Gå til innhold

FEATURE: – Windows Phone er jo genialt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, da har jeg lidd meg gjennom diverse YouTube klipp av diverse features på WP 8 og 8.1. Det er helt ubegripelig for meg at du foretrakk Windows sin e-post klient, men jeg registrerer at vi her ser ting ganske så forskjellig. Morsomt å se at alle nyvinningene i 8.1 har vært på android i årevis forresten. Grattis med nedtrekkbar statusbar forresten, selv Apple var et par år tidligere ute der. Du bør prøve den i kitkat, konfigurerbar :-)

Det er mye mulig vi har forskjellig tilnærming til bruk uansett, men Youtube-videoer pleier ikke å være en pålitelig kilde til førstehånds efaring...

Lenke til kommentar

Stort felt over og under tastatur dekker over halve skjermen. Knapper spredd horisontalt i stedet for å samle dem oppe til høyre eller venstre som nå er standard i apper. Varierende fontstørrelse som gjør at noe tekst tar mye plass. Du synes kanskje ribbons var en god idé i disse tider med widescreens overalt også?

Lenke til kommentar

Du skal ikke lenger enn til "default"/"Home"/"Start page", hva nå det kalles. Jeg har mye, MYE mer informasjon tilgjengelig på skjermen fra flere forskjellige apper enn hva som f.eks. er mulig med Android og iPhone.

 

Det samme med f.eks. epost og kalender.Ingen nonsense, kun ren informasjon uten forstyrrende, glossy fjortis-faktor.

Lenke til kommentar

Hmkay, jeg får nok ikke like mye info inn på hjemmeskjermen til WP enn Android, om jeg skulle ønske å ha mangfold av det. Der kan jeg tross alt fylle telefonen med widgets på absolutt alle pixler på skjermen. Med så mye/lite prosent fjortisfaktor jeg skulle ønske.

Lenke til kommentar

OK, da har jeg lidd meg gjennom diverse YouTube klipp av diverse features på WP 8 og 8.1. Det er helt ubegripelig for meg at du foretrakk Windows sin e-post klient, men jeg registrerer at vi her ser ting ganske så forskjellig. Morsomt å se at alle nyvinningene i 8.1 har vært på android i årevis forresten. Grattis med nedtrekkbar statusbar forresten, selv Apple var et par år tidligere ute der. Du bør prøve den i kitkat, konfigurerbar :-)

 

Og gratulerer og velkommen etter med gjestemodus, og "hurtigåpning" av kamera....

 

Slike kommentarer er rett og slett idiotiske all den tid funksjonalitet kopieres frem og tilbake mellom de forskjellige OS'ene.

Lenke til kommentar

Det er vel rimelig bres enighet om at WP har drevet catch-up med android de siste årene på funksjonalitet. Du er den første jeg har vært borti med en annen oppfatning.

 

All den tid WP ble lansert etter Android så er det en selvfølge at de driver med catch-up. Men det endrer ikke på det faktum at Android også har hentet ting fra WP.

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som har vært utsatt for Microsoft sitt misbruk av markedssituasjonen. Noe du åpenbart ikke har følt på kroppen selv. Dette betyr ar jeg gjenkjenner Microsoft sin strategi, og kaller en spade for en spade. Kall det et horn i siden om du vil.

 

Hvilken strategi er det du kjenner igjen? Det at de putter alle sine tjenester på alle plattformer?

 

Om du reagerer slik på Microsofts historie så skjønner jeg ikke hvordan du i dag kan bruke Google sine produkter da de ligner med på gamle Microsoft enn det dagens Microsoft ligner på gamle Microsoft.

Lenke til kommentar

Hmkay, jeg får nok ikke like mye info inn på hjemmeskjermen til WP enn Android, om jeg skulle ønske å ha mangfold av det. Der kan jeg tross alt fylle telefonen med widgets på absolutt alle pixler på skjermen. Med så mye/lite prosent fjortisfaktor jeg skulle ønske.

Hmm... det er rart, for det er fysisk mulig med de widgetene jeg bruker på de telefonene jeg har testet. Det er alltid mer tomrom uten reell informasjon på Android enn på WP for meg.

Lenke til kommentar

 

Jeg er en av dem som har vært utsatt for Microsoft sitt misbruk av markedssituasjonen. Noe du åpenbart ikke har følt på kroppen selv. Dette betyr ar jeg gjenkjenner Microsoft sin strategi, og kaller en spade for en spade. Kall det et horn i siden om du vil.

 

Hvilken strategi er det du kjenner igjen? Det at de putter alle sine tjenester på alle plattformer?

 

Om du reagerer slik på Microsofts historie så skjønner jeg ikke hvordan du i dag kan bruke Google sine produkter da de ligner med på gamle Microsoft enn det dagens Microsoft ligner på gamle Microsoft.

 

 

Jasså? Kan du konkretisere litt hvordan du mener Google likner mer på gamle microsoft enn dagens MS likner på det? (Teknologisk og markedsstrategi)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hmkay, jeg får nok ikke like mye info inn på hjemmeskjermen til WP enn Android, om jeg skulle ønske å ha mangfold av det. Der kan jeg tross alt fylle telefonen med widgets på absolutt alle pixler på skjermen. Med så mye/lite prosent fjortisfaktor jeg skulle ønske.

Hmm... det er rart, for det er fysisk mulig med de widgetene jeg bruker på de telefonene jeg har testet. Det er alltid mer tomrom uten reell informasjon på Android enn på WP for meg.

 

 

Det kjenner jeg meg i liten grad igjen i, det er ganske mye tomplass på win phone og man kan, om ønskelig, få svært kompakte widgets på android. Har du et eksempel på en skjerm med mye info på winphone?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...