Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Tåkefyrste said:

Å bli kalt rasist av noen som helt klart ikke har aning hva rasisme er, gjør meg absolutt ingenting. Men denne fanatiske trangen til å sette merkelapp på motdebattanter bidrar ikke noe til diskusjonen.

Men du kritisere jo ikkje lengre religionen din i innlegget, men at 1.9 milliarder mennesker er notorisk kjente for å ikkje kunna leva i fred med andre.

Du driv ikkje her med kritikk mot religionen i ditt utsagn, men befolkninga, og gruppere dei kun på lett gjenkjennelige tegn som per definisjon faller under rasisme. Kva anna er det då, igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Motstanden til integrering og bevaring av kulturen er det samme.  De gjorde det samme i storbyen Brooklyn og noe kilder hevder at det fantes skandinaviske gjengkriminalitet 

Nei, motstand til integrering og bevaring av kultur er ikke det samme. 

Brooklyn er en del av New York og ikke en egen storby. Ja, det fantes ghettoer av arbeidsinnvandrere i New York, min bestemor var født og delvis vokst opp i en. På 1800-tallet så "integrerte" grupper seg dårlig i USA. 1800-tallets USA må ikke forveksles med USA rundt første verdenskrig da "Amerikaniseringen" begynte i USA.

Da min bestemor ble født så lært hun aldri norsk og de snakket bare engelsk hjemme selv om begge foreldrene hadde norsk som morsmål. 

Det med gjenger har jeg sjekket opp i og ja det var enkelte individer som deltok i katolske gjenger på 1800-tallet, men noe store egne norske gjenger fantes ikke. Så dette blir mer som chilenere i Norge som er med i pakistanske gjenger i Norge. 

Nordmenn i USA var ikke perfekte, mange var alkoholiserte og levde på søppelfyllinger, men jeg vil si at en norsk immigrant hadde det verre enn en flyktning i Norge har det i dag. Det fantes også ingen eller få sikkerhetsnett for nordmenn i USA så gikk det deg ille ventet et liv i stor fattigdom. 

Endret av Mr.Duklain
Typos
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Drunkenvalley said:

Men du kritisere jo ikkje lengre religionen din i innlegget, men at 1.9 milliarder mennesker er notorisk kjente for å ikkje kunna leva i fred med andre.

Du driv ikkje her med kritikk mot religionen i ditt utsagn, men befolkningn

1.9 milliarder som følger en spesifikk religion ja. Ja jeg kritiserer både islam og dens følgere. Mest islam, men noen ganger får muslimene passet påskrevet også fordi de velger å være medlem av en så umoralsk ideologi. Det er verken rasistisk eller en hemmelighet at muslimer er dårligere til å integrere seg i ikke-muslimske land i forhold til ikke-muslimer.

Finnes alltid unntak, men generelt sett.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Tåkefyrste said:

1.9 milliarder som følger en spesifikk religion ja. Ja jeg kritiserer både islam og dens følgere. Mest islam, men noen ganger får muslimene passet påskrevet også fordi de velger å være medlem av en så umoralsk ideologi. Det er verken rasistisk eller en hemmelighet at muslimer er dårligere til å integrere seg i ikke-muslimske land i forhold til ikke-muslimer.

Finnes alltid unntak, men generelt sett.

"Det er ikke rasistisk," seie dei, for så å skriva noko rasistisk.

Nei, rett og slett tullete når du erkjenner kva du gjer, men meine det ikkje er rasistisk fordi... det er sant? Med ein påstand eg rett og slett veit du har driti rett ut rævva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Tåkefyrste said:

1.9 milliarder som følger en spesifikk religion ja. Ja jeg kritiserer både islam og dens følgere. Mest islam, men noen ganger får muslimene passet påskrevet også fordi de velger å være medlem av en så umoralsk ideologi. Det er verken rasistisk eller en hemmelighet at muslimer er dårligere til å integrere seg i ikke-muslimske land i forhold til ikke-muslimer.

Finnes alltid unntak, men generelt sett.

Det er ingen hemmelighet at afroamerikanere er dårligere til å integrere seg i USA  i forhold til hvite

Finnes alltid unntak men generelt sett

De bor i ghettoer, snakker en annen dialekt, trenger støtte, høy kriminalitet osv..  De skiller seg ut med deres oppførsel 

 

ingenting galt med disse påstander?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Drunkenvalley said:

"Det er ikke rasistisk," seie dei, for så å skriva noko rasistisk.

Nei, rett og slett tullete når du erkjenner kva du gjer, men meine det ikkje er rasistisk fordi... det er sant? Med ein påstand eg rett og slett veit du har driti rett ut rævva.

Du kan gjenta at det er rasistisk å si noe om muslimer til du blir blå i trynet. Men fakta er at muslimer er ikke en rase. Man kan diskriminere mot muslimer, men man kan ikke være rasistisk mot dem.

 

Alle som skriver nynorsk er dårlig integrerte. Er det rasistisk å si?

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Tåkefyrste said:

afroamerikaner er en etnisitet, islam er ikke. Vanskelig å forstå for noen tydeligvis.

 

4 minutes ago, Tåkefyrste said:

Du kan gjenta at det er rasistisk å si noe om muslimer til du blir blå i trynet. Men fakta er at muslimer er ikke en rase. Man kan diskriminere mot muslimer, men man kan ikke være rasistisk mot dem.

 

Alle som skriver nynorsk er dårlig integrerte. Er det rasistisk å si?

Det er du som forvirre korleis du bruke ordet, ikkje andre. Når du bruke islam for å henvise til eit forholdsvis snevert utval etnisiteter, og det er grinende åpenbart at du egentlig sikte til enda meir spesifikke etnisiteter, er det rasistisk. Og du er mykje meir transparent om kven du meine enn kva du trur du er.

Kort fortalt, det du seie er framleis rasistisk.

  Og ja, når det er grinende åpenbart kven du egentlig meine når du seie "alle som skriv nynorsk" så kan ikkje du berre påstå at du berre prate om språket lengre... Gud forby at nokon skjønne kven du egentlig sikte til... :) 

 

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Tåkefyrste said:

At du tolker det rasistisk gjør det ikke rasistisk. Få det inn i hodet ditt. Det er du som henviser til et "snevert utval etnisiteter", ikke meg. Altså om noe er det du som er rasisten her som forbinder islam med hudfarger.

Pfft. "NO U R RACIST" nå altså. Fordi gud forby at eg ikkje er dum nok til å skjønna kven du prate om. ?

Nei, kos deg i skammehjørnet heller du.

Også, om du visstnok ikkje sikter til et "snevert utval etnisisteter," kvifor virke det som me ikkje er uenige om kven du sikte til...? ?

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skammer meg ikke over at du kaller meg rasist. Jeg finner det komisk.

Folk som hører dubstep er mindre intelligente enn andre. Fortsatt rasisme? I can go on. Alle valg i livet, eller preferanser kan tydeligvis forbindes til hudfarge.

Katolikker voldtar flere barn enn andre. Rasisme?

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Tåkefyrste said:

afroamerikaner er en etnisitet, islam er ikke. Vanskelig å forstå for noen tydeligvis.

Men siden du er inne på det. Det er mer kriminalitet blant afroamerikanere enn hvite. Er det rasistisk å si?

Hvorfor er det viktig om det er rasisme eller ikke? Jeg har ikke sagt noe om rasisme.  Diskrmininering og vold skjer aldri pga fordommer mot folk som har en annen religiøs tro? 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, jjkoggan said:

Hvorfor er det viktig om det er rasisme eller ikke? Jeg har ikke sagt noe om rasisme.  Diskrmininering og vold skjer aldri pga fordommer mot folk som har en annen religiøs tro? 

Fordi du likestiller å si noe om afroamerikanere med å si noe om muslimer. 

Og jo, diskriminering, fordommer og vold skjer mot religiøse grupper, men det er ikke rasisme fordi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Tåkefyrste said:

Fordi du likestiller å si noe om afroamerikanere med å si noe om muslimer. 

Og jo, diskriminering, fordommer og vold skjer mot religiøse grupper, men det er ikke rasisme fordi.

La oss kjøpa argumentet ditt for eit augeblikk... kva er forskjellen i praksis?

Er nokon mindre rasshøl fordi dei bruker skjellsord som ikkje er rasistiske, kontra nokon som bruke skjellsord som er rasistiske?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Tåkefyrste said:

Fordi du likestiller å si noe om afroamerikanere med å si noe om muslimer. 

Og jo, diskriminering, fordommer og vold skjer mot religiøse grupper, men det er ikke rasisme fordi.

Fordommene var like, det var poenget.  Bigotry og rasisme er like galt, folk burde dømme folk som individer, ikke fordi de tilhører en religion. At en er «muslim» sier ikke nok om et menneske til å vite hvordan vedkommende skal oppfører seg. 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (7 timer siden):

Nei jeg foreslår å stoppe asylinnvandringen og holde arbeidsrelatert innvandring åpen.

Det er det eneste logiske og ikke minst samfunnsnyttige.

Full stopp i asyl og flyktningeankomst, men hold arbeidsinnvandring og familiegjenforening åpen. De som allerede er her skal selvfølgelig ikke kastes ut.

Så, vi skal slutte å gjøre verden et bedre sted fordi høyreekstreme ødelegger for alle -- i begge kulturer..?

Det er en ekstremt bakstreversk tankegang.

Akkurat som at vi fortsetter å kjempe for menneskers rettigheter og bevare rettigheter i Norge, så må vi ha samme visjon om å bekjempe høyreekstremisme i utlandet, samtidig som at vi hjelper de uskyldige ofrene for ekstremister og krig.

...

Det er ekstremt kortsiktig og uetisk å la være å ta i mot asylsøkere på grunn av at et segment av dem har samme holdninger som vestlige høyreekstremister -- ikke minst fordi våre barn kan være tvunget til å flykte en gang, som helt fint kan være fra vestlig høyreekstremisme av typen vi så på Utøya.
Hva tror du ytterste høyre sier i landene vi kan finne på å flykte til..?

Vi er alltid bare et par ledere som Trump unna storkriger i vesten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...