Gå til innhold

FEATURE: – Windows Phone er jo genialt


Anbefalte innlegg

Du undervurderer dagens bestemødre, de bruker snapchat selv om de ikke vet opp ned på en PC. Her har du tre alternativer som er billigere enn 630:

www.proshop.no/Mobiltelefon/Samsung-GALAXY-Trend-Plus-2434786.html

www.proshop.no/Mobiltelefon/Motorola-Moto-E-Black-2447112.html

www.proshop.no/Mobiltelefon/Samsung-GALAXY-Core-Plus-2431568.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, kamera spec ser rimelig lilkt ut. Den har litt nyere Snapdragon men samme klokkefrekvens. Betydelig viktigere, 630 har latterlig lite ram. Basert på dette vil jeg anta kameraene er litt hipp som happ, godt mulig nokia har et overtak, men neppe noe toppkamera uansett. Prosessoren er antagelig noe kjappere, men i vanlig bruk vil dette glatt kompenseres med at, eksempelvis Moto E, har dobbelt så mye minne til å holde appene og widgetene i gang.

 

Kom gjerne med dokumentasjon, sikkert en del tester rundt omkring. Så langt virker det på meg som om du ikke har satt deg inn i hva alternativene byr på.

Lenke til kommentar

Godt mulig, jeg vet bare at 630 koster under tusenlappen, og er veldig kjapp i menyene Oppstart av apps er sikkert ikke topp, dog.

Sånn siden WP er mye raskere å drive enn Android.

 

Ta feks s3 som er ekstremt treg, lugger i menyene og er et rent helvete, kontra 630 (eller 800 for den saks skyld), men det er såklart snakk om tidligere modeller.

 

For all del, kjøp billigandroids. Jeg har bare dårlig erfaring med at de blir ekstremt trege, ikke har minne nok til å unngå problemer, osv.

 

Du kan jo Google tester av 630 og trend og se hva folk i bransjen mener, hvis du virkelig bryr deg om å gå litt dypere enn å sammenligne SoC og ram og slikt.

 

Edit: det går greit med verdensbildet mitt, da det er tydeligvis langt unna det du tror det er. Har aldri sagt de har noe overtak på hardware.

 

Så langt virker det for meg som om du bare har et horn i siden til MS, og ikke har lest noe spesielt eller erfart noe spesielt ift billigsegmentet til Android og WP.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som har vært utsatt for Microsoft sitt misbruk av markedssituasjonen. Noe du åpenbart ikke har følt på kroppen selv. Dette betyr ar jeg gjenkjenner Microsoft sin strategi, og kaller en spade for en spade. Kall det et horn i siden om du vil.

 

Jeg har brukt svært mange telefoner opp igjennom, men etter å ha brukt Windows mobile daglig i en årrekke har jeg holdt meg langt unna WP. Takk og pris.

 

S3 funker glatt den, vet ikke helt hvilken lugging du sikter til. Kanskje telefoner med gammel versjon av android og/eller apps og widgets som sluker ressurser? Java og .net er rimelig likebyrdige der. Mener du at dagens WP er generelt mer lettdrevet eller smooth enn lollipop? Her tror jeg ikke du har fulgt med, men hvis du har noe dokumentasjon er jeg lutter øre. Godt å få etablert at 630 ikke er spesielt killer på hardware siden i hvertfall.

Lenke til kommentar

Hvem snakker om lollipop? Hverken s3 eller Ace eller trend har Android 5.0.

 

Hell, min note 4 har ikke 5.0 engang.

 

 

Luggingen skjer på familiens tre S3er, treg på å åpne apps, tregt galleri, osv. Dette med siste cyanogenmod som har dukket opp til den, vel og merke på den ene. De andre er current fw s3 stock.

Ingen av de bruker widgets, ei heller noen lugubre apps (lite apps generelt, unntatt standard greier som snapchat osv).

 

Men så er ikke Windows Mobile det samme som Windows Phone heller da, men antar du har testet WP og ut fra det du skriver.

 

630 er langt fra noen Killer på HW. Det er en mobil til under tusenlappen. Lite Killers der på HW...

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg har inntil nylig brukt Galaxy S2, og synes i grunnen den er smooth i bruk. To besteforeldre her med S3, kan ikke si jeg merker noe til lag der heller. Nå har jeg trålet nettet etter vitnesbyrd, men det eneste jeg har funnet som støtter påstanden din er et nettsted for Windows fans, her:

http://wmpoweruser.com/android-vs-windows-phone/

Ellers er det utallige tester som ikke ser ut til å merke seg det. Er det kanskje slik at windows phone ennå ikke støtter multitasking? I såfall kan det forklare en del. Finnes det i det minste noen YouTube klipp som kan gi oss en objektiv vurdering?

Lenke til kommentar

Jeg brukte HTC Titan (WP 7.5) et år. Fantastisk telefon. Men ble utrolig irritert at den ikke fikk oppgradere til 8.0, så da brukte jeg en LG P880 og en Samsung S4 i mellomtiden.

 

Men så kom Lumia 1020 på billigsalg i august, og jeg klarte ikke dy meg. Og ja, for mitt bruk er Windows Phone det desidert beste. Raskest, "smoothest" og det absolutt mest effektive. :)

Lenke til kommentar

Absolutt ikke, det blir aldri en objektiv vurdering uansett egentlig.

 

Den kjører vel multitaskingen slik iphone gjør det, mao ikke egentlig multitasking.

Ekstremt mange som opplever lag på s3, men prosentvis vet jeg ikke. Bare merket mye av det rundt på forum osv, men så er jo de med problemer de som skriver mest på forumer, naturlig nok.

 

Nei, for all del, kjøp en trend og en 630 og bruk dem et halvt års tid og fortell meg hvilken som føles kjappere? Småspent på hva du ville funnet ut.

 

Min erfaring går ikke ned på trend osv når det gjelder Android, og på WP har jeg bare testet 800 og 920, samt bittelitt 630.

Derimot har jeg eid en s3, en s2, en s4, en note 3 og en note 4, og mellom s2/s3 og Lumia 920 var 920 absolutt den som holdt formen best over tid.

Men det er jo ikke akkurat mye å trekke konklusjoner ut av, samt at det ikke er representativt for 630 vs Trend.

 

De fleste tester jeg har lest av 630 er vel enige i at den var best for pengene når den kom, og bemerket at WP er lettkjørt (de gjør ofte det i testene av WP da de som regel ikke har vært de kraftigste ift prosessor osv).

Godt mulig det har endret seg, for all del.

 

Men short of at du tester dem selv, er det lite å gjøre. Jeg gidder i alle fall ikke =p . I tillegg blir det irrelevant, da jeg og du garantert er i et helt annet segment av smartphone. Og folk som kjøper en tlf til en tusenlapp merker kanskje ikke forskjell uansett da de neppe forventer enorme greier.

Lenke til kommentar

Når det gjelder oppstart av apper fant jeg i hvertfall en test som ser kurant ut (sammenlignbar hardware, nyere android og Windows, bredt utvalg apper startes):

http://m.youtube.com/watch?v=j6_uPOnGutE

 

Jeg har ingen planer om å bruke noen av modellene. Koser meg istedet med min oneplusone som gir omtrent det samme som iphone6+ til en tredjedel av prisen. Full multitasking med 3GB RAM, prøv det selv!

Lenke til kommentar

Der fant jeg en med S3 mot 930:

http://m.youtube.com/watch?v=m4LFVRYoBYo

Jeg sliter med å se at WP er vesentlig smoothere. Det ser ut som rimelig jevnt for meg (skulle jo gjerne sagt at android er mye kjappere eller smoothere, men jeg kan ærlig talt ikke si det er noe spesiell forskjell).

 

Hvis du foretrekker WP er det naturligvis helt greit, men jeg tror ikke det har med "lag" eller treg boot eller treg app start å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg brukte HTC Titan (WP 7.5) et år. Fantastisk telefon. Men ble utrolig irritert at den ikke fikk oppgradere til 8.0, så da brukte jeg en LG P880 og en Samsung S4 i mellomtiden.

 

Men så kom Lumia 1020 på billigsalg i august, og jeg klarte ikke dy meg. Og ja, for mitt bruk er Windows Phone det desidert beste. Raskest, "smoothest" og det absolutt mest effektive. :)

S4 er rask og smooth som f, vanskelig for å tro at det var noe vesentlig poeng. Men jeg kunne godt tenkt å høre hva som gjør WP mer effektiv for deg.
Lenke til kommentar

 

Jeg brukte HTC Titan (WP 7.5) et år. Fantastisk telefon. Men ble utrolig irritert at den ikke fikk oppgradere til 8.0, så da brukte jeg en LG P880 og en Samsung S4 i mellomtiden.

 

Men så kom Lumia 1020 på billigsalg i august, og jeg klarte ikke dy meg. Og ja, for mitt bruk er Windows Phone det desidert beste. Raskest, "smoothest" og det absolutt mest effektive. :)

S4 er rask og smooth som f, vanskelig for å tro at det var noe vesentlig poeng. Men jeg kunne godt tenkt å høre hva som gjør WP mer effektiv for deg.

 

 

Man slipper jo å bruke tid på endel apper, siden de ikke finnes til WP, er jo en slags effektivitet :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg brukte HTC Titan (WP 7.5) et år. Fantastisk telefon. Men ble utrolig irritert at den ikke fikk oppgradere til 8.0, så da brukte jeg en LG P880 og en Samsung S4 i mellomtiden.

 

Men så kom Lumia 1020 på billigsalg i august, og jeg klarte ikke dy meg. Og ja, for mitt bruk er Windows Phone det desidert beste. Raskest, "smoothest" og det absolutt mest effektive. :)

S4 er rask og smooth som f, vanskelig for å tro at det var noe vesentlig poeng. Men jeg kunne godt tenkt å høre hva som gjør WP mer effektiv for deg.

 

- Jobb-relaterte funksjoner som epost-kontoer og kalendere er uslåelig i WP for min del. Jeg prøvde en del forskjellige kalendere og epostklienter til S4 uten at noen var sammenlignbare mot WP.

 

- OneNote er en drøm på WP (ja til et papirløst samfunn!)

 

- Growl-notifikasjoner på Android er rett og slett sinker i forhold til WP ("Toasty"-appen leverer notifikasjoner vesentlig raskere enn Notify My Android)

 

- Fliser er generelt mer effektivt til å formidle informasjon enn widgets.

 

- Det er så enkelt å lage en app til WP at det nesten ikke er til å tro.

 

 

 

 

 

 

 

Jeg brukte HTC Titan (WP 7.5) et år. Fantastisk telefon. Men ble utrolig irritert at den ikke fikk oppgradere til 8.0, så da brukte jeg en LG P880 og en Samsung S4 i mellomtiden.

 

Men så kom Lumia 1020 på billigsalg i august, og jeg klarte ikke dy meg. Og ja, for mitt bruk er Windows Phone det desidert beste. Raskest, "smoothest" og det absolutt mest effektive. :)

S4 er rask og smooth som f, vanskelig for å tro at det var noe vesentlig poeng. Men jeg kunne godt tenkt å høre hva som gjør WP mer effektiv for deg.

 

 

Man slipper jo å bruke tid på endel apper, siden de ikke finnes til WP, er jo en slags effektivitet :)

 

AtW

 

Haha, moroklumpen AtW i aksjon igjen! :D

 

Det eneste "savnet" jeg har er Pebble og Snapchat. Ingen av delene (jo, Pebble muligens) er vitalt.

Nei, vent. Jeg kunne tenkt meg Chrome til WP også, mest bare for å ha alt på "et sted".

Lenke til kommentar

Hm, bruker e-post og kalender mot exchange her, og det har blitt meget bra i siste to android versjoner. Brukergrensesnittet var ikke like polert før kitkat. Jeg må nesten ta en titt for å se om det er noe jeg har gått glipp av.

 

Onenote er vel tilgjengelig på android også? Du burde sjekke ut wps, perfekt for lett redigerimg av office dokumenter på telefon.

 

Kjenner ikke til growl, får se om jeg tar en titt på hva det er.

 

Flisene er virkelig ikke min greie, hver sin smak.

 

App-utvikling, er du seriøs? Du må roe ned kool-aid drikkingen. Bare å sette seg inn i rammeverkene til MS er en betydelig investering som du har lite/ingenting igjen for hvis du skal over på andre rammeverk. Jeg har aldri angret at jeg valgte å bruke tiden min på plattform uavhengige qt istedet. Alt jeg trenger for å porte over til en vilkårlig plattform er en re-compile. Du får ta en dyp titt om du kan se om det er vanskeligere enn det Microsoft byr på:

http://m.youtube.com/watch?v=cOViDcYWNCI

Endret av Del
Lenke til kommentar

OK, da har jeg lidd meg gjennom diverse YouTube klipp av diverse features på WP 8 og 8.1. Det er helt ubegripelig for meg at du foretrakk Windows sin e-post klient, men jeg registrerer at vi her ser ting ganske så forskjellig. Morsomt å se at alle nyvinningene i 8.1 har vært på android i årevis forresten. Grattis med nedtrekkbar statusbar forresten, selv Apple var et par år tidligere ute der. Du bør prøve den i kitkat, konfigurerbar :-)

Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...