Gå til innhold

Dette krever Assassin's Creed Unity av PC-en din


Anbefalte innlegg

Er vel gjerne det at de nå presser opp kravene til de nye konsollene som er kommet på markedet, det vi ser nå er trolig de spesifikasjonene som vil være "standard" for de neste årene fremover... Kan ikke uttale meg om de har optimalisert det dårlig eller ei dog...

 

Må jo si at det ser litt pent ut, og nå til dags er det små forskjeller som virker mer inn på ytelse enn det som er åpenbart ved første øyenkast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel gjerne det at de nå presser opp kravene til de nye konsollene som er kommet på markedet, det vi ser nå er trolig de spesifikasjonene som vil være "standard" for de neste årene fremover... Kan ikke uttale meg om de har optimalisert det dårlig eller ei dog...

 

Må jo si at det ser litt pent ut, og nå til dags er det små forskjeller som virker mer inn på ytelse enn det som er åpenbart ved første øyenkast.

 

Dette er systemkrav som er flere ganger kraftigere enn de nye konsollene har. Dette er kun latterlig dårlig programmering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skuer kommentarfeltet og kan ærlig si "Oy!" her ser jeg mange bitre folk. Jeg selv har en 7970, 2.6Ghz, 60GB SSD, 4GB RAM. Så min PC er langt ifra hvor jeg vil den skal være. Den begynner å bli kraftig utdatert nå. Men er ingen vits I å sitte å sutre. Assassins Creed er et flaggskip av grafikk og når folk ikke har god nok PC om de ikke har råd eller ikke har fått oppgradert den enda er jo ett fett men da blir det alltid en kamp om hvordan Ubisoft ikke kan lage spill eller hvordan spillet suger. Voks opp folkens, latterlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skuer kommentarfeltet og kan ærlig si "Oy!" her ser jeg mange bitre folk. Jeg selv har en 7970, 2.6Ghz, 60GB SSD, 4GB RAM. Så min PC er langt ifra hvor jeg vil den skal være. Den begynner å bli kraftig utdatert nå. Men er ingen vits I å sitte å sutre. Assassins Creed er et flaggskip av grafikk og når folk ikke har god nok PC om de ikke har råd eller ikke har fått oppgradert den enda er jo ett fett men da blir det alltid en kamp om hvordan Ubisoft ikke kan lage spill eller hvordan spillet suger. Voks opp folkens, latterlig.

 

Ubisoft har en lei tendens med å lage dårlige ports til pc, watch dogs og black flag sitter fortsatt ferskt i minnet. Minimumskravet til Unity sammenlignet med ps4 sin hardware er latterlig, forskjellen i kraft er gigantisk og med ubisoft sitt rykte i pc-miljøet så kan man ikke forestille seg noe annet enn en dårlig port (hvis ikke det er en skrivefeil og det skulle ha stått 670).

Å trekke konklusjonen at folk har for svak pc og er bitre pga. det blir feil, har ikke de lov til å klage for urimelige krav? Er det bare vi som brenner av noen tusenlapper for grafikkort som har lov til å klage eller er vi også bitre?

(ps. Når ble Assassins Creed et flaggskip for grafikk?)

Lenke til kommentar

 

 

Er vel gjerne det at de nå presser opp kravene til de nye konsollene som er kommet på markedet, det vi ser nå er trolig de spesifikasjonene som vil være "standard" for de neste årene fremover... Kan ikke uttale meg om de har optimalisert det dårlig eller ei dog...

 

Må jo si at det ser litt pent ut, og nå til dags er det små forskjeller som virker mer inn på ytelse enn det som er åpenbart ved første øyenkast.

Dette er systemkrav som er flere ganger kraftigere enn de nye konsollene har. Dette er kun latterlig dårlig programmering.

Ehh... du er klar over at man ikke kan sammenligne spesifikkasjonene direkte? Det har altid vært slik at konsoller har dårligere hardware, fordi den (var) kun dedikert til spill, og derav ikke trenger like rå hardware som en pc, som tross alt er skal og gjør til en hver tid så veldig mye mer enn bare å kjøre spill.

 

Ta noe enkelt PS1, hadde 33,9 mhz cpu og 2 mb ram. Vanlig pc på denne tiden var vel ca 66 - 90 mhz cpu og 8-32 mb ram. Likesåfult var ps1 helt på høyde med det beste av det beste en pc kunne få til i spill.

 

Enklere tall, men regelen gjelder fremdeles i dag. Konsoll gjør mindre og klarer seg med mindre. Så ikke sammenlignd hardware direkte tall for tall, komponent for komponent.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er hardware som er problemet i dag, er heller at spill er utviklet for å skalere mellom konsoll og PC. Er mange pc spill idag som ser forferdelig ut men samtidig yter dårlig.

 

Ser man på Crysis 1 og Arma spillene så ser man fort kor latterlig kraftig selv gamle gamer pcer er idag 5år tilbake. Problemet er at vi blir lurt til å kjøpe sykt rå hardware for å presse oss gjennom dårlig optimaliserte spill.

 

Er ingen spillutvikler men det er noe som skurrer når man ser på gamle ordentlige PC spill og dagens multiplattformspill.

Lenke til kommentar

Skuer kommentarfeltet og kan ærlig si "Oy!" her ser jeg mange bitre folk. Jeg selv har en 7970, 2.6Ghz, 60GB SSD, 4GB RAM. Så min PC er langt ifra hvor jeg vil den skal være. Den begynner å bli kraftig utdatert nå. Men er ingen vits I å sitte å sutre. Assassins Creed er et flaggskip av grafikk og når folk ikke har god nok PC om de ikke har råd eller ikke har fått oppgradert den enda er jo ett fett men da blir det alltid en kamp om hvordan Ubisoft ikke kan lage spill eller hvordan spillet suger. Voks opp folkens, latterlig.

 

Dette er minstekrav... Det anbefalte komponenter er:

Core i7-3770 4-Core 3.4GHz / FX-8350

GeForce GTX 780 eller

Radeon R9 290X

8 GB ram

for maks fps må man mest sansynlig ha enda bedre, det vil si gtx 980 eller flere skjermkort.

Dette er urimelige krav til et spill, som ikke akkurat ser ut som de har tatt noe kvantesprang med det visuelle.

Lenke til kommentar

 

 

Er vel gjerne det at de nå presser opp kravene til de nye konsollene som er kommet på markedet, det vi ser nå er trolig de spesifikasjonene som vil være "standard" for de neste årene fremover... Kan ikke uttale meg om de har optimalisert det dårlig eller ei dog...

 

Må jo si at det ser litt pent ut, og nå til dags er det små forskjeller som virker mer inn på ytelse enn det som er åpenbart ved første øyenkast.

Dette er systemkrav som er flere ganger kraftigere enn de nye konsollene har. Dette er kun latterlig dårlig programmering.

Ehh... du er klar over at man ikke kan sammenligne spesifikkasjonene direkte? Det har altid vært slik at konsoller har dårligere hardware, fordi den (var) kun dedikert til spill, og derav ikke trenger like rå hardware som en pc, som tross alt er skal og gjør til en hver tid så veldig mye mer enn bare å kjøre spill.

 

Ta noe enkelt PS1, hadde 33,9 mhz cpu og 2 mb ram. Vanlig pc på denne tiden var vel ca 66 - 90 mhz cpu og 8-32 mb ram. Likesåfult var ps1 helt på høyde med det beste av det beste en pc kunne få til i spill.

 

Enklere tall, men regelen gjelder fremdeles i dag. Konsoll gjør mindre og klarer seg med mindre. Så ikke sammenlignd hardware direkte tall for tall, komponent for komponent.

 

Nei du kan ikke sammenligne direkte siden du kan programmere rett mot GPU på konsoller siden alle har samme hardware. På pc må du gå via et API som DirectX, dette koster ytelse.

Du må også ha annen støtte for ulik hardware, dette spiser ytelse.

 

PS1 kan ikke sammenlignes helt da den var dyr og skjemkortene var primitive og ganske lite standarisert.

Både PS4 og One bruker AMD integrert grafikk altså ren pc teknologi, nei, den aktuelle chipen brukes ikke på pc men sammenlignbare gjør det.

 

Klart om du koder råttent vil systemkravene øke, en produsent ønsker å holde minimum kravene nede for å øke salget, at spillet ser bra ut på kraftige systemer er en bonus, ulempen er at dette krever mer krevende koding og testing.

Lenke til kommentar

Så lenge Uplay eksisterer så kjøper ikke jeg noe fra Ubisoft igjen. Hadde spilt ca 4 timer av Far Cry 3 før spillet låste seg helt og save filene var korrupte. Endte med at jeg måtte pirate spillet for å få fullført det.

Det er derfor man alltid tar backups så ofte som mulig. Jeg har brent meg på å ikke ha backups tidligere, men ikke på flere år nå. Det er heller ikke et Uplay-spesifikt problem, og jeg har ikke opplevd problemer med Uplay-saves til tross for at jeg bruker mer tid på spill fra Ubisoft enn fra andre utviklere tilsammen.

Lenke til kommentar

Ubisoft og PC er den verste kombinasjonen tenkelig. Og disse minimumskravene er virkelig latterlige. Nekter å tro at spillet kommer til å være så avansert at det egentlig burde være nødvendig med så kraftig PC. Det er bare latskap.

 

Hvis jeg kommer til å kjøpe spillet blir det på Xbox One/PS4. Men vet ikke om jeg gidder. Til og med om spillet blir veldig bra er jeg lei av formelen, og har ikke lyst å støtte Ubisoft med pengene mine, de er etter min mening like fæle som EA for tiden.

 

Det triste er jo at Ubisoft lar være å optimalisere spillene sine for PC, fordi de forventer å selge dårlig på plattformen. Men de dårlige portene og høye kravene gjør jo at færre ønsker å kjøpe spillet til PC ...! For ikke å nevne at PC-gamere er forbanna over hvordan Ubisoft behandler de, med uPlay og late porter, så mange laster ned spillene ulovlig i stedet for å gi penger til Ubisoft, av ren trass. Det blir en selvoppfyllende profeti fra Ubisofts side.

 

Jeg har basically PC-en de setter som minimum (litt bedre prosessor, 8gb ram), og klarer å kjøre alle nye spill i 60 FPS og 1440P, ved å skru ned på skygger og AA. Så at dette spillet, som ikke ser noe spesielt ut i det hele tatt, skal kreve så mye synes jeg er merksnodig.

 

Føler meg egentlig ganske enig i det du sier...

Lenke til kommentar

 

Så lenge Uplay eksisterer så kjøper ikke jeg noe fra Ubisoft igjen. Hadde spilt ca 4 timer av Far Cry 3 før spillet låste seg helt og save filene var korrupte. Endte med at jeg måtte pirate spillet for å få fullført det.

Det er derfor man alltid tar backups så ofte som mulig. Jeg har brent meg på å ikke ha backups tidligere, men ikke på flere år nå. Det er heller ikke et Uplay-spesifikt problem, og jeg har ikke opplevd problemer med Uplay-saves til tross for at jeg bruker mer tid på spill fra Ubisoft enn fra andre utviklere tilsammen.

 

Har aldri skjedd at Origin eller Steam har hatt korrupte save filer, så da må det være noe med Uplay.

Jeg kommer nok til å kjøpe Far Cry 4 å legge den til Uplay biblioteket, men tror jeg kommer til å laste spillet ned fra piratbukta. Håper at Uplay dør sakte men sikkert ut å at vi får overført spillene til Steam en gang i fremtiden. Far Cry 3 var såpass bra spill at jeg nok kommer til å spille det om igjen en gang.

Lenke til kommentar

 

 

Det betyr på ingen måte at spillet er krevende. For å få til de minimumskravene må de ha laget det dårligst kodede spillet som Steam har sett. Et R9 270 er kraftigere enn konsoll, men du må altså ha et kort som er litt svakere enn R9 280X som minimumskrav? Det er jo bare latterlig. Håper Steam stenger alle ubisoft spill ute pga av elendig kvalitet. Absolutt ingen bør kjøpe spill fra Ubisoft, rett og slett.

 

De har og prestert å kalle 30 fps best tim action og adventure spill, og at det skal være mest cinematic. De har også prestert å si at piksler bare er et tall og betyr ingenting. Kan Stortinget innføre lover mot salg av Ubisoft i Norge? plz?

 

De lager spill med elendig kvalitet, lyger til forbrukerene (ikke vanskelig å bevise engang, så mange eksempler), tar ekstra betalt for innhold som en forventer å få når du kjøper spillet osv osv osv.

 

For å ikke snakke om at Uplay gjør det nærmest umulig å spille spillene du har. Prøvde å spille gjennom AC 2 og AC3. Etter 3 timer med slit (inkluderer du tiden det tok for å downloade AC sånn 3 ganger blir det jo utrolig høyt) klarte jeg endelig å få ac til å fungere. Spilte 80%, så stoppet bare spille å virke. Jeg er stolt over å aldri ha kjøpt et Ubisoft spill ialfall, trist at Nvidia velger å legge med så mange av Ubisoft sine spill gratis.

 

 

Er skuffa over at Ubisoft driter i gameplay både på konsoll og PC. Men finner nok betre spill å bruke pengane på garantert.

 

 

 

Virker som om veldig mange mennesker er uenige med dere:

 

http://www.metacritic.com/search/all/assassin%27s%20creed/results

 

 

Jeg snakker ikke om hvordan spillene er. Jeg har ikke noe mot de som sitter og utvikler spillene på lavere nivå osv. Jeg liker ikke Ubisoft som selskap, uavhengig av hvor gode spill de lager. Hvis Far Cry 4 viser seg å være et utrolig bra spill vil jeg fortsatt ikke kjøpe det. Det kan få 100 på metacritic, og jeg ville ikke kjøpt det fordi det er Ubisoft. Hvis folk ikke slutter å kjøpe elendige produkter fra et selskap som narrer og lyger til kundene sine, så fortsetter de. Ubisoft viser klart at de ikke bryr seg, så lenge de fleste er uvitene om det og fortsetter å kjøpe spillene. Alt det Ubisoft gjør når ikke frem til almenheten, det er bare et fåtall som leser på spillrelaterte sider. Derfor selger Ubisoft massevis. Eneste måten er å ikke kjøpe. Ingen Ubisoft spill. Og for all del, hvis du skal kjøpe bør du absolutt aldri pre-ordere. Du vet aldri hva kvalitet du kan få når det gjelder Ubisoft. Håper du er klar over at Ubisoft har satt produksjon av PC versjon til Ubisoft Ukraine. Det vil altså si at de bare har funnet et landet med mye og billig arbeidskraft, slik at de kan bruke minst mulig penger på PC port, siden de ikke bryr seg om kvaliteten uansett.

 

 

 

Hva er det du prater om?

Du virker helt vrangforestilt.

 

Hvis Far Cry 4 blir et fantastisk bra spill så nekter du å kjøpe dette fordi du ikke liker Ubisoft?

Hvordan kan det ha seg at et selskap som lager kjempegode spill er et selskap du ønsker å hate?

 

Er det slik at de må lage dårlige spill for at du skal like dem?

Dette gir ingen mening for meg.

 

Jeg har brukt Uplay siden det kom på markedet, har kjøpt over 30 titler og har aldri opplevd noen problemer overhodet. Alt patcher raskt og fint, det er ryddig og god ytelse i gui-et, har aldri mistet savegames etc. Selvfølgelig kan ikke Uplay klienten måle seg med Steam, men at du hater Ubisoft så mye uten at du skriver en eneste grunn for hvorfor klarer jeg bare ikke å forstå.

 

Å si at Ubisoft ikke bryr seg om spillere er ikke en grunn sålenge du ikke spesifiserer. Du nevner bare gang på gang at Ubisoft er slemme og stygge med kundene sine og ikke bryr seg om dem, uten å presisere hva du mener. Patetisk!

 

At du har hatt et problem med å klare å installere et AC-spill og at det ikke lengre fungerte når du kom til 80% er ingen grunn til å hate Ubisoft for. Om du har en elendig maskin, med korrupte filer og gamle drivere er det vanskelig for Ubisoft å ta høyde for slikt. Ser ut til at ekstremt mange har spilt gjennom AC3 uten problemer så i dette tilfellet ligger problemet hos deg og ikke hos Ubisoft slik jeg ser det.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Kanskje dette betyr at det ikke er begrensning på 60fps i Unity :-);-)

 

Beklager å måtte skuffe deg, men nå har de vel allerede uttalt seg om at det blir låst til 30fps (og muligens 900p) fordi det "ser bedre ut" og "gir en mer filmatisk opplevelse".

Noe som vel gjør disse kravene enda drøyere.

 

Er kanskje en mulighet for at dette blir unlocked på ett eller annet vis som andre spill har blitt, men siden det er bygget og basert på 30fps så kan det gi stabilitetsproblemer osv.

Og selv om det skulel fungert trenger du en rimelig heftig maskin for å dra det, så glatt 60fps gameplay kan du nok se langt etter ;)

Lenke til kommentar

Det betyr på ingen måte at spillet er krevende. For å få til de minimumskravene må de ha laget det dårligst kodede spillet som Steam har sett. Et R9 270 er kraftigere enn konsoll, men du må altså ha et kort som er litt svakere enn R9 280X som minimumskrav? Det er jo bare latterlig. Håper Steam stenger alle ubisoft spill ute pga av elendig kvalitet. Absolutt ingen bør kjøpe spill fra Ubisoft, rett og slett.

 

De har og prestert å kalle 30 fps best tim action og adventure spill, og at det skal være mest cinematic. De har også prestert å si at piksler bare er et tall og betyr ingenting. Kan Stortinget innføre lover mot salg av Ubisoft i Norge? plz?

 

De lager spill med elendig kvalitet, lyger til forbrukerene (ikke vanskelig å bevise engang, så mange eksempler), tar ekstra betalt for innhold som en forventer å få når du kjøper spillet osv osv osv.

 

For å ikke snakke om at Uplay gjør det nærmest umulig å spille spillene du har. Prøvde å spille gjennom AC 2 og AC3. Etter 3 timer med slit (inkluderer du tiden det tok for å downloade AC sånn 3 ganger blir det jo utrolig høyt) klarte jeg endelig å få ac til å fungere. Spilte 80%, så stoppet bare spille å virke. Jeg er stolt over å aldri ha kjøpt et Ubisoft spill ialfall, trist at Nvidia velger å legge med så mange av Ubisoft sine spill gratis.

 

Eg er ganske sikker på at spillet ble korrupt pga cracken, hadde du faktisk kjøpt spillet ville du nok ikkje fått sånne problemer.

Lenke til kommentar

Titan Pc'n på komplett er på salg... De nye konsollene har vært ute litt og spill ruller inn på løpende bånd.. Men svært få av disse spillene gjør noe hopp mot såkalt nextgen enda...

 

PC har jo hatt denne grafikken lenge..

Men... Jeg tenker jeg sitter på min 3 år gamle PC et år eller mer til... kjører fortsatt det jeg vil kjøre både på ultra og ned mot medium ...Ser fortsatt knall bra ut i mine øyne.. Og har PS4 ...Ikke kraftig imponert over spilla enda... men men..

Kommer nok noen knall spill til neste år.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...