Gå til innhold

TEST: Nettsky-tjenester (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Om de tar kontakt ang. mye data på kontoen min, så får de evt. bare gjøre det. Men hvis de begynner å legge seg borti HVA jeg har der, da snakker vi avissak og snart konkurs for Jottacloud.

 

Det er vel ikke direkte snoking, men hvis de vet at filmen "Terminator 2 HD RiP [Rippzorz] 720P" som ligger på TPB har MD5 sum: e0d123e5f316bef78bfdf5a008837577 så kan de vel gå igjennom diskene sine å finne brukere som har piratkopiert materiale. Da har de teoretisk sett gått igjennom filene dine, men hvis du har et dokument som heter "Planen_min_for_verdensherredømme.doc" så har jo dette en unik hash som gjør at det aldri vil bli gjennomsøkt. Vet ikke hvordan praksis er hos de forskjellige aktørene, men vil tro mange av dem opererer med noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjøpte ubegrenset lagring hos jotta før jeg leste 10TB, da blir dette for lite til backup av film samlingen.

Jeg har godt over 10 TB med egen filmsamling (ikke pirat) i Jottacloud. De har bekreftet over for meg og andre at mer enn 10 TB er ok så lenge det er lovlig materiale. Dessverre er vilkårene deres forvirrende og klønete formulert.

 

Om de har bekreftet dette hos deg så ser jeg ikke att det er problemer hos meg heller.

Det er nok ikke bare Blurays heller hos meg noe av det er DVD ISO også.

 

Men ettersom plex ikke alltid detekterer disse kontra XBMC konverterer jeg da disse nå.

Lenke til kommentar

Hadde vert fint med en konklusjon på hvorfor Google Drive faktisk er den beste. Ser ikke noe i testen som tilsier at de er bedre enn OneDrive, og mangelen på WP-app bør trekke.

 

Tror forfatter er dypt inne i Google sitt økosystem og det er sett utfra dette. Hadde han vært en en Office365 bruker så hadde det nok stil seg annerledes. Dette sitatet sier sitt:

"Et irritasjonsmoment for mange er kanskje også at tjenesten er knyttet opp til Microsoft ID-en din, som for mange er en nedstøvet Hotmail-epost som har blitt glemt for lengst"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer Backblaze eller Crashplan, vet ikke hva andre tenker om disse to?

Jeg brukte Crashplan tidligere, og bruker Backblaze nå. Jeg har (enda) ikke hatt behov for å gjenopprette filer fra noen av de, men jeg har testet litt og det ser ut til å fungere greit. Prisen er ikke så ilel heller. Crashplan fikk jeg ikke prøvd fullt ut da jeg manglet en annen datamaskin å synkronisere med.

Lenke til kommentar

Hadde vert fint med en konklusjon på hvorfor Google Drive faktisk er den beste. Ser ikke noe i testen som tilsier at de er bedre enn OneDrive, og mangelen på WP-app bør trekke.

 

Hei. OneDrive vil for mange være et godt alternativ til Google Disk, men enkelte elementer, som at nærmest alle i dag har en Google-konto og at deling av mapper er smartere enn i OneDrive, gjorde at Google Disk stakk av med seieren.

Lenke til kommentar

Jeg benytter meg av OneDrive og Mega. Forsåvidt strålende fornøyd med begge, men som nevnt i artikkelen er det ubeskrivelig irriterende i perioder at delte mapper med OneDrive ikke dukker opp som en egen mappe i Windows.. Dette er virkelig noe jeg håper kommer på plass etterhvert, men redd det kan ta litt tid, dessverre!

 

Har brukt både Google Drive og Dropbox tidligere, men da jeg har e-postadressen min fra Microsoft og i tillegg benytter meg av Windows 8.1 som har integrert OneDrive i operativsystemet på en perfekt måte for min del så jeg ingen grunn til å ikke bytte.

Lenke til kommentar

 

Hadde vert fint med en konklusjon på hvorfor Google Drive faktisk er den beste. Ser ikke noe i testen som tilsier at de er bedre enn OneDrive, og mangelen på WP-app bør trekke.

Tror forfatter er dypt inne i Google sitt økosystem og det er sett utfra dette. Hadde han vært en en Office365 bruker så hadde det nok stil seg annerledes. Dette sitatet sier sitt:

"Et irritasjonsmoment for mange er kanskje også at tjenesten er knyttet opp til Microsoft ID-en din, som for mange er en nedstøvet Hotmail-epost som har blitt glemt for lengst"

 

Vel, det er jo helt sant - på jobb oppgraderte vi nylig fra office 2003 til 2013, og mange maskiner fra XP til 8 - og jeg brukte flere timer på å børste støv av og gjenoprette gamle "microsoft-kontoer". Meget plagsomt fremfor bare et brukernavn og passord, for oss som ikke bruker denne kontoen til noe annet. Har du først knyttet windowsen din mot microsoftkontoen blir det også noe krøllete sammenfletting av brukerkonto på maskinen(offline) og MS-kontoen.

Ingen tvil om at google-konto er mer utbredt og innarbeidet enn MS-konto.

 

Jeg lurer på en ting for Android-brukere - google+ backup er jo sterkt integrert med alt av bilder og video, man merker ikke om det backes opp, og når man blar spiller det ingen rolle om det er on- eller offline. Er det en kobling mellom Disk/Drive og g+, eller er det en uavhengig medie-backup?

Lenke til kommentar

Noen komentarer ang OneDrive.

OneDrive har apper til Android og iOS som automatisk synker bilder som tas til OneDrive. Dette er innebygd i Windows Phone og Windows 8. Ser dette er dratt frem som en fordel for iCloud, men OneDrive støtter altså flere plattformer. Når jeg tar bilder med min Windows Phone er de tilgjengelig på min Surface, PC, Xbox osv. Dokumenter jeg jobber i Office på min PC er straks tilgjengelig på min Lumia Surface eller hvilken som helst nettleser.

Setter man på automatisk bilde synk i OneDrive, får man i tillegg 3GB ekstra gratis lagring. (Ut september får man 15GB ekstra hvis man setter på den automatisk lagrings funksjonen for bilder. Kan settes på og slås rett av, og man beholder denne bonusen)

Det er ikke bare "flis applikasjonene" som har tilgang til OneDrive. Office har også innebygd støtte for OneDrive.

Drop Box står oppført med fordelen at man kan få mere gratis lagring. På OneDrive kan man også få mere gratis lagring ved å verve venner.

Google Docs står oppført med fordelen at man kan sende store vedlegg ved å hente de fra disken. Den samme funksjonen har OneDrive.

Lenke til kommentar

En annen sak de fleste glemmer;

 

Ingen av disse tjenester har noe med sikkerhetskopi å gjøre hvis du kun lagrer de der. Da stoler du kun på ett system

 

"Ett system" = F.eks Onedrive med flere enheter tilkoblet.

Du kan ikke stole på at f.eks Onedrive har full kontroll på slettede filer når du sletter noe ved uhell og deretter alle enher får tid til å synkronisere endringene.

 

Husk å alltid ha sikkerhetskopi av det du legger i "skyen"..

Lenke til kommentar

 

Hadde vert fint med en konklusjon på hvorfor Google Drive faktisk er den beste. Ser ikke noe i testen som tilsier at de er bedre enn OneDrive, og mangelen på WP-app bør trekke.

Hei. OneDrive vil for mange være et godt alternativ til Google Disk, men enkelte elementer, som at nærmest alle i dag har en Google-konto og at deling av mapper er smartere enn i OneDrive, gjorde at Google Disk stakk av med seieren.

 

 

Når en gjør slike tester så bør en strengt se på funksjoner som tilbys, og ikke at en allerede har en konto. Det å faktisk støtte alle plattformer bør derimot ha høy betydning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...