Gå til innhold

Hva mener du en nyversjon av Mass Effect-trilogien bør ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Få vekk "bil" kjøringen i Mass Effect 1...Elles kan resten få bli

Så vidt jeg vet er Mako bekreftet for Mass Effect 4, til glede for mange av oss. ;)

Og det er helt greit så lenge den ikke er like jalla og "tom" som i ME.

 

Er enig i at bilkjøringen kunne ha vært bedre, men jeg synes kampene mot de ormene var svært bra. Jeg tar gjerne mer av det. :) Men ja, vi trenger flere grunner til å kjøre. Jeg tar gjerne færre, men større og mer interessante planeter å utforske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er egentlig bare første spillet som trenger endringer
- Kamp systemet i 1-eren er forferdelig. Det burde endre slik at det tilsvarer 2-eren og 3-eren.
- Mako utforskningen er så veldig tom. Det burde være mer liv på planetene og mer å finne/slåss mot. Jeg spilte slik at jeg skulle finne ALLE medalions og artifacts og da ble det masse kjøring på det som så ut som random genererte planeter uten liv. Legg til noen småbyer, "towns". Kanskje folk som er der som kan gi flere underoppdrag eller forlatt med artifacts gjemt i disse småbyene. Det var kjedelig å alltid bare finne en knust rakett som hadde en artifact.
- Det finnes en custom mod: M.E.U.I.T.M som gir ME1 bedre grafikk. Denne syns jeg funket bra og dette er nok et minimum for grafikk oppdatering.

ME2 og 3 trenger vel ikke så masse oppdatering, men en grafisk-løft. Jeg likte også best ME2 sin hacking. Denne burde brukes over alle spillene.

 

Realistisk sett vil det nok være som "Halo Anniversary Edition" hvor det eneste som oppdateres er grafikken ?

+ Nå bare blabber jeg ut mens jeg tenker. Skrivefeil og tullete setningen kan forekomme:
Nå som de lager en 4er så vil jeg gjerne at valg som blir tatt har større effekt. Planeter som kan dø ut eller at du redder de. Kanskje til og med mellomting som en ny slags genophage. Companions kan dø/overleve i flere steder og rett og slett bare større konsekvenser av flere valg i kombinasjon. - Det er alltid kjekt om det er mulig å redde alle, men det må ikke være lett synlig hvordan dette gjøres og dermed litt mer risk og gjennomtanke over situasjonene. - Gjerne gjøre det slik at man må kjenne styrkene og svakhetene til sitt crew og ta valg basert på det. Ikke tving på oss døde crew members og ikke begrens døden til siste oppdraget som i de gamle spillene. Legg gjerne inn flere steder hvor ting kan skje basert på tidligere valg så det blir mer variasjon. Selve avslutning burde også endres. Kan se for meg ihvertfall disse;

 

-Alle dør/oppdrager failer
-Du ofrer crewet ditt og deg selv og failer.

-Du ofrer crewet ditt for å redde deg selv og failer.

-Du prøver å ofre deg for verden men failer.
-Dere klarer oppdraget men mange + crewet dør.
-Du ofrer crewet ditt for som alle dør men fullfører.
-Du ofrer deg selv og klarer det.
-Dere klarer det.

Det må være mye synligere hva som skjer. Ikke en standard slutt med forskjellig farge/tekst. Slutten må være en kombinasjon av valgene man har tatt, hvem som har overlevd igjennom tidligere ting i spillet og noen siste valg helt i slutten.

Det kan også være litt mer dynamiske valg som kan handle mer om å velge vei under et brett. Om man skal gå til høyre eller venstre kan påvirke hva man finner? Kanskje såpass at om du er god i spillet så dreper du nok folk på en bestemt tid, men om man ikke klarer det, så dør en i crewet så du har mer handligs-ansvar overfor teamet ditt.

Basicly så er valg-systemet i de gamle spillene ikke nok til å ha effekt på slutten. Og slutten de laget var egentlig lik uansett. Dette burde gjøres tydeligere og mer avgjørende.

Dette kan også gjelde romance-biten og loyalitets biten? Ikke bare å velge seg en romance eller fullføre et oppdrag, men faktisk gjøre noen bestemte valg/ting i rett rekkefølge. Spillet må altså være vanskeligere..

Endret av seppo-
Lenke til kommentar

Har spilt kun eneren. Det var veldig bra. God historie. Litt ensformig med den MAKO'en.

Likte combat-systemet i eneren jeg da, men har jo ikke prøvd de to neste.

 

Grunnen til at jeg aldri har begynt på toeren er mangel på gamepad-støtte på PC-plattformen.

Dermed har jeg ikke spilt treeren heller, både pga. manglende gamepad-support og det den store majoriteten mener har en latterlig slutt.

 

Så ønskene må være:

- Bedre grafikk

- Mindre MAKO

- Full gamepad-support på PC

- Fjerne det romanse-tullet som de har i mange av spillene sine.

- Skikkelig slutt på trilogien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...