Gå til innhold

Steam har blitt billigere i Norge etter valutaendring


Anbefalte innlegg

 

Spiller liten rolle, hvem kjøper spill til fullpris på steam uansett? Har brukt Gamingdragons.com og G2A.com i lang tid.

Da støtter du med andre ord folk som bruker stjelte kort, svindel o.l. Gjør det selv, men det er ikke bra.

 

 

Nei, jeg gjør ikke det. Har ingen grunn til å tro at det har vært tilfellet med de nøklene jeg har kjøpt på de sidene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Spiller liten rolle, hvem kjøper spill til fullpris på steam uansett? Har brukt Gamingdragons.com og G2A.com i lang tid.

Da støtter du med andre ord folk som bruker stjelte kort, svindel o.l. Gjør det selv, men det er ikke bra.

 

 

Kilde?

 

AtW

 

Here and here.

 

Har en til som jeg fikk på mail hos bohemia:

Hello,

 

please never buy CD keys from online "key stores". Source of keys sold

by these sites is unknown and it is possible those keys are stolen. So

yes, there is a chance your friend will get banned.

Please shop only from sites approved by us, such as store.bistudio.com

or store.steampowered.com and if you want to save money, wait for a

sale.

Lenke til kommentar

Skjønner, "kilden" din er at spillselskaper ikke liker at selskapene selger spillene deres billige og forpurrer deres forsøk på regionsprising. Du synes ikke det er litt langt og utifra det mene at det er vist at det er stjelte kort og svindel?

 

AtW

 

Han har bevist nokså grundig at de ikke er offisielle forselgere av disse nøklene. Hvor tror du de får nøklene fra? Faller de fra himmelen tror du?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

 

Skjønner, "kilden" din er at spillselskaper ikke liker at selskapene selger spillene deres billige og forpurrer deres forsøk på regionsprising. Du synes ikke det er litt langt og utifra det mene at det er vist at det er stjelte kort og svindel?

 

AtW

 

Han har bevist nokså grundig at de ikke er offisielle forselgere av disse nøklene. Hvor tror du de får nøklene fra? Faller de fra himmelen tror du?

 

 

Å ikke være en offisiell selger er ikke det samme som å drive med stjeling og svindel, jeg tror de får nøklene fra land der de selges billigere.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Å ikke være en offisiell selger er ikke det samme som å drive med stjeling og svindel, jeg tror de får nøklene fra land der de selges billigere.

 

AtW

 

 

Joda - for all del - er det noe vi mennesker er flinke til, så er det å overbevise oss selv om at det finnes en magisk grunn til at vi får ting langt billigere enn det egentlig burde være.

 

"Hva? jobbet han svart? Det ante jeg virkelig ikke..." og "Hva? kommer denne fantaistiske biffen fra en okse som levde sitt korte liv i fangenskap før den ble brutalt slaktet mens den levde sine siste timer i angst? Det ante jeg virkelig ikke?" etc...

 

Så fortsett gjerne å tro at det finnes et magisk land hvor utviklere pøser ut steam-nøkler som du kan kjøpe billig mens de som laget spillene du kjøper fremdeles får de pengene de fortjener. Gjerne mens innbyggerene i dette magiske landet får sin livskvalitet øket fordi du kjøper disse nøklene.

 

Om alt annet feiler, så svikter aldri blind tro.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner, "kilden" din er at spillselskaper ikke liker at selskapene selger spillene deres billige og forpurrer deres forsøk på regionsprising. Du synes ikke det er litt langt og utifra det mene at det er vist at det er stjelte kort og svindel?

 

AtW

 

Han har bevist nokså grundig at de ikke er offisielle forselgere av disse nøklene. Hvor tror du de får nøklene fra? Faller de fra himmelen tror du?

 

 

Å ikke være en offisiell selger er ikke det samme som å drive med stjeling og svindel, jeg tror de får nøklene fra land der de selges billigere.

 

AtW

 

Men da kunne jo like godt de landene som har så billige spill vært godkjente, og solgt spill på nettet selv?

 

Tror det ligger mer bak enn som så. Tror ikke spillselskapet i seg selv taper særlig med penger så er rart de er i mot det. For en plass må jo noen ha kjøpt de kodene som selges så billig, og jeg vil med god tro at det er fra stjelte kort. Er jo selvfølgelig ikke sikker, men ser flere på twitch/youtube osv skriver om dette.

 

Var vel en sak for en liten stund siden der vanlige personer utga seg for å være spillanmeldelere og fikk drøssevis med steamkoder ol. tilsendt fra utviklere. Dette kan jo også være en liten % av disse kodene. (Kilde kotaku). Var vist bare en liten mail til spillselskapene det så fikk man gratis (tror de er OBS på dette nå).

Endret av Krispo123
Lenke til kommentar

 

 

Å ikke være en offisiell selger er ikke det samme som å drive med stjeling og svindel, jeg tror de får nøklene fra land der de selges billigere.

 

AtW

 

 

Joda - for all del - er det noe vi mennesker er flinke til, så er det å overbevise oss selv om at det finnes en magisk grunn til at vi får ting langt billigere enn det egentlig burde være.

 

"Hva? jobbet han svart? Det ante jeg virkelig ikke..." og "Hva? kommer denne fantaistiske biffen fra en okse som levde sitt korte liv i fangenskap før den ble brutalt slaktet mens den levde sine siste timer i angst? Det ante jeg virkelig ikke?" etc...

 

Så fortsett gjerne å tro at det finnes et magisk land hvor utviklere pøser ut steam-nøkler som du kan kjøpe billig mens de som laget spillene du kjøper fremdeles får de pengene de fortjener. Gjerne mens innbyggerene i dette magiske landet får sin livskvalitet øket fordi du kjøper disse nøklene.

 

Om alt annet feiler, så svikter aldri blind tro.

 

 

Disse "magiske" landene finnes, på spillmarkedet heter disse "Brasil" og "Russland" og har vært en del av en måte å stoppe piratkopieringen på der borte.

Det at noen da handler de inn billig og underkutter regionsprisingen er ikke noe problem.

 

Hadde disse vært stjålet så kan jeg garantere deg at de forsvinner RASKT fra kontoen din, årsaken er at kredittkort gutta er raske med å ta tilbake pengene de ble kjøpt ifra og derav innhenter de nøkkelen igjen, evt banner Damp kontoen.

Nøkler kjøpt og aktivert utenfor sitt faktiske marked vil ofte fungere, teoretisk sett får de betalt, riktignok mindre, men kostnaden med å finne ut hvilke som er eksportert kontra en russer på besøk i Europa / USA for eksempel gjør at det koster MER enn det smaker.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Å ikke være en offisiell selger er ikke det samme som å drive med stjeling og svindel, jeg tror de får nøklene fra land der de selges billigere.

 

AtW

 

 

Joda - for all del - er det noe vi mennesker er flinke til, så er det å overbevise oss selv om at det finnes en magisk grunn til at vi får ting langt billigere enn det egentlig burde være.

 

"Hva? jobbet han svart? Det ante jeg virkelig ikke..." og "Hva? kommer denne fantaistiske biffen fra en okse som levde sitt korte liv i fangenskap før den ble brutalt slaktet mens den levde sine siste timer i angst? Det ante jeg virkelig ikke?" etc...

 

Så fortsett gjerne å tro at det finnes et magisk land hvor utviklere pøser ut steam-nøkler som du kan kjøpe billig mens de som laget spillene du kjøper fremdeles får de pengene de fortjener. Gjerne mens innbyggerene i dette magiske landet får sin livskvalitet øket fordi du kjøper disse nøklene.

 

Om alt annet feiler, så svikter aldri blind tro.

 

 

Jaggu er ikke vi mennesker raske med å tro på det når storselskaper klager over sin syke mor også, og innbiller folk at det er de som sitter og programmerer og folk i fattige land som nyter godt av for høye priser...

 

Men som andre har nevnt, disse "magiske landene" finnes. At storselskapene ikke liker at de får litt mindre feit lommebok pga det hinder ikke det. Så angående å tro på feilaktigheter, så virker det som det er denne omfattende stjelingen og svindlingen som passer best til beskrivelsen din.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Å ikke være en offisiell selger er ikke det samme som å drive med stjeling og svindel, jeg tror de får nøklene fra land der de selges billigere.

 

AtW

 

 

Joda - for all del - er det noe vi mennesker er flinke til, så er det å overbevise oss selv om at det finnes en magisk grunn til at vi får ting langt billigere enn det egentlig burde være.

 

"Hva? jobbet han svart? Det ante jeg virkelig ikke..." og "Hva? kommer denne fantaistiske biffen fra en okse som levde sitt korte liv i fangenskap før den ble brutalt slaktet mens den levde sine siste timer i angst? Det ante jeg virkelig ikke?" etc...

 

Så fortsett gjerne å tro at det finnes et magisk land hvor utviklere pøser ut steam-nøkler som du kan kjøpe billig mens de som laget spillene du kjøper fremdeles får de pengene de fortjener. Gjerne mens innbyggerene i dette magiske landet får sin livskvalitet øket fordi du kjøper disse nøklene.

 

Om alt annet feiler, så svikter aldri blind tro.

 

 

Et eksempel på et magisk land med en magisk butikk: Brasil og nettstedet nuuvem.com.br. En autorisert Steam-forhandler. Eksempelvis selger de Shadow of Mordor til 70 Brasilianske real, cirka 190 kroner. På Steam koster det 340 kroner. Nuuvem er en butikk for Brasilianere, så det er nok en gråsone. Men det er ihvertfall ikke kjøpt med stjålne kredittkort.

 

Samme spill for du også kjøpt via f.eks G2A for cirka 160 kroner, men da via russisk VPN osv. Og en liten risiko for at spillet kan bli fjernet i etterkant, uten at jeg kjenner til noen som har opplevd dette. Steam stenger typisk ikke en konto dersom man har kjøpt et spill "ulovlig", men kan fjerne spillet fra kontoen. De KAN også stengen kontoen, dersom du bryter reglene... Jeg tror det skjer ytterst sjelden.

Valve may cancel your Account or any particular Subscription(s) at any time in the event that (a) Valve ceases providing such Subscriptions to similarly situated Subscribers generally, or (b) you breach any terms of this Agreement (including any Subscription Terms or Rules of Use). In the event that your Account or a particular Subscription is terminated or cancelled by Valve for a violation of this Agreement or improper or illegal activity, no refund, including of any Subscription fees or of any unused funds in your Steam Wallet, will be granted.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Første nye spill til salgs:

Dreamfall Chapter:

USD: 29-> 188kr

Euro 29-> 238kr

NOK: 279kr

Kanskje artikkelforfatter bør ta en overhaling av artikkelen igjen. Samt endre overskrift :)

 

Dessverre er Dreamfall Chapters laget av et norsk selskap og da priser de seg etter hva det hadde kostet i Norge. Norske prisen er 40% dyrere enn den amerikanske.

 

Har også sett at Alien: Isolation har gått opp fra 340 til 399,99. Tror dette er bare generell prising fra Steam og at utgivere og utviklere kommer til å etterjustere prisene til å tilsvare mer norske priser på PC-spill. Håper ikke frykten min om at Steam prisene ender opp rundt 400-500kr per spill fra nå av blir sann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...