Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HvemFormetMeningeneDine skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan du konkludere med regn når det er flere muligheter for årsaken til flommen, bristet demning er ett alternativ!?

En kan ikke konkludere noe uten å teste hypotesen med å undersøke saken og samle alle bevis. (spør meterologene hva de målte f eks.)

En uvitenskapielig måte å gjøre det er å erklare at det var Gud som gjorde det og avfeie alle vitenskapelig bevis fordi du ikke observerte det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
HowardGayle skrev (2 timer siden):

Man bør avgjort være et bedre menneske og la vedkommende surre på i fred.

Det er jo lett å være etterpåklok naturligvis. Jeg er kanskje litt naiv som liker å tro bedre om andre enn hva førsteinntrykket måtte tilsi. For ikke bare kan førsteinntrykket være feil, men folk kan også forandre seg. Det som egentlig irriterer meg mest er det at flere av brukerne her (som har god innsikt og forståelse av utviklingslæren) bruker både tiden og energien sin på å forsøke å ha en saklig samtale med vedkommende, bare for å bli spyttet på tilbake. Gode mennesker som tror godt om andre, men som dessverre blir utnyttet av noen med sykelig trang for oppmerksomhet.

I etterpåklokskapens lys så er nok det beste å ignorere vedkommende, og ikke nøre opp under sykdommen.

HowardGayle skrev (2 timer siden):

Eneste oppsiden man får ved forsøk på diskusjon er jo å diskreditere kreasjonister og personens egen organisasjon.

Greit nok. Man kan naturligvis diskutere noe man ikke tror på personlig, men det forutsetter også at vedkommende har en grunnleggende forståelse av hva som faktisk diskuteres. Noe som ganske tydelig ikke er tilfellet her.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
O3K skrev (8 minutter siden):

Det som egentlig irriterer meg mest er det at flere av brukerne her (som har god innsikt og forståelse av utviklingslæren) bruker både tiden og energien sin på å forsøke å ha en saklig samtale med vedkommende, bare for å bli spyttet på tilbake. Gode mennesker som tror godt om andre, men som dessverre blir utnyttet av noen med sykelig trang for oppmerksomhet.

Nå skal jeg ikke påberope meg å være inkludert blant dem du regner som "gode mennesker", men jeg vil definitivt regne meg med blant dem som "har god innsikt og forståelse av utviklingslæren". 

For egen del er det lenge siden jeg sluttet å svare @HvemFormetMeningeneDine med et håp om en saklig diskusjon, eller i det hele tatt snev av forståelse.

Derimot svarer jeg hen med f.eks. en forklaring på hvorfor posten om termodynamikkens 2. lov var så idiotisk feil, eller hvorfor "novel predictions" av menneskelig kromosom 2 er viktig, fordi jeg vet det er en god del fornuftige mennesker på forumet her som har evne til å forstå kunnskap. Så det er for alle andre og ikke @HvemFormetMeningeneDine jeg svarer for, sistnevnte har jeg gitt opp for lenge siden. 
 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
O3K skrev (16 minutter siden):

Det er jo lett å være etterpåklok naturligvis. Jeg er kanskje litt naiv som liker å tro bedre om andre enn hva førsteinntrykket måtte tilsi. For ikke bare kan førsteinntrykket være feil, men folk kan også forandre seg. Det som egentlig irriterer meg mest er det at flere av brukerne her (som har god innsikt og forståelse av utviklingslæren) bruker både tiden og energien sin på å forsøke å ha en saklig samtale med vedkommende, bare for å bli spyttet på tilbake. Gode mennesker som tror godt om andre, men som dessverre blir utnyttet av noen med sykelig trang for oppmerksomhet.

I etterpåklokskapens lys så er nok det beste å ignorere vedkommende, og ikke nøre opp under sykdommen.

Greit nok. Man kan naturligvis diskutere noe man ikke tror på personlig, men det forutsetter også at vedkommende har en grunnleggende forståelse av hva som faktisk diskuteres. Noe som ganske tydelig ikke er tilfellet her.

Ja enig. Jeg er virkelig ferdig i denne tråden. Og med den debattanten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (5 minutter siden):

. Så det er for alle andre og ikke  jeg svarer for, sistnevnte har jeg gitt opp for lenge siden. 

 

Ja, nå har vi brukt over 50 sider på h*n, og det meste som kommer derfra er sitater eller "God dag, mann - Økseskaft !" type svar. jeg har også gitt opp, ingen vits i å fortsette bare for å gi vedkommende oppmerksomhet. Noen debatt er det jo ikke. Men kudos til alle dere andre som har vært med på tråden og har lagt frem mye gode bevis !

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...