Gå til innhold

Gi Midtøsten til jødene


Fjell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var religionsfrihet i regionen under det Osmanske Riket, men vesten måtte selvfølgelig gå inn og ødelegge.

 

Millet

Hadde ikke England og Frankrike gjort slik de gjorde i midøsten etter 1.verdesnkrig så hadde det nok ikke vært så mye konflikt i midtøsten. det og gi jødene en stat etter andre verdenskrig var også en tabbe.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var religionsfrihet i regionen under det Osmanske Riket, men vesten måtte selvfølgelig gå inn og ødelegge.

 

Millet

Hadde ikke England og Frankrike gjort slik de gjorde i midøsten etter 1.verdesnkrig så hadde det nok ikke vært så mye konflikt i midtøsten.

Det mange i dag ikke ser ut til å forstå er at det er vesten som er årsaken til det meste av konflikt vi ser i dag i midtøsten.

 

Europa/Vesten har desverre forårsaket mye fælt i store deler av verden. Kanskje spesielt under den Europeiske kolonitiden.

Europa har vært den største militærmakten i den senere historie, og det har mye av verden fått kjenne på.

 

When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said 'Let us pray.' We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Endret av PantZman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Gi Midt-Østen til de som kom først. Finner'n er vinner'n.

 

Jeg vet ikke hvem som kom først, men jødene var i Palestina lenge før araberne ankom.

 

Jeg har stor respekt for Gilberts humanitære/medisinske arbeid, men jeg har derimot lite til overs for holdningene hans.

 

Han bruker sin platform som lege i et krigsområde til å spre propaganda og feilinformasjon om situasjonen. Han støtter også en organisasjon som er både autoritær, kvinnefiendtlig, rasistisk, fundamentalistisk, osv. Hamas, altså.

 

Dette er en særdeles uheldig rolleblanding. Legen Gilbert misbrukes av aktivisten Gilbert til å villede folk om situasjonen. På bakgrunn av sin innsats som lege får han ufortjent taletid i media som politisk kommentator, som om påstandene hans er objektive og faktabaserte. Fordi han redder liv får han muligheten til å spre til dels grove løgner, samt propaganda til støtte for terroristorganisasjoner.

 

Jeg blir frustrert over hvordan media virker fullstendig ukritiske når det kommer til denne demagogen og hat-aktivisten som dessverre befinner seg i samme innpakningen som en dyktig lege.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var religionsfrihet i regionen under det Osmanske Riket, men vesten måtte selvfølgelig gå inn og ødelegge.

 

Millet

 

Hadde ikke England og Frankrike gjort slik de gjorde i midøsten etter 1.verdesnkrig så hadde det nok ikke vært så mye konflikt i midtøsten. det og gi jødene en stat etter andre verdenskrig var også en tabbe.

 

Jeg vil nok tro at dersom de ikke hadde gjort som de gjorde ville jødene ha blitt utsatt for nok et folkemord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...