Gå til innhold

vare fra ebay - reklamasjon?


Alfrid

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er stort sett fornøyd med det jeg handler fra ebay og kontakten med selgere der, men her om dagen fikk jeg et par sko som ble beskrevet som high quality, det skulle være et par converse (etterlikning?). Jeg gransket dem ikke med lupe, men tredde dem på føttene og konstanterte at dem passet foten min.

 

Allerede 2 fangen dem skulle på foten min revna(!) Den ene skoen..

 

Jeg tok kontakt med selger og hun skulle kontakte leverandøren og høre. 2 arbeidsdager er gått og jeg har ikke hørt no. Jeg er kanskje utålmodig, men erfaringsmessig går kommunikasjon langt raskere enn det skal man overleve som en eseller.

 

Jeg oversendte også fler detaljerte bilder.

 

Hva er vanlig i sånne tilfeller? Kan jeg bare sette igang en penger tilbake sak?

 

Sånn så skoen ut etter 2 gangers bruk:post-182444-0-55429500-1416144246_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke får svar de nærmeste dagene, så kan du åpne en dispute hvis det er under 45 dager siden kjøpet. Da kan du sansynligvis få pengene igjen eller ny vare. Problemet er hvis selger vil ha tilbake den ødelagte varen før bytte eller refusjon. Da koster det vel (mye) mer i porto enn å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk svar ikveld at hun hadde fått svar fra leverandør, han sier kort og greit at det ikke var et kvalitetsproblem, men et brukerproblem...

 

Alt hun kunne gjøre var å tilby meg et avslag på et par nye, men når de ikke tåler å bli tredd på foten gidder jeg ikke det. De kosta ikke allverden heller så da får det være.

 

Ville dere åpnet en sak på det?

Lenke til kommentar

Jeg fikk svar ikveld at hun hadde fått svar fra leverandør, han sier kort og greit at det ikke var et kvalitetsproblem, men et brukerproblem...

 

Alt hun kunne gjøre var å tilby meg et avslag på et par nye, men når de ikke tåler å bli tredd på foten gidder jeg ikke det. De kosta ikke allverden heller så da får det være.

 

Ville dere åpnet en sak på det?

Er selgeren en såkalt "Top rated"-selger? Isåfall kan du jo gi h*n negativ tilbakemelding.. det er noe av de værste som finnes for ebay-selgere. :p

 

Eksempel:

 

 

Dear merko,

 

Hi,dear [customerid]

Nice day and sorry to disturb you.

Your item have sent out about 3 weeks ago ,and do you receive the item by now?

If yes ,please leave us a positive feedback and 5 stars.If not ,would you please kindly wait for another 7-12 days ,the item may be delayed on the road.

If you have any problem, please contact us before feedbak,your feedback is very important for us.

If your feedback lower than 3 stars ,or you left us the negative or neutral feedback ,we will be punished by our evil boss ,because our loss is a Asshole.

So,please please p…leeeeee…se.. leave us Positive Feedback and 5 Stars,we do not want to got fired.

Thank you and have a great day.^-^

Best regard

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig ikke. Hva betalte du totalt?

De kostet ikke mer enn 150 med frakt, så det er ikke noe som kommer t å gnage lenge, men det er irriterende lav kvalitet, når de i tillegg påstår at det er mi feil. High quality får en ny betydning for meg hværtfall..

 

Hun som solgte har bare vært ebay selger siden i høst, med bare 7 tilbakemeldinger, de var alle 5 star rating

 

jeg tror jeg kommer til å skrive noe om kvaliteten tenker jeg..

Endret av Alfrid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...