Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var et sjokkerende dårlig resultat. Selv min eldgamle Celeron 766 MHz knuser jo det resultatet (ca 3 ganger så raskt). Du får prøve med drivere og se om det hjelper. Hvis ikke så blir jeg ennå mer sjokkert over hvor elendig C3 yter. (Jepp, jeg vet den er treg på x87-kode, men ikke at den skal være SÅ treg.)

Lenke til kommentar
Det var et sjokkerende dårlig resultat. Selv min eldgamle Celeron 766 MHz knuser jo det resultatet (ca 3 ganger så raskt). Du får prøve med drivere og se om det hjelper. Hvis ikke så blir jeg ennå mer sjokkert over hvor elendig C3 yter. (Jepp, jeg vet den er treg på x87-kode, men ikke at den skal være SÅ treg.)

5344596[/snapback]

 

Vi ble også litt overasket over det dårlige resultatet. Skal kjøre et par tester der jeg bruker et par tweaks osv... Skal se hva som går :)

Lenke til kommentar

Intel Celeron s478 Northwood 2,4Ghz @ 3,3Ghz 1.825Vcore

TwinMos pc3200 @ 2.2.2.5 1T 175Mhz 1,85V

Asus P4P800SE umoddet

Tørris i hjemmelaget rør

Moddet Windows XP SP2

 

Systemet scorer forresten 1m 42s orginalt.

Kan tyne dette systemet MYE mer hvis jeg får laget ett skikkelig tørrisrør. Det jeg brukte her var ganske dårlig og ga ikke mer enn -22C under load.

 

superpi%203,3.JPG

Lenke til kommentar
Hva er det jeg ikke skjønner her? :blush:

1M calculation og 1. 15,797?

5353517[/snapback]

Hvis det er scoren du tenker på så er grunnen til at den er så lav at det er en Celereon som har 128Kb cache og 100Mhz FSB/RAM til vanlig. Og det er grunnen til så lav score.

 

Klarte å få den opp i 3,6Ghz, men da langt fra SPI-stabil. Klarte selvfølgelig å fucke opp valideringsfilen slik at jeg ikke kan vise dere.

 

Med ett skikkelig rør så skal jeg minst klare 3,8-4Ghz. Det mente iallefall han som har den nåverende verdensrekorden på 3,8Ghz

 

Syntes det er litt morro å klokke low end utstyr. Gjør liksom ikke noe om det blir ødelagt :D

Lenke til kommentar
Har du bilde av det røret ditt? :D

5353642[/snapback]

Selvfølgelig :cool:

 

Her har vi selve røret uten isolasjon. Dette er et enkelt rør med et påloddet endestykke. Er ikke jeg som har stått for loddingen så vet ikke hva som er brukt. Insiden er helt flat, og derfor en av grunnene til de dårlige tempraturene.

 

container,%20all%20naked%20resize.jpg

 

Her har vi røret med isolasjon. Har prøvd å pusse bunnen så rett som mulig selv om det kanskje ikke ser slik ut på bildet. Som dere ser så bruker jeg et festesystem som er ganske vanlig og gir isolasjon helt ned til socket.

 

container%20w%20insualtion.jpg

 

Her har vi selve systemet i bruk

 

Resize%20of%20Selve%20setupen.jpg

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Ram@175mhz og P4@3,2ghz kanskje.. Syntes selv det var litt vel lavt..

 

edit: det er jo celeron jo! :blush: Det forklarer vel "alt"..?

5353543[/snapback]

He he, ja det sier også kanskje at Celeron burde byttet navn fordi de nye forveksles med denne.

Jeg syns egentlig denne har et litt dårligere rykte enn den fortjener jeg altså. Har en 2,66 her som står på 24/7 @3,85Ghz med boxed kjøler. Ved den farten yter den omtrent som P4 3,0 i feks superpi. Ikke dårlig for 600 krs klassen cpu det, 64 bits er det også. :)

Blir jo selvsagt aldri noe gamers choice akkurat, men den er da ikke fullt så ille som "alle" sier syns nå jeg.

 

Men ja, 1,15 var jo temmelig lang tid med 3,3Ghz, skal ikke kverrulere på det gitt. Minnet vil vel kunne hjelpe noe her kanskje :hmm: .

post-56388-1135876150_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har du bilde av det røret ditt? :D

5353642[/snapback]

Selvfølgelig :cool:

 

Her har vi selve røret uten isolasjon. Dette er et enkelt rør med et påloddet endestykke. Er ikke jeg som har stått for loddingen så vet ikke hva som er brukt. Insiden er helt flat, og derfor en av grunnene til de dårlige tempraturene.

 

http://www.home.no/kaffebord/container,%20...ed%20resize.jpg

 

Her har vi røret med isolasjon. Har prøvd å pusse bunnen så rett som mulig selv om det kanskje ikke ser slik ut på bildet. Som dere ser så bruker jeg et festesystem som er ganske vanlig og gir isolasjon helt ned til socket.

 

http://www.home.no/kaffebord/container%20w%20insualtion.jpg

 

Her har vi selve systemet i bruk

http://www.home.no/kaffebord/Resize%20of%2...e%20setupen.jpg

5353715[/snapback]

 

 

nice... forsvarets liggeunderlag :tease:

 

du burde finne deg en celleron D.. og gå for 5ghz..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...