Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 17 år.

 

jeg er da så heldig å ha en vellstående far som tjener inn ganske mye i året. jeg skjønner ikke alt hat som jeg ser blant ungdommen i dag.. jeg vet at når man er enn så kalt ''pappa gutt'' så har man en snarvei til rikdom det skjønner jeg at folk missliker fordi noen jobber så hardt og ikke har en sjanse til å tjene like mye som når jeg er ferdig utdannet og jobber for pappa.

 

Jeg er flink på skolen og jobber hardt med å få gode karrakterer så jeg kan gå samme vei som pappa gjorde.

 

når jeg går på gata stirrer folk litt styggt på meg pga at jeg går i en jakke til over 15.000+ (PJ ) som jeg fikk av pappa... jeg går også ganske fargerikt i klær går mest i dyre skjorter,bukser også videre. alt det som forventes av en pappa gutt.. når noen spørr hvor jeg får alle pengene mine så svarer jeg jo ærlig ''pappa'' da trekker folk seg unna... har også faktisk hendt at foreldrene til en venn,dama også videre missliker meg har jeg fått høre av dem pga at jeg er den jeg er og er den så kalte ''pappa gutten'' folk spør om min framtid og hva jeg får når jeg blir 18 og alt det jeg svarer jo ærlig og sier hva jeg får har jo en anelse at de blir sjalue.. men fortsatt?

 

Jeg skjønner ikke helt hvor all den negativiteten kommer fra?

Jeg har blit oppvokst godt og akkurat som pappa vil, sånn typpisk høffelig som for eksempel at jeg skal kle meg ordentlig. betale for mat hvis jeg går på date også videre.

 

folk vil jo si at jeg har det enkle liv og de er sjalu på det, men er det nok grund til å trekke seg unna et menneske? fordi h*n har en vellstående far som er gavmild og snill til å kjøpe meg disse tingene.

 

 

 



Anonymous poster hash: 8f02b...1d4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vell ikke imot folk med penger. Går vell for min del mer på oppførsel.

 

Når en 14-17åring rakker ned på meg/andre bare fordi han kommer fra penger sier det seg selv at man ikke har så mye til overs for vedkomende.

 

Har selv slektninger og kompiser som har fådt alt de pekte på i fra ung alder å det ble nu folk av de å :-)

Lenke til kommentar

"Pappagutter" har rykte på seg på å være både uhøflige og egosentriske. "De" lever i en boble hvor de er best, og at pappa fikser resten.

 

Derfor har "Pappagutter" et dårlig rykte. Når en jyling går rundt med kjempedyre klær, forventer man at "her får man ting servert uten å jobbe for det".

 

Om det er riktig eller ikke er irrelevant. Du får heve deg ovenfor slike holdninger og vise alle sammen at du er et flott menneske, tross din rike bakgrunn. Vi er jo tross alt mennesker, alle sammen.

Lenke til kommentar

Synd med sånne fordommer, men folk kan lett blir sjalu når noen glir gjennom livet pga. pengestrømmen mens de må jobbe hardt for å dekke sine kostnader. Bare ignorer det og oppfører deg normalt, så blir du fort respektert. Jeg har ingen problemer med å omgås med "rike" folk, så lenge de ikke rakker ned på andre :)

 

Off-topic: Jakke til 15.000?! Holy shit! :eek:

Lenke til kommentar

Å "flashe cash" blir oftest sett ned på her til lands, spesiellt når der er noen andres cash. At du kler deg dyrt(merk, dyrt er ikke det samme som pent) gjør du akkurat det, og det blir gjerne dårlig mottatt i voksen alder også, spesiellt med en personlighet som viser at du er bedre enn alle andre(vet ikke om du har det, men det hører gjerne med)

Lenke til kommentar

troll. "som pappa vil", ingen skriver sånn.

 

Eneste grunnen til at folk misliker det å være vokst opp rik er dette:

 

Vokse opp med å skape sitt eget liv: Man former sin egen personlighet ettersom man bygger seg og sitt liv helt selv.

 

Vokse opp med å ha et liv allerede skapt: Man former ikke sin personlighet gjennom å skape sitt eget liv helt alene men man former sin personlighet etter å ha et planlagt liv allerede skapt for en.

 

Det å skape sitt eget liv krever ENORMT med tid og krefter, det gjør at en selv lærer sitt eget potensiale. Hvis man ikke får satt seg selv på prøve slik vet man ikke selv hvordan type person man er egentlig.... man lærer å kjenne seg selv godt når man blir satt opp imot samfunnet og det å skal skape et liv inn i det.

 

Ikke at det å ha automatisk rikdom nødvendigvis er så veldig negativt, men folk som har det går ikke ofte overens med folk som ikke har det da dem er vant med å ha følelsen av å ha skapt sitt eget liv selv. Det gjør noe med en å få muligheten til å gjøre det.

 

Så har du majoriteten i norge som er en plass midt imellom, dem gjør det meste selv men får hjelp til alt som heter førerkort, bolig, barnepass osv.... så tja, jeg vet ikke helt....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

TS her:

 

Fordi som lurer så er jakken spesial edition fra parrajumper

 

jeg ''kjøpte'' den fordi den var jævlig fett i min mening... er ikke for å flashe cash og har aldri ''cash'' på meg går ikke rundt med 50.000 i lomma...

 

Dyrt betyr ikke pent kledd, det vet jeg... men ser meg selv som pent kledd og andre sier jeg er pent kledd ( mamma,pappa,venner,dama også videre) typpisk stil, skjorta i buksa, pen sko, ikke super tight men heller ikke helt løs bukse og jakke over, kan hende det kommer en Rund hals genser over skjorta eller en v genser og jakke over.

 

og har ikke den typiske ''vestkant'' holdningen vil jeg si... er over hodet ikke frekk eller uhyggelig så lenge de er snille mot meg.. kan skjønne hvis noen er frekk i kjeften eller noe sånt så flyr det ofte en kommentar om økonomien dems, men ellers vil jeg se på meg som en hyggelig person, er ikke som at jeg ikke snakker med noen fordi skjorta hans/hennes er fra H&M.. snakker jo med dem uansett..

 

prøver alltid å være så hyggelig jeg kan være... kan ikke forvente at jeg skal være snill som er frekk.

 

 

 



Anonymous poster hash: 2d455...1d5
Lenke til kommentar

Tenkte ikke på kontanter, men når du går sånn du går så viser du tydelig at "du" har penger.

Inntrykket av deg skapes i løpet av de første sekundene folk snakker med deg, du er kledd som en pappagutt, sier du er pappagutt, da følger det med en hel del fordommer du selv legger opp til at folk skal tro.

Klær skaper folk, du har skapt ett stereotypisk pappagutt-image med alle bakdeler dette medfører.

 

 

Kort og godt så legger du opp til å være pappa-gutt på alle måter, og klager på at du blir oppfattet som en pappa-gutt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe i veien med å være velstående, men når slike jakker ikke gjør deg noe godt så kan du jo spørre fint om du kan få noen klær som passer ditt miljø. Om din pappa absolutt vil gi deg gaver så synes jeg heller at du bør spørre om å få penger som du kan spare til bolig/bil/whatever med, og heller gå med en jakke som faktisk bringer deg glede, siden de dyre jakkene tydeligvis bare er en byrde.

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at mange ser på "pappagutter" som overlegene, og mener at de prøver å rakke ned på andre ved å vise hvor mye penger de har. Kjenner selv flere som oppfører seg på den måten, det har blitt en slags stereotype. Men det gjelder jo selvsagt ikke alle :) Men det blir jo ofte til at man dømmer folk på hvordan de ser ut, før du i det hele tatt har snakket med dem. Derfor kan jeg også tenke meg at mange tar det som en selvfølge at du er en av de som prøver å vise frem alle pengene du har fått av pappa uten å ha gjort noen ting for de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...