Gå til innhold

Steam har blitt billigere i Norge etter valutaendring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes tilfeldigvis ikke en tjeneste som sammenligner Steam-prisene for de forskjellige regionene? Det kan da ikke være så forferdelig vanskelig å lage et script som henter ut prisen på et par tusen titler.

 

Ser du allerede fikk svar, men du kan også bruke https://steamdb.info. Søker du opp spilla får du opp prisene i forskjellige regioner sammenlignet mot hverandre, f.eks https://steamdb.info/app/228760/

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

 

 

Litt skuffende at Far Cry 4 nå står oppført med en pris på kr 499,-. Det er en god hundrelapp for mye.

Konsollpriser på pc-spill blir nok en hit...

 

Forøvrig litt spesielt at en kan bestille en fysisk kopi av FC4 for 399,- på cdon, men de legger seg også på konsollpriser (479,-) for download-versjon. Antar det er Ubisoft/uplay som dikterer prisen der.

 

Fullstendig ulogisk er det i alle fall.

Nå har download av nye spill fra steam eller andre offisielle butikker alltid vært dyrt.

DVD er billigere og nøkler som regel enda billigere.

Tror dette kommer av at det er så enkelt og at de har funnet at de må legge seg helt lavest for å få de prisbevisste og det lønner seg ikke.

Lenke til kommentar

Litt skuffende at Far Cry 4 nå står oppført med en pris på kr 499,-. Det er en god hundrelapp for mye.

 

Prisen i Euro var €59,99. Så det er ikke store forskjellen. Men ja, det er blodig dyrt. Bedre å stikke innom GreenManGaming, betale i Dollar og i tillegg få en 20-25% rabattkode.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Dette er høyst midlertidig spør du meg. Det er absolutt ingen grunn til å tro at akkurat Norge blir tvunget på egen valuta for å gjøre det billigere for oss på lang sikt. Dette er gjort for å kunne øke prisene her kontra resten av Europa. Det er det eneste som gir mening økonomisk.

 

Jeg er 100% sikker på at vi har Origin-priser om et par måneders tid. Det hadde vært interessant med en oppfølgerartikkel da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad jeg ikke er dum nok til å kjøpe spill til full pris uansett hva det er. Jeg kjøper kun på store salg, og selv da veldig få spill.

 

Og jeg foretrekker å få prøvd ut et spill og se om jeg liker det eller ikke, ikke kjøpe blindt, typ. ha bind for øya og peke tilfeldig på skjermen. Demoer burde det bli mange flere av.

 

Men har du pengene å bruke på dem, flott! Bare ikke klag på prisen senere når du allerede har fått vite den. :p

Lenke til kommentar

 

Går det ann å gå tilbake til Euro? Forstår ikke Steam market med norske priser :p

 

Hehe. Forstår følelsen. Jeg håper bare de ikke oversetter "butikksiden" til norsk og tvinger dette også på oss slik som Origin gjør. Da hadde jeg blitt litt irritert.

Er nok ikke den eneste slm hadde blitg irritert nei. Jeg vil ha ting på engelsk. Er det virkelig så vanskelig å la meg velge språk? :(
Lenke til kommentar

 

 

Går det ann å gå tilbake til Euro? Forstår ikke Steam market med norske priser :p

 

Hehe. Forstår følelsen. Jeg håper bare de ikke oversetter "butikksiden" til norsk og tvinger dette også på oss slik som Origin gjør. Da hadde jeg blitt litt irritert.

Er nok ikke den eneste slm hadde blitg irritert nei. Jeg vil ha ting på engelsk. Er det virkelig så vanskelig å la meg velge språk? :(

Dette er bare for å gi muligheten til å suge mer penger fra deg, ikke for å være omtenksom ovenfor nordmenn. Hadde det vært det så hadde prisene vært like overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...