Gå til innhold

Julien Blanc, mannen vi skal hate sies det


Civilix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RSD har vært lenge i bransjen, leeeenge før denne fyren ble med. Og de har et godt rykte meg bekjent. Jeg har fått mye ut fra den gjengen der selv.

 

Ja, dette startet jo med Owen Cook eller Tyler Durden som han likte å kalle seg back in the days. Han har nå gått over til å jobbe med Anthony Robbins - "Guden" av selvutvikling i US.

Så vidt jeg vet trakk han seg ut av RSD og overlot det til, blant annet Blanc. (Owen selv ble far til et par unger og det endret _kanskje_ hans perspektiv på livet).

 

Subjektivt sett er det er ikke noe nyheter i dette i det hele tatt! Og jeg kan jo bare snakke for meg selv.

 

Media drar det opp som en sak, slik at vi kan sitte å diskutere og evt. ergre oss over denne mannen som har tatt egoet sitt og opphøyd det i annen.

OG slik at vi som borgere kan fortsette å "sove", mens resten av verden kan fortsette med systematisk folkemord, utsulting etc. uten at vi behøver å bry våre små hoder med det.

 

Når det er sagt, vil jeg fra en kvinnes syn si at det ikke høres spesielt forlokkende ut å bli "kvalt" ved første møte med en mann på byen.

 

Helt subjektivt sett mener jeg Blanc er høy på seg selv og selger det som hakka møkk til unge, søte guttunger som bare ønsker seg et ligg.

 

Om han bør nektes innreise, er vel et spørsmål om hans bidrag i form av arbeid er hensiktsmessig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Et selskap kan være både en manns eiendom og arbeidsgiver. Siden det kom fram i ei lenke tidligere i tråden at Blanc er RSDs eneste kursleder, er det nærliggende å tro at han opprettet selskapet for å organisere arbeidet sitt. Det behøver ikke å være riktig, men det er heller ikke viktig.

 

Blanc bør endre den delen omtalt av VG.

Videoer i sosiale medier av Blanc som tar tak i hodene på tilsynelatende tilfeldige kvinner i Tokyo og presser hodene deres ned mot skrittet sitt har vakt sterke reaksjoner. Samtidig kom det videoklipp fra et av Blancs seminarer hvor forteller en sal full av menn om hvordan han som hvit mann kunne gjøre hva han ville i Tokyo.

– Jeg tok tak i hodet hennes, presset det mot skrittet mitt mens jeg ropte «pikachu, pikachu», sier Blanc til salen i en av videoene.

 

Blanc er langt i fra den eneste kurslederen til RSD, men han er den eneste som holder internasjonale kurs. De andre holder stort sett kurs i USA og UK, ja det er en brite også som holder kurs for RSD i UK.

 

Det kreves ikke veldig mye lesing for å finne ut av disse tingene, alltid lurt å gjøre litt grunnarbeide før man kaster sin mening ut der.

 

Når det kommer til det klippet må man nesten se det i sammenheng med hva som ble sagt før og etter, det vi ser av de få sekundene som er der ute er bare en mann som forteller en historie.

 

Det var kanskje derfor jeg tok det forbeholdet i #74? Og med tanke på at jeg nettopp sa at det heller ikke er viktig for kurset om han bare er arbeidstaker eller ei, er det merkverdig at du brukte 2/3 av innlegget ditt på det.

 

Det er selvsagt en kontekst i kurset hans, men det er likevel ikke greit å fortelle kursdeltakere at man kan gjøre hva man vil med asiatiske kvinner så lenge man er en hvit mann, ikke engang om han spøker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

RSD har vært lenge i bransjen, leeeenge før denne fyren ble med. Og de har et godt rykte meg bekjent. Jeg har fått mye ut fra den gjengen der selv.

 

Ja, dette startet jo med Owen Cook eller Tyler Durden som han likte å kalle seg back in the days. Han har nå gått over til å jobbe med Anthony Robbins - "Guden" av selvutvikling i US.

Så vidt jeg vet trakk han seg ut av RSD og overlot det til, blant annet Blanc. (Owen selv ble far til et par unger og det endret _kanskje_ hans perspektiv på livet).

 

 

Har ikke fått med meg dette. Noe nytt? Vet jo at han er mer over i selvutviklingsbiten om dagen.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Å nekte noen inngang i et land pga hans meninger er jo helt på trynet. Og jeg har ikke sett noe bevis på at han faktisk har vært voldelig mot noen kvinner. Å liksom-kvele noen er ikke vold.

 

Om jeg er enig med han vet jeg ikke noe om, da jeg ikke er interessert i å sette meg inn i det. Og når det gjelder dette PUA greine generelt så tror jeg det i stor grad er bullshit. Mange folk tjener GROVT på dette. Og jeg tror den største effekten av PUA er rett og slett et "numbers game". Dvs. at man pushes til å prøve seg oftere, og ren statistikk vil da også tilsi at man også treffer oftere uten at det har noe som helst med "teknikkene" man bruker å gjøre.

 

Jeg hadde en studiekammerat som fikk med seg en ganske attraktiv jente med seg hjem fra byen hver eneste gang vi var ute (og mange av oss andre ble ganske både misunnelige og forbausede over hans suksess). Men hvis man fulgte med litt objektivt på hva han gjorde så hadde han ikke noe utrolig høy suksessrate, men det var heller at han var pågående og prøvde seg på absolutt alle fine jenter han kunne se, og gikk rett videre til neste etter å ha blitt avvist av en.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Numbers game? Joa. I starten. Men, man får jo mer erfaring etterhvert og. Og klarer å lese situasjoner bedre, og har ting på lager. Men, for noen så er det et numbers game. Fordi de lærer aldri. Har jo hørt at noen har gått ut hver dag i to år uten å bli bedre. Da har man lært for sakte rett og slett.

 

Men, det er ingen ting pua folkene kan lære deg som du ikke kan lære selv. De har bare gått den harde veien. De kan heller ikke gi deg draget uten at du jobber selv. Si at de blir som mentorer for deg. Akkurat som at milliardærer. De kan vise deg veien og enkelte fallgruver, men du må gjøre jobben selv. Noen feil må man gjøre uansett

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Å nekte noen inngang i et land pga hans meninger er jo helt på trynet. Og jeg har ikke sett noe bevis på at han faktisk har vært voldelig mot noen kvinner. Å liksom-kvele noen er ikke vold.

 

Om jeg er enig med han vet jeg ikke noe om, da jeg ikke er interessert i å sette meg inn i det. Og når det gjelder dette PUA greine generelt så tror jeg det i stor grad er bullshit. Mange folk tjener GROVT på dette. Og jeg tror den største effekten av PUA er rett og slett et "numbers game". Dvs. at man pushes til å prøve seg oftere, og ren statistikk vil da også tilsi at man også treffer oftere uten at det har noe som helst med "teknikkene" man bruker å gjøre.

 

Jeg hadde en studiekammerat som fikk med seg en ganske attraktiv jente med seg hjem fra byen hver eneste gang vi var ute (og mange av oss andre ble ganske både misunnelige og forbausede over hans suksess). Men hvis man fulgte med litt objektivt på hva han gjorde så hadde han ikke noe utrolig høy suksessrate, men det var heller at han var pågående og prøvde seg på absolutt alle fine jenter han kunne se, og gikk rett videre til neste etter å ha blitt avvist av en.

Helt enig med alt du sier her.

Lenke til kommentar

Og jeg har ikke sett noe bevis på at han faktisk har vært voldelig mot noen kvinner. Å liksom-kvele noen er ikke vold.

Det er invaderende og skremmende oppførsel. Jeg hadde følt meg svært ukomfortabel og at grensene mine var tråkket over om en fremmed mann kom og tok "lett kvelertak" på meg, uansett om han gjorde det på gøy, eller for å få oppmerksomhet.

 

Videre har man også det at man ikke kjenner menneskers fortid. Er det innmari kult for ei jente som f. eks har blitt utsatt for vold tidligere å bli holdt rundt halsen? Det finnes så mange andre morsommere, teitere, rarere og bedre ting å åpne med.

Lenke til kommentar

 

Og jeg har ikke sett noe bevis på at han faktisk har vært voldelig mot noen kvinner. Å liksom-kvele noen er ikke vold.

Det er invaderende og skremmende oppførsel. Jeg hadde følt meg svært ukomfortabel og at grensene mine var tråkket over om en fremmed mann kom og tok "lett kvelertak" på meg, uansett om han gjorde det på gøy, eller for å få oppmerksomhet.

 

Videre har man også det at man ikke kjenner menneskers fortid. Er det innmari kult for ei jente som f. eks har blitt utsatt for vold tidligere å bli holdt rundt halsen? Det finnes så mange andre morsommere, teitere, rarere og bedre ting å åpne med.

 

Han gjør det for å skape spenning i situasjonen.

 

 

Det har egentlig ingenting med voldtekt å gjøre. Det er en ramme han prøver å sette rundt situasjonen. Om han i stedet hadde startet med å si noe morsomt, teit eller noe rart, hadde han i stedet ødelagt denne spenningen ved å gjøre situasjonen klein og dum. Dette ville avmystifisert han, og han ville fremstått som ordinær.

Lenke til kommentar

Han gjør det for å skape spenning i situasjonen.

 

Det spiller da ingen rolle hvorfor han gjør det; å strekke seg ut og gripe noen rundt halsen er en skremmende og dominerende handling som enhver med normalt utviklede sosiale antenner vet er en krenkelse av den andre personens private sfære. Det at det ikke er vold betyr heller ikke at det er helt greit å gjøre.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han har ikke gått bort til en tilfeldig jente og tatt hu rundt halsen. Da hadde han nok fått ballene opp i halsen.

 

Han har gått bort til en tilfeldig jente, lagd en connection, og etter å ha pratet litt tatt hu rundt halsen.

 

Men, det går ikke an å forklare sånn at noen andre skjønner det har jeg merket

Lenke til kommentar

 

Han gjør det for å skape spenning i situasjonen.

 

Det spiller da ingen rolle hvorfor han gjør det; å strekke seg ut og gripe noen rundt halsen er en skremmende og dominerende handling som enhver med normalt utviklede sosiale antenner vet er en krenkelse av den andre personens private sfære. Det at det ikke er vold betyr heller ikke at det er helt greit å gjøre.

 

Jeg er helt enig i at man skal ha sosiale antenner.

 

EDIT: Det er synd vi bare har et bilde. Jeg er enig med han at det han gjør kommer helt an på konteksten. Det hadde vært spennende å se reaksjonen til jenta, fordi det er det som bestemmer om dette er uakseptabelt eller ikke. Jeg håper du er enig :)

Endret av Haakon1
Lenke til kommentar

Jeg forstår da virkelig at det ikke er voldtekt å legge hendene rundt halsen på noen. :nei: Poenget mitt var at uansett om man har pratet fem minutter med ei jente, så vet du jo nesten ingenting om henne. Hvilke traumer folk har i fortiden forteller de ofte ikke innen to minutter på en bar eller på gata.

 

Jeg FORSTÅR også hva poenget med en sånn åpner er. Dere som ikke har noe problem med hvordan han oppfører seg vil tjene på å slutte å si at alle som misliker hva han gjør "ikke skjønner greia".

 

For meg koker det ned til; finn en annen måte å skape spenning på som ikke er like hissig som denne. Det må da være gjennomførbart.

Lenke til kommentar

(...)

For meg koker det ned til; finn en annen måte å skape spenning på som ikke er like hissig som denne. Det må da være gjennomførbart.

 

Han bruker sikkert også alle andre metoder han kan komme opp med, som en profesjonell sjekker blir det nok veldig kjedelig i lengda hvis han begrenser seg til lekekveling.

 

Så er det at han utforsker alle mulige måter å åpne på du mener at er feil?

 

For øvrig tror jeg det er veldig dårlig for sjekkingen hvis man tar hensyn til alt mulig som muligens kan ha skjedd kvinnen i fortiden, da ender man opp så kjedelig at man bare ender med avslag fra alle.

Lenke til kommentar

Pass deg for å ikke ha rød genser på, i tilfelle hun har issues med røde gensre fra tidligere. Eller andre farger og klesplagg, såklart. Ikke si hva du heter hvis du heter Tord, i tilfelle hun har noen traumer med en Tord, Trond, eller liknende. Eller andre navn.

Litt vel satt på spissen, men likevel, man kan ikke ta utgangspunkt i slike ting.

Lenke til kommentar

Pass deg for å ikke ha rød genser på, i tilfelle hun har issues med røde gensre fra tidligere. Eller andre farger og klesplagg, såklart. Ikke si hva du heter hvis du heter Tord, i tilfelle hun har noen traumer med en Tord, Trond, eller liknende. Eller andre navn.

Litt vel satt på spissen, men likevel, man kan ikke ta utgangspunkt i slike ting.

 

Det er en vesentlig forskjell på det å ha på klær eller ha et navn, og det å utvise dominerende, truende og/eller påtrengende og nærgående adferd.

Lenke til kommentar

Det er det. Det er også forskjell på å ta kvelertak ut av det blå og å gjøre det litt kalibrert.

Er forsåvidt enig i at det er en risikabel ting å gjøre, og at det ikke nødvendigvis har sin plass tidlig i et møte uansett. Det kan fint gjøres senere om man rammer interaksjonen rett, ikke nødvendig så tidlig. Av nettopp grunnen du nevner.

Men man kan jo ikke som utgangspunkt anta at noen har et spesifikt issue med det likevel.

Lenke til kommentar

 

 

RSD har vært lenge i bransjen, leeeenge før denne fyren ble med. Og de har et godt rykte meg bekjent. Jeg har fått mye ut fra den gjengen der selv.

 

Ja, dette startet jo med Owen Cook eller Tyler Durden som han likte å kalle seg back in the days. Han har nå gått over til å jobbe med Anthony Robbins - "Guden" av selvutvikling i US.

Så vidt jeg vet trakk han seg ut av RSD og overlot det til, blant annet Blanc. (Owen selv ble far til et par unger og det endret _kanskje_ hans perspektiv på livet).

 

 

Har ikke fått med meg dette. Noe nytt? Vet jo at han er mer over i selvutviklingsbiten om dagen.

 

Noe nytt vet jeg ikke - selvutvikling kan vel ikke sees på som et beskyttet fagfelt, så det som er "nytt" innenfor det segmentet, må i så fall være det du selv gjør research på :)

Lenke til kommentar

Så er det at han utforsker alle mulige måter å åpne på du mener at er feil?

 

For øvrig tror jeg det er veldig dårlig for sjekkingen hvis man tar hensyn til alt mulig som muligens kan ha skjedd kvinnen i fortiden, da ender man opp så kjedelig at man bare ender med avslag fra alle.

 

Nei? Jeg mener det er feil at han bruker "lekevold". Tror ikke det går an å skrive det noe særlig klarere.

 

Mener dere oppriktig at ingen vil få en dårlig opplevelse at å bli tatt rundt halsen av en fyr de ikke kjenner? Er det ok oppførsel etter at man har snakket sammen i fem minutter og tatt temperaturen på stemningen?

 

Det er milevis mellom å oppføre seg kjedelig og å drive med lekevold. Da inkluderer jeg også den "Pikachu" hvor han tok tak i hodet til damene og dyttet dem ned mot skrittet.

Lenke til kommentar

 

Så er det at han utforsker alle mulige måter å åpne på du mener at er feil?

 

For øvrig tror jeg det er veldig dårlig for sjekkingen hvis man tar hensyn til alt mulig som muligens kan ha skjedd kvinnen i fortiden, da ender man opp så kjedelig at man bare ender med avslag fra alle.

 

Nei? Jeg mener det er feil at han bruker "lekevold". Tror ikke det går an å skrive det noe særlig klarere.

 

Mener dere oppriktig at ingen vil få en dårlig opplevelse at å bli tatt rundt halsen av en fyr de ikke kjenner? Er det ok oppførsel etter at man har snakket sammen i fem minutter og tatt temperaturen på stemningen?

 

Det er milevis mellom å oppføre seg kjedelig og å drive med lekevold. Da inkluderer jeg også den "Pikachu" hvor han tok tak i hodet til damene og dyttet dem ned mot skrittet.

Spørsmålet blir vell kanskje heller om det at man tar andre på halsen er tilstrekkelig grunn til å nektes tilgang til kongeriket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...