Gå til innhold

FEATURE: – Windows Phone er jo genialt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det handler ikke bare om apper heller, såklart, men ting som Chromecast var visstnok ikke en dans på roser. Husker ikke spesifikt hva det var, men apps var helt klart ikke hele historien.

Personlig er det ikke apps som holder meg tilbake, men funksjonalitet.

 

Dog mener jeg, og det har jeg ment lenge, at for de fleste er nok WP et godt valg. Ingen vits å kaste tusenlapper til Apple og Androidprodusenter hvis en WP til 1500 dekker behovet helt fint.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

For meg? Hva med nettbank, bussbillett, taxibestilling, nettleser og norgeskart? Og listen fortsetter... Veldig nerdete, på tide med litt bakkekontakt spør du meg. Hvis du tror at jeg er interessert i å bytte bank for å få Windows app, så må det bli dagens.

 

Kommer veldig an på hva du definerer som nærheten. Det at det er Android gjør jo automatisk at de er separate. Hva tenkte du på egentlig?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

For meg? Hva med nettbank, bussbillett, taxibestilling, nettleser og norgeskart? Og listen fortsetter... Veldig nerdete, på tide med litt bakkekontakt spør du meg. Hvis du tror at jeg er interessert i å bytte bank for å få Windows app, så må det bli dagens.

Tror du virkelig at Windows ikke har nettleser? Beina mine er godt planta på jorda på grunn av tyngdekraften! ;) Men seriøst, Windows dekker mine app-behov ganske greit. Jeg har app til nettbankene mine, jeg har AtB-app (busselskapet i Trondheim), og det at du tror Windows ikke har alternativer for nettlesere blir bare komisk. Norgeskart finnes ikke til Windows, men det finnes alternative kartløsninger, for eksempel more maps (kart over Norge). Fungerer utmerket.

 

Redigert: Glemte taxiappen. Windows har en app kalt click a taxi. Har bare brukt den en gang, men det fungerte smertefritt! Just sayin

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Slai, jeg siktet til at du får vel så mye for pengene på android. Rusher, kunne like godt nevnt Galaxy S5 som jeg plukket opp på tilbud fra Telenor et par uker tilbake, så nei du har som vanlig ingen poeng, og du gidder ikke engang forsøke å argumentere. -Lasse beklager at jeg ikke forklarte i detalj. Les artikkelen, vi er mange som ikke er fornøyd med ie, hvilke alternativer har WP? Opera beta? Flott at du er fornøyd med click a taxi, antagelig tar jeg mye mer drosje enn deg. Har du bestilt flytaxi? Det finnes ingen adekvate alternativ til norgeskart. Ikke til ios heller.

Lenke til kommentar

 

Hadde selv en lumia 1020 en periode... Digget den egentlig. Litt klumpete, men fantastiske bilder, flott startskjerm og batteritid... Så var jeg uheldig og knuste skjermen. Ny telefon ble da en Sony, rett og slett fordi utvalget apper ble for snevert. Vanligvis føler jeg at jeg bruker få av dem, men når selv apper som finnes til platformen (NSB, damn you) bare fungerer i ny og ne, så blir det for slitsomt i lengden... Som deg høper jeg noen andre tar bryet, så flere utviklere får opp øynene for at platformen fortjener litt kjærlighet..

Håper ikke du kastet telefonen! Kjøpte ny skjerm på ebay til min 1020 for 800,- En skrue og to kontakter senere så var den byttet. Plankekjøring! Nå er den som ny.

 

Prøvde å skulle bytte skjerm selv også, men fikk ikke ut den skruen! Virket som den var uthulet fra start, umulig å få tak med skrutrekker... Så nei, har ikke kastet den og den funker fremdeles. Men skjermen er likevel knus med biter som faller ut =P

Lenke til kommentar

"På mange måter skjønner jeg app-utviklerne. Det er tungt nok å måtte vedlikeholde to versjoner av alle apper, om du ikke skal få en tredje plattform å tenke på."

 

Hvorfor benytter de ikke Cordova eller Xamarin til dette, da vil store deler av kildekoden være felles. Pr i dag tror jeg mange programvarehus eller konsulenter gnir seg i hendene over oppdragsgivers uvitenhet til at det finnes verktøy for å enkelt lage kryssplatform apper. Dette gir de mulighet til å lage kodebaser for hver enhet de skal utvikle for (og suge pengene ut av oppdragsgiver), og da er det ikke rart de vil ha en viss brukermasse før de velger å støtte et os.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det eneste som hjelper er å skifte operativsystem. Komisk å se de samme microsoft evangelistene som har kritisert linux for manglende programvare nå kravle opp på barrikadene for å kjempe for stakkars lille Microsoft.

 

Til din orientering moskus, så er det Microsoft selv som hardnakket pusher sin egen api på windows phone, akkurat som på desktop. Det er Microsoft som har valgt at android apper ikke skal kunne kjøre på Windows. Hvorfor burde du spørre, jo fordi microsoft vil at alle bare skal bruke Windows, og da må de lage sine egne api'er, og sine egne programeringsspråk for å være sikker på at det er et helvete for andre å får Windows programmer porter over til noe annet.

 

Heldigvis har markedsgrepet til Microsoft blitt noe slappere de siste årene, så de har måttet slippe opp .net på serversiden for å beholde kunder. La oss alle håpe at grepet løsner ytterligere, så vi kan få gjort noe med directx. Med mindre store endringer gjøres på windows phone, så håper jeg den avgår med døden jo før jo heller.

 

Takk heller snapchat for at de ikke blir med på tullet, og heller lar Microsoft få smake egen medisin.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Litt avhengig av hva du mener er viktig og ikke.

Jeg vil WP er helt fint for folk som mamma og andre som driter i hashtags og instagram og dall. 630 koster ingenting og er en kjapp fin telefon til basic bruk.

Jeg ville ikke gjort det så greit med en WP per i dag, men jeg er en over gjennomsnittlig tung bruker, og bruken min gjør at Android egner seg bedre.

 

Nedgradere blir litt feil. Men det er ikke å skyve under en stol at på billigsegmentet gruser WP røkla, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...