forene med våre).

 

Organisert Nazisme er vi vel alle enige er og skal være ulovlig her i gamle nord. Nazister vil tross alt utrydde jøder og kommunister. På akkurat samme måte kjemper Islamister denne samme ekstreme kampen. Forskjellen er at ekstreme Islamister ønsker jøder og religionskritikere henrettet. De ønsker også innføring av ett lovverk som forbyr meg som ateist og mine sekulære holdninger, dermed holdningene til brorparten av nordmenn flest.

 

Vi må aldri forby ideologier som vi ikke liker. Det begrenser ytringsfriheten og da er vi ikke noe bedre en, muslimer og nazister. De ønsker å begrense og forby ytringer. Nazisme er vel ikke forbudt i Norge, man kan fint være nazist. Problemet her i landet og mange land. Er at vi særbehandler muslimer. Disse står for en ideologi så barbarisk at verden må tilbake til nazi tiden i Tyskland for å sammenligne. Derfor bør Norge som nasjon stå samlet og behandle denne ideologien på lik linje som vi gjør med nazismen. Men ikke å forby.

Lenke til kommentar

 

 

Hva som er lurt driter jeg i. Jeg vil angripe islam (og kristendommen for denslags skyld) på alle mulige måter.

 

Og der er vi helt enig. Islam bør angripes. Men jeg tror ikke vi oppnår så stort ved og kun trykke tegninger. Islam må kritiseres på det skarpeste. Gjerne fakkeltog mot denne barbariske ideologien. Islam må angripes på lik linje som vi gjør mot rasisme, nazisme og annen styggedom.

 

 

 

 

 

Du "glemte" jødedom og kristendom. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og der er vi helt enig. Islam bør angripes. Men jeg tror ikke vi oppnår så stort ved og kun trykke tegninger. Islam må kritiseres på det skarpeste. Gjerne fakkeltog mot denne barbariske ideologien. Islam må angripes på lik linje som vi gjør mot rasisme, nazisme og annen styggedom.

Ikke undervurder kraften i blasfemi. Jeg holder ikke tilbake dette våpenet. Det har fungert utmerket mot de kristne, særlig her i landet. De har fått kjørt seg. En runde med ekstrem anti-islamsk blasfemi vil tømme muslimske terrorister for krutt også.
Lenke til kommentar

 

 

Kan noen fortelle meg hvorfor det enda er politisk ukorrekt å ha ett ønske om å forby Islam i Norge? (nei jeg snakker ikke om hudfarger eller folkegrupper, men religiøse holdninger som ikke lar seg forene med våre).

 

Organisert Nazisme er vi vel alle enige er og skal være ulovlig her i gamle nord. Nazister vil tross alt utrydde jøder og kommunister. På akkurat samme måte kjemper Islamister denne samme ekstreme kampen. Forskjellen er at Islamister flest ønsker jøder og religionskritikere henrettet. De ønsker også innføring av ett lovverk som forbyr meg som ateist og mine sekulære holdninger, dermed holdningene til brorparten av nordmenn flest.

 

Hvorfor er dette så greit? Hvorfor må vi ta på disse hjernevaskede med silkehansker? Er det for at vi skal føle oss storsinnede og imøtekomende på bekostning av våre egne verdier, koste hva det koste vil?

 

Vel, jeg tror det er dags å ta opp kampen mot styggedommen, også for oss som ikke er neo konservative eller har ett mørkeblått gen i kroppen. Det må gå ann å å ta avstand på denne måten, altså ikke med vold men med ett effektivt lovverk som er lojalt mot nettopp våre verdier, og som ikke bare er der for å skjerme religiøse minoriteter som hadde effektivt fjernet meg hadde de vært en majoritet.

 

Vi er ikke storsinnede ved å tillate disse holdningene, vi er selvdestruktive.

 

Fordi da argumenterer du for kriminalisering av tanker. Det er et dårlig skråplan å havne på.

Så forbud mot naszisme er ikke riktig? Skal vi ikke ha noen grenser?

Korrekt. Man kan ikke kriminalisere tanker og ideer. Det er jo grunnsteinen i ytringsfriheten. Hva om majoriteten er uenig med deg? Er du da kriminell? Man må bekjempe dette med fornuft, og sette disse ideologiene opp mot realiteten, for der feiler de sterkt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva som er lurt driter jeg i. Jeg vil angripe islam (og kristendommen for denslags skyld) på alle mulige måter.

 

Og der er vi helt enig. Islam bør angripes. Men jeg tror ikke vi oppnår så stort ved og kun trykke tegninger. Islam må kritiseres på det skarpeste. Gjerne fakkeltog mot denne barbariske ideologien. Islam må angripes på lik linje som vi gjør mot rasisme, nazisme og annen styggedom.

 

 

 

 

 

Du "glemte" jødedom og kristendom. :p

 

Ja, takk for at du tok med disse også. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...