Gå til innhold

Hvordan ser den perfekte hjemskjermen ut?


Anbefalte innlegg

Jeg tror du har en temmelig feilaktig vurdering av "virkeligheten" om du legger lista på det nivået, du må også klare å skille mellom å ha interesse for teknologi og det ha å interessen for å fikle med alt og ingenting. Du kan ha stor interesse for teknologi uten å ha et behov for å kunne tweake hver minste, lille detalj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du har en temmelig feilaktig vurdering av "virkeligheten" om du legger lista på det nivået, du må også klare å skille mellom å ha interesse for teknologi og det ha å interessen for å fikle med alt og ingenting. Du kan ha stor interesse for teknologi uten å ha et behov for å kunne tweake hver minste, lille detalj.

Ja, det var nesten det jeg mente, at man kan være glad i bruke teknologi og holde seg oppdatert på teknologi utenom at man kan teknologi. Jeg er det største tilhengern at folk må få bruke det dem vil av telefoner og datamaskiner. Viktigste er at du finner noe som funker for ditt bruk og er slik du vil ha det.

Lenke til kommentar

Her tror jeg du må ha litt større perspektiv på ting, nå fremstår du utrolig fordomsfull og jeg kan understreke at det er mange som er langt over gjennomsnittlig teknologiinteresserte som har opptil flere Appleprodukter, jeg vil gå så langt som å påstå at folk som har holdninger som deg har et temmelig begrenset syn på teknologi, for Appleprodukter er like mye endel av den teknologiskeverden som alt mulig annet og du har tydeligvis en veldig sterkt formening og holdning om at "iProdukter" noe du aldri skal ha eller ta i og da har du allerede avskjæret en stor del av det teknologiske markedet.

 

En som er interessert i teknologi for teknologien sin skyld har ikke slike fordommer som du viser her, selv er jeg innom Android, iOS og Windows Phone årlig for å få med meg hva som skjerm på de forskjellige frontene, og selv om jeg foretrekker Windows som desktop OS hjemme så tester jeg til stadighet Linux Mint, Windows 10 Techincal Preview osv... Jeg har itillegg til dette bærbare med Mac OS X så jeg får testet ut det nyeste på stortsett alle fronter, akkurat som en som er langt over gjennomsnittlig teknologiinteressert burde.

 

Men likevel så har jeg falt på iOS som min foretrukne plattform for mobiloperativsystem, Mac OS X for bærbart og Windows for desktop og Windows Server for hjemmeserver. Det å konkludere med at valg av programvareplattform viser hvor teknologiinteressert en person er, blir temmelig dødfødt og meningsløst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syns jo at det blir som om, ja, "Gatebil"-bladet hadde en stor sak om bilene til de ansatte. Men så hadde alle bare helt vanlige, standarde biler. Ingen hadde lagt ned noe tid og krefter på å få en bil litt utenom det vanlige. Ingen ekstra hestekrefter, ingen spoilere, ingen ting utenom det vanlige.

 

Folk her har tatt iPhone'en ut av esken, også installerte de NSB-app'en først, og etterpå installerte de YR sin app. Derfor er YR-ikonet til høyre for NSB-ikonet i ikonlisten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

t9k5lz.png

 

Enkelt trykk åpner appene, såklart.

Men ved å sveipe på ikonet i stedet for å trykke funker de som mapper som inneholder følgende:

 

- Klokken:Kalender og Klokke

- Den rett under klokken på høyre side gir Human Japanese, Human Japanese Intermediate samt andre relevante apps ift japansk.

- Telefonen: tre kontakter jeg ofte ringer

- Hangouts: samme tre kontaktene

- Messenger: samme der og

- Spill (nest øverst på venstre side) viser alle spill

- S Note gir div tegne/notat apps

- Youtube - Plex, Netflix, Video Player, Chromecast, IMDB

 

Sveipe opp på skjermen gir oversikten over åpne apps

Sveipe ned på skjermen drar ned notification drawer.

 

Litt greit å bruke stor skjerm når man har det, ikke bare ha 4 ikoner bredde og høyde... Har vurdert å legge inn widgets for div apps (FB osv) som pop-ups ved sveip OPP på ikonene kontra ned (mapper) men ser ikke noen grunn til det for min del enda.

 

Syntes det er mer behagelig enn de store ikonene overalt.

Lenke til kommentar

Her tror jeg du må ha litt større perspektiv på ting, nå fremstår du utrolig fordomsfull og jeg kan understreke at det er mange som er langt over gjennomsnittlig teknologiinteresserte som har opptil flere Appleprodukter, jeg vil gå så langt som å påstå at folk som har holdninger som deg har et temmelig begrenset syn på teknologi, for Appleprodukter er like mye endel av den teknologiskeverden som alt mulig annet og du har tydeligvis en veldig sterkt formening og holdning om at "iProdukter" noe du aldri skal ha eller ta i og da har du allerede avskjæret en stor del av det teknologiske markedet.

 

En som er interessert i teknologi for teknologien sin skyld har ikke slike fordommer som du viser her, selv er jeg innom Android, iOS og Windows Phone årlig for å få med meg hva som skjerm på de forskjellige frontene, og selv om jeg foretrekker Windows som desktop OS hjemme så tester jeg til stadighet Linux Mint, Windows 10 Techincal Preview osv... Jeg har itillegg til dette bærbare med Mac OS X så jeg får testet ut det nyeste på stortsett alle fronter, akkurat som en som er langt over gjennomsnittlig teknologiinteressert burde.

 

Men likevel så har jeg falt på iOS som min foretrukne plattform for mobiloperativsystem, Mac OS X for bærbart og Windows for desktop og Windows Server for hjemmeserver. Det å konkludere med at valg av programvareplattform viser hvor teknologiinteressert en person er, blir temmelig dødfødt og meningsløst.

Hehe, selv har jeg appleprodukt i huset, men skal jeg poste et bilde av min "hjemmeskjerm" her, så tror jeg appleproduktene får ligge bakerst i skuffen. De har ingen nytenking, eller innovasjon, om du vil. Samme gamle "kjipe" ui-et, som ikke lar meg som bruker velge noe som helst. Ok, jeg kan bytte prioritet på mine snarveier, men det er dog alt. Jeg som teknologi interessert ønsker å gjøre mer. Jeg vil f.eks at kalenderen skal fortelle meg når jeg skal til tannlegen, og det på hjemmeskjermen. Jeg vil og at min telefon skal informere meg, minutt for minutt om været de neste timene, uten å aktivt må be om det. Jeg vil osv, osv... men jeg skjønner at jeg er over gjennomsnittet interessert i teknologi, så.... gud bedre meg den dagen "pushing" består av å bytte rekkefølge på snarveier....

Og det er nettopp det ios lar deg gjøre. Bytte prioritet på snarveier. Jaggu sa jeg teknologi interessert... tek.no fremstår som en flokk med sauer, spør du meg...

Lenke til kommentar

Kudos til alle som gidder å ta seg tid til å bytte ut standard appikoner med noe annet, skjønner ikke hvorfor det er nesten ingen (nå tenker jeg på de som fint hadde klart det) som gidder å gjøre noe for å slippe rader på rader med stygge ikoner.

 

En annen ting som jeg har gjort på min skjerm er å samle apper innenfor samme tematikk og så bruke ett egenvalgt ikon for hver mappe, så når man klikker på ikonet så åpnes en meny med appene en har valgt. Har brukt scene funksjonen til tasker, men det er jo litt tidkrevende å sette opp dette (første gangen hvertfall) så skjønner hvorfor jeg sjelden eller aldri ser noen som har gjort det samme.

 

Jeg har lett etter en app som gjør dette på en enkel måte (man kan vel bruke UCCW også men den er ikke akkurat enkel). Noen som vet om non?

 

evt gratis app-ide hvis noen utviklere leser dette hehe.

 

her er sånn min skjerm ser ut:

http://i.imgur.com/CSK6ujK.jpg

Lenke til kommentar

Okay, men det vises ikke i noen av bildene på appstore, og listes ikke opp under features heller.Så hvis den kan gjøre det hvertfall ikke noe de har lagt mye vekt på såfall?. Altså jeg ser jo lett at den kan bytte ut standardikoner som jeg skrev om i starten av posten min, hvis det var det du tenkte på. men jeg mente en app som var dedikert til det jeg skrev om i andre halvdel

Lenke til kommentar

nei ikke helt. se på linken til min skjerm, når jeg klikker på et av de ikonene så dukker det opp en meny (man ser fortsatt hjemskjermen) hvor man ser alle appene jeg har valgt til hvert ikon med vanlig appikoner. Alså det fungerer jo i praksis som en mappe, bare at det kommer en overlay opp med transparent bakgrunn. Hadde vært lettere å vist med en video men du skjønner sikkert :p

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Ja, det er jo bare en mappe med transparent bakgrunn? De popper opp over hjemmeskjermen ved Sveip eler trykk på en app.

 

Sånn her;

 

2lnwfmw.png

 

Bare med transparent bakgrunn?

 

Evt blir det å bruke feks en ny hjemmeskjerm med relevante apps for hvert av de ikonene, og gjøre ikonene til hotlinks til de div hjemmeskjermene?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ja, det er jo bare en mappe med transparent bakgrunn? De popper opp over hjemmeskjermen ved Sveip eler trykk på en app.

 

Sånn her;

 

2lnwfmw.png

 

Bare med transparent bakgrunn?

 

Evt blir det å bruke feks en ny hjemmeskjerm med relevante apps for hvert av de ikonene, og gjøre ikonene til hotlinks til de div hjemmeskjermene?

 

Ja stemmer,det blir jo veldig likt sånn jeg har det ja :

 

post-26223-0-36864600-1412518757_thumb.png

 

Da vet jeg en måte til man kan gjøre det på, så takker! men hadde vært fett med en app som var dedikert til akkurat det der som man kunne tilpasse litt mer også

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Får vondt av å se på hjemmeskjermene.

Hvordan kan 21 folk ha den samme kjedelige 'stock'-skjermen? Vil ikke si jeg er så mye mer kreativ med min, men jeg organiserer apper i relevante mapper og personaliserer den litt.

 

xO2H24L.jpg

Endret av Slettet-lYdNbk55zt
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...