Gå til innhold

Her er alle nyhetene i Microsoft Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se hvordan MS gjør det fremover, flere og flere flytter til nettbrett. Nå når nettbanken fjerner Java og man kan kjøre office online fra ett nettbrett, hva skal den gjengse bruker med en PC? Enkel tilkobling til skjerm og tastatur (og/eller mus) + office online via en pad, så er jo behovet for ganske mange dekt inn. Virker som MS skjønner dette og forsøker å tilfredsstille bedriftsmarkedet, spent på hvordan det vil gå.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal føle og tro her, sett bort ifra tullet rundt navnvalg (som egentlig gir null mening??) så virker det jo som om de har tatt det beste fra Windows 7 og det beste fra Windows 8 og laget et operativsystem basert på det.

 

I seg selv så virker jo det som en solid oppskrift, men selv om jeg har kjørt Windows 8, og deretter 8.1 og nå 8.1 Update 1 mer eller mindre siden dag nummer en så må jeg ærlig innrømme at forskjellene fra Windows 7 har vært temmelig minimale. Ja det er noe raffinering og finpussing av selve systemet, det krever litt mindre systemressurser for å utføre de samme oppgavene, det er noen småelementer her og der som er mer modernisert og effektivisert, du har litt raskere oppstart osv.. Også har du jo smørja som heter Modern UI.. Men alt i alt så kan jeg ikke si at Windows 7 til Windows 8.1 Update 1 har vært en overgang som jeg ville betalt mange kronene for, det er marginalt bedre + litt en smørje av identitetskrise mellom desktop og Modern UI.

 

 

Windows 10 ser jo egentlig ut til å bli mye det samme, bare at de fjerner identitetskrisen som er utelukkende positivt og sikkert gjør det langt mer attraktivt for veldig mange som har skydd Modern UI som pesten, men det føles jo fremdeles som Windows 7.2 og langt ifra noe Windows 10 i min bok.. Men mye kan skje før lansering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

"Windows 10" hmm, merkelig at dem hoppet over 9

 

Tipper at dette blir den største tabben til softmicro, i følge skjemaet mitt skulle windoors 9 være bra, mens 10 blir dårlig.

 

Bare søk på "Windows good bad cycle" på google..

 

Tydeligvis vet Windows at denne blir dårlig :p

Kanskje de vet at win10 blir kjempe bra, og kaller det 10 og ikke 9 for å bryte "forbannelsen"? :) jeg synes ihvertfall dette ser ut til å bli bra :) men så likte jo jeg win8.1 også da... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg gi meg selv konstant hodepine ved å ha såkalte "live tiles" surrende i et GUI? Eneste som frister med Windows 10 er DX-12.

Eneste jeg savner i w7 er klassisk start meny, den mer moderne saken har jeg aldri likt, men er vel ikke mulig med klassisk start meny i w7.

Men men syns nå fortsatt de kunne bare gi faen i slike fliser/tiles, ser så jalla ut, la windows være lik som xp/vista/w7 ut gavene.

 

lurer på om det blir mulig å slå av flisene helt...

 

Om det så var mulig å ikke ha forstått dette så ja, du kan fjerne alle tiles, og da vil startmenyen se ut som Windows 7 sin startmeny. Det eneste som er forskjellig er utseende (heldekkende farger uten Aero).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som en grei forbedring fra W8, men som RamGuy, så ser jeg ikke det helt store som skal få meg til å bytte fra W7 bortsett fra DX12 (som nok uansett ikke kommer til å være påkrevd for noen spill før om 4-5 år...)

 

Lettvektsapplikasjoner og Windows Store er bare irritasjonsmomenter som jeg ikke kommer til å bruke.

 

Sikkert en del fint og nytt under panseret, men brukergrensesnittmessig virker det i hovedsak som en styggere versjon av Windows 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Windows 10 ser jo egentlig ut til å bli mye det samme, bare at de fjerner identitetskrisen som er utelukkende positivt og sikkert gjør det langt mer attraktivt for veldig mange som har skydd Modern UI som pesten, men det føles jo fremdeles som Windows 7.2 og langt ifra noe Windows 10 i min bok.. Men mye kan skje før lansering.

 

Det er trolig slik det vil være fremover , ser man på andre OS så er forskjellene mellom hver versjon stadig mindre mens mye av det som blir gjort nå er finpussinger for at oset skal fungere bedre på flere enheter.

 

Selvsagt det kommer jo en del forbedringer også , men jeg vil trolig påstå at stortiden for store versjonsendringer av operativsystemene er mer eller mindre borte nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...