Gå til innhold

hvem har dårligst pc?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om jeg kvalifiserer, iom at jeg ikke synes min er så ille...

 

860 mhz PIII

256 MB RAM

20 GIG disk

RedHat 9.0 (Fedora core 1 kommer i morgen! Å som jeg gleder meg!!!!)

 

Pc 2

560 mhz PIII

128 MB RAM

10 GIG disk

Red Hat 9.0

 

Pc 3

650 mhz PIII

384 eller .no MB RAM

10 gig disk

Windows XP <- Grunnen til at jeg bruker den skjelden

 

Filserver (når jeg gidder å sette den opp) (Prosjekt)

200mhz PII MMX(IKKE 233 faktisk, skjekket jumpere)

64 MB RAM (her skal det litt mer inn, noen som vet hvor jeg får tak i SDRAM? Er det stress?)

2+4 GIG disk (må gjøre noe med dette, les bruksområde)

OS: For tiden Debian. Har ikke helt bestemt meg.

 

Ruter

PI 90 Mhz (plass til en til!) (søtt, bittelite kjøleelement)

24 MB RAM

2 GIG IDE (egentlig 2x SCSI, men det støtter ikke Smoothwall...)

OS: Smoothwall 1.0 (oppgraderes vel snart når 2.0 kommer...

 

Så jeg kvalifiserer vel egentlig ikke her, menmen...

 

Egentlig er det jo ruteren som står på mest! (så kansje...)

 

Trives ellers finfint med min 860 Mhz laptop. Ser ingen grunn til oppgradere, lang baterilevetid, god skjerm/tastatur, kjapt OS, og selv 5 GIG cs partisjonen (XP) gir meg 100 FPS m/ mitt 16MB 3D kort.

 

Men samlet datakraft er vel bortimot 2 ghz...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten å ha lest hele tråden vil jeg tru at min 2MHz tulip xt ligger godt an

Imponerende at du har fått den på internett og surfer med den... :roll:

 

PS. Les minst to poster her så skjønner du hva du har gjort feil...

og så holder jeg kjeft og går og legger meg igjen. Leste de første postene, men må ha klart å ikke skjønne kvidderet :roll:

My bad

Lenke til kommentar

får vel nesten poste min hoved pc og da...

hjemme:

2,08 ghz xp cpu

512 mb 400mhz ddr ram

160 gigg harddisk m. kjøler

80 gigg harddisk

radeon 9500 pro

3x 10/100 nettverkskort

19" skjerm

 

jobb:

dual xp 1800+ cpu

512 mb 333mhz ddr ram

geforce 4600

2x 17 gigg harddisk, 15000 rpm scsi

17" flat crt skjerm

Lenke til kommentar

Helt utfattelig at folk ikke klare å forstå hva denne tråden handler om...

 

Det er snakk om HOVEDPC. Med andre ord, den du sitter på sannsynligvis. Den du gjør ALT på... Og du gjør ALT på akkurat DENNE maskinen fordi du ikke har BEDRE...

 

Veldi mange av oss har hatt, eller har liggende et vrak av en pc. Men det er ikke det vi er interessert i ... Har du p1 133 liggende, eller en på loftet. Eller hadde en 286 tilbake i gammledager. Hvem bryr seg ?

 

 

Sitter du på et gammelt vrak nå, fordi du ikke har bedre. Da kan du meddele oss.

 

 

 

Mangel på økonomi, samt et mindre sviproblem på pcen, har gjort at jeg har måtte ta i bruk deler av en gammel pc. Alt står ikke helt i stil nei... :)

 

Dette er altså min

p2 233 mhz, 256mb ram, ATI Radeon 9700 pro, 340gb harddisk...

 

Må nok vente til stipendet kommer inn i januar før jeg er tilbake i teknologien *snufs*

10'er på at det fremdels kommer til å være en del poster om sin gammle kjære pc... eller sin dhcp server... Men som sitter på en maskin de fleste av oss bare kan drømme om....... Am I right ???

Lenke til kommentar

Min 5år gamle PC som eg kjøpte på OBS. (Dette er PC'en eg bruker til dagleg, Har ein mini-itx og som eg bruker til div mekking i linux)

 

PII350 på eit Aopen AX6B hovedkort

320MB RAM (Hadde 576MB før, men no bruker eg ei av RAM-brikkene i min PC nr2, Ein VIA EPIA5000, 533MHZ mini-itx)

80GB MAXTOR ATA133 @ Promise ATA133-kort, + ein 27,3GB ATA66

Nokia 446Xpro på eit Matrox G200 med 16MB

Aopen 16xDVD-rom, 4xCD-R

Nettverkskort

Lydisolert HX-08 kabinett, diverse vifter, modifisert PSU ++++

 

Kjører for tiden dualboot, XP og Mandrake 9.1 på den pcen, og på EPIA5000 kjører eg Mandrake 9.1 fra HDD eller av og til booter den over nettverket ved hjelp av ltsp frå PII350MHZ PC'en.

 

Bruker PC'en dagleg uten store problemer. Men eg må seie at dv-redigering e da litt verre med. Prøvde å koble firewire-kortet til AX6B men den ville ikkje boote. På EPIA virka da, men er ikkje brukenes, hakker. Brukte Kino i Linux. Så for å få redigert opptakene mine trengs det GHZ...........

Lenke til kommentar
Dette er altså min p2 233 mhz, 256mb ram, ATI Radeon 9700 pro, 340gb harddisk...

Hva får du i 3Dmark2001SE og i 3DMark03 ?

(Jeg har hørt at CPU'en skal ha ekstremt lite å si for resultatet, så det er litt spennende å se om skjermkortet alene kan dra resultatet langt opp på listene)

 

Dovrebanen: Du har 499 MHz fordi FSB'en ikke er helt nøyaktig 100MHz. (Din er sansynligvis ca 99,8MHz dermed blir det med 5x multiplier 499MHz) Bruk gjerne WCPUID for å få en ennå nøyaktigere måling. (2 desimaler)

 

Jeg sitter nå på min eneste Jobb PC og dermed hovedPC'n på jobben: Celeron 766 overklokket til 1150MHz, 1,25 GiB SDram med 4+20 GB harddisker.

Lenke til kommentar
[quote name='crysys' date='03/11/2003 : 11:27']Veldi mange av oss har hatt, eller har liggende et vrak av en pc. Men det er ikke det vi er interessert i ...  Har du p1 133 liggende, eller en på loftet. Eller hadde en 286 tilbake i gammledager. [b]Hvem bryr seg ?[/b][/quote]

Ganske mange, ser det ut til ;)

[quote name='crysys' date='03/11/2003 : 11:27'][i]
10'er på at det fremdels kommer til å være en del poster om sin gammle kjære pc... eller sin dhcp server... Men som sitter på en maskin de fleste av oss bare kan drømme om....... Am I right ???[/i][/quote]

Heilt sikkert! Men verda går ikkje under fordi om ein tråd skar ut i eit litt anna spor enn opphavsmannen tenkte seg, eller?
Lenke til kommentar

På jobb sitter jeg med en Pentium II 333MHz, 384MB RAM, Asus P2B hovedkort med innebygd SCSI, 1x4GB SCSI harddisk, 4x SCSI slot-in CDROM, Matrox Productiva (G100 med 2 eller 4MB) og Windows2000. Denne bruker jeg 8 timer hver dag. Faktisk mer enn min hjemme PC. Det som er tregest (og mest plagsomt) er harddisken. Den er ufattelig treg og bråker nå voldsomt. Vurderer sterkt å få overtalt sjefen til å kjøpe meg en PCI ATA133 controller og en nye ATA133 disk. Har heller ikke lydkort.

Lenke til kommentar

Kjører fortsatt maskina mi fra vår '98! pII 233 m/64mb RAM. Nei, jeg kødder ikke. Eneste jeg har oppgradert siden den gang, er hd, fra en på 3gb til 40gb. Er i ferd med å kjøpe helt ny PC, men det tar tid, og kan ikke velge uavhengig av pris, akkurat. :grine:

Skjermen er en hyundai 15" og jeg har vel egentlig ikke helt oversikt over akkurat hvilke komponenter (fabrikat mao) maskina inneholder.

 

Bruker den mye fortsatt, men selvsagt blir det ikke mye spilling, bare oppgave-skriving, samt noe web-koding. Funker helt fett til det, selv med win2k. Burde vel strengt tatt kjørt win98se på en sånn gammal dritt, men win2k er så stabilt at jeg syns det er verdt litt lenger boot-tid og sånn. win9x var aldri bra på denne maskina.

Lenke til kommentar

Har ingen verdig kandidat selv som er en hoved-PC, men en kompis av meg stiller meget sterkt.

 

Familien hans kjøpte _den_ kjempemaskinen for mange år siden og han bruker den fortsatt. Han er ikke spesielt data-intressert og bruker den bare til tekstbehandling, excel, mail og litt internett.

 

-IBM Aptiva Pentium 100 MHz

-12 MB RAM, integrert skjermkort som tar 2 MB av RAM'en

-212 MB Maxtor HD

-14" CRT

-10Mbit bettverkskort for bredbånd (ok, ADSl da...)

-IBM Mwave lyd og høytalere

-Ancient HP skriver

-Windows 3.11

 

Denne PC'en kosta rundt 17000 kr i 1993/94.

 

Den fungerer som bare det. Han kjører en gammel versjon av MS Office, Netscape 4 og spiller Giana Sisters på emulator. :p:

Lenke til kommentar

 

-IBM Aptiva Pentium 100 MHz

 

Denne PC'en kosta rundt 17000 kr i 1993/94.

 

Den fungerer som bare det. Han kjører en gammel versjon av MS Office, Netscape 4 og spiller Giana Sisters på emulator. :p:

min gamle aptica kosta 25000kr, jeg fikk den billigere pga skjermen var demo-brukt *grin*

det var 32mb ram, 3gb hd og 166mhz, den kjørte mechwarrior helt fint og red alert klarte den også uten lagg. senere kjøpte jeg 3dfx kort til den, det var helt utrolig ass, det var som å gå ifra doom 1 til half-life når vi fikk teksturer inn i spillet.

tråden skled bort ifra topic men det går greit.

Lenke til kommentar
Hva får du i 3Dmark2001SE og i 3DMark03 ?

(Jeg har hørt at CPU'en skal ha ekstremt lite å si for resultatet, så det er litt spennende å se om skjermkortet alene kan dra resultatet langt opp på listene)

 

Har for tiden ikke bootbar windows cd. X nekter å starte opp i slackware. Og når wxp ligger inne fra før av, når jeg kjørte den gamle (nye?) cpuen, nekter den å boote i windows... dessuten forsvant diskettstasjonen for mange år siden... så det er heller ikke noe alternativ den veien...

 

Men tror kansje det ligger en cd i posten om ikke så altfor lenge... :) skal se om jeg får testet den da...

 

Personlig tror jeg 3dmark vil tape STORT på den dårlige cpu'en...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi har en ganske ny famile-pc og en bærbar. Men den jeg bruker til å spille på noe som vil si mer enn 50% av min pc-tid er en 120mhz pentium med 1 gig harddisk Har bygd den ut med 2 ekstra 1 gigs SCSI disker.

 

Min datter har som sin hoved pc en 233 mhz pentium 2 pc men spillene hennes begynner å kreve mer.Så nå for tiden sitter hun mest på familie pc-en noe som betyr. Pappa du har ingen tilgang!!!

Lenke til kommentar

Ahh, endelig noe jeg kan bidra med:

 

Ikke det at jeg vinner, men dette er min eneste maskin og har vært det siden 1998.

 

Hovedkort AOpen AX6BC Båndbredde 800 MB/s

400 Mhz - for tiden uten vifte kun 80mm kabinettvifte og PSU

192 MB sdRAM

80 GB Seagate

ATI rage pro TURBO 8 MB Vifteløs, men også uten kjøle ribbe,

blir bare lunken i Quake II. Slå den du Nvidia!

Hansol H950

Sevenstream 235W PSU m. 92mm Sunon vifte nesten lydløs

Braun Kaffetrakter

 

Denne maskina fungere til 98% av alle filmer, internett, Paintshop og Autocad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...