Gå til innhold

ANMELDELSE: Far Cry 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det har kommet en ny driver fra nvidia i dag.344.75.

denne fikser sli problmene jeg hadde.begge kortene virker nu.

gikk fra rundt 60 fps til rundt 110-130 i snitt.

litt framdrop merker jeg.

spiller med alt paa ultra bortsett fra AA er skrudd av.

2560x1440 oppløsning

Endret av rbr
Lenke til kommentar

Takk for fin anmeldelse. Jeg spiller på pc og har rundt 4-5 timer spilletid sålangt og er veldig enig med anmelder mtp på å bli lett distrahert. Jeg vaser meg bestandig bort i andre ting når jeg i utgansgspunktet har en plan om å utføre et main mission. Dette spillet SLUKER timer.

 

Jeg har opplevd lite problemer sålangt og må gi honør til ubisoft denne gang, selv om jeg har lite til overs for det selskapet.

Lenke til kommentar

 

Hjelper ikke å lage gode spill hvis kvaliteten er så dårlig.

Selvmotsigende, much?

 

Forventer en viss standard av AAA, så hvis selskaper plasserer seg langt under å skylder på andre og prøver å bedra kundene og tror de er komplette idioter... da kjøper jeg ikke. Får håpe at mange nok stopper å kjøpe Ubisoft slik at de går tilbake slik som de var før og faktisk leverer kvalitet.

Hva er det egentlig du prøver å si? Skylder på andre?

 

Jeg skulle nok spesifisert mer :) Min feil. Kvaliteten på gameplay osv syntes å være bra. Både AC Unity og Far Cry 4 har jo fått bra omtale her på gamer, så ikke noe å si på det. Den tekniske kvaliteten på produktene derimot er dårlig. Det samme gjelder Uplay. Jeg var selvfølgelig uheldig og opplevde mye problemer med Uplay og to foregående AC spill (Brotherhood og AC 3). Noe som gjorde at jeg ikke klarte å spille dem ferdig til tross for mange timer me reinstall, feilfiksing osv. kom bare nye. Det gikk mye bedre da jeg spilte Watch_Dogs. Virker som Far Cry 4 er en del bedre enn AC Unity.

 

Ubisoft har i en offisiell utatalelse skylt problemene til AC Unity på AMD. Spillet kjører dårligere på AMD, som gjelder begge. Begge spillene er spesielt utviklet for NVIDIA, samtidig som det er spesielt utviklet for AMD på konsoll. Det har gjort at Ubisoft har valgt å legge skylden for at spillet sin tekniske kvalitet er så lav på AMD (....? wtf). Så ja, de har faktisk skyldt på AMD. Kan jeg nevne at manusforfatteren til Far Cry 4 sammenlignet Gamersgate med terrorister på Twitter i dag...? Noe Ubisoft burde tatt avstand fra....

 

I tilegg til dette kommer det saker som Ubisoft som mener at 30 fps er mer "cinematic" og passer bedre for action/adventure spill som AS Unity? Selskapet behandler jo folk som om de er stokk dumme og ikke forstår noenting, bare biter på alt de sier. Kommer opp med helt merkelige unnskyldninger og anklageleser og forventer at folk skal tro på dem og fortsette å kjøpe Ubisoft. Jeg mener selvfølgelig ikke at dere skal fraråde folk å kjøpe Ubisoft. Ville nok vært litt uprofesjonelt (og det har vi nok av.. IGN, Kotaku, Polygon osv....). Det er bare min personlige mening i forumet, for å fraråde folk mot kjøp av produkter fra et selskap som behandler kunder så dårlig. Som dere sikkert ser fra forumet derimot kunne det vært en ide om det er mulig å få en indikator på den tekniske kvaliteten på spill. Etter AC Unity er det jo mange som i lurer på om de i det hele tatt kan kjøre spillet.

 

Eks på at IGN ikke fremstår profesjonelle. De har videoer som sammenligner PC og konsoll. De er ofte mistenkelig like... og ser ikke ut som det andre folk får av resultater. De har i forbindelse med DA: I tom gått ut å sagt at de "blandet" klippene. Grunnen til at det ikke er troverdig er at det skjer veldig ofte. Det er jo mistenkelig når ultra på et helt nytt spill ser likt ut som på en konsoll som har GPU på linje med R7 270.

Lenke til kommentar

 

0/10 fordi det er ubisoft :)

Hjelper ikke å lage gode spill hvis kvaliteten er så dårlig, og selskapet så fiendtlig innstilt overfor sine kunder. Forventer en viss standard av AAA, så hvis selskaper plasserer seg langt under å skylder på andre og prøver å bedra kundene og tror de er komplette idioter... da kjøper jeg ikke. Får håpe at mange nok stopper å kjøpe Ubisoft slik at de går tilbake slik som de var før og faktisk leverer kvalitet.

Feil instilling gutt. Gi spillet kreditten den fortjener, selv om det er utgitt av et middelmådig selvskap.

 

Jeg har ingenting imot de som lagde spillet, og ifølge gamer er det jo et veldig bra spill. Jeg har ikke testet så da stoler jeg på at det er et bra spill. Likevel vil jeg absolutt ikke støtte Ubisoft sin politikk atm. Hvis du kjøper spill av dem nå i større mengder enn før, da fortsetter de! Det blir mer DRM, mer microtransaction, day 1 DLC, bugs, elendig performance. De vet de selger uansett. De bare skylder på AMD, sier 30 fps gir best experience, alle sier "ok" "fint" nå gi meg et til trippel A spill jeg kan bruke 1000 kr på. Fall i salg er det eneste ledelsen i Ubisoft kommer til å høre på. EA ble kåret til USA verste 2 år på rad. Hjalp ikke noe særlig det. Forstår ikke hvorfor jeg skal støtte et selskap som tror jeg er stokk dum, behandler meg som det. Krever høye priser for uferdige produkter som jeg ikke engang kan spille!

 

Etter timer med reinstalls of updates og fiksing av Uplay, og 2 reinstalls av AC 3 klarte jeg endelig å spille spillet! Kom 80%, gikk bortover en vei. Spillet avsluttet. Det virket aldri mer. Jeg ble ikke ferdig. AC Brotherhood fungerte aldri. Tviler på at noen Ubisoft spill vil funke bra på PC i tiden fremover. Både AC og Farcry bruker 3 GB + VRAM. Det er noe bare nye toppkort har. De fleste sitter på 2 GB VRAM, noe de ikke designer spillene for. Kunne du bare betalt developerene direkte.... Istedenfor går det meste av pengene til å finansiere Ubisoft sin vekst. Noe som ikke er ønskelig.

Lenke til kommentar

Fikk spilt spillet i noen timer igår og det er definitivt noen irriterende elementer teknisk, i noe som virket som et bra spill. Jeg har et gtx 780ti kort som er litt clocka, som jeg håpet ville dra spillet litt bedre. På ultra så lå spillet på 45-55 FPS, noe som jeg synes er litt lite, på very high så lå spillet på ca 75-90 fps, men likevel føltes det ut i mange tilfeller som 30, samtidig som at den var veldig ujevn (cappe på 60, kanskje?).

 

Det er fortsatt litt forced mouse acceleration selv om du skrur det av i options og configen, som er mildt irriterende. Det største på problemet på min side er at ca 1-2 gang i minuttet, så fryser spillet i 2 sekund, dette skjer uansett om jeg er i menyer eller cutscenes.

Lenke til kommentar

Tips til de som spiller PS4 versjonen, man kan bruke touch for å skifte våpen, bare gli fingern til høyre,venstre opp eller ned, distré som jeg er til tider trodde det var noe galt med spillet eller kontrollern.

En snasen funksjon som skaper mer flyt i hektiske situasjoner.

 

Jeg er bare nysgjerrig, siden jeg ikke har PS4 selv. Men hvor bra fungerer touch funksjonen på PS4 kontrollen? Er den typ responsiv som en iPhone(bare for å ta et eksempel hvor touch skjermen er veldig responsiv) eller mer som tidligere touch skjermer/flater hvor den ikke er fult så smooth / registrerer bare grove bevegelser.

Lenke til kommentar

 

 

 

0/10 fordi det er ubisoft :)

Hjelper ikke å lage gode spill hvis kvaliteten er så dårlig, og selskapet så fiendtlig innstilt overfor sine kunder. Forventer en viss standard av AAA, så hvis selskaper plasserer seg langt under å skylder på andre og prøver å bedra kundene og tror de er komplette idioter... da kjøper jeg ikke. Får håpe at mange nok stopper å kjøpe Ubisoft slik at de går tilbake slik som de var før og faktisk leverer kvalitet.

Feil instilling gutt. Gi spillet kreditten den fortjener, selv om det er utgitt av et middelmådig selvskap.

Jeg har ingenting imot de som lagde spillet, og ifølge gamer er det jo et veldig bra spill. Jeg har ikke testet så da stoler jeg på at det er et bra spill. Likevel vil jeg absolutt ikke støtte Ubisoft sin politikk atm. Hvis du kjøper spill av dem nå i større mengder enn før, da fortsetter de! Det blir mer DRM, mer microtransaction, day 1 DLC, bugs, elendig performance. De vet de selger uansett. De bare skylder på AMD, sier 30 fps gir best experience, alle sier "ok" "fint" nå gi meg et til trippel A spill jeg kan bruke 1000 kr på. Fall i salg er det eneste ledelsen i Ubisoft kommer til å høre på. EA ble kåret til USA verste 2 år på rad. Hjalp ikke noe særlig det. Forstår ikke hvorfor jeg skal støtte et selskap som tror jeg er stokk dum, behandler meg som det. Krever høye priser for uferdige produkter som jeg ikke engang kan spille!

 

Etter timer med reinstalls of updates og fiksing av Uplay, og 2 reinstalls av AC 3 klarte jeg endelig å spille spillet! Kom 80%, gikk bortover en vei. Spillet avsluttet. Det virket aldri mer. Jeg ble ikke ferdig. AC Brotherhood fungerte aldri. Tviler på at noen Ubisoft spill vil funke bra på PC i tiden fremover. Både AC og Farcry bruker 3 GB + VRAM. Det er noe bare nye toppkort har. De fleste sitter på 2 GB VRAM, noe de ikke designer spillene for. Kunne du bare betalt developerene direkte.... Istedenfor går det meste av pengene til å finansiere Ubisoft sin vekst. Noe som ikke er ønskelig.

Hvor er det du får elendig performance fra? Sitter med GTX 670 og 2GB Vram og får 30-40 FPS på ultra settings, jævla bra viss du tenker på hvor gammelt kortet begynner og bli. Det er heller ingen microtransactions i FC4 eller ACU. Din lille protest kommer desverre ikke til og gjøre noe som helst, fordi nå sitter spillet på top-listen til Steam.
Lenke til kommentar

 

Tips til de som spiller PS4 versjonen, man kan bruke touch for å skifte våpen, bare gli fingern til høyre,venstre opp eller ned, distré som jeg er til tider trodde det var noe galt med spillet eller kontrollern.

En snasen funksjon som skaper mer flyt i hektiske situasjoner.

Jeg er bare nysgjerrig, siden jeg ikke har PS4 selv. Men hvor bra fungerer touch funksjonen på PS4 kontrollen? Er den typ responsiv som en iPhone(bare for å ta et eksempel hvor touch skjermen er veldig responsiv) eller mer som tidligere touch skjermer/flater hvor den ikke er fult så smooth / registrerer bare grove bevegelser.

 

Den responderer med myke bevegelser på lik linje med en Iphone, men siden det er ganske så begrenset over hvor mye koordinasjon man har, pga at det er en svart overflate med null bilder eller ikoner så er en Iphone enklere å bruke.

Men så klart, den blir mer intuitiv etter en kort stund i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...