Gå til innhold

FEATURE: – Windows Phone er jo genialt


Anbefalte innlegg

 

 

Hmkay, jeg får nok ikke like mye info inn på hjemmeskjermen til WP enn Android, om jeg skulle ønske å ha mangfold av det. Der kan jeg tross alt fylle telefonen med widgets på absolutt alle pixler på skjermen. Med så mye/lite prosent fjortisfaktor jeg skulle ønske.

Hmm... det er rart, for det er fysisk mulig med de widgetene jeg bruker på de telefonene jeg har testet. Det er alltid mer tomrom uten reell informasjon på Android enn på WP for meg.

Hva er rart? Du kan dekke hele skjermen fra pixel til pixel med widgets på Android. Det kan du ikke på WP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det kjenner jeg meg i liten grad igjen i, det er ganske mye tomplass på win phone og man kan, om ønskelig, få svært kompakte widgets på android. Har du et eksempel på en skjerm med mye info på winphone?

Min. ;)

 

 

Hehe, ok, har du et bilde av den, eller en annen skjerm med omtrent samme inforamsjonstetthet da?

 

AtW

Lenke til kommentar

For all del, så deg løs. Forventer å se en s4 med en homescreen optimalisert for infovisning da, ikke en Touchwiz Launcher.

Det trenger du ikke forvente, det får du ikke. Jeg er for gammel til å kaste bort tid på sånn tweaking, min tid er for dyr til det. Enten funker det eller så gjør det ikke. Jeg er villig til å bruke noe tid, men jeg prøver meg ikke frem og tilbake med en haug med launchere.

 

Da bruker jeg heller et OS som jeg vet gir meg tilstrekkelig informasjon uten at jeg bruker en haug med tid på å sette det opp.

Lenke til kommentar

Okay, så med andre ord er vi enige. Du får ikke dekt like mye info per inch på en WP som en Android. Det du egentlig mente tidligere var altså at WP gir mer info på en skjerm enn din s4.

Haha, nei det var ikke det jeg sa. Jeg sier det motsatte. Jeg hadde det samme med LGen, en HTC og et par Huawei-mobiler.

 

Android er bare ikke like effektivt på å vise informasjon. :)

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på "android" og "touchwiz" og andre launchere og versjoner, vet du.

HTC sense og touchwiz er eksempler på noen som gir dårlig utnyttelse av skjermplass, så det er ingen overraskelse der.

Hvis jeg ønsker, kan jeg som sagt fylle hver pixel på skjermen med widgets i hvilken størrelse jeg selv ønsker. Det kan man ikke på WP. Det er så enkelt.

 

Det du sier er jo tydeligvis at launcherne du har valgt ikke dekker behovet ditt. Det betyr ikke at Android har problemet.

 

Exchange bruker jeg ikke, så det aner jeg ikke, får ta ditt ord for akkurat det. Høres jo ut som noe MS bør se på. Men det blir irrelevant ift mengden info som kan vises på en skjerm.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på "android" og "touchwiz" og andre launchere og versjoner, vet du.

HTC sense og touchwiz er eksempler på noen som gir dårlig utnyttelse av skjermplass, så det er ingen overraskelse der.

Hvis jeg ønsker, kan jeg som sagt fylle hver pixel på skjermen med widgets i hvilken størrelse jeg selv ønsker. Det kan man ikke på WP. Det er så enkelt.

Hva man kan gjøre og hva man faktisk gjør er to forskjellige ting.

Skal man følge den logikken innen hva som alltid er teknisk mulig, så mener du Android er bedre fordi hvis man skrive sin egen "launcher" for å fylle hver pixel. Vel, da ville jeg valgt WP istedenfor, kun fordi jeg letter kunne laget den app'en. ;)

 

Alternative launchere er populære, men kun relativt. Man er forholdsvis nerd hvis man gjør det. Ikke at jeg ikke er det, men som sagt; jeg liker effektivitet. Å prøve en haug med launchere, irritere seg over bugs og mangler med dem, er ikke noe jeg orker å bruke tid på. Da heller bruke WP, som fungerer bedre rett ut av esken.

 

 

Exchange bruker jeg ikke, så det aner jeg ikke, får ta ditt ord for akkurat det. Høres jo ut som noe MS bør se på. Men det blir irrelevant ift mengden info som kan vises på en skjerm.

Hvorfor det? Det fungerer jo på WP. ;)

Det er ikke irrelevant for meg, det er en del av mengden informasjon jeg vil ha på skjermen.

 

(Det gjelder forøvrig ikke bare Exchange. Undermapper er generelt sett ikke støttet.)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Bare noe så enkelt som å vise antall uleste eposter i en undermappe på Exchange er vanskelig (eller umulig? på Android.

tok meg to sekunder å sette opp. Standard e-post widget til kitkat spør deg om hvilken mappe du vil vise. Jeg valgte "ulest", og da stod antallet øverst, mens de siste uleste epostene var synlig i widget rett på skjermen. Beklager Moskus, her har du ikke fulgt med. Og ja, det er WP som spiller catch up her også. Den som får lyst til å si idiotisk igjen får trykke på rapporter knappen og tømme seg.
Lenke til kommentar

Moskus; jeg har aldri sagt du må skrive en Launcher. De finnes mange av, som har vært lenge, ikke har bugs, osv. Jeg har heller aldri sagt at vi snakket om ut av boksen opplevelsen. Du sa "Android får ikke like mye informasjon på skjermen", jeg sa "det er ikke sant", og det er fortsatt ikke sant.

 

Jeg skjønner du liker WP. Jeg liker og WP. Men å påstå at å installere en app er så nerdete at det blir på linje med å skrive appen selv blir vel teit.

Lenke til kommentar

 

Bare noe så enkelt som å vise antall uleste eposter i en undermappe på Exchange er vanskelig (eller umulig? på Android.

tok meg to sekunder å sette opp. Standard e-post widget til kitkat spør deg om hvilken mappe du vil vise. Jeg valgte "ulest", og da stod antallet øverst, mens de siste uleste epostene var synlig i widget rett på skjermen. Beklager Moskus, her har du ikke fulgt med. Og ja, det er WP som spiller catch up her også. Den som får lyst til å si idiotisk igjen får trykke på rapporter knappen og tømme seg.

 

Det er WP som spiller catch-up. Det er helt riktig, og de gjør ikke rett heller. De har brukt lang tid på å få inn funksjoner som burde regnes som standard etter 2010. Bare det å kunne velge sin egen lyd på meldinger... Det kom i versjon 8. Ikke 7 eller 7.5. HVEM HAR TENKT?!?

 

Som sagt, dette har jeg prøvd å få til på hver eneste Android-telefon jeg har hatt, og jeg har hatt vesentlig flere Android-mobiler enn WP-mobiler. Mulig det har skjedd noe akkurat , men tidligere har det iallfall ikke vært så enkelt. Eller mulig. Og jeg har prøvd mange epostklienter, etc.

 

 

Moskus; jeg har aldri sagt du må skrive en Launcher. De finnes mange av, som har vært lenge, ikke har bugs, osv. Jeg har heller aldri sagt at vi snakket om ut av boksen opplevelsen. Du sa "Android får ikke like mye informasjon på skjermen", jeg sa "det er ikke sant", og det er fortsatt ikke sant.

 

Jeg skjønner du liker WP. Jeg liker og WP. Men å påstå at å installere en app er så nerdete at det blir på linje med å skrive appen selv blir vel teit.

Jeg bare fulgte ditt eksempel, og satte alt på spissen til det absurde. ;)

 

Det du sier er sant, men kun under visse forutsetninger. Jeg sier at under normale forutsetninger så er WP mer effektivt. Det er fortsatt sant. ;)

Lenke til kommentar

Det var aldri en del av påstanden? Nå modifiserer du i etterkant.

Det tok jeg som en selvfølge. Normale forutsetninger er jo det som er interessant å diskutere.

 

Men selv under normale omstendigheter er det fortsatt ikke Android som er begrenset, men samsung/Sony/HTC sine varianter som er begrensede.

Mulig. Men for de som ikke er power-nerder (som oss), og det er de aller, aller fleste, så er Android = Samsung/Sony/HTC/etc, selv om du liker det eller ikke.

Lenke til kommentar

Det var ingen diskusjon vel, bare hvorvidt en påstand var sann eller ei?

 

Det er ikke følelser involvert. Det er bare ikke sant. Det er som å si at jorda er melkeveien. Det handler ikke om å like eller mislike det, det er bare.

For de som ikke er powernerder som jeg og deg er WP ikke eksisterende. Så med den logikken er jo Android best.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

 

Bare noe så enkelt som å vise antall uleste eposter i en undermappe på Exchange er vanskelig (eller umulig? på Android.

tok meg to sekunder å sette opp. Standard e-post widget til kitkat spør deg om hvilken mappe du vil vise. Jeg valgte "ulest", og da stod antallet øverst, mens de siste uleste epostene var synlig i widget rett på skjermen. Beklager Moskus, her har du ikke fulgt med. Og ja, det er WP som spiller catch up her også. Den som får lyst til å si idiotisk igjen får trykke på rapporter knappen og tømme seg.

Det er WP som spiller catch-up. Det er helt riktig, og de gjør ikke rett heller. De har brukt lang tid på å få inn funksjoner som burde regnes som standard etter 2010. Bare det å kunne velge sin egen lyd på meldinger... Det kom i versjon 8. Ikke 7 eller 7.5. HVEM HAR TENKT?!?

 

Som sagt, dette har jeg prøvd å få til på hver eneste Android-telefon jeg har hatt, og jeg har hatt vesentlig flere Android-mobiler enn WP-mobiler. Mulig det har skjedd noe

HM, leste litt rundt for å se hva det stakk i. Det ser ut til at Android sitt API kun gir tilgang på denne informasjonen til gmail, ikke fra standard email app. Dette gjør det knotete for app utviklere å tilby funksjonaliteten du etterspør. Huff, google ligner mer på Microsoft for hver dag som går. Forbrukerfiendtlig binding mot egne produkter og tjenester. Faktisk tilbyr standard e-post widget dette, men for å få tredjeparts widget, et ikon med antall uleste meldinger, er det som du sier håpløst knotete. Nova launcher med teslaunread ser ut som løsningen. Men enig i at dette ikke er for hvermansen, og at du fort vil plages med bugs og inkompatibiliteter når du gjør så dramatiske skritt for å få det til.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...