Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Når er du kreativ?


Gjest Slettet+238761234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+238761234

Hei! Jeg trenger å gjøre noe "primary research" til RSA briefen "Creative conditions". Jeg håper derfor at noen vil være så gode å svare på noen spørsmål. Du velger selv hvor mange av punktene du ønsker å svare på. Takk på forhånd!

Spørsmål:

1. Når er du mest kreativ? (på kveldstid, på dagtid, på nattestid etc).

2. Hvor er du mest kreativ? (På arbeidsplassen, hjemme i sofaen, i dusjen etc).

3. Hva får deg til å være kreativ? (utfordringer, inspirasjon etc).

Endret av Slettet+238761234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt mest kreativ på nattestid, når jeg blir litt isolert fra ting som skjer rundt meg og har vært våken litt for lenge. Ellers hjelper det også å være i nærheten av interessante folk.

Når det gjelder hvor jeg er kreativ er det i grunnen ikke så mange begrensninger. Jeg får likevel mest ut av det når jeg er kreativ i litt ordnede former som hjemme på dataen, fordi jeg da kan notere og tegne mens ting er ferskt i hodet mitt.

3: Alt mulig, i grunnen. Jeg kan få inspirasjon av noe noen sier til meg og bygge videre på det, jeg kan se noe og tenke "wow, det var spennende" - og så flyger tankene av gårde på det sporet, eller jeg kan tenke på et problem, vende rundt på det i hodet til jeg finner rett måte å angripe/håndtere problemet på.

Så, oppsummert, vil jeg si at det varierer både hvor, når, hvorfor og hvor mye jeg er kreativ, men at det er en blanding av ytre påvirkning og hvor opptatt hjernen min er fra før :)

Lenke til kommentar

1. Når er du mest kreativ? (på kveldstid, på dagtid, på nattestid etc).

 

- Jeg er mest kreativ på nattestid, begynner å merke at noe er i gjære rundt 23:00, men det er ikke før 01:30 ting begynner å skje. Det hele avtar rundt 05:00.

 

2. Hvor er du mest kreativ? (På arbeidsplassen, hjemme i sofaen, i dusjen etc).

 

- Hjemme foran PC-en, i senga når jeg prøver å sove, i godstolen når jeg slapper av med en god bok og musikk på øra, og i dusjen.

 

 

3. Hva får deg til å være kreativ? (utfordringer, inspirasjon etc).

 

- Å sitte ned mens varmt vann renner over meg, å prøve og sove, timesvis med intetsigende surfing på nett, å lese en god bok mens jeg hører på musikk, og i fylla.

Lenke til kommentar

1. Om kvelden/natten. Dess senere, dess mer kreativ blir jeg helt til jeg når punktet hvor jeg blir for trøtt til å konsentrere meg, selvfølgelig.

 

2. Har en stygg vane for å få virkelig gode ideer når jeg enten sitter på dass, eller sitter bak kassapparatet på matbutikken jeg jobber på (dvs., jeg blir mest kreativ i situasjoner hvor jeg ikke har et instrument eller noe notasjonsverktøy tilgjengelig, noe som kan være frustrerende!)

 

3. Mangel på distraksjoner, gode venner, alkohol.

Lenke til kommentar

Det var da merkelig. Da er jeg jo som alle andre ved at jeg synes det er lettest å få nye ideer på kvelden når det er stille og rolig. Noen ganger så våkner man jo også opp om morgenen og da har man sovet seg fram til løsningen på det man jobbet med om kvelden. En lur måte kan også være å poste problemstillingen på utenlandske diskusjonforum på kvelden, så har man kankje et par svar fra motsatt tidssone om morgenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...