Gå til innhold

Hvordan ser den perfekte hjemskjermen ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut ifra hjemmeskjermene, så fremstår ikke Amobils ansatte til å være over gjennomsnittet interessert i mobiltelefoner og brukertilpasningsmulighetene. Ingen TV-kokker lærer folket å steke grandiosa, sist jeg sjekket?

 

Screenshot fra februar i år.

 

Under er det noen screenshot fra nå nettopp, når både kalenderen for i dag og i morgen er tom. Raden med 6 ikoner nederst, gir meg tilgang til 18 ulike apper. I tillegg til de 6 app'ene forklart av ikonene, kan jeg også "dra opp" og "dra ned" på de 6 ikonene, og da har jeg valgt andre app'er.

 

I tillegg kan jeg dra raden til både høyre og venstre, og da er det ytterligere 6 ikoner med andre app'er som åpnes ved å "dra opp" og "dra ned" (men jeg har valgt at de 3 ikonene til venstre alltid er Kontakter, Meldinger og Email). Så fra den beskjedne rekken med 6 ikoner, kan jeg starte hele 48 app'er med maks 2 fingerbevegelser.

 

I forlengelsen av dette, er ikonene i skuffene er nitidig organisert, slik bare en førsteklasses kontrollfreak har vilje og tålmodighet til å organisere ikoner. Både ikoner og navn er endret slik at alt matcher perfekt og harmonisk ..

post-229458-0-85631600-1412377584_thumb.png

post-229458-0-35329800-1412377621_thumb.png

post-229458-0-07053600-1412377636_thumb.png

post-229458-0-75658500-1412377640_thumb.png

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Ut ifra hjemmeskjermene, så fremstår ikke Amobils ansatte til å være over gjennomsnittet interessert i mobiltelefoner og brukertilpasningsmulighetene.

 

 

Må ikke forveksle det å være interessert i mobiltelefoner, og det å være interessert i å fikle mye med brukerinnstillinger og tilpasninger. Jeg er godt over gjennomsnitte teknologiinteressert, men interessen min for å drive å fikle med hver minste lilledetalj har forlengs forbigått. Det gjør meg ikke noe mindre teknologiinteressert av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo. Når man ser den simple hjemmeskjermen på iphone kontra android og wp, så er min påstand at de med iphone ikke er interessert i teknologi i det hele tatt. Og da mener jeg over gjennomsnittet interessert.

Jeg har iPhone og er uten tvil over gjennomsnittet interessert i teknologi. Når du til og med ser at ca halvparten av staben på et teknologinettsted har iPhone så tror jeg du må tenke deg litt bedre om.

 

Når jeg hadde android brukte jeg timesvis på å konfigurere, endre og tilpasse hjem-skjermen. Endte til slutt opp med å slette det aller meste av widgets og tilbake til den gode gamle ruteskjermen med apper.

Lenke til kommentar

Sånn her ser hjemskjermen min ut, veldig enkelt og greit. Alt er i mapper, alt er sortert alfabetisk og jeg bruker alltid spotlightsøk for å starte apper med unntak av de fire nederst på hurtigbaren.

 

Eneste jeg savner fra Android er muligheten for en klokkewidget, syntes det kan se visuelt veldig pent ut, men spesielt nyttig er det jo ikke for hver gang jeg skal sjekke klokka så ser jeg jo på låsskjermen hvor klokka står uansett og ikke på hjemskjermen.

Liker også Windows Phone sine litt mer interaktive ikoner, her kan Apple med fordel hente litt inspirasjon.

Lenke til kommentar

Min ser slik ut... Har tre skjermer, en startskjerm der jeg kan trykke på klokke, dato eller vær for å komme til alarm, kalender og Yr. Neste skjerm er bare apper satt i en rekkeføleg som jeg har vant til. Så er tredje skjerm bare kalender som viser uken på hele skjermen. Quick settings er vanlig S5 satt i en rekkefølge jeg liker...

post-360715-0-39515200-1412446723_thumb.png

post-360715-0-58762300-1412446727_thumb.png

post-360715-0-44457100-1412446731_thumb.png

post-360715-0-97426400-1412446735_thumb.png

Lenke til kommentar

 

attachicon.gifwp_ss_20141004_0003.png

 

attachicon.gifwp_ss_20141004_0002.png

 

Prøv dette med iOS eller Android :-D

 

Lett på Android da, er bare å bruke WP8 launcher, funker som fjell :)

 

 

 

Når jeg testet diverse WP8-launchere til Android så fungerte de ikke i nærheten av like bra? De har jo ikke den samme elegante innebygde støtten for notifikasjoner og "live-innhold" via ikoner / tiles så det tålte jo egentlig ikke sammenligning. Det at du kan få ting til å tilsynelatende se relativt likt ut betyr jo overhode ikke det samme som at det fungerer likt. Latterlig mye mer strøm brukte det også og ytelsen var så som så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

attachicon.gifwp_ss_20141004_0003.png

 

attachicon.gifwp_ss_20141004_0002.png

 

Prøv dette med iOS eller Android :-D

 

Lett på Android da, er bare å bruke WP8 launcher, funker som fjell :)

 

 

 

Når jeg testet diverse WP8-launchere til Android så fungerte de ikke i nærheten av like bra? De har jo ikke den samme elegante innebygde støtten for notifikasjoner og "live-innhold" via ikoner / tiles så det tålte jo egentlig ikke sammenligning. Det at du kan få ting til å tilsynelatende se relativt likt ut betyr jo overhode ikke det samme som at det fungerer likt. Latterlig mye mer strøm brukte det også og ytelsen var så som så.

 

Du må roote mobilen og innstalere alternative frameworks for å få live tiles. Når jeg sier det funker som fjell sier jeg ikke at det ser likt ut. Da fungerer det. Eneste problemet er at man kanskje fikk dårligere batterikapasitet. Men nå har det jo til og med kommet ferdige skjermer til Zooper widget som gir dette, har ikke prøvd men det pleier å være ganske vanntett da.

 

Man kan så og si få alt akkurat som man vil på Android men det tar ganske lang tid med fiksing og ordning, det er jo et stort drawback. Men greit når an har funnet et oppsett man er glad i som funker og bare vidrefører dette til neste mobil. Jeg har hatt samme startskjermen i mange år, hender jeg bytter litt ikoner osv bare.

Endret av Dirtyzecret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jo. Når man ser den simple hjemmeskjermen på iphone kontra android og wp, så er min påstand at de med iphone ikke er interessert i teknologi i det hele tatt. Og da mener jeg over gjennomsnittet interessert.

Jeg har iPhone og er uten tvil over gjennomsnittet interessert i teknologi. Når du til og med ser at ca halvparten av staben på et teknologinettsted har iPhone så tror jeg du må tenke deg litt bedre om.

 

Når jeg hadde android brukte jeg timesvis på å konfigurere, endre og tilpasse hjem-skjermen. Endte til slutt opp med å slette det aller meste av widgets og tilbake til den gode gamle ruteskjermen med apper.

Vel, er man over gjennomsnittet interessert i teknologi vil jeg tro du eier en telefon du kan tweake til det ugjennkjennelige, og ikke en telefon som andre dikterer hvordan skal se ut, når det kommer til UI.

At tek nettverket bruker iphone forteller meg at de er gått lei av teknologi og heller vil la seg diktere, noe også testen av siste i produktet vitnet om...

Er man over gjennomsnittet interessert, så kjøper man ikke ferdigbygd pc, man kjøper ikke iphone, man tweaker tilogmed tv apparatet og klokker den trådløse routeren, som selvfølgelig har linux.

Det du tror er over gjennomsnittet, er nok blitt det som virkelig er gjennomsnittet. Hvermansen i norge er opptatt av teknologi. Sånn er det bare...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jo. Når man ser den simple hjemmeskjermen på iphone kontra android og wp, så er min påstand at de med iphone ikke er interessert i teknologi i det hele tatt. Og da mener jeg over gjennomsnittet interessert.

Jeg har iPhone og er uten tvil over gjennomsnittet interessert i teknologi. Når du til og med ser at ca halvparten av staben på et teknologinettsted har iPhone så tror jeg du må tenke deg litt bedre om.

 

Når jeg hadde android brukte jeg timesvis på å konfigurere, endre og tilpasse hjem-skjermen. Endte til slutt opp med å slette det aller meste av widgets og tilbake til den gode gamle ruteskjermen med apper.

Vel, er man over gjennomsnittet interessert i teknologi vil jeg tro du eier en telefon du kan tweake til det ugjennkjennelige, og ikke en telefon som andre dikterer hvordan skal se ut, når det kommer til UI.

At tek nettverket bruker iphone forteller meg at de er gått lei av teknologi og heller vil la seg diktere, noe også testen av siste i produktet vitnet om...

Er man over gjennomsnittet interessert, så kjøper man ikke ferdigbygd pc, man kjøper ikke iphone, man tweaker tilogmed tv apparatet og klokker den trådløse routeren, som selvfølgelig har linux.

Det du tror er over gjennomsnittet, er nok blitt det som virkelig er gjennomsnittet. Hvermansen i norge er opptatt av teknologi. Sånn er det bare...

 

 

Hei vi skal ikke krangle om iFone og Android og sånn i denne tråden. Men jeg mener at selvom du skriver om teknologi, så trenger du ikke kunne teknologi! Og det var et par år jeg hadde iFune selv, det var de to årene jeg bare jobbet døgnet rundt og aldri gadd sette meg inn i noe som helst. Dvs, rooting, custom firmwares etc etc. Trengte bare noe som var vanntett ut av boksen! Men jeg kommer nå aldri til å gå tilbake til iKune, jeg har fått vett nok til å sette av tid å gjøre telefonen min slik jeg vil :9

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...