Gå til innhold

Hjelp til hjemmekino/soundbar til ca 3000kr!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen direkte erfaring med lydplanker selv, men er av oppfattningen at de funker best i stereo modus fremfor virituell surround.

 

Yamaha går for å være best i klassen (I hvertfall i det rimeligere delen). Komplett har bra tilbud om dagen: https://www.komplett.no/search?bn=10099&category=10099_Hjemmekino&manufacturer=Yamaha&q=*%3A*&subcategory=10101_Soundbars

 

Kan ikke si hvordan denne lyder før etter jul, da den er kjøpt inn til Far til jul.

Det er verdt å nevne at den er 120cm bred, glemte å sjekke størrelsen nå jeg bestilte for min fars 47", da denne er merket med 55" og oppover på esken.

 

Lydplanker funker best på TV, film og spilling. Musikk er det nok ett dårligere alternativ. Men i ren stereo modus, så vil den jeg linket til fungere like greit som det meste annet du finner i normale høyttalere og forsterkere i prisklassen du nevnte.

 

 

Hvis du er ute etter mindre høyttalere, så kan du lete etter aktive høyttalere. Det markedet har vokst veldig de siste årene. Dette er høyttalere med forsterkere bygget inn i høyttalerene. Finner du riktig versjon så kan du koble til ett par forskjellige enheter til dem, men det enkleste kan være å bruke TVen som hub, og gå med (mest sannsynlig) analogt til dem. Selv om digital vil være best. Sjekk om TV har analog utgang, flere TVer dropper dette om dagen, og kun har optisk digital utgang.

Lenke til kommentar

Har du testet dette selv?

Ja, siste klubbkveld var med bl.a. Argon Junior. Det var forbløffende mye lyd av så små høyttalere. Og pakken ble fort dobbelt så dyr for å få det merkbart bedre. Helt greit spør du meg, skal det være litt volum kan det ikke være for skarpt heller så man slipper å bli sliten av filmen.

Lenke til kommentar

Bestilte Samsung sin HW-H750 i går fra komplett. Denne går for 4995kr, men de selger akkurat nå for 3495.

Den forrige modellen HW-F750 ble testet av lyd og bilde i september i år. Ble kåret til best i test.

F750 fikk minus av andre testere for å ha for lite bass. H750 har nå 8" bass istedenfor 6" i F750.

 

Jeg har ikke hørt denne selv enda.

Har hatt Bose Cinenate II GS series 2.1 anlegg, og håper denne låter bedre. Var ikke innmari fornøyd med Bose. Bakgrunnsmusikken i filmene var mer tydelig enn talen.

Lenke til kommentar

Har denne fra LG selv:

 

https://www.mpx.no/lg-nb4530an-lydplanke-med-bluetooth/816510

 

Synes den gir bra lyd for pengene, spesielt nå som den er satt ned. Den har også et minimalistisk og pent design for den som er opptatt av det. Trådløs bass. Mange innstillinger og tilstrekkelig med tilkoplinger etter min mening.

 

Kåret til best buy under £400 av whathifi i 2013.

 

http://www.whathifi.com/awards/2013/soundbars

Lenke til kommentar

Jeg har denne til min Panasonic Plasma TV. Og kan så absolutt anbefale denne. Fruen bruker å slå den av når hun skal se seriene sine siden den buldrer så mye ;o)

man kan selvfølgelig stille bassen ned, men det er vel egentlig ikke et alternativ? har en knallgod lyd som er klar og skarp høyt opp. en annen snedig ting er at man kan skru fra hverandre lydpalnken slik at man kan sette høyttalerne der man vil. aktiv sub med god og dyp bass.

uansett, mange justeringer som er litt kronglete før man blir vant med dem som trekker litt ned men ikke mye. jeg har en TV, Cromecast, Iphone (musikk) og en BlueRay spiller koblet til den. Og det beste av alt? alt styres fra Panasonic fjernkontrollen. kun en kontroll, akkurat slik som det skal være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...