Gå til innhold

Hvordan ser den perfekte hjemskjermen ut?


Anbefalte innlegg

Den beste hjemskjermen får man på Windows Phone hvor man kan variere størrelsen etter viktighet og la f.eks. kalender være stor slik at man kan se flere avtaler uten å åpne appen.

Det er jo helt fantastisk! Skulle ønske Android hadde en lignende mulighet til å vise for eksempel avtaler på hjemskjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt fantastisk! Skulle ønske Android hadde en lignende mulighet til å vise for eksempel avtaler på hjemskjermen.

 

Slik som dette:?

post-4180-0-21742800-1412330247_thumb.png

edit: Denne kalender widgeten heter Resizable CalWidget.

 

Jeg liker en ryddig hjemskjerm, med et par mye brukte snarveier.

Resten ligger dandert på neste side, i mapper som er i tommelavstand.

post-4180-0-18128400-1412330344_thumb.png

Endret av gotark
Lenke til kommentar

Komplisert spørsmål.

 

Brukt samme hjemskjermen i et par år på selve mobilen. Ryddig skjerm med apps plassert i mapper, med en custom overlay som kan aktiveres med dobbelttrykk på skjermen som legger seg over hjemskjermen og har kontrollpanel for hjemmeautomasjon, temperatursensorinfo, og andre "this device controls everything"-ting.

 

Men det meste av mobilinteraksjon skjer på Pebble. Situasjonsbestemt oppsett som bytter både hva apps gjør og hvordan watchface ser ut avhengig av situasjon. Kan gjøre det meste jeg trenger å gjøre rett derfra, fra hjemmeautomasjon, til mediastyring hjemme og borte, til kalender, gjøremålslister, sanntidsinfo for kollektivtransport, etc. Derfor er egentlig Pebble stedet hvor "hjemskjermen" betyr mest, og den bytter mellom informasjonsvisning og kontrollskjermer automatisk avhengig av hvor jeg er/hva jeg gjør/hva som er tilkoblet/program som kjører på PC/whatever.

 

Selve mobilen plukker jeg sjelden opp ved mindre jeg trenger tastaturinput, men er ikke typen til å gå med hodet begravet i messengerapps ved mindre det er noe prekært.

 

Link til den overlay appen du bruker?

Lenke til kommentar

 

Den beste hjemskjermen får man på Windows Phone hvor man kan variere størrelsen etter viktighet og la f.eks. kalender være stor slik at man kan se flere avtaler uten å åpne appen.

Det er jo helt fantastisk! Skulle ønske Android hadde en lignende mulighet til å vise for eksempel avtaler på hjemskjermen.

Denne virker bra. Her får du ikke bare kalender, men facebook, twitter osv Man kan bytte tema, forandre størrelsen osv. live oppdatering hele tiden eller custom. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rdr.widgets.core&hl=no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Komplisert spørsmål.

 

Brukt samme hjemskjermen i et par år på selve mobilen. Ryddig skjerm med apps plassert i mapper, med en custom overlay som kan aktiveres med dobbelttrykk på skjermen som legger seg over hjemskjermen og har kontrollpanel for hjemmeautomasjon, temperatursensorinfo, og andre "this device controls everything"-ting.

 

Men det meste av mobilinteraksjon skjer på Pebble. Situasjonsbestemt oppsett som bytter både hva apps gjør og hvordan watchface ser ut avhengig av situasjon. Kan gjøre det meste jeg trenger å gjøre rett derfra, fra hjemmeautomasjon, til mediastyring hjemme og borte, til kalender, gjøremålslister, sanntidsinfo for kollektivtransport, etc. Derfor er egentlig Pebble stedet hvor "hjemskjermen" betyr mest, og den bytter mellom informasjonsvisning og kontrollskjermer automatisk avhengig av hvor jeg er/hva jeg gjør/hva som er tilkoblet/program som kjører på PC/whatever.

 

Selve mobilen plukker jeg sjelden opp ved mindre jeg trenger tastaturinput, men er ikke typen til å gå med hodet begravet i messengerapps ved mindre det er noe prekært.

Link til den overlay appen du bruker?

 

 

Tasker sin scenefunksjon

Lenke til kommentar

 

 

Den beste hjemskjermen får man på Windows Phone hvor man kan variere størrelsen etter viktighet og la f.eks. kalender være stor slik at man kan se flere avtaler uten å åpne appen.

Det er jo helt fantastisk! Skulle ønske Android hadde en lignende mulighet til å vise for eksempel avtaler på hjemskjermen.

Denne virker bra. Her får du ikke bare kalender, men facebook, twitter osv Man kan bytte tema, forandre størrelsen osv. live oppdatering hele tiden eller custom. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rdr.widgets.core&hl=no

glemte noe vesentlig: Den er scrollbar.

Lenke til kommentar

 

Den beste hjemskjermen får man på Windows Phone hvor man kan variere størrelsen etter viktighet og la f.eks. kalender være stor slik at man kan se flere avtaler uten å åpne appen.

Det er jo helt fantastisk! Skulle ønske Android hadde en lignende mulighet til å vise for eksempel avtaler på hjemskjermen.

Widget locker. Da slipper du å måtte låse opp telefon for å finne ut hva kalenderen sier. Du har dem rett på låseskjerm.

Lenke til kommentar

"hjem" skjermen i iOS er jo teilbakestående som alltid i forhold til Android. Det flotte med sistnevnte er at man kan f.eks. som vist på bilde nr 11 ha et mini-kalender, eller rettere sagt viser den bare "events" som er lagt inn i kalenderen og det kan man gjøre manuelt, få et ferdig oppsett eller kombinere flere. For noen som har litt å gjøre om dagene er det nokså viktig og nyttig.

I tillegg kan man ha all slags nyhets-widget, sosiale widget, vær, klokke enten som widget eller som dynamisk wallpaper... mulighetene er endeløse. Jeg synes akkurat dette er noe som er utrolig bra med Android contra iOS, og jeg setter alltid opp skjermen slik at jeg kan bruke telefonen fortest mulig uten å bla gjennom flere skjermer, mapper etc.

Sånn sett så er iOS hjem-skjermen et tilbakestående samling av snarveier og ingenting annet.

Lenke til kommentar

Det å forholde seg til hjemskjerm begynner vel å bli litt gammeldags? Med iOS så drar du bare fingeren ned så du får frem Spotlightsøk også skriver du bare inn 1-2 bokstaver og velger appen?

 

Noe som fremdeles er et fingersveip og ett til to trykk mer enn hva man trenger om man har appen man er ute etter på første hjemskjerm.

 

For ikke å snakke om at man må huske hva appen man er ute etter heter istedenfor at fingrene bare vet hvor den ligger. Og henter man ned en app som starter med de samme bokstavene som en annen (mye brukt app) så er det jo plutselig full forvirring om man skal bruke spotlightsøk og en ny app dukker opp der den gamle pleide å ligge etter x antall bokstaver.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...