Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leser Åsne Seierstads bok om 22. juli. Så vanvittig mange muligheter det var til å avsløre ABB mens han lagde bomben. Først og fremst uflaks. Men at han ikke ble stanset lenge før han kom til Utøya den 22. juli, ďet er bare helt utrolig. Så mange enorme feil av politiet, som visste (mye tydet på), hvilken bil gjerningsmannen kjørte. Så fortsetter det miserable politiarbeidet da han kommer til Utøya... en akseptabel prestasjon av politiet ville reddet utrolig mange uskyldige liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Huff, trasige greier å stå opp til det som har skjedd i Nice. Skjer mye grusomt rundt omkring for tiden. 

Fikk ikke sove så ble sittende å følge med i natt selv.

Skremmende hvor lett det er for terroristene å utføre slike angrep i offentligheten. 

Alt han trengte var en lastebil, våpene virker det jo ut som han knapt fikk bruk for.

 

Begynner å bli vanskelig for den europeiske befolkningen å la frykten ta over (slik terroristene ønsker), er nesten så jeg selv tenker meg 2 ganger før tar en tur på f.eks. Gladmat her i Stavanger. 

Lenke til kommentar

Da må man trekke frem denne, samt all statistikk og historie:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/Terror-er-helt-forkastelig_-men-ikke-noe-a-vare-redd-for--Arnstein-Mykletun-55755b.html

 

Terrorisme er skummelt fordi folk dør og blir skadet, men det skjer sjelden i den vestlige verden. Og hvis du synes f.eks. Gladmat er skummelt så kan du tenke på at du kunne stått midt ute på Times Square, der ca. 330 000 går hver dag, fra du ble født til i dag, uten å oppleve terror.

 

Det er vanskelig for mennesker å vurdere hva som er farlig, og jeg skjønner godt at folk blir skremt.

Endret av ilPrincipino
Lenke til kommentar

^ Er helt enig. Det er ingen vits å gå rundt og være redd.

 

Var forøvrig i Nice for bare et par uker siden. Da var det EM, og jeg har aldri noensinne sett mer politi og soldater i gatene noe sted, selv ikke i Paris eller Lille (hvor Frankrike spilte) dagene før.

 

Bussene som tok oss til kampen gikk fra nettopp strandpromenaden, og var tildelt egne sperrede veier hele veien ut til stadion, rundt 45 minutter å kjøre. Med politieskorte. Rundt stadion hadde de sperret av området i minst en kilometer radius. Vi ble kroppsvisitert på vei inn i, og på vei ut av alle køer. Må si at vi både snakket om og hadde terror i bakhodet hele turen, men vi følte oss trygge hele tiden på grunn av det helt enorme sikkerhetsoppbudet. 

 

Så det er dessverre ikke overraskende at det kommer et angrep nå etter EM, nå som sikkerheten kanskje er et lite hakk lavere. Og et sånt type angrep som vi så i går er det jo nesten umulig å gardere seg mot. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Hjem fra første dag på Buktafestivalen i Tromsø. Helt vanvittig sinnssykt imponert over åpningsbandet i dag og de gikk rett inn på topp 3 over beste liveprestasjonene jeg noen gang har sett. Gogol Bordello anbefales til alle som får sjansen! Helt rått!!

 

Ps: Edru festival i tillegg, så ingen fylla som snakker! Har slitt med et klagende magesår, så første festival uten alkohol er et faktum!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...