Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Evolusjonsteorien - igjen - kun en beskrivelse av mekanismen vi observerer hos levende organismer. Det finnes ingen "følelser" rundt dette. Rasisme f.eks har null å gjøre med dette, dette burde du forstå en gang for alle, Obelaton. Du må gjerne finne gærninger som mener dette, men det gjør det ikke mer riktig.
Dette med menneskeraser og evolusjon er motbevist en hel haug av ganger, og det finnes ingen beviser i evolusjonen som antyder det du sier, faktisk peker evolusjon på at det kun er en rase. At Hitler var en idiot i huet sitt er dermed irrelevant for argumentasjonen din 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

20% = angrep på Kent Hovind, som ikke angriper kildene som bekrefter de solide bevisene..... interessant    :)  (Disse bevisene kan ikke rettmessig angripes, da de har kilder som bekrefter de solide bevisene. Alle påstander om at Kent Hovind lyver er pølsevev.)

 

Kent Hovind er en profesjonell løgner. Han titulerer seg selv som "doktor"(dr.), men han har ingen doktorgrad. Altså en juksedoktor. Da bør det umiddelbart ringe en del bjeller. Selv for de som er halvveis oppegående. 

 

Kent Hovinds argumenter, ideer og "beviser" er så hinsides logikk og sunn fornuft at selv kreasjonistbevegelsen har sett seg nødt til å gå ut mot Hovind. http://creation.com/maintaining-creationist-integrity-response-to-kent-hovind

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for at dere beviser poengene mine.

 

Den som først svarte meg, spurte  etter kilder, som jeg har druknet dere i tidligere. Les!

 

Den andre som svarte meg bare sier jeg tar feil.... Hvor er kildene dine? Bevisbyrden ligger hos dere som sier evolusjons-våset er fakta.

 

Den tredje som svarte meg hevder at jeg ikke har vist frem noe som helst.... Som bare er tull. Jeg har vist til tonnevis med stoff, men dere avskriver det.... Lite vitenskapelig av dere.

 

Den fjerde som svarte meg var en så forferdelig feilaktig og dum post, at jeg skal vurdere å svare på den helt for seg selv.

 

Den femte som svarte meg spør et spørsmål som tydelig viser en svart-hvitt tolkning av det jeg skriver.

 

Den sjette som svarte meg gjentar evolusjons-ideologien sin som en "mantra/chant" og fortsetter på patetisk vis å beskytte den motbeviste skitten dere kaller vitenskap. Jeg har lagt frem tydelige beviser tidligere i tråden. Bevisene har kilder som er både faktabasert og nøyaktige.

 

De to siste som svarte meg svarter Kent Hovind som person, og har fullstendig ignorert kildene og bevisene han har fremlagt. For det første hadde det ikke betydd noe som helst hvor forferdelig Hovind hadde vært, det er det han sier og bevisene og kildene han bekrefter bevisene med som gjelder. For det andre har han doktorgrad innen utdanning (education), det er ikke bare noe han legger til navnet sitt, så dropp dr.pepper kommentaren.

 

 

Grinete, ignorante, voodoo-vitenskapelige antagelser, samt feilaktige mistolkede og person-angripende argumenter som ikke har noe med temaet å gjøre..... Og dette fra folk som hevder de er homo sapiens sapiens: (vis vis menneske/Klok klok menneske). Selvutnevnte "smartinger" som bare gjentar en mantra og blir fiendtlig/hatende når man stiller spørsmål/retter på åpenbare vitenskapelige feil.... Som man SKAL innen vitenskapen!

 

"Den darwinianske evolusjon" har ingen ekte vitenskapelige beviser bak seg, bare antagelser basert på feilaktig vitenskap. Den darwinianske evolusjon er feil, motbevist og fullstendig umulig, det er en religion som du må tro på med en blind tro.

 

Slutt å tving den umulige religionen deres på folk som om den var fakta!

 

Har enda ikke sett noen solide beviser på "Macro-evolution", som jeg har spurt dere om å vise frem over lang tid nå.... Om dere ikke kan, har dere ikke beviser. Har dere ikke solide beviser, er det ikke en vitenskapelig idé dere har, men en religion.

Lenke til kommentar

Forskjellig hudfarge, utseende og lignende er kun små klimatiske (og muligens seksuelle) tilpasninger vi har evolvert med over tid.

 

I så tilfelle, mikro-evolusjon.... hvor er makro-evolusjon? kan du vise til noen?

 

 

Vi slipper å tro det, vi vet vi er det. At du ikke skjønner bæret av evolusjon beviser du også igjen og igjen, kanskje det hadde vært en ide å lest seg opp litt før du gulper opp tull? 

 

Beviser poenget mitt.... Nei du må tro med en blind tro. At du sier du vet, bare viser hvor sterk tro to har på dette svineriet av en religion. Jeg er den som har lest meg opp.... det er du som bør studere ekte fakta før du svarer.

Jeg forstår evolusjon, det er nettopp derfor jeg ikke tror på det. Mikro-evolusjon er bare variasjoner, og dette er det ingen her som nekter for. Makro-evolusjon har ingen solide beviser bak seg.... Så hvorfor skal noen tro på det?

 

 

 

Eller enda bedre, kommet opp med bevis for alternativet du mener er bedre enn evolusjon... For jeg driter i hvem som kom med hva, (kreasjonister, vitenskapsmenn, whatever...) så lenge det kan bakkes opp av ordentlige bevis og det er evolusjons teorien som pr dags dato er den forklaringen som forklarer BEST hva vi ser hender rundt oss, ingen annen forklaring jeg har hørt har klart det. Så det står deg HELT fritt å komme med noe bedre.

 

Jeg har kommet med beviser. I stedet for å kverulere på patetisk vis, kan du bare lese mine tidligere poster. Du har bevist at du nettopp ikke er slik du sier at du er her. Du har aktivt ignorert alle bevisene jeg tidligere har fremlagt, og bare fortsetter den motbydelige "mantraen" din. Kent Hovind kommer med ordentlige solide beviser mot evolusjons-våset og ordentlige solide beviser for kreasjons-synet. Så spar deg. Du har låst deg fast i evolusjons-religionen, og samme hvor tydelige beviser det hadde vært mot evolusjonen, hadde du bare nektet for dem og puttet fingrene i ørene dine og sagt: BLA BLA BLA BLA!

 

 

 

Klarer du ikke det så avslører du kun din egen ignoranse og trangsyn... For hvor er bevisene dine for å hevde at evolusjon ikke beskriver det som mest sannsynlig skjer? Er "beviset" at DU ikke tror det, og derfor er det ikke sant? Som sagt, kom med noe annet du og bakk det opp med bevis for det (ikke bare ville sinte påstander) så snakker vi... 

 

At du skal komme til meg med påstander om trangsynet og ignoranse viser hvor ignorant og trangsynt du er. Jeg har fremlagt masse solide poenger, beviser, kilder og til og med en video som forklarer detaljert og bra, så les mine tidligere poster i tråden.... og skjerp deg.

 

du skrev også: Før du klarer det er du bare nok en ignorant idiot som er sint fordi du har en X agenda som evolusjon river i filler.. 

 

Virkelig.... Du tror du kom fra stein for milliarder av år siden, som på magisk og umulig vis har klart å forvandle seg til et avansert menneske. Du tror på dette latterlige tullet helt uten solide beviser, og JEG er idioten!?  :rofl:

 

Evolusjonen river vitenskapen i filler. Den kan ikke rive sannheten i filler, så snakk for deg selv.

 

Så du innrømmer nå at når noen holder rasistiske tanker "på grunn av evolusjonsteorien", så tolker de ting inn i teorien utover det den faktisk sier?

 

Nei, evolusjons-våset er tydelig når det kommer til raser, og er også rasistisk på en del måter. Den ene rasen "superior" over den andre.... Sier seg selv hva folk tenker da.... et eksempel kan være: "jeg er bedre og mer utviklet. Drep de andre, så kan vi utvikle oss videre fortere!" forferdelige tanker.

 

Jeg driter i hvor fint de prøver å fremlegge evolusjons-tullet. Det er rasistisk, og folk kan også gjøre den enda mer rasistisk i sine tolkninger.

 

 

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Igjen. Evolusjonsteori sier ingenting om at vi "kom fra en stein for mange milliarder år siden". Dette viser igjen hvor lite du har satt deg inn i hva den faktisk går ut på. Du vet ikke hva du, heller håpløst, forsøker å motbevise engang.

 

Hvor kom vi fra?

 

Altså folk svarer forskjellig.... Men de fleste evolusjonister svarer til slutt "en stein for milliarder av år siden" når de først svarer. Går du langt nok tilbake i evolusjons-pisset var du en stein. Det regnet på steinene - steinene ble til en kjemisk suppe - Det ble liv i suppa - mange millioner år senere og her er du! Seriøst, dette er det du får av evolusjons-våset.

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Så du innrømmer nå at når noen holder rasistiske tanker "på grunn av evolusjonsteorien", så tolker de ting inn i teorien utover det den faktisk sier?

 

Antar han ubevisst misforstår ved å tenke at ikke evolusjonsteorien er en vitenskapelig teori - at den ikke er som en enorm matematisk formel som brukes på livets evolusjon, der endringer er å legge til ting eller trekke fra små detaljer i denne formelen som er blitt bevist korrekt eller feil, men at den kun betyr det mottakeren tolker den til å bety.

Og jeg antar videre at grunnet til det er hvordan majoriteten av kristendommen har som forhold til sin forklaringsmodell altså bibelen. Ikke bare tolkes bibelen forskjellig av oversettelser og ny-utgivelser men også av de ulike forgreningene innen samme religion, så tolkes den individuelt av personene som leser boken, eller etter hvilket medium som formidler budskapene for de som ikke leser den, og dette aksepterer de fleste av dem siden det er faith/tro.

Lenke til kommentar

 

Igjen. Evolusjonsteori sier ingenting om at vi "kom fra en stein for mange milliarder år siden". Dette viser igjen hvor lite du har satt deg inn i hva den faktisk går ut på. Du vet ikke hva du, heller håpløst, forsøker å motbevise engang.

Hvor kom vi fra?

 

Altså folk svarer forskjellig.... Men de fleste evolusjonister svarer til slutt "en stein for milliarder av år siden" når de først svarer. Går du langt nok tilbake i evolusjons-pisset var du en stein. Det regnet på steinene - steinene ble til en kjemisk suppe - Det ble liv i suppa - mange millioner år senere og her er du! Seriøst, dette er det du får av evolusjons-våset.

Nei. Den sier ingenting om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men de fleste evolusjonister svarer til slutt "en stein for milliarder av år siden" når de først svarer. Går du langt nok tilbake i evolusjons-pisset var du en stein. Det regnet på steinene - steinene ble til en kjemisk suppe - Det ble er liv i suppa - mange millioner år senere og her er du! Seriøst, dette er det du får av evolusjons-våset.

 

Vel, veldig enkelt så sier evolusjonsteorien noe lignende det som er uthevet.. resten av teksten er din kjemiske suppe :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Igjen. Evolusjonsteori sier ingenting om at vi "kom fra en stein for mange milliarder år siden". Dette viser igjen hvor lite du har satt deg inn i hva den faktisk går ut på. Du vet ikke hva du, heller håpløst, forsøker å motbevise engang.

Hvor kom vi fra?

 

Altså folk svarer forskjellig.... Men de fleste evolusjonister svarer til slutt "en stein for milliarder av år siden" når de først svarer. Går du langt nok tilbake i evolusjons-pisset var du en stein. Det regnet på steinene - steinene ble til en kjemisk suppe - Det ble liv i suppa - mange millioner år senere og her er du! Seriøst, dette er det du får av evolusjons-våset.

Nei. Den sier ingenting om dette.

 

 

Jo det er akkurat det den sier.... Hvem av oss er det som ikke har peiling? Finner omtrent ikke en vitenskapsartikkel som ikke har evolusjons-pisset sitt "med på kjøpet" Der prøver de å forklare en slags skapelse. De tar inn "den darwinianske evolusjon" og slik blir det forklart.... Jeg forenklet det litt, men det er seriøst det evolusjonen sier. Noen evolusjon er umulig uten en Gud til å styre prosessen, og jeg tviler på at Adam og Eva var steiner, eller suppe, eller en bakterie. Den Bibelske historien stemmer perfekt med det vi ser rundt oss på denne jord.

Fossilene verden over = Global Flom.

rester etter hestekjerrer og menneskelik på rett linje tvers over havet der hvor Bibelen forteller om at Gud splittet havet for Moses.

Sjøfossiler på toppen av mount everest = igjen Global flom.

Menneskets skittenhet, skrøpelighet og feil finner man forklaringer på i Bibelen.

Vitenskapelige sannheter som har blitt bevist nå, men som tidligere ble nektet for. Bibelen hadde rett hele tiden.

 

Lista er lang.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men de fleste evolusjonister svarer til slutt "en stein for milliarder av år siden" når de først svarer. Går du langt nok tilbake i evolusjons-pisset var du en stein. Det regnet på steinene - steinene ble til en kjemisk suppe - Det ble er liv i suppa - mange millioner år senere og her er du! Seriøst, dette er det du får av evolusjons-våset.

 

Vel, veldig enkelt så sier evolusjonsteorien noe lignende det som er uthevet.. resten av teksten er din kjemiske suppe :p

 

 

Slutt nå.... det er bare å lese deg opp. :)

Lenke til kommentar

Vis meg hvor evolusjonsteorien sier at vi kommer fra en stein.

 

Ok:   http://www.allaboutthejourney.org/theory-of-evolution.htm

 

"Then, it rained on the rocks for millions of years, forming great oceans. Eventually, this "prebiotic rock soup" (water + rock) came alive and spawned the first self-replicating organic systems."   :rofl:

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

 

Vis meg hvor evolusjonsteorien sier at vi kommer fra en stein.

Ok: http://www.allaboutthejourney.org/theory-of-evolution.htm

 

"Then, it rained on the rocks for millions of years, forming great oceans. Eventually, this "prebiotic rock soup" (water + rock) came alive and spawned the first self-replicating organic systems." :rofl:

Synes du ikke det er uærlig å bruke en kreasjonist-kilde og tolkning av evolusjon som ikke engang ligner på det evolusjonsteorien handler om?

 

Dette du viser jo er ikke noe evolusjonsteorien sier. Det er noe en kreasjonist TROR evolusjon handler om.

 

Neste, takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vis meg hvor evolusjonsteorien sier at vi kommer fra en stein.

Ok: http://www.allaboutthejourney.org/theory-of-evolution.htm

 

"Then, it rained on the rocks for millions of years, forming great oceans. Eventually, this "prebiotic rock soup" (water + rock) came alive and spawned the first self-replicating organic systems." :rofl:

Synes du ikke det er uærlig å bruke en kreasjonist-kilde og tolkning av evolusjon som ikke engang ligner på det evolusjonsteorien handler om?

 

Dette du viser jo er ikke noe evolusjonsteorien sier. Det er noe en kreasjonist TROR evolusjon handler om.

 

Neste, takk.

 

 

Hva får deg til å kalle det en kreasjonist-kilde? Det er ikke en tolkning. Det er hva evolusjons-våset faktisk sier. Bare fjern alle de ubetydelige ordene mellom de lange forklaringene, og det er nøyaktig dette du får.

Lenke til kommentar

 

 

Slutt nå.... det er bare å lese deg opp. :)

 

Lese meg opp på hva evolusjonister til slutt svarer og hva du får ut av det? :D

 

 

Solide beviser for Makro-evolusjon?

 

 

Tror ikke det finnes noen solide beviser etter din mening når det kommer til makro-evolusjon. Men hva anbefaler du i så fall av lesestoff?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...